^DT:n Ratchet vapaarattaat ainakin kestää. Ja tuntuvat toimivan ilman huoltoakin pitkään.
DT 3-kynsinen ei taida olla se kaikkein kestävin... Luomuissakin antautuu.
Mullakaan ei ole tällä hetkellä kuin 3-kyntisiä. Ikävä kyllä.
Mutta sentään 3 kpl ja vähän ajettuja kaikki. 1 Roval ja 2 DT Swissiä.
Kun eka DT antautuu vois konvertoida sen Ratchetiksi.
Eilen löysin kuivahkoakin polkua, pienen pätkän.
![]()
Toisessa pyörässä onkin dt 350 navat.
Tosin hyvin toiminut ratchetti vapari, ei ole ollut mitään onbgelmia sen kanssa.
Katsoaan mitä maahantuoja/kauppias keksii tuohon takuun suhteen.
Pahoin pelkään että jos tulee vain uusi vapari ja kehä, niin koha posahtaa uusiksi.
Oli taas komee aamu, ai että.
![]()
Että mä nautin taas. <3
Toi kettujen(?) väsäämä hyppyri pitää kyllä koeponnistaa kun sattuu joskus tulemaan polkua toisesta suunnasta.
![]()
Ekat testit uudella mankelilla. On hymy herkässä ja tuntuu pidemmät joustot mukavalta jäykkisten ja XC-täpäreiden jälkeen. Kelit myös kohdallaan!
![]()
Alkaa enimmät lumet olla sulaneet, niin kesää vasten uudet kumit alle ja kuluvaa osaa vaihtoon.
26*4.8” Maxxis Minionien tilalle vaihtui kesäksi eteen Vee Tire ZigZag 4,0" ja taakse saman puodin Apache Fattyslick 4,5"
DNP 12T-36T takapakka vaihtui Shimanon Alivo CS-HG400 11T-36T kasettiin
KMC:n ketjut vaihtui Shimanon CN-HG93 ketjuun
Tektron orkkisjarrupalat (talven jarrutteluista takaa ihan loppu, edessä oli vielä pintaa) Q10YS vaihtuivat Uberbiken E-Matrix paloihin
Laitoin n. 1,4 kilon paineet niin väheni automaagiohjaus, vaan totuttelukysymys tietysti. Rullaa todella nätisti hampaattomat läskit. En mitannut itse tuota Fallyslickiä asennettuna, mutta kattelin että tulee aika lähelle ketjuja. Jossain revikassa oli mittailtu, että 100mm vanteella (sama kuin itsellä), tuo olisi lähinnä n. 4,9" leveä kumi.
Mudan peittämä Orbea halusi läheiseen kylpylään mutta pettymykseksi se olikin suljettu 1600 vuotta sitten.
![]()
Houkuttelee ajamaan noita altaan(?) reunoja, mutta mieli ohjaa kunnioittamaan historiallista kohdetta.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Välillä asvaltilla testaamassa toimintamatkaa. Siinä saksalaistuotteet toisiinsa nojaamassa.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Pakotti jalkautumaan pirulainen.
![]()
Läppäsillan nostokoneiston osa. Sillat jumittivat usein ylityskelvottomaan asentoon ja siten saivat kutsumanimen ”saksanseisojat”.
Valtatiellä, jossa liikennemäärä vuorokaudessa ylitti 30000 ajoneuvoa, jonot olivat hetkessä megalomaanisen pitkät. Kiertotien pituus mukavat 100 km. Nykyään kiinteät sillat.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Amatööri taas poluilla. Lankesin vanhanaikaiseen.
![]()
Joo mää kattelin maisemia ja mietin syntyjä syviä. Sellanen rauhallinen aamuajo.
Kaksi kuvaa saman meren rannalla. Tosin toisessa paikassa laineet liplattivat jokunen tuhat vuotta sitten.
![]()
Taas aukes silmät niin aikaisin et piti tehdä palauttava "kelvilenkki". En edes kaatunu.
![]()
^On kyllä ruuduntakaalla kadehdittavat työmatkamaisemat. Olen monet kerrat ihaillut noita fiilistelykuvia. Onko paljonkin reittivaihtoehtoja, ilman että työmatka pitenee kohtuuttomasti?
Kun matkan pitää siinä 20-30km haarukassa niin onhan noita vaihtoehtoja jo melko reilusti.
Suomen luonto vaan on niin huikee, ja sitä pääsee ihailemaan melko lähellä kaupunkiakin. Sitä pitää arvostaa.
Kyllähän se kello ikävä kyllä monasti keskeyttää nää hienot aamut, työpaikalle päin nokkaa käännettävä pakosti jossain välissä.
Ai että, maastot alkaa kuivumaan ja löytyy ihan Espoon lähimetsistä hienoa keloa, jonka päällä istuskella ja nauttia eväistä.
![]()
Tänään kulki hienosti, on toi kyllä vaan pystyvä laite tuolla enskapoluilla(kin).
Alkaa välillä hetkittäin löytymään sitä pimeän puolen materiaakin; Flowta.
Pilasin maiseman pyörällä.
![]()
Kirjanmerkit