GiantMPMessutGarminElectrobike
Sivu 205 / 252 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 105 155 195 203 204 205 206 207 215 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.121 - 6.150 / 7536

Aihe: Helsingin kuvarastit

Kumma ettei tämä mennyt heti. Silta nimettömän(?) puron yli Hallainvuoren lähivirkistysalueella. Rasti 2011.

Uudessa on toinen puro, toisenlaiset sillat ja eri väriä oleva penkki.

casanova muokkasi tätä : 21.05.2021 at 00.34 Syy: karttalinkki, tiedot, 260

Purolla tuskin on nimeä. Sehän kulkee tuota lyhyttä pätkää lukuunottamatta molemmin puolin putkitettuna, kunnes tulee taas esiin Viikintien reunaojana ja yhtyy Viikinojaan.

Rastikuvassa taustalla mahdollisesti jotenkin tunnistettavissa olevat Myllärintien alkupään talot ja koko Myllärintanhuan alue ovat "uusia" - jos niitä vertaa omakotialueeseen jolta vielä löytyy alkuperäisiä rintamamiestalojakin - mutta harmikseni huomaan etten muista poikavuosiltani muuta kuin että alkuperäinen tykkitie mutkitteli jännästi, Myllärintien varrella oli yksi lukemattomista pienistä vanhoista (ja varmaankin aikanaan luvattomasti toimineista) kaatopaikoista ja että puron varrella kasvoi sankka "miehenkorkuinen saniaismetsä".

Casanova ei saa quatroa jos joku ei äkkiä hae tätä

Edellinen puro - joskin aivan eri kohta siitä - oli jo marraskuussa 2015 käytössä rastin 930 osana. Tuolloin rastin asetti kumiapina ja haki Sundo.

Nyt haussa olevan rastin puro on sekin tainnut näkyä jo parituhatta rastia takaperin rasteilla (kuvia en tarkistanut), joskin eri puistossa.

Huomisen sääennusteen perusteella rasti on pian mahdollista hakea vähintään yhtä vahvasti kostean tuulen vallitessa kuin missä olosuhteissa se on asetettu.

Uusi avarampi kuva tämän kunniaksi.

Toisessa ketjussa rinnastettiin mielestäni aivan oikein kuvarastien haku sellaisiin pyöräilyn muotoihin kuin maha paljaana kurvaillut pikkulenkit joilla pysähdellään hetken mielijohteesta vaikkapa oluttuopposelle ja letkeät hengailut ympäri kaupunkia. Siksi onkin täysin selvää ettei yksikään pyöräilyyn antaumuksellisesti suhtautuva, harrastukseensa vakavasti paneutunut, kallin pyörän hankkinut ja kenties tavoitteellisesti harjoitteleva pyöräilijä halua sellaiseen suin surminkaan ruveta eikä sellaiselle pyöräilylle edes löytyisi tilaa hänen kalenterissaan.

Tästä huolimatta päätin hakea rastin 2012 Mellunkylänpuron varrelta Tuukkalantien tuntumasta, sillä olin lukevinani rivien välistä tiettyä alkavaa kuvarastiturhautumista jollaista olen itsekin joskus joutunut kokemaan:

Ilman enempiä jaaritteluja, uusi rasti:

Tämä toinen ketju on osaltani jäänyt lukematta, mutta väliäkö tuolla.

Erityistä turhautumista en myönnä tapahtuneen. Olen varmasti kärsimätön, mutta aktiivisissa kuvarastilangoissa nosto, vihje tai uusi kuva parin päivän välein on muotoutunut tavakseni. Näin toivon pääseväni nopeammin taas itse hakemaan.

Jos arvaukseni uudesta on oikea, tuo pienen sillan puukansi oli joskus syystalvella toiseen suuntaan ajaessa aika pelottava yllätys.

No, ehkä luin niin kuin luin siksi että tunsin eräänlaista kuvarastisyyllisyyttä siitä etten ollut heti hakenut rastia jonka hyvin tiesin. Sehän oli jos ei ihan mun hoodeillani niin aivan niiden tuntumassa. (Tosin silloin Vesala oli kovin erinäköinen, kerrostalojakaan ei ollut kuin pieni rykelmä.)

Saattaa hyvinkin olla että arvauksesi paikasta on oikea, mutta sillasta taidat olla erehtynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Joillakin harrastajilla on (minun makuuni) kovin merkillinen tarve tulla kertomaan että he tietävät missä rasti on,
    Tästä synnistä en ole vapautunut, mutta olen kylläkin saanut lopetettua tämän synnin julkisen harjoittamisen. Pitäisi ehkä perustaa anonyymi kuvarastien sohvaperunachat. Voisi heitellä oikeita ja harhaanjohtavia vinkkejä sekä whinettää, että väärin haettu.
    10k-kerhon jäsen

Kuulehan nyt, ihan tosissaan! Se että joku - esimerkiksi minä - ei jostain oikein perusta, ei tarkoita että kaikkien pitäisi olla tai toimia juuri niin kuin hän haluaa tai pitää oikeana. Ei elämässä yleensä, eikä ennen kaikkea kuvarasteissa!

Kaikkinainen aktiivisuus - jopa kaikkinainen virnuilu meikäläiseln suuntaan - on erinomaisen tervetullutta! Ainoa mikä on, kuten sanotaan, absolute no-no on möläyttää niin suora vihje että hitainkin tajuaa mistä rasti löytyy,

PS Kuvarastiketjuissakin tärkeitä ovat paitsi ne jotka kirjoittavat (ja hakevat rasteja) myös ne jotka lukevat ja seuraavat, vaikkeivat kovin usein kirjoitakaan (tai ehdi tai pääse itse rasteja hakemaan).

Minä kyllä arvostan tätä ketjua, ja etenkin sitä mitä kaikkea yleissivistävää viitsitte kirjoittaa ja linkittää rastien tiimoilta.
    10k-kerhon jäsen

Täysin samaa mieltä! Oppii tuntemaan kotiaan paremmin.

Kuusenkerkät olivat kasvaneet. Ulkoilureitti ja puinen silta Kivikon ulkoilupuiston pohjoisreunalla. Rasti 2013.

Ja kyllä, se liukkaalla kelillä yllättäviä tilanteita aiheuttava puusilta on kuvaajan selän takana vajaat 100 metriä alamäkeen.

Uusi on asetettu illansuussa, mutta olisi kieltämättä sopivaa hakea tämä aamunkoitteessa.

casanova muokkasi tätä : 31.05.2021 at 01.06 Syy: karttalinkki, tiedot, 261

Mä sijoitin alkuun rastin 2013 Mustikkamäen laidalle. Valaisinpylväs poisti tämän ajatuksen.

Ajoin mahdollisesti vanhan rastin ohi viime viikolla. Onko siellä muuta ilmeistä reittiä Maratontieltä moottoritien ylittävälle kelvisillalle?
    No rain - no gain.

Ajoin myös tuolta, ja 90 mutkan kautta ylös kalliolle josta maastoreitti alkaa. Ei käynyt ajatuksissani ollenkaan yhdistää.

Tämähän on kutkuttanut ilahduttavan monen foorumilaisen mieltä.

Tuo on tosiaan luontevin reitti Maratontieltä metsään (ja sieltä Porvoonväylän ylittävälle sillalle), jota minäkin olen muutamaan kertaan ajanut kumpaankin suuntaan. Jostain syystä tunnistin paikan heti, vaikka minä olen yleensä se Keskuspuistoon eksyvä tai jo tusinan verran kertoja saman reitin ajanut ja joka kerralla uuden polun löytymisestä yllättynyt.

Ei muuta kuin seuraavaa mäkeä etsimään.

Ajattelin rastin olevan löydettävissä niinkin että jos päättelee ettei tuolla voi olla mitään puroa, niin keksii helposti että sillan täytyy ylittää jokin kaivanto - ja lähtee sitten miettimään missäpäin voisi olla sopiva maalinnoituksen tukikohta.

Tänä aamuna ajattelin että Helsingissä on korkea aika ryhdistäytyä ja pitää mielessä että kuvarastien luonteeseen kuuluu myös aito kilpailullisuus. Lahden tien on oltava meidänkin tiemme! Meidän ei tule levätä ennen kuin meilläkin rasti vaihtuu miltei säännönmukaisesti jo samana tai viimeistään seuraavana päivänä - ja niin ahkeraan on rasteja haettava että parhaina päivinä rasti vaihtuu kolme, kuusi tai kymmenenkin kertaa. Jok'ikisellä meistä pitää koko ajan olla sellainen fiilis että jos rastia ei hae nyt heti, se on jo mennyt!

Mutta siinä kävi niin että Euroopan huonoimpana suunnistajana ja jokseenkin kelvottoman päänsisäisen kartan haltijana en sitten oikeaan, muka hyvin muistamaani paikkaan osunut. Kotona selvisi että olin ollut väärällä puolella tietä...

No, aina ei voi voittaa - mutta aina voi myös yrittää uudelleen!

No nyt taas pitkästä aikaa syöttö lapaan, ja lisäksi huomenaamuna voin helposti valita sopivan reitin mennessäni pyörällä töihin. Tosin olen niin hidas postaamaan, että voi jäädä taas haaveeksi, kun en nyt viitsi lähteä liikkeelle. Lupaan hoitaa tämän, mikäli ei ole siihen mennessä otettu

Edit: mitä te jaatte kuvat jo tien päällä? Olen postannut tänne käyttäne Imgur.comia tietokoneella. Ei näytä onnistuvan kuvan URLin kopiointi tuon palvelun mobiiliversiossa (ei apissa eikä selaimessa).
    fiber muokkasi tätä : 01.06.2021 at 08.13
    10k-kerhon jäsen

Vanha on elämän ja kuoleman rajalla eli 1700-luvun mestauspaikka Suutarilassa, silloisen kaupungin ja Pitäjän kirkonkylän ulkopuolella. Täällä mestattiin lähinnä suurrikollisia:

Uusikin on yhdenlaisen äärimmäisen rajan paikka:

10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Edit: mitä te jaatte kuvat jo tien päällä? Olen postannut tänne käyttäne Imgur.comia tietokoneella. Ei näytä onnistuvan kuvan URLin kopiointi tuon palvelun mobiiliversiossa (ei apissa eikä selaimessa).
    Paikalliset ovat taktisesti hiljaa, joten huutelen sivusta

Koen että postimg.cc on tällä hetkellä kätevin. Eli sieltä kooksi 17 tuuman näyttö ja kohdasta hotlink foorumeille kopsaa linkin, jonka ympäriltä asiakaspalveluhengessä siivoan url-tägeissä mahdollisesti olevat mainokset.

pic.useful.fi toimii myös, mutta siinä piti muistaakseni itse kirjoittaa se img-tägi saadun linkin ympärille

imgbb.com tomii tien päällä.

Toi Lestimäki nauratti joskus kun ajoin paikan ohitse, lestinheittoon luulin liittyvän ja kuvan mestauspaikan puisto tarjosi jollain toisella kesäisellä lenkillä suojaisan pasikuikankin.

Kiitos vinkeistä. Itse asiassa muistelen, että Lestimäki-nimi johtuu juurikin salaviinan myynnistä, mutta en muista tarkalleen.
    10k-kerhon jäsen

Mä laitan kuvat tapatalkilla.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Nimen tausta lienee tylsempi, se on paikallinen ryhmänimi: vierestä löytyy Naskalikuja, Puunaulankuja ja Kyläsuutarinkuja.

PS Uutta rastia olisin vihjeen perusteella saattanut lähteä hakemaan Elontien päästä, mutta olen siellä joskus käynyt kääntymässä.

^No niinpä tietysti. Tämäkin on niitä juttuja, joissa kerran kuultu tai ehkä itse saatu kuningasajatus jää elämään omaan mieleen, vaikka itsekin olen tullut siihen tulokseen, että ihan eri lestistä on kyse. On tullut Elontietä tallattua ja ajettua pyörälläkin.

... ai niin, tuo rasti pitäisi osata viedä karttaan. Onko se niin yksinkertaista, että klikkaan Edit ja sen jälkeen napsautan kartalle paikkamerkin sekä lisään nimeksi rastin numeron?
    10k-kerhon jäsen

Juu, on - paitsi mulla on yleensä se pieni ongelma että en pääse Editiin kuin kuvarastiketjun avausviestin karttalinkin kautta. Mutta siinä on luultavasti myös käyttäjässä vikaa.

Mutta innokkaana kuvarastipyöräilijänä olen joskus laittanut vanhan rastin kartalle vaikken ole sitä itse hakenutkaan ja kerkesin sen tämän rastin kohdalla jo tekemään.

ok, kiitos. Tiedän nyt kuitenkin miten menetellä, jos joskus sattuisin rastin hakemaan ja ensimmäisenä tänne postaamaan.
    10k-kerhon jäsen

Rasti ei ehkä ole inspiroiva, mutta sitä suuremmalla syyllä on se haettava hetimiten ja korvattava uudella.

Meinasin aluksi laittaa tämän ja lohkaista jotakin sääntöjen rikkojan kohtalosta (vrt. Lestimäki), mutta tuomitsin tämän kuitenkin liian helpoksi. Jatkoin siis ajamista ja kohteen etsintää.
    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •