 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Loistavaa, kiitos vastauksista! Silmämääräisesti arvioinkin että pitäisi mahtua helposti (nykyiset renkaat 30 mm), mutta alkoi vielä toi Canyonin oma suositus epäilyttää.
edit. Ja joo, eikös tämä Endurace AL Disc ole vieläkin ensimmäinen runkosukupolvi, tai siis että siitä ei ole olemassa kuin yksi versio. Mulla on 2019 vuosimalli.
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Moro! Olisin hankkimassa puolisolle pyörää 600-800€ budjetilla. Vaan eipä meinaa oikein olla tarjontaa näinä erikoisina aikoina. Semi-laadukas pyörä siis hakusessa. Tulee kesäretki-, kauppa- ja ehkä lyhyehkön työmatkan pyöräksi. Tavarateline olisi oltava tai saatava kiinnitettyä jälkikäteen. Kaupunkiajoa pk-seudulla kehäkolmosen pohjoispuolella ja välillä vähän hiekkateilläkin. Olisin kallistumassa tilaamaan Canyon Commuter 3.0:n Saksasta, kun kotimaan tämän hetkinen tarjonta ei vakuuta sen perusteella, mitä olen tätäkin foorumia tuntitolkulla lukenut.
Itse kysymys koskee Canyon Commuter 3.0:n tavaratelinemahdollisuuksia. Canyonin omilla sivuilla ei ole tavaratelineitä saatavilla, mutta muutamissa kalliimmissa Commutereissa moinen löytyy. Kysymykseni on ehkä tyhmä, mutta saako tuohon kiinnitettyä ns. yleismallisen tavaratelineen? Näköjään niitä myydään ihan satulaputkeenkin kiinnitettäviä, mutta miten sitten kestävät 15 kg painon (toki vain muutaman reissun kesässä).
https://www.canyon.com/fi-fi/hybrid-...-3.0/1953.html
Toinen vaihtoehto olisi Active Tour 5.0. Siinä olisi täysi varustelu, mutta ilmeisesti muutoin vähän vähemmän vastinetta rahoille, kuin ensimmäisessä vaihtoehdossa: https://larunpyora.com/tuote/2020-active-tour-5-0-tr-grey/
Kommentit ja kokemukset Canyonin Commuter 3.0:sta ja muista valmistajan edullisemmista malleista otetaan kiitollisesti vastaan!
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Jostain syystä en tahdo saada tempopyöräkuumetta karistettua. Oisko tämä hyvä diili ensimmäistä tempopyörää ostavalle: https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...ltd/2141.html?
Osuukohan Canyonin kokosuositus(L-koko) niin lähelle, että uskaltaisi tilata ennen bikefittiä? Tarkoitus käydä kyllä fitissä jossain vaiheessa.
Omat mitat on 187/91cm. 58cm maantiepyörää(reach 394mm, stack 611) olen ajanut 110-120mm -17 asteen stemmillä ja 9-10cm dropilla.
Omistan its halvimman 7.0 mallin. Tempopyörää tulee ajettua sen verran vähän loppujen lopuksi, joten en nähnyt järkeväksi laittaa enempää rahaa siihen. Kisaavana ihmisenä ainut mikä harmittaa on mekaaniset vaihteet. Maksat 1900€ di2:sta ja zipp vs reynold kiekoista.
Koko L varmaan sulle hyvä. Itellä koko M (184cm ja 89cm sisäjalka). Jos et kisaa niin pääset mittojen kanssa helpolla kun ei tarvitse sääntöjä noudattaa. Ite jouduin pitkään leikkiä pyörän kanssa ja vaihtamaan mm. kammet että ei oo polvet suussa.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Tuo 7.0 on kyllä todella hyvän hintainen, mutta sähköt olisi melkein saatava. Harmittaa vieläkin, kun en aikoinaan tarttunut 3600e Di2 DT Swiss malliinAjattelin työsuhdepyöräksi, niin ei kirpaisisi ihan niin pahasti.
Mitään järkeähän tempopyörässä ei mulle ole, mutta jotenkin ne tuntuu kiehtovan.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Itselläkin alkanut uusi pyörä kuumeilwmaam ja endurace al tai cf voisi olla vaihtoehto.. mulla mitat 181/90 ja M kokoa suosittelee, mutta en ole jotenkin tykännyt kovista dropeista, niin mietin että voisiko L olla lyhyemmän stemmin kanssa vaihtoehto. Fitin mukaan sellainen 591 stack ja 367 reach olisi haarukassa suunnilleen.. lisäksi vanhassa pyörässä koon valinta meni vähän pipariksi liian pienuuden osalta ja sitä joutunut vuosien varrella virittämään, eikä haluaisi samaa rullaa uudestaan.
Olisi hieno kuulla ajatuksia tai kokemuksia rämän osalta, kiitos.
Ja toki ihan tällainenkin et kuinka moni kokee cf ma?lin olevan sen rahansa arvoinen tuohon al malliin nähden?
 Veteraani
					
					
						Veteraani
					
					
                                        
					
					
						Päässä laskin mittojamme, minulla 174/83, ylävartalolle jää molemmilla sama luku, jotain virittelyä tehdaskasauksen jälkeen pitänee jatkossakin tehdä.
Ridley kasannut pitkäjalkaisille suunnattuihin runkoihin, täälläkin joskus muistelen mainitun? Haastava homma.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Muistan TERU, että jokunen vuosi sitten asiasta olisi ollut tosiaan juttua. Jos nyt ihan kylmän viileästi vertaa stackia ja reachia pelkästään, niin:
Valmistaja Malli koko Stack Reach Stack / Reach Ridley Fenix SLA disc M 573 390 1,47 Ridley Fenix SLA disc L 599 396 1,51 Canyon Endurace AL Disc 7.0 M 587 383 1,53 Canyon Endurace AL Disc 7.0 L 612 389 1,57 
Yllättäen siis rotkoissa olisi enemmän pystympi asento ainakin paperilla, minulle oli ainakin ylläri.
Ja pientä virittelyä tosiaan tehtaan jäljiltä varmaan täytyy tehdä.
Nykyisen pyörän kanssa mennyt silleen valinta koossa hutiin, että satula on pienen rungon takia tosi korkealla ja väkisinkin tulee kyykky asento.. tähän setuppiin viritin BBB:n stem extenderin ja otin pitkän stemmin sen päähän, niin sai ohjaamoa nostettua enemmän suhteessa tuon satulan kanssa, että droppi on jotain 4-5cm luokkaa. Tällaisen kanssa on oma selkä vielä toiminut, jota kilometrien karttuessa voisi harkita joskus tiputtaa.
Canyonin L koossa tuo stack nousee M kokoon nähden aika huimasti jos vertaa reachiin, sitä ajatellen mietin juuri, että josko tuo L voisi ehkä jopa toimiakin..
Pienemmästä koosta saa helpommin tuunattua isomman, mutta tuo vaihtoehto, että jos olisi canyon L kokoisena ja sitten 110mm vakiostemmin sijaan vaan kylmän viileesti 90mm stemmi ja vaikka kääntäisi ns. väärinpäin, niin saisi varmaan jo aika pystyä asentoa, mistä lähtee kokeilemaan?
 Veteraani
					
					
						Veteraani
					
					
                                        
					
					
						Vaakapituuden kanssa näyttäisi tulevan ongelmaa L kokoisella molemmissa merkeissä, kun meillä saman pituinen ylävartalo, mutta pitkäraajainen alaraajoiltaan voi hyvinkin olla myös pitkäraajainen ylempääkin.
Kumpikaan noista ei voisi olla kuin S minun ylävartaloni pituiselle.
Haastetta riittää päästä hyvään ajokkiin, stemmin lyhentäminen 110>90 mm ei pilaa ajettavuutta, jos se riittää?
Canyoni tosiaan sopivammalta näyttääkin pitkäjalkaiselle.
https://www.ridley-bikes.com/en_ES/bikes/SBIFADRID071
https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...ts-section-tab
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Täytyy vielä vähän tarkemmin tutkia noita mittoja ja muita mitä on saatavilla.. voi olla, että tuo stemmin lyhennys ei riitä vaan pitäisi ehkä mulla nostaa stemmin niin ylös, kun menee ja vielä väärinpäin. Emäputken kulman mukaan mitä korkeammalle stemmi menee, niin jotain millejä tietty siirtyy ylöspäin.. ja perinteisellä etikettivirheellä (stemmi väärin päin nousevaan kulmaan) saisi vielä jotain millejä viilattua lisää. Onneksi ei ihan tällä minuutilla tartte päättää, vaan voi vähän tuumailla vielä, itse itselleen kun hankkii sitten joskus
Kai sitä on tulossa vanhaksi ja höperöksi. Kesäkuun alkuun luvattu Canyon lähti tänään kohti Suomea. Eka maantiepyörä vanhalle maastolökäpöksylle. Mihin tämä maailma on menossa?
 Veteraani
					
					
						Veteraani
					
					
                                        
					
					
						Nykyisen pyörän säädöistä ja rungon koostakin, mikä runko ja koko, saako satulan säädettyä riittävän taakse, siis "oikeaan" kohtaan. Melko pienistä siirroista voi koitua hyvää muutosta ajettavuuteen. Jospa putkiosilla vielä voisi yrittää, satulatolppaan jättöä lisää?
Tanko saa olla melkoisen matalallakin mutta ei liian kaukana, hyvä rento tasapainoinen ajoasento satulan ja tangon yläpuolelle olis tavoite.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 
 
		Joo näinhän se on, vähän viilaa tuolta ja täältä, niin pienillä säädöillä saa aika paljon aikaan. Toki omat kokemukset ja itsensä kuunteleminen ovat varmasti tärkeämpiä, kuin ne numerot, ja tietty pienemmästä rungosta saa helpommin tehtyä isomman, mutta päinvastoin onkin jo hankalaa.
Mun fittauksien tiedoissa aikanaan kun tuo stack ja reach on määritelty, niin minusta on hieman outo lukema, että se stemmin vaakalinja olisi vielä n. 15cm (147mm) stack-mittaa ylempänä.. niin tähän peilaten ei ainakaan ihan kyllä mene yksiin tai jakeluun toi fittaustieto.
Tällä hetkellä mulla kyllä auttamattomasti on pieni runko ja olen sitä virittänyt niin, että stemmiä on saanut ylemmäs, ruma ku synti mut ei ole niskat ollu krampissa.
Tietty sekin vaikuttaa että nyt on vissiin ruuhkavuodet menossa kun ei meinaa ehtiä edes tunnin lenkkiä heittää, niin ei ole sitä tuntumaa lihaksissakaan ehkä ihan tarpeeksi.
-> Moni asia voi vaikuttaa jos oikein rupeaa analysoimaanEhkä ei kannata liikaa miettiä, ku sit voi käydä niin, et ensi kesäkin tulee ja menee ennenkuin on edes päättänyt minkä kokoinen runko nyt olis hyvä ja ei ehdi jahkailulta edes koko pyörää saamaan

Tuollainen himmeli se viikolla kotiutui. Ensimmäisen lenkin jälkeen kokovalinta tuntuu osuneen suhteellisen kohdalleen kuten myös mallivalinta. Tästä se spandeksien kiristäminen lähtee.
Näyttää ultimate CF SL: ltä? Vai endurance? Oulun seuduilla näyttää ainakin kaksi samalla värityksellä kurvailevan.
Ultimate CF. Enduracen geo vaikutti vähän hassulta persjalalle.
Nonnii. Tervetuloa persjalakasten ultimate kerhoonItsellä myös Ultimate CF. Ostin tosin runkona pelkästään. Näitä kulkupelejä ei ainakaan kovin ankkureiksi pysty sanomaan.
 Palstajyrä
					
					
						Palstajyrä
					
					
                                        
					
					
						Kotlerburg ei taida olla ihan pieni mies? Mutta harmoniselta ja ajajalleen istuvaltahan tuo näyttää, ajoasennon voisi kuvitella hyvinkin tasapainoiseksi ja toimivaksi.
PS Pisteet siitä ettei pyörä ole musta - jos kuva ei pahasti valehtele, tuosta sinisestä voi varmasti ruveta tykkäämään yhä enemmän - oli se sitten oma valinta tai saatavuuden sanelema juttu.
Pyörä on L-kokoa ja kuljettaja valmistajan suosituksen sisällä. Pyörä ei ole musta, koska en halunnut mustaa Canyonia, kun suurin osa Canyoneista niitä stealtheja.
 Veteraani
					
					
						Veteraani
					
					
                                        
					
					
						Hieno sininen! Kyllähän känjonilta saa kevyttä laatupyörää kohtuuhintaan...
Se on halvin tuon värineneli mekaanisilla Ultegroilla. CF SL 8 taitaa olla malli. Liian hyvä pyörä. 105-mallin toimitus vaan oli jo tilaushetkellä pitkällä syksyn puolella niin piti ottaa tuo.
Runkoja saa aina joskus. Runkosetti ei kyllä kovin halpaa oo kokonaiseen pyörään nähden paitsi outletissa.
Täytyy minunkin kehua kyllä sinistä väriä. Todella tylsä tämä musta muotisuuntaus vaikka varmaan naarmut ja muut elämisen jäljet (ketjurasva) näkyy siinä vähiten.
Luulin että Kotlerburger oli antimaantiepyöräilijä mutta mahdoinkohan sekoittaa miehen.
Kirjanmerkit