 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Täydellisen viestin voi käydä lukemassa vaikka tästä:
https://weightweenies.starbike.com/f...697&start=2190
Ovat siis tällä hetkellä testausvaiheessa useamman vaihtoehdon kanssa ja tuon 17.3. jälkeen tulee uusi tieto uudesta toimitusajastakin. Toukokuun puolen välin pyörätki lykkääntynyt eli ei vaikuta kovin yksinkertaiselta ongelmalta mikä ratkaistaan vaan lisäämällä uusi tolppa pakettiin ja sama tolppa jo toimitettuihin pyöriin muutaman viikon aikana. Tosin tämän perusteella ratkaisu voisi olla vähän kehittyneempi kuin aikaisemmin epäilty suojakaulus.
As a customer, you are our top priority. Always. You deserve nothing but the best bikes. No compromises. Your Aeroad will be top-notch when it is delivered - just as you should expect from us. And once again, we want to sincerely apologise for the delay in delivery.
Pari sivua aikasempaa kyseisessä topikissa joku 65 kg kuski onnistunu 1000 km traineriajollakin saamaan tolpan vaihtokuntoon. Saattoi olla alkuperäistä carbon pastee välissä hieromassa (ei ollut tehnyt mitään), mutta ei tämä taida olla siltikään vain painavampien kuskien ongelma niinkuin aikaisemmin jossakin kirjoitettu.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Niin siis ei siihen missään nimessä mitään pelkkää pölysuojaa ole tulemassa. Jokin kova liukupala putken sisään ja ehkä pinnoite tolppaan.
Tuokaan ei vaan välttämättä riitä, mikäli nuo aiemmin esillä olleet laskelmat pitävät paikkaansa. Eli koska tolppa on kiinni ohuemmasta kohdasta alhaalta, se vääntyy useita millejä jo putken yläpäästä. Kyllä se jotain rikkoo ajan kanssa. Ei välttämättä ole helppo rasti saada tuota toimivaksi ja edelleen joustavaksi. Ei vaan oikeasti käsitä, miten tuota ei ole mietitty aiemmin.
Eivät tajunneet konsultoida sinua.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Yhtään viisastelematta, eiköhän moni muukin olisi ymmärtänyt ongelmat mitä tapahtuu, kun kaksi hiilikuitusta osaa hankaa toisiinsa kuskin istuessa päällä. Varsinkin, kun toi liike ei ole mitään lihavien kuskien sattumaa vaan koko tolpan mukavuusidea perustuu tuohon.
Ja vaikea kuvitella ettei Canyonin insinööreillä muka olisi ollut tälläistä mahdollisuutta tiedossa, mutta ehkä siellä oli joku jääräpäinen pääinsinööri sanomassa viimeisen sanan. Tai sit tuotannon toleranssit ovat muuten vaan pahasti pielessä minkä takia aikaisempi Aeroadin keskiö sai jo osakseen roastausta Hambinin käsittelyssä.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Oma arvio on että jääräpäinen insinööri ei olisi päästänyt rakennetta testeistä läpi mutta business sai viimeisen sanan.
Melko varmasti ongelma on releasen kohdalla ollut jo tiedossa. Siinä vaiheessa on tehty arvio että hetkellinen mainehaitta huonosta rakenteesta on pienempi taloudellinen tappio kuin lykätä julkaisua kunnes ratkaisu on valmis ja testattu.
Ihan normimeininki, vähän kuin Boeingilla 737 MAXin kanssa.
Todennäköisesti ovat olleet siinä uskossa ettei ongelma olisi ollut niin vakava kuin millaiseksi se nyttemmin osoittautui.
Alkuperäinen desing driveri on saattanut olla että otetaan vastaava rakenne kuin Ultimatessa ja Enduracessa, näissähän tukipiste on myös huomattavan alhaalla eikä ilmeisesti suurempia ongelmia ole ollut.
Vanha todettu design, vain tolpan ja clampin muoto muuttuu, eihän tätä tarvitse enempää testata eihän? :P
Spessun ratkaisu oli jättää liikkumavaraa tolpalle Roubaixssa, rumahan se on muttei paljoa hankaa.
Ehkä Canyon tekee vähemmän syvän tolpan ja laittaa kumilärpäkkeen kuten Spessussa, runko säilyy muuttumattomana mutta heti on enemmän joustovaraa ennen kuin hinkuttaa toisiaan.
Kuinka paljon on riittävästi?
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Mitä tarkoittaa vähemmän syvä tolppa? Onko roubaixissa jotain samantapaista ratkaisua?
Aeroadi sai muuten oikein loistavaa mainosta äsken le samyn klassikossa. Stonga poikki kahvan kohdalta.
Kun näin tuon ajon aikana, olin varma, että tanko katkesi liitoskohdasta. Mutta onkohan poelin käyttämä pro tanko edes levitettävä. Tuskin.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Jonkinlaista tulkintaa:
https://cyclingtips.com/2021/03/yep-...hat-you-think/
Ei ole siis ratkennut liitoskohdasta vaan syy voi olla ylikiristetty kahva tai sit Aeroadeissa mahdollisesti tuleva Canyonin oma clamp band (mikälie suomeksi) Shimanon kahvoille, vaikka Shimanon mukaan käytettävä alkuperäistä.
Tuplavahinko näihin suurimpiin desing-uudistuksiin olisikin ollut kunnon jackpot. Onhan tässä mahdollisuudet vielä vetää tangotkin pois markkinoilta jos ne todetaan liian heikoiksi tai riittävän vähän pelivaraa ylikiristämisen suhteen.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Mukulakiveä ja kevyin mahdollinen tanko. Kahvat ehkä luistaneet poelin alla, jolloin noita kiritty vähän liikaa. En tiedä tarvitseeko hipo-tankojen edes kestää tuota hakkausta. Vahvempaa tankoa käyttöön. Ainoa vaan, ettei integroitua quill hässäkkää vaihdeta mihinkään muuhunkaan.
Lauantaina on edessä strade-bianche. Jännittääkö tanko enemmän poelia vai canyonia?
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Tuohu alkaa meneen vähän koomiseksi kun fillariin suunnitellaan omia standardeja noudattavia pääkomponentteja, jotka ei sit kestä käyttöä tai nitisee käytössä. No, onhan toikin tapa erottua massasta.
Kahdella frendillä ollut ongelmia edellisten sukupolvien aeroadin satulatolppien kanssa. Ekassa ei riittänyt säädöt ilman viilausta ja nitisee rungon liitoksesta heti jos ajaa metrinkään sateella. Toisen sukupolven satulatolppakiroilua kuuntelin lenkeillä tuntikaupalla, useampana kesänä. Monesko iteraatio menossa ja edelleen meni penkkaan.Tässä nyt on ollut tasan kymmenen vuotta aikaa suunnitella toimiva omaa mitoitusta noudattava aerotolppa. Tällä historialla en menis vannomaan et homma hoituu kuntoon ihan lähitulevaisuudessa.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						En viitsi edes sanoa mitään...Kiinnostavaa nähdä millä pyörillä laittavat pro-kuskit ajamaan tulevat klassikot, kun tuohon uuteen quil-stemmin Aeroadiin ei vissiin ole muita vaihtoehtoja.
We are responding with this mail to a recent incident at the professional race "Le Samyn":
On Tuesday 2 March, during the race, a part of the handlebar broke off the Aeroad of Alpecin-Fenix pro rider Mathieu van der Poel (NED). Experts from the Canyon development department as well as the quality management immediately started to get to the bottom of the causes of this incident. The affected cockpit (CP0018 and CP0015) is only installed in the current Aeroad models CF SLX and CFR - of which you also ownone.
Your safety and the safety of all our customers is our top priority. We'd therefore like to request that you stop using your Aeroad for the time being, due to an increased risk of the cockpit breaking as this could lead to a serious fall. We can imagine how difficult this must be for you as a passionate racing bike fan. However, we ask for your understanding as we do not want to compromise on safety.
Rest assured, we will do everything in our power to equip your Aeroad as quickly as possible with a cockpit that meets your and our demands for quality and safety 100 percent. We will get back to you as soon as we know what to do next. I'm sure you would like to have more information right now: In this first email, it is most important for us to warn you about possible risks.
We realise that we are challenging your loyalty as a Canyon fan. We are sorry for this and sincerely apologise to you.
Best regards
Your Canyon Team
Poimittu:https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&p=1655265#p1655265
Sanonpa kuitenkin, että sattupa hinnankorotuksetkin sopivasti jos suunnittelun taso on tätä.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Niin miks ne tangon päät on neliskanttisia, ettei perinteistä clamppia voi käyttää?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Kuvista ymmärsin, että vissiin ainoastaan clampin kohta on hieman neliskanttinen / ovaali. Olisikohan joku idea estämään vaihdekahvan kääntymistä tärähdyksen vaikutuksesta ajon aikana. Toinen idea, että liittyy jotenkin tangon jatkettavuuteen tai enemmänkin siihen, kuinka kapeaksi tangon saa.
Noita Canyonin clamppeja on haukuttu heikoiksi ja yhden ww kommentin mukaan 4 Nm on riittänyt rikkomaan tuollaisen. Canyon lähettää kuitenkin kaksi kappaletta ilmaitteeksi valittajille, mutta jotenkin ei vahvin luotto jos noita clamppeja on tosiaan suhteessa todella helppo rikkoa pienellä ylikiristämisellä. Mikä lie sit max momentti. Verrattuna siihen, että originaalit DA:n titaaniset eivät varmasti anna periksi ennen kuitutankoa.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Siis tuo weightwheenies ketjussa oleva sököstin on oikeasti vaihtajan kiinnityspanta?
Tähän väliin sopisi hyvin pätkä hambinia...
Miksi keksiä uudelleen täysin toimivaa osaa. Duran alkuperäinen on vielä törkeän kallis titaaninen.
 Palstajyrä
					
					
						Palstajyrä
					
					
                                        
					
					
						Joo-o. Weightweenies-keskustelupalstan Canyon Aeroad -keskustelukin hävisi bittiavaruuteen eikä syytä ole tiedossa. Näyttää siltä, että Canyonilla on käsissään hajoava satulatolppa, -putki, ohjaustanko, kahvojen kiinnitys ja PR-painajainen. Asiakkaitakin saattaa harmittaa tuo pyörän käyttökielto.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Tuon vaihtajan pannan tehtävä on suojella tankoa. Tuo panta hajoaa, jos kiristää liian kovaa. Tehtävä on suojella heikkoa tankoa ylikirisrykseltä.
 Palstajyrä
					
					
						Palstajyrä
					
					
                                        
					
					
						Kaikki Canyonin sponsoroimat kisakuskit vaihtavat uudet Aeroadit joko vanhoihin versioihin tai Ultimateen.
"All of Canyon’s sponsored riders will switch to alternative bikes with immediate effect. They will be riding the previous model of Aeroad or the current Ultimate."
Lähde: https://www.cyclingweekly.com/news/p...ncident-492398
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Tuo on juurikin se canyonin suunnittelema oma kiinnityspanta. Youtubessa on aika hyvä video kyseisen pannan ongelmallisuudesta:
https://m.youtube.com/watch?v=0CwTwspUaKI
Tiivistettynä: Pannan suunnittelu on yllättävän vaikeaa ja siksi on omituista, että Canyon on kehittänyt oman systeemin toimivaksi havaitun Shimanon pannan tilalle. Tämä varsinkin, kun Canyonin panta ei edes ratkaise Shimanon pannan perimmäistä ongelmaa eli vääntömomentista aiheutuvaa suurta painetta pienelle pinta-alalle, mikä on omiaan rikkomaan hiilikuitutangon epoksia.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Aika harmillinen juttu Canyonin ja asiakkaiden osalta. Harvoin on polkupyörämerkki päässyt Hesarin sivuille moisen takia:
Toki innovointi on hyvästä, mutta onkohan Canyonilla näiden merkki- ja mallikohtaisten viritysten määrä mennyt jo liiallisuuksiin?Ohjaustanko hajosi kesken kilpailun, pyörävalmistaja Canyon kehottaa olemaan käyttämättä tuoretta huippupyörää
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Onhan tämä aivan helkkarinmoinen imago- ja bränditappio Canyonille. Pitkään odotettu, yrityksen uusi maantiepyörien lippulaiva ja insinööritaidon mestariteos, Tarmacin tappaja yms.
Tuleva Ultimatekin menee varmaan uudelleen piirustuspöydälle ja osin uusiksi
Onko se nyt vielä niin, että kun tuossa ohjaustangossa vika ja pyörä ajokiellossa, niin asiaa ei voi oikein korjata kun mikään muu ohjaustanko ja systeemi ei sovi aeroadiin?
Ei hyvä juttu ostajille
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Onko porukka lukenut weightwheeniestä? Itse en ole enää pitkään aikaan jaksanut.
Kaverille oli tullut mailia, että aeroroadin toimitukset siirtyvät syksyyn. Uuden korjauksen pitäisi olla valmis siihen mennessä.
Sehän tässä on hyvä, että mitään purkkaviritystä ei ole luvassa. Olisikohan jopa uusi runko tulossa? Voi nimittäin olla, että canyonilla osataan laskea. Mitään virityskorjausta uudenlaisella satulaputkella ei kannata tehdä, jos se ei tule kestämään vuosia käyttöä. Maine ja rahat menee.
Niin ja miten pyörän jo saaneille käy? Joutuvatko olemaan ajamatta koko kesän? Saako fillarin palauttaa ja rahat takaisin?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						
Ohessa ww:n sivuilta kopioituna Canyonin viesti.
Olisko niin että pyörä pitää lähettää takaisin uutta ohjaustankoa varten.
Canyon hyvittää ilmeisesti 1.000-1.300 euroa , kun tuo ohjaustanko on vaihdettu ja pyörä takaisin omistajalla.
Tuossa viestissä ei mitään pyörän palautuksesta/kauppojen purkamisesta
They just posted this over on FB:
As promised, we'll keep you updated on the actual Aeroad topics. In addition to this Social Media statement, we will inform all customers via email – those who already got an Aeroad and of course, all who actually have a bike on order.
As you know, our Alpecin-Fenix Cycling Team
pro Mathieu van der Poel broke part of the handlebars of his Canyon Aeroad CFR during a bike race at the beginning of March. This did not show up in any of our industry-standard intensive testing procedures according to ISO4210-5, which we always carry out before launching new products. To ensure the safety of our customers, we will replace the drop bars on the cockpit with a reinforced version.
Therefore, we will equip all CFR and CF SLX bikes in the market with the new drop bars, which will be available from July. We have asked our customers not to use their Aeroads until then. To compensate them for the downtime of not being able to ride their Aeroad CFR and CF SLX and to thank them for their loyalty and patience, we will give them a credit. The payment is linked to the repair and will be made after the replacement of the drop bars has been carried out and they have received their Aeroad back from us. We will contact them in due time about the exact repair and payment procedure.
You are probably also wondering about the status of the seat post. The improvement of the seat post will take longer than we originally thought. We currently expect to be able to offer a suitable solution in the autumn that will satisfy our customers and us 100%. We are sorry that we cannot give you an earlier date now. We are also very sorry that we will probably not be able to deliver ordered Aeroads before autumn this year. We ask for your understanding and apologize for a long time off the bike or the waiting time and will also offer compensation for those who won’t be able to use their bikes.
It is important to us that all customers can ride their Aeroads as soon as possible - just like the riders of our pro teams who are currently riding the Aeroad from victory to victory. The handlebars solution used here is safe and complies with UCI regulations, but unfortunately, it is not suitable for series production. Our pro teams will also receive new drop bars and will be equipped with the same configuration as our customers in the future.
Cheers
Robert
Your Canyon Team
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Kaupan saa varmastikkin purkaa ja tuon vuoksi on laitettu tämä hyvitys. On kyllä tuntuva korvaus, mutta jos pyörää ei ole enää kesäksi, niin ei välttämättä lohduta.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Tuo satulatolpan ratkaisun siirtyminen ensi syksyyn tarkoittanee myös sitä, että kaikkien aeroad mallien toimitus siirtyy vähintään sinne saakka.
edit: jos siis joku haluaa vielä pitää tilaustaan voimassa
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Aika heikko on tilanne uuden Aeroadin hankkineilla, uudella pyörällä pääsee ehkä ajamaan joskus elokuussa? On näillä leveysasteilla kausi melkein paketissa kun pyörän saa tien päälle. Mikä lie pyörän jälleenmyyntiarvo muutaman vuoden päästä, itse en lähtisi ihan heti ostamaan käytettynä pyörää (ilman takuuta) joka on jo julkaisusta lähtien valmistus/suunnitteluvirheiden riivaama.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						No sanos muuta. Osa aeroadin ostaneista ei välttämättä saa ko. pyörällä yhtään kilometriä allensa tänä vuonna varsinkin, kun jotain viivästyksiä on varmaankin odotettavissa. Mieletöntä kuvitella, että jollain on 2022 keväällä tallissa uusi aeroadi, joka on maksettu puolitoista vuotta sitten. Jälleenmyyntiarvokin kärsii varsinkin dura-acella varustelluissa malleissa, kun uusi DA julkaistanee kohta puoliin, jolloin aeroadissa oleva setti on jo vanhaa mallia, vaikka täysin ajamaton olisikin.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Onko kenelläkään Endurace Al Disc 32 mm renkailla? Mahtuuko hyvin? Canyonin sivujen mukaan 30 mm on maksimi, mutta silmämääräisesti tuohon kyllä menisi leveämmätkin. Continentalin GP 5000 tubeless 32 mm kiinnostaa.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Tuossa on hyvä ja kattava juttu Canyon Aerodista, ja sen ongelmista ja ratkaisuista.
Teknisenä ratkaisuna se, että
-ohjaustanko uusiksi ja jarrukahvojen kiinnikkeet shimanon ja sramin vakiokiinnikkeisiin
- satulatolpan osalta jonkinlainen kaulussysteemi
Aeroadeja (ilmeisesti slx ja cfr) malleja ehdittiin myydä ja lähettää n. 1.400-1.500 kappaletta (eli puhutaan vajaan 10 meur myynnistä mainitussa ajassa), eli aika pieniähän nuo luvut on maailmanlaajuiselle myynnille ottaen huomioon aeroadeihin kohdistunut vahva ennakkokysyntä.
Canyonin koko vuosittainen liikevaihto on tasolla 300 meur ja työntekijöitä 1000. Canyon on jo suuri toimija markkinoilla, noin puolet spessusta ja silti sen kokonaisliikevaihto on vain jonkin verran suurempi kuin Suomen koiranruokamarkkinoiden. Tuo osoittaa sen että high-end pyörien (joita mm. canyonin ja spessun kaikki mallit isossa kuvassa ovat) markkinat on aika ohuet.
https://cyclingtips.com/2021/03/ct-e...oving-forward/
Kirjanmerkit