Hakusanalla "Mavic scream of death" löytyy ainakin juttua. Vapaarattaassa on semmonen valkoinen muovispaceri joka pitää rasvata. Tästä voi katsoa ohjeita:
https://youtu.be/QJRvippLGtY
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
Hakusanalla "Mavic scream of death" löytyy ainakin juttua. Vapaarattaassa on semmonen valkoinen muovispaceri joka pitää rasvata. Tästä voi katsoa ohjeita:
https://youtu.be/QJRvippLGtY
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
Missä vaiheessa näistä Canyonin maantiepyöristä tulee ns. uudet mallit tuonne verkkokauppaan? Vaikka lähinnä väritys niissä on kai vaihdellut. Ultimate Di2 vaihteilla kiinnostelis, mutta out of stockia on näyttänyt aika pitkään.
Uusia malleja on tullut tipottain vähän kerrassaan "koko ajan" nyt syyskesällä, esim. Inflite, maastopyöriä, Graileja, Roadlitejä, joten eiköhän sieltä kohta tule Ultimateakin. Jos ei olisi tulossa, tuskin olisivat vanhojen mallien tuotantoa vielä lopettaneet. Ei kai nuo kuitenkaan eioota halua kovin kauaa myydä.
Uudet Ultimatet tulleet sivulle ja varastossakin näyttää olevan. Värit on kyllä aika järkyttäviä, jos ei halua tutkassa näkymätöntä pyörää.
Aikamoista. Hinnat ja paino nousseet, ei jatkoon.
Edelleen hyvä hinta-laatusuhde ainakin perusmalleissa. CF SL 8.0 Di2-mallina 3399,- ja ihan perusperusmalli CF SL 7.0 105, 2199,-.
Vannejarruversioiden hintoja en katsellut, koska vannejarru on turha IMHO.
Ei osunut väriskaala ihan nappiin tänä vuonna, mutta hinnat on kilpailukykyiset. Ultimate Sram Force AXS tehomittarilla ihan asiallisilla kiekoilla alta viiden tonnin, kilpailijoihin verrattuna ihan hyvä paketti.
Ultimate vai Endurace. Kas siinä pulma. Ultimaten ohjaamoa ei vissiin paljoa säädellä vaan se on mitä se on?
No laikkajarruversiota kyllä aattelin. Saahan sen ohjaamon näköjään erikseen ja ihan puoli-ilmainen.
Voit testailla sillä millä tulee ja sen voi vaihtaa 30pv aikana veloituksetta.
Edit. Vähän myöhässä, mutta tosiaan koskee myös aerotankoja.
Moro,
Pohjustus:
Kaipailisin hieman apua pyörän koon valintaan ja malliin liittyen. Kiinnostaisi ostaa ensi kesälle uutta kalustoa, kun into lajia kohtaan sen kuin kasvaa. Nyt en vain osaa päättää Endurace CF SL ja Ultimate CF SL väliltä ja kaiken lisäksi olen pahemman kerran väliin putoaja myös mittojen suhteen. Olen 172-173cm pitkä ja inseam on 81cm ja näillä tiedoilla laskuri antaa runkokoon XS (molemmissa malleissa). Jos muutan jompaa kumpaa lukemaan sentillä ylemmäs laskuri tarjoaa kokoa S (molemmissa malleissa). Tämän hetken maantiepyörä on selkeästi näitä molempia runkokooltaa isompi (ja vuodelta 2005), joten siitä on aika turha alkaa referenssiä ottamaan.
Kysymykset:
- Kumpi näistä olisi nyt se OIKEA/SOPIVAMPI runko-koko itselleni?
- Tarjoaako Endurace tai Ultimate jotain etuja mittasuhteilleni (Kisaa ei nyt tule ajettua, mutta vauhdikkaista lenkeistä pidän - Ensi kesänä on myös tarkoitus osallistua Tour de Saimaa -tapahtumaan)
Voin toki myös antaa vinkkiä parhaasta hinta-laatusuhde mallista tai kertoa tunteesta "Olisi sittenkin pitänyt valita...". Itsellä myös tämä vaihtelee päivittäin 7.0 105 osasarja- ja 8.0 Aero Di2 osasarja -mallien välillä.![]()
^Ultimate vs. Endurace: sekä stack- että reach-mitoissa on (ainakin S-koossa) vain noin sentin ero, mikä usein on ohjaamon säätöjen (ts. spacerien siirtelyn ja stemmin vaihdon) puitteissa. Integroidut ohjaamot kuitenkin kasvattavat tätä eroa, tätä varten Canyon antaa myös +-mitat.
Mallin valinta liittyy myös koon valintaan sillä tavalla, että jos olet rajalla ja valitset pienen, asento on myös koon puolesta (tehdassetupilla) lyhyt ja matala. Tällöin pitempi ja matalampi geometria (Ultimate) on pituuden näkökulmasta mahdollisesti parempi, mutta voi käydä liian matalaksi (paljon spacereita -> ei näytä hyvältä). Lyhyempi ja korkeampi (Endurace) saattaa osua paremmin korkeussäädön suhteen, mutta vaatia uuden stemmin tai ohjaamon.
Suuremmalla koolla tuo vastaavasti toimii toisinpäin (Ultimate voi vaatia lyhyemmän stemmin ja Endurace olla pahimmillaan liian korkea). Kaikki tämä on tietysti suhteessa omiin mieltymyksiisi ja ajoasentoosi.
Oma kokemukseni: olen lähellä M-koon ylärajaa ja valitsin (eri syistä) Enduracen -> vaihdoin ohjaamon 2 cm pitempään ja tangon alla vielä 1 cm spaceri, jolloin droppia satulasta tankoon vajaat 9 cm.
Kyllä, ja vastaavasti itse päädyin nyt tilaamaan Ultimaten, kun etsin vanhalle maantiepyörälle (pitkä ja matala asento) korvaajaa. Ensimmäinen pyörä sähkövaihteilla.
Kiitos vastauksista!
Canyonilta vastasivat, että molempien runkokokojen pitäisi soveltua minulle. XS pääsisin hieman kisakireämpään asentoon, mutta toisaalta runko saattaa tuntua jo hieman ahtaalta. S koossa säätövaraa ajoasennon suhteen olisi kuulema enemmän. XS koossa on lisäksi 170mm kammet ja ohjaustanko 2cm kapeampi - S koossa 172,5 / 42cm (Endurace).
Oma mieli alkaa taipumaan tuon Endurace S koon suuntaan. Uskon, että omiin ajoihin saan siitä riittävän matalan, mutta jotenkin tuo Reach mietityttää.. Toki sitäkin on helppo stemmillä säätää ja koko pyöränkin saa vaihtaa/palauttaa 30 päivän sisällä. Tähän mennessä tullut oikeastaan ajettua aina vähän liian isolla maantiepyörällä, niin jotenkin nyt kun ostaa uutta, niin haluaisi että koko olisi passeli.
Eikös mussukan oikea koko ole selkeästi xs kummastakin? S-koon canyonilla ajaa matalaa asentoa haluava 180cm pitkäkin hyvin.
Lisäksi 170mm kammet ovat sinulle oikeammat, samoin kuin kapeampi stonga. Eli minun järkeilyn mukaan endurance xs koossa, johon valhdat tarvittaessa pidemmän stemmin.
Karkeasti yleistäen Canyonin mallit menee ihan selkeästi niin, että Canyonin S vastaa muiden merkkien M-kokoa.
Olen 168-169 pitkä ja ajan Focuksen S-kokoisella, sitä vastaa Canyonin XS. Isompaa en ottaisi.
Ilmeisesti 180-senttinen tosiaan ajaa kivasti S-koon Canyonilla.
https://www.youtube.com/watch?v=07Sh...0s&app=desktop
https://www.youtube.com/watch?v=9znckwDrgF4
Joo itseasiassa juuri tuossa porukka lenkillä oli puhetta asiasta ja sielläkin todettiin XS-koon olevan minulle parempi. Kiitos siis tätä tukevista kommenteista!
Ei varmaan ole vielä mitään virallista tietoa asiasta, mutta kannattaako tässä vaiheessa jäädä vielä odottelemaan hetkiseksi, mikäli Canyon julkaisee vielä ensi vuoden mallin Enduracesta (melkein kaikki muuta mallit on jo julkaistu)? Katselin vain, että esim. tuota 8.0 Di2 olisi saatavana jo ensi kuuksi, niin sinänsä asian kanssa ei tarvitsisi panikoida. Ei siis haittaa ollenkaan, vaikka pyörä saapuisi lähempänä kevättä, kun ajokelit alkavat joka tapauksessa hiljalleen loppumaan.
Noni. Mitenkäs moni aeroroadin tilaaja ehti perumaan jo tilauksen? Aika iso pommi canyonille tämä uusi joustava tolpparatkaisu. Ei vaan pysty tajuamaan, miten virhettä ei tajuttu suunnittelussa, eikä huomattu edes testeissä.
Epäilin itse jo ensin, ettei vikaa voi korjata muuta kuin uudella rungolla, mutta canyon on näemmä jo suunnitellut tolpan uusiksi ja tärkein juttu on tuo joustava/liukuva pala satulaputken yläpäässä.
https://www.cyclingweekly.com/news/p...to-come-490197
En ole vielä perunut. Toimutus oli tilatessa 29.1 ja kun lasku tuli 31.5.
Varmaankin perun tilauksen, jos ratkaisu on rasva ja sähköteippi. Innolla seuraan tätä gatea????
Jep. Pikainen lupaus uudesta tolpasta+liukupalasta ylipäähän pelastaisi minusta myynnin. Omasta mielestäni ongelmaa ei poisteta pelkällä tiivisteellä.
Uskoisin että tuo ongelma on jokaisessa aeroadissa. Ilmenee vain suurempana mitä painavampi kuski ja mitä korekammalla satulatolppa on.
Korjauksen pitäis lopettaa tolpan heiluminen, mutta sitä ei taideta haluta.
Mulla on ollut monta satulatolppaa täynnä kuraa ja hiekkaa, ja kuluma on jäänyt vain kosmeettiseksi.
Tuo joustava tolppa on parin kuvan perusteella myös lohkaissut maalia rungosta tolpan takaosasta. Pieniä kosmeettisiä haittoja, mutta hieman kyrsisi parin sadan km jälkeen tuollainen pienikin maalinlohkeaminen näkyvissä olevasta paikasta. Ei yllättäisi jos näitä ei takuu koskisi normaaliin kulumiseen vedoten. Canyonilla on ihan hyviä ideoita tehdä rungoista mukavampia, mutta ihme kun tälläisen mahdollisuus ei tullut mieleen suunnittelupöydällä ja vielä vähemmän ilmi koekäytössä. Tässä saa hyvin vastinetta 10-15 % hinnankorotukselle.
Tuosta pyörästä on hieno keskustelu Weigth Weeniesin keskustelupalstalla, tässä sattuneesta syystä tuli enemmän lueskeltua sitä sivustoa...
Tuhat ensimmäistä postausta on kivaa ja hauskaa, sitten tuli eka kysely jännistä naarmuista, loput tuhat ovatkin sitten ankeampaa.
Karu fiba kyllä, näin tänään miten se alkuperäinen tolppa oli tehty eikä sitä jumalauta ole kukaan koneen suunnittelusta kiinnostunut edes vilkaissut ennen tuotannon aloittamista.
Lähetetty minun XQ-AU52 laitteesta Tapatalkilla
Hienoa seurata sivusta tätä aihetta tuon WW topikin perusteella. Viimeisimpien kuvien mukaan joku belgialainen onnistunut 800 km ajolla saamaan valonkin paistamaan tolpan läpi. Vaikka ei olisi välittömiä katastrofaalisia vaikutuksia niin varmasti myös runko saisi tuollaisesta kulumisesta osansa. Vissiin maaliskuussa pitäisi tulla uusi tolppa ja insertti. https://weightweenies.starbike.com/f...697&start=1800
Ei mennyt aeroadin lanseeraus ihan kuin olisi toivottu. Aika pitkä odotus ja markkinoille tulon viivästyminen, pieni pettymys ehkä kokonaispakettiin ja hintaan/ hinnannousuihin sekä satulatolppaongelmat. Onhan tuossa pyörässä vielä ainakin yksi uusi ja testaamaton innovaatio; säädettävä ohjaustanko
Tänään tuli @viesti canyonin aspasta. Kerrottiin, että sory sun pyörä on myöhässä. Et tule saamaan sitä 3.6. Ei tiedetä milloin saat. Kaikki johtuu siitä, että likaa menee rungon ja satulatolpan väliin. Lisätietoja uusista innovaatioista 17.3.
Uskoo ken tahtoo..
Kirjanmerkit