GiantGarminElectrobike
Sivu 23 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #661
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Päädyttiin sitten lopulta tälläiseen:
    https://www.cube.eu/uk/2021/e-bikes/...black-trapeze/
    Bosch Gen4, 500Wh akulla, Shimano Deore 1*10 ja naisten runko kokoa M.
    Tänäin tilattu ja pitäisi tulla joskus 6 viikon päästä.
    Hinta 2378€ toimitettuna
    (Eli alkuperäisestä "vaatimuksesta" livettiin kiinteiden lokasuojien ja kiinteän valon verran, mutta tilalle tuli Bosch Gen4, Gen3:n tilalle ja Deore 1*10, 1*9:n tilalle)


    Tälläviikolla piti olla toimitus, mutta tänäin tuli ilmoitus että valmistajan toimitusvaikeuksien takia toimitus siirtyy viikolle 23, eli kolmella viikolla alkuperäisestä. Saa nähdä tuleeko vielä silloinkaan.

  2. #662
    ^meillä käänty toista päin valinta, tuli lokasuojat, tavarateline, takavalo ja lyhkäsillä ja pitkillä etuvalo.

    Tänään ensimmäisen kerran pääsin ajamaan kunnolla.

    Ladattu akku 500Ah näytti Eco moodilla 69km range, n. 7km hiekkatietä avustuksen lopetuksen rajalla ajoa, niin näytti 153km rangeksi, elikkä jotenkin laskee ajotavan mukaan.

    2h ajelin, osan maasto reittiä emtb:llä ja turbolla.

    Palatessa melko kova vastatuuli, niin vetelin turbolla kotia, kotona tosiaankin 2h ajon jälkeen oli 73km Ecolla rangea jäljellä. Siis enemmän näytti mitä lähteissä. Akusta lähti 1/5 tolppaa.

    Pyöränä Canyon pathliten7, missä Bosch performance line cx gen4, 2021 malli.

    Avustus loppuu 26.7km nopeudessa mittarin ja garmin gpsmap mukaan.

  3. #663
    Tervehdys,
    Olen ensimmäistä sähkömaastopyörääni hommaamassa ja nyt tarvitseisin kokeneempien apua. Kumpi noista?
    Molemmat pyörät lienee ihan hyviä, mutta onko jotain mikä kallistaa vaakakuppia jommalle kummalle?

    Trek Powerfly 5
    Helkama XE10

    Moottori
    - Boch Performance line CX (85Nm) vs. Shimano steps E7000 (60Nm)

    Akku
    - Boch PowerTube 625 vs. Shimano E8035 LI-ION 504WH, 14Ah

    Vaihteet
    - Sram NX Eagle vs. Shimano RD-M6000 GS Deore 10-V
    - Toinen on toki 10-vaihteinen ja toinen 12-vaihteinen, mutta onko suurempaa merkitystä?

    Jarrut
    - Shimano MT-420 vs. Shimano MT-400
    - Onko paljon eroja käytännössä?

    Keula
    - RockShox Recon Silver RL 120mm vs. Manitou Machete 120mm

  4. #664
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markom80 Katso viesti
    Tervehdys,
    Olen ensimmäistä sähkömaastopyörääni hommaamassa ja nyt tarvitseisin kokeneempien apua. Kumpi noista?
    Molemmat pyörät lienee ihan hyviä, mutta onko jotain mikä kallistaa vaakakuppia jommalle kummalle?

    Trek Powerfly 5
    Helkama XE10

    Moottori
    - Boch Performance line CX (85Nm) vs. Shimano steps E7000 (60Nm)

    Akku
    - Boch PowerTube 625 vs. Shimano E8035 LI-ION 504WH, 14Ah

    Vaihteet
    - Sram NX Eagle vs. Shimano RD-M6000 GS Deore 10-V
    - Toinen on toki 10-vaihteinen ja toinen 12-vaihteinen, mutta onko suurempaa merkitystä?

    Jarrut
    - Shimano MT-420 vs. Shimano MT-400
    - Onko paljon eroja käytännössä?

    Keula
    - RockShox Recon Silver RL 120mm vs. Manitou Machete 120mm

    Kyllä noilla vertailuilla valinta tuohon Trek:iin pitäisi kohdistua (tosin onhan se myös jonkin verran kalliimpikin), mutta isoin haaste on tällä hetkellä löytää myös se oikea ostettava pyörä, eli saatavuus/toimitusaika ensin selvitykseen, sitten päätöksen tekoon.

  5. #665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Kyllä noilla vertailuilla valinta tuohon Trek:iin pitäisi kohdistua (tosin onhan se myös jonkin verran kalliimpikin), mutta isoin haaste on tällä hetkellä löytää myös se oikea ostettava pyörä, eli saatavuus/toimitusaika ensin selvitykseen, sitten päätöksen tekoon.
    Trek on itsellänikin se ykkösvaihtoehto, mutta kuten mainitsit niin se saatavuus ja toimitusaika on se ongelma.
    Jonotan yhtä trekkiä ensimmäisellä varasijalla paikallisessa liikkeessä, jos sattuisi tuuri käymään ja se ei menisikään.

  6. #666
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    64
    Joo Trek aivan ehdottomasti. Bosch pyyhkii lattiaa tuolla Shimanon moottorilla. Lisäksi toi isompi akku on ehdoton plussa.

  7. #667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moikkis Katso viesti
    Joo Trek aivan ehdottomasti. Bosch pyyhkii lattiaa tuolla Shimanon moottorilla. Lisäksi toi isompi akku on ehdoton plussa.
    Kiitos. Nyt tuli konkreettisia syitä, että miksi pitäisi valita trek.

  8. #668
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Trekiä tuskin saa tälle kesälle, luulen. Itse luovutin ja peruin varauksen.

  9. #669
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markom80 Katso viesti
    Kiitos. Nyt tuli konkreettisia syitä, että miksi pitäisi valita trek.
    Et voi säätää itse avustuksia Boschissa. Siksi ei missään nimessä Boschia.

  10. #670
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Et voi säätää itse avustuksia Boschissa. Siksi ei missään nimessä Boschia.
    Hyvä pointti.
    Minkä verran tuo moottoreiden vääntöero käytännössä tuntuu? Isompi akku speksien mukaan vaikuttaa 20km rangeen.

    Tietääkö joku muuten paljonko tuolla helkamalla on painoa ja onko siinä yhtä kätevästi irroitettava akku kuin trekissä?

  11. #671
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Et voi säätää itse avustuksia Boschissa. Siksi ei missään nimessä Boschia.
    Virheellistä tietoa.
    Avustustasoja pystyy säätämään, jos pyörässä on nyon näyttö/ajotietokone.

    https://www.bosch-ebike.com/au/servi...ing-modes-5302

  12. #672
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Eikä maksa paljon ; ) Harvassa taitaa olla vakiona.

  13. #673
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Et voi säätää itse avustuksia Boschissa. Siksi ei missään nimessä Boschia.
    Jos vertaat Bosch Performance Gen4 vs Shimano E7000 ja valitset E7000:n sen takia että pääset säätämään avustuksia niin en kyllä ymmärrä.

    Oikea verrokkipari kun on Gen4 Vs EP8 ja siinä vertailussa tajuan jos päätyy tuon muokattavuuden takia EP8:iin mutta että valitsisi E7000:n niin sitä en tajua...

  14. #674
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpuu Katso viesti
    Eikä maksa paljon ; ) Harvassa taitaa olla vakiona.
    Aika moni taitaa olla noita Nyon:ja vaihtanut ihan omatoimisesti, Bosch kun tarjoaa Retro Fit Kitteinä noita Nyoneita jotka ovat itse vaihdettavissa.
    Tuollaisen vanhemman Nyon version vaihdoinkin ihan uutena tuohon vanhimpaan pyörääni ja oli noin tunnin homma.

  15. #675
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpuu Katso viesti
    Eikä maksa paljon ; ) Harvassa taitaa olla vakiona.
    Vaikkapa Cuben paremman pään täpäreissä on nyoni vakiona.
    Nyonin retrofitti kitti maksaa nettikaupoissa noin 350€, jokainen voi itse päättää onko se paljon vai vähän.

  16. #676
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Se on paljon. Ottaen huomioon vielä että kovin on rajoitetut mahdollisuudet säätää. Ei jatkoon.

    Osta nyt vaan kiltisti Shimano tai Brose niin ei tarvi katua. Ajoporukastani 7/9 Boschilaista on jo siirtynyt tuon takia muihin merkkeihin.

  17. #677
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Samat kokemukset on täälläkin. Tosi moni on vaihtanut Boschilaisen muuhun juurikin tuosta syystä.
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

  18. #678
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Mutta ei ehkä kuitenkaan Shimanon 7 tonnista maastopyörään. Kannattaa katella kasitonninen tai EP8.

  19. #679
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    61
    Vilpittömästi kyselen, mikä lisäarvo avustustasojen säätämisessä konkreettisesti on? Itselläni oli aiemmin Purion ja nyt Nyon ja olen hieman avustuksia säätänyt. Tunnistan ainoastaan alimman avustustason säätämisen alhaisemmaksi, mutta en pidä sitä kovin isona lisäarvona. Mikä on siis se juju? Samaan aikaan Boschin emtb-moodia pidetään parhaana yksittäisenä ohjelmallisena avustuksena.

  20. #680
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Itse en kanssa ymmärrä tuota "säätämisen tarvetta". En ole kertaakaan kaivannut, että tarvisi Bosch:ä säätää mihinkään suuntaan. eMTB vaan toimii pirun hienosti. Omassa kaveri porukassa on lähtenyt Brose vaihtoon koska uusimmassa Brose softassa on rajoitettu huipputehoja (jotta kone kestäisi). Ei vaan pärjää enää Boschin kyydissä kun samoja polkuja ajellaan. Onhan tuo hieno säätää ihan säätämisen innosta mutta mitään oikeaa hyötyä en ainakaan omassa ajossa ole kaivannut. Mielipiteitähän nämä kaikki.

  21. #681
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Moni sitä tuntuu kuitenkin kaipaavan kun Boschit lähtee liukkaasti vaihtoon. Ja jos ei ole paremmasta kokemusta niin eihän sitä osaa kaivatakaan.

  22. #682
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Moni sitä tuntuu kuitenkin kaipaavan kun Boschit lähtee liukkaasti vaihtoon. Ja jos ei ole paremmasta kokemusta niin eihän sitä osaa kaivatakaan.
    Selvä. Kerrotko, mitä sillä säädettävyydellä saavutetaan? Sinun ajoporukassa tästä lienee tietoa, kun kerran liukkaasti lähtee Boschit vaihtoon. Mitä ne ajokaverit kehuvat saavansa tilalle? Kiinnostaa, koska itsekin pystyn ajoprofiileja nyt säätämään. Turhat kiertelyt pois ja kokemukset tiskiin, kun seitsemän kaveriasi on boschin takia vaihdon tehnyt.

    Itselleni konkreettisin hyöty on avustuksen määrän pudottaminen (vakiona eco 70%, asetin mode1 40%), niin reidet pääsevät enemmän hommiin. Muuta hyötyä en tunnista.

  23. #683
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    En tietenkään voi vastata kenenkään puolesta mutta arvelisin että luonnollisemman ajotuntuman. Siis sen juuri itselle sopivan. Sen minkä voi itse täysin päättää. Tämähän siitä puuttuu.

    Boschissa eco on liian heikko ja muut liian äkäisiä. Näin minulle on kerrottu ja olin samaa mieltä kun kokeilin.

  24. #684
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Sähköpyörä hakusessa..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tkhyla Katso viesti
    Itse en kanssa ymmärrä tuota "säätämisen tarvetta". En ole kertaakaan kaivannut, että tarvisi Bosch:ä säätää mihinkään suuntaan. eMTB vaan toimii pirun hienosti. Omassa kaveri porukassa on lähtenyt Brose vaihtoon koska uusimmassa Brose softassa on rajoitettu huipputehoja (jotta kone kestäisi). Ei vaan pärjää enää Boschin kyydissä kun samoja polkuja ajellaan. Onhan tuo hieno säätää ihan säätämisen innosta mutta mitään oikeaa hyötyä en ainakaan omassa ajossa ole kaivannut. Mielipiteitähän nämä kaikki.
    Onpa jännä, mä vaihdoin Boschista Broseen ja vääntöö on enemmän.
    Nimenomaan sitä kontrolloitua vääntöä(kiitos myös säätöjen) ja kadenssista riippumatta lähes(toisin kuin Boschilla).

    Brose toimii maastossa paremmin kuin Boschin eMtb. Joka kyllä hyvä sekin.

    Tämä siis mun kokemus.

    Muoks: tuossa yllä toi edellisen kirjoittajan tekstin viimeinen kappale kiteyttää omatkin ajatukset.

  25. #685
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    En tietenkään voi vastata kenenkään puolesta mutta arvelisin että luonnollisemman ajotuntuman. Siis sen juuri itselle sopivan. Sen minkä voi itse täysin päättää. Tämähän siitä puuttuu.

    Boschissa eco on liian heikko ja muut liian äkäisiä. Näin minulle on kerrottu ja olin samaa ihan mieltä kun kokeilin.
    Kiitos, tämä avasi asiaa. Ihmiset ovat erilaisia, itse pidän ecoa liian avustavana, kun haluan kunnolla jalkareeniä. Tour toimii aika hyvin vähän joka paikassa, kun taas emtb käytän vauhdikkaassa ajossa. Näin me olemme erilaisia.

    Boschin avustukset:
    Eco 60%, 40 Nm
    Tour 140%, 50 Nm
    eMTB 140-340%, 85 Nm
    Turbo 340%, 85 Nm

    Täysin totta, että econ ja tourin välissä on selvä hyppäys. Itse säädin Nyonilla avustustasot seuraavasti:
    Mode1: 40-50%
    Mode2: 100-115%
    Mode3: 200-250%
    Mode4: 250-340%

    Mode2 on jees, mutta en isoa eroa huomaa touriin. Nyonilla pystyy vaihtamaan vakioavustuksien ja itse säädettyjen välillä ajaessa, joten vertailu on helppoa.

    Edit: Fillari 2/2020 s.56-69 on eri moottorien vertailu. Shimanon EP8:a ei ollut mukana. Brose ja Bosch taisivat pärjätä parhaiten.

  26. #686
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    98
    Ei ole hirveän hedelmällinen keskustelu mikä moottori on paras.
    Se mikä sopii omaan ajotyyliin, tapeisiin ja maastoon selviää vain testaamalla.

    Itse olin alunperin hankkimassa EP8 olevaa pyörää.
    Koska nettikeskustelujen konsensus on että se on se luonnollisin, hiljaisin ja kaunein

    En oikein löytänyt sopivaa mallia, mitä olisi saanut täksi kaudeksi.
    Sitten bongasin sopivalla geolla ja alustalla olevan pyörän, jota oli saatavilla.
    Se tosin oli boschin moottorilla, mutta kävin rohkeasti koeajamassa ja sen jälkeen tein kaupat pyörästä.

    Ei ole ainkaan vielä tullut paineita vaihtaa toiseen järjestelmään.

    Pelkästään nettikeskustelujen perusteella "väärän" moottorin takia en mitään pyörää suoraan hylkäisi.

  27. #687
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattix Katso viesti
    Kiitos, tämä avasi asiaa. Ihmiset ovat erilaisia, itse pidän ecoa liian avustavana, kun haluan kunnolla jalkareeniä. Tour toimii aika hyvin vähän joka paikassa, kun taas emtb käytän vauhdikkaassa ajossa. Näin me olemme erilaisia.

    Boschin avustukset:
    Eco 60%, 40 Nm
    Tour 140%, 50 Nm
    eMTB 140-340%, 85 Nm
    Turbo 340%, 85 Nm

    Täysin totta, että econ ja tourin välissä on selvä hyppäys. Itse säädin Nyonilla avustustasot seuraavasti:
    Mode1: 40-50%
    Mode2: 100-115%
    Mode3: 200-250%
    Mode4: 250-340%

    Mode2 on jees, mutta en isoa eroa huomaa touriin. Nyonilla pystyy vaihtamaan vakioavustuksien ja itse säädettyjen välillä ajaessa, joten vertailu on helppoa.

    Edit: Fillari 2/2020 s.56-69 on eri moottorien vertailu. Shimanon EP8:a ei ollut mukana. Brose ja Bosch taisivat pärjätä parhaiten.
    F lehden testeihin en juuri laittaisi painoarvoa. Oli voittaja sitten kuka tahansa. Lehti puhuu lähinnä mainostajiensa suulla. ”Infomercial” sana kuvaa minusta niitä hyvin.

  28. #688
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nve Katso viesti
    Ei ole hirveän hedelmällinen keskustelu mikä moottori on paras.
    Se mikä sopii omaan ajotyyliin, tapeisiin ja maastoon selviää vain testaamalla.


    Pelkästään nettikeskustelujen perusteella "väärän" moottorin takia en mitään pyörää suoraan hylkäisi.
    Näinpä, sitä parempi tehdä valintoja mitä useammalla moottorimallilla on päässyt ajamaan/testaamaan.
    Itse olen päässyt isointa osaa tämän hetken käytössä olevista valtavirta moottoreista testaamaan ainakin pienen hyvin pienen testilenkin verran ja nyt jos pyörä vaihtuisi toiseen ja muita eroja ei pyörissä olisi, niin isolla todennäköisyydellä myös uudessakin pyörässä olisi tämän hetken moottoreista tuo Bosch:n Gen4, mutta makukysymyksiähän nämä, toinen tykkää toisenlaisesta avustuksesta kuin toinen.
    Itse olen itseasissa muokannut (tai siis tehnyt vaihtoehtoisen "moottorikartan", koska noita asetuksia voi vaihtaa Nyon:in ohjaimesta kesken ajon niin halutessaan) tuossa vanhemmassa Bosch Gen2 Performance (ei CX) moottorillisessa pyörässäni asetuksia niin, että nostanut Eco tason avustusta alkuperäisestä 75%:sta -> 100%:iin, Tour:ia 145% -> 160% ja kaksi isointa tasoa olen pitänyt alkuperäisessä tasossa (itselläni Sport 220% ja Turbo 290%), vaan siinä tuntuu avustustasot omaan makuuni suhteellisen oikeilta, etenkin maastossa tuo eMTB on itselleni se ylivoimainen suosikki.

  29. #689
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    F lehden testeihin en juuri laittaisi painoarvoa. Oli voittaja sitten kuka tahansa. Lehti puhuu lähinnä mainostajiensa suulla. ”Infomercial” sana kuvaa minusta niitä hyvin.
    En näe Fillarilehden tuloksissa ristiriitaa netistä löytyvien muiden testien tuloksiin. Bosch sai ansaitusti haukkuja suljetusta järjestelmästä ja mahdottomuudesta säätää avustuksia Purionilla tai Kioxilla. Moottorien wattimittaukset vastuksen suhteen olivat mielenkiintoisia.

    Lienee syytä perustella puolueellisuus, jos sellaisesta syyttää. Totta on, että esim. Levoja on esitelty joka lehdessä, mutta tuosta moottoritestistä ei minulle paistanut puolueellisuus tai johonkin suuntaan veto.

  30. #690
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattix Katso viesti
    Lienee syytä perustella puolueellisuus, jos sellaisesta syyttää. Totta on, että esim. Levoja on esitelty joka lehdessä, mutta tuosta moottoritestistä ei minulle paistanut puolueellisuus tai johonkin suuntaan veto.
    Yleensä silloin kuin "oma suosikki" ei ole testissä se paras, niin testiä pidetään vääristeltynä, maksettuna, ammattitaidottomasti tehtynä yms. eikä nyt koske pelkästään (sähkö)pyörätestejä, vaan eri tahojen tekemiä testejä muutenkin, on sitten kyse autoista, kännyköistä taikka vaikka työkaluista.
    Tämä nyt lähinnä yleisenä huomiona vuosien varrelta koettuna.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •