Lainaus Alkujaan tämän lähetti nve Katso viesti
Ei ole hirveän hedelmällinen keskustelu mikä moottori on paras.
Se mikä sopii omaan ajotyyliin, tapeisiin ja maastoon selviää vain testaamalla.

Pelkästään nettikeskustelujen perusteella "väärän" moottorin takia en mitään pyörää suoraan hylkäisi.
Näinpä, sitä parempi tehdä valintoja mitä useammalla moottorimallilla on päässyt ajamaan/testaamaan.
Itse olen päässyt isointa osaa tämän hetken käytössä olevista valtavirta moottoreista testaamaan ainakin pienen hyvin pienen testilenkin verran ja nyt jos pyörä vaihtuisi toiseen ja muita eroja ei pyörissä olisi, niin isolla todennäköisyydellä myös uudessakin pyörässä olisi tämän hetken moottoreista tuo Bosch:n Gen4, mutta makukysymyksiähän nämä, toinen tykkää toisenlaisesta avustuksesta kuin toinen.
Itse olen itseasissa muokannut (tai siis tehnyt vaihtoehtoisen "moottorikartan", koska noita asetuksia voi vaihtaa Nyon:in ohjaimesta kesken ajon niin halutessaan) tuossa vanhemmassa Bosch Gen2 Performance (ei CX) moottorillisessa pyörässäni asetuksia niin, että nostanut Eco tason avustusta alkuperäisestä 75%:sta -> 100%:iin, Tour:ia 145% -> 160% ja kaksi isointa tasoa olen pitänyt alkuperäisessä tasossa (itselläni Sport 220% ja Turbo 290%), vaan siinä tuntuu avustustasot omaan makuuni suhteellisen oikeilta, etenkin maastossa tuo eMTB on itselleni se ylivoimainen suosikki.