GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 401 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 301 351 391 399 400 401 402 403 411 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.001 - 12.030 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Et kadu sitä hankintaa.

Voisitko kiitokseksi vaihtaa niccisi? Jää aina biisi soimaan päässäni kun luen postauksiasi ja näen kirjoittajan nicin.

Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Et kadu sitä hankintaa.

Voisitko kiitokseksi vaihtaa niccisi? Jää aina biisi soimaan päässäni kun luen postauksiasi ja näen kirjoittajan nicin.

Lisätään vaihtoehtoihin vielä Exposure Flex, kokemuksia?
    Toki siinä taitaa keila olla mallia "häikäise", sopineeko kommuutteluun?

Exposuren keilat on muutoin ollu aina ihailtavan tasaisia kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti

Toisaalta harkitsen kyllä Exposuren akkuvaloakin, helppo ottaa kesäksi pois.
    Ja loistavia valoja.

Muoks: mutta vaikka se jopa itsestä ei tunnu kovin järkevältä olen ehken silti taipuvainen Exposuren akulliseen valoon.
    Tietää ainakin mitä saa ja helppo poistaa kesäksi.

Tosin työmatkoille vähän kehno, kun keila on mitä on. Mutta metsässä sitäkin parempi.
    ruuduntakaa muokkasi tätä : 24.05.2021 at 12.26

Pitihän semmoinen tutkaava valo mallia Garmin Varia RTL516 hankkia, ja kyllä, on se vaan hyvä laite.

Taas näitä, että eihän sitä tarvitse ja ilmankin pärjää, mutta annahan olla kun on sellaista päässyt kokeilemaan, ei enää huvittaisi ilmankaan olla.

Tuli nyt sniiduiltua ja sähköpyörään hankittu Lenzyne ebike macro drive 1000 ja vertailin sitä nyt tuohon Nitecoren BR35:een. Linkki valoihin alla.

https://ride.lezyne.com/products/1-led-emacr-v104s
    https://flashlight.nitecore.com/product/br35

Mittasin luxit 4m etäisyydeltä täydellä teholla, keilan näennäisestä keskipisteestä kännykän valosensorista saadun lukeman perusteella, eli ei mikään hirveen tieteellinen.

Nitecore 272lx
    Lezyne 199lx

Voi vetää omat johtopäätökset mutta riittää nyt ainakin itelle, niin mittaustulosten, kuin myös subjektiivisen arvion perusteella.

Vaikka nyt onkin kuumaa ja valoisaa, niin kyllä se pimeä syksy sieltä tulee taas aikanaan ja uuden pyörän uusi ohjaustanko tuo mukanaan uuden ongelman. Kuvan ohjaamoon tarvisi etuvalon. Hakusessa kohtuuhintainen, akkukäyttöinen n.1000-2000 lumenia sisältävä tuikku ja akun pitäisi kestää ainakin sen 4 tuntia jollain 500 lumenin teholla. Edelliset pimeät olen ajellut tyytyväisenä Fenixin BC30R lampulla ja siinä on kaikki edellämainitut ominaisuudet, mutta kiinnike ei sovi uuteen tankoon. Auttakaa miestä mäessä, niin on sitten valo valmiina ohjaamoon, kun syksy ja pimeys koittaa.

Laita tuohon stemmin toiselle puolelle sellainen handlebar extender, sillä saat Fenixin Garminin alle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Laita tuohon stemmin toiselle puolelle sellainen handlebar extender, sillä saat Fenixin Garminin alle.

Noniin. Olipa hyvä idea. Mullahan on jopa tuollaisia molemmin puolin stemmiä kiinnitettäviä kellarissa, kun piti läskipyöräilyaikoina kikkailla answer 20/20 tankoon etuvalo keskelle. Tämähän ratkesi nopeasti. Hyvä Jack!

Syksy tulee, valoa!

Nyt on valaistus odottamassa asennusta ja syksyn hämärää:

-Lupine SL Brose tankoon
    -Exposure Diablo mk12 kypärään.

Taakse en ehken Lupinen C14 laita, kesällä vaan alttiina kiville ym roinalle mitä renkaasta lentää.

Taakse irroitettava akkukäyttöinen Moon Cerberus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

Ja näinhän se homma toimii. Kyllä kannatti taas kysyä fiksummilta, kun itseltä löytyi osatkin valmiina, mutta ei ajatusta.

Minkäs merkkinen tuo kyseinen extender on? Näyttää ihan pätevältä ratkaisulta.

Nuo on monta vuotta sitten tilattu jostain alibaba/ebay akselilta. Vein härpäkkeet jo takaisin kellariin odottelemaan pimeän saapumista.

Syksy tulee, valoa!

Olikohan nyt tulollaan uutuuksia valojen maailmaan?
    Lupine taisi uudistaa Pikon viime kaudelle, nyt on myös Blikaa päivitetty joten ehkä ei mitään erikoisempaa luvassa?

Maahantuojalta luettua:
    Suurimmassa osassa tuotteita hinnat nousevat 3-14%. Samalla ovat muuttuneet valaisinten suorityskyvyt:
    Neo 900-> 1000 lm. Piko 1900-> 2100 lm. Blika 2100->2400 lm. Wilma 3200->3600 lm. Betty 5000->5400 lm. Blikaa lukuunottamatta koodit pysyvät entisellään.
    Kaikki varastossa olevat mallit ovat jo uusia, vaikka pakkauksissa saattaa olla vanhoja tietoja.

Syksy se vaan alkaa tulemaan ja illat pimenemään, joten valoahan sitä pitää ruveta maasturiin asentamaan. Tätä en vielä ole maastossa testannut mutta pitäisi nähdä ihan hyvin, 1500 lumenia ja laajahko valokeila:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Olikohan nyt tulollaan uutuuksia valojen maailmaan?
    Lupine taisi uudistaa Pikon viime kaudelle, nyt on myös Blikaa päivitetty joten ehkä ei mitään erikoisempaa luvassa?
    Mitäs uutta Blikaan on tullut?

https://www.lupine.de/products/helmetlights/blika

Now new: With all-around improved 2400 lumens, significantly stronger spot, optimized red and green light, improved reading light and FrontClick change system.

Mä hain Mcarbonilta tankoon SL X:n ja kypärään Blikan. X:n kanssa kehtaa ajella kelvejä vaikka täydellä teholla lyhkäisillä valoilla ilman että vastaantulijat näkevät tähtiä loppuillan. Puskan puolella vanhemmankin mallin Blikasta löytyy oikein mukavasti valotehoa. Kelviajossa pidän pienen lukuvalon päällä Blikassa päällä huomionherättäjänä.

Mcarbonin kivijalan suurin etu oli, että pääsi itse testaamaan lamput ennen lopullista ostopäätöstä. Kaikki tarvittavat kiinnikkeet löytyi myös hyllystä ja niistäkin testaamalla löydettiin kerralla sopivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    https://www.lupine.de/products/helmetlights/blika

Now new: With all-around improved 2400 lumens, significantly stronger spot, optimized red and green light, improved reading light and FrontClick change system.
    Hmmm… mun mielestä mun blikassa on jo toi FrontClick… vuoden vanha tuikku. Tosin en kyllä täyttä valotehoa ole tarvinnut ja akkukin riittää paremmin.

Sitten kun mun Fenix BC30 hiipuu niin häätyy Mcarbonin Lupine valikoimaa tutkia, varsin arvokkaita mutta laatu maksaa. Ja siinä erittäin epätodennäköisesä tilanteessa jotta jos takuuta kaipaan niin sen tiiijän jottei Aholan kanssa tuu ongelmia.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    Mä hain Mcarbonilta tankoon SL X:n ja kypärään Blikan. X:n kanssa kehtaa ajella kelvejä vaikka täydellä teholla lyhkäisillä valoilla ilman että vastaantulijat näkevät tähtiä loppuillan. Puskan puolella vanhemmankin mallin Blikasta löytyy oikein mukavasti valotehoa. Kelviajossa pidän pienen lukuvalon päällä Blikassa päällä huomionherättäjänä.

Mcarbonin kivijalan suurin etu oli, että pääsi itse testaamaan lamput ennen lopullista ostopäätöstä. Kaikki tarvittavat kiinnikkeet löytyi myös hyllystä ja niistäkin testaamalla löydettiin kerralla sopivat.
    Oikeat valinnat teit, IMO. Vaikka taisit köyhtyä?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Oikeat valinnat teit, IMO. Vaikka taisit köyhtyä?
    Kyllä se on niin kuin sanoit, laatu maksaa. Mulla on ollut Lupine Piko käytössä siitä asti, kun se julkaistiin. Se on haukkunut hintansa monikertaisesti. Se jäi kiinni maastokypärään.

Nyt oli tarve saada sekakäyttöön sopiva ja maantielle leikattua valoa tarjoava kokonaisuus. Käsi meni hieman syvemmälle taskuun, mut ei ahdistanut, kun se käy siellä vain kerran. :-)

Aika kallista tuntuu valo olevan. Fillarilla oon pärjännyt hyvin jo jonkun vuoden vanhalla dx.comin Kiinan valolla, mutta nyt vois olla päivityksen paikka. Vaativin paikka valolle tulisi varmaan olemaan skinnaus ja laskut Lapissa, tammi-helmikuussa on vain hämärää ja pimeää.

Suosituksia leveäkeilaisesta valosta? Jotenkin vierastan niitä L:n muotoisia patukoita, erillinen akku voisi olla hyvä

Lupinen piko tai blika. Kovalla pakkasella akun saa vaikka paidan sisään, normikeleissä pikkuakku menee kypärän taakse omaan telineeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janik Katso viesti
    Aika kallista tuntuu valo olevan. Fillarilla oon pärjännyt hyvin jo jonkun vuoden vanhalla dx.comin Kiinan valolla, mutta nyt vois olla päivityksen paikka. Vaativin paikka valolle tulisi varmaan olemaan skinnaus ja laskut Lapissa, tammi-helmikuussa on vain hämärää ja pimeää.

Suosituksia leveäkeilaisesta valosta? Jotenkin vierastan niitä L:n muotoisia patukoita, erillinen akku voisi olla hyvä
    Exposure. Keilat on todella tasaisia ja hyviä.
    Erilliset akut on saatanasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    *enotakantaa nips*
    Erilliset akut on saatanasta.
    Tästä voidaan olla eri mieltä, mä en taas itse halua mitään kilon möykkyä kypärään tai stongaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Tästä voidaan olla eri mieltä, mä en taas itse halua mitään kilon möykkyä kypärään tai stongaan
    Diablo Mk12 kypärään, 120g
    MaxxD stongaan 310g.

Eikä niitä hel**tin piuhoja saati akkumöykkyjen virittelyä ties minne.
    Just wash and go!

Jokainen saa laittaa stongaan ja kypärään mitä haluaa, mulle noi erilliset on "jalostunut" 15 vuoden aikana. Hyvää tossa on kanssa se, että kovalla pakkasella akun voi sijoittaa rotsin sisään, akun koon voi valita lenkin mukaan, vara-akulla voi ladata muita laitteita jne.
    Eikä se matalaprofiilisuus kypärässä haitaksikaan ole, kun kuusikossa rymytään.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •