GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 153 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 53 103 143 151 152 153 154 155 163 203 253 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.561 - 4.590 / 10534

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #4561
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.M.® Katso viesti
    Normivaijeri sopii kyllä
    Näin minä arvelinkin, mutta piti varmistaa. Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Foorumiin voi luottaa kun tarvii jeesiä.

  2. #4562
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Tuleeko näissä SRAMin jarruseteissä, esim Guide R:ssä jarruletkuja mukana? En ole maastopyöriin aiemmin uusinut jarruja, joten pitää varmuuden vuoksi kysyä. Tätä https://r2-bike.com/SRAM-Guide-R-Dis...t-black-glossy olen harkinnut läskipyörään ensi talveksi.

  3. #4563
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Olisipa erittäin outoa jos ei tulisi. Lisäksi linkissä maininta "Brake line: front 950 mm or 1800 mm rear".

  4. #4564
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Olisipa erittäin outoa jos ei tulisi. Lisäksi linkissä maininta "Brake line: front 950 mm or 1800 mm rear".
    Joo kiitos, tuo rivi jäi huomaamatta. Sitä minäkin mutta kun ei koskaan tiedä varmaksi, joskus on odoteltu koko kesä jotain tempopyörän eturattaan ruuveja, jotka oletin kuuluvan pakettiin.

  5. #4565
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    Ketjuna tällä hetkellä KMC X11SL ja tarkoituksena hommata toiset ketjut kiertoon.
    Mitä suosituksia? Shimanoa, KMC vai jotain muuta?

  6. #4566
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jonitzi Katso viesti
    Ketjuna tällä hetkellä KMC X11SL ja tarkoituksena hommata toiset ketjut kiertoon.
    Mitä suosituksia? Shimanoa, KMC vai jotain muuta?
    Laittaisin samanlaisen. Mutta jos haluaa kokeilla jotain muuta, niin tuosta voi vertailla yhden kulutustestin tuloksia:
    https://cyclingtips.com/2019/12/the-...rable-11-speed

  7. #4567
    Onko levyjarrun/jarrulevyn kiinnityspultit jotain tavallista lujempaa terästä? Voiko niiden sijaan käyttää normaaleja rautakaupan pultteja?

  8. #4568
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Voi käyttää .

  9. #4569
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    398
    Levyn kiinnityspultit ovat melko matalakantaisia rautakaupasta voi olla vaikea löytää vastaavia
    retkupyöräilijä

  10. #4570
    Orkkis pulteissa on yleensä sininen lukkoliima

  11. #4571
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Fulcrumin (Red Power 29 XL) vapaarattaan toinen laakeri rahisee. Laakereita (koko 28x19x5 ilmeisesti) saa mutta onko mieltä lähteä vaihtamaan pelkkää laakeria? Ulosvetäjää ja/tai prässiä, jos semmoisia tarvitaan, ei ole. Uusia vapaarattaita saa 70 rahaan ja pelkkä laakeri kustantaa siinä 10e, joten vaihtaminen menisi enempi harrastamisen piikkiin.

    EDIT: juutuubivideoiden perusteella vanhan laakerin voisi saada pois suht helposti napauttamalla tuurnan tapaisella. Meniskö uusi paikoilleen kierretangolla ja prikkamutterivirityksellä?

    EDIT2: Kanuunalla olikin samaa ilmiötä kuin minulla. Yksi kynsistä ei palaudu kunnolla vaan suunnilleen puolitiehen. Minulla jousirengas on silmämääräisesti kunnossa ja istuu urassaan hyvin. Onkohan tuosta mitään haittaa kun 2 muuta pelaa hyvin ja käytännön ongelmia ei ole ollut?

  12. #4572
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    9
    Onnistuin katkaisemaan poljinkammen toisen kiinnityspultin. Onkohan katkenneen palan irtikaivaminen täysin mahdotonta? Läpiruuvaaminen saattaisi teoriassa olla mahdollista, jos jämästä saisi otteen. Vai hankinko suoraan uudet kammet?

  13. #4573
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Kanuunalla olikin samaa ilmiötä kuin minulla. Yksi kynsistä ei palaudu kunnolla vaan suunnilleen puolitiehen. Minulla jousirengas on silmämääräisesti kunnossa ja istuu urassaan hyvin. Onkohan tuosta mitään haittaa kun 2 muuta pelaa hyvin ja käytännön ongelmia ei ole ollut?
    Ei ollut onneksi oma kiekko. Palautumattoman hampaan ongelma on se, että lyö yli paikoittain ja siten lähtee kuluttamaan hammaskehää. Ja vapari menee jumiin. Eli muuttuu kuulemma sinkulaksi.

  14. #4574
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simoz Katso viesti
    Onnistuin katkaisemaan poljinkammen toisen kiinnityspultin. Onkohan katkenneen palan irtikaivaminen täysin mahdotonta? Läpiruuvaaminen saattaisi teoriassa olla mahdollista, jos jämästä saisi otteen. Vai hankinko suoraan uudet kammet?
    Vastakierretappi?

  15. #4575
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simoz Katso viesti
    Onnistuin katkaisemaan poljinkammen toisen kiinnityspultin. Onkohan katkenneen palan irtikaivaminen täysin mahdotonta? Läpiruuvaaminen saattaisi teoriassa olla mahdollista, jos jämästä saisi otteen. Vai hankinko suoraan uudet kammet?
    Ei pitäisi olla mahdotonta. Pultinjämän keskelle porataan vaikkapa 4 mm reikä, ja sen jälkeen tuo jämä kiertyy vastaavan kokoisella vastakierretapila pois
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  16. #4576
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    9
    Kiitos ehdotuksista. Katkennut pultti (/ruuvi) taitaa olla 4,5 mm paksu. En ole asiantuntija, mutta porattava reikä ei saane olla kovin suuri.

  17. #4577
    Easton Haven takavanne halkesi nippelin juuresta ja pitäisi vanteet vaihtaa.. Budjetti on rajallinen ja tilalle olen ajatellut dt swiss m1900.. Vai olisiko järkevämpää rakentaa uudet vanteet Eastonin navoilla? ( Takana M1-121 ja edessä M1-112)

  18. #4578
    On niin naurettavan typerä kysymys että en kehtaa tälle uutta topiccia perustaa mutta mulla on kahdessa pyörässä sekavannesetit ja tietysti etuvanteissa mustat pinnat ja takavanteissa kirkkaat. Onko jotain tussia ym. temppua jolla nuo kirkkaat pinnat saisi mustattua niin että väri pysyisi? Mustista pinnoista tuskin saa kirkkaita ilman järjetöntä hinkkaamista?

  19. #4579
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Maalarinteippiä ja paukkupullo käteen?

  20. #4580
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    etuvanteissa mustat pinnat ja takavanteissa kirkkaat.
    Ny löyty nolous-topicin voittaja..

  21. #4581
    Mitä noloa tässä oikein on, ei kai aikuisen miehen sitä tarvitse häpeillä että haluis saman väriset pinnat eteen ja taakse? Voin vahvistaa että mustalla kynsilakalla ei onnistu

  22. #4582
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Hiomistakaan en suosittele, alkavat ruostumaan ilman pintakäsittelyä.

    Tässähän on erinomainen tilaisuus opetella kiekon kasaaminen. Pinnan pituuskin on helppo selvittää kun on vanhat mallina.

  23. #4583
    Lähes kaikki laatupinnat on mun käsittääkseni rosteria, ei ne mihinkään ruostu mutta ei se musta pinnoitekkaan kyllä mihinkään niistä lähde. Kiekkoja olen kasannut vaikka kuinka, ei tässä oo siitä kiinni etteikö kirkkaita saisi vaihdettua mustaksi mutta kun ei viitsisi hyvää ja ehjää kiekkoa purkaa ja kasata uudestaan ihan vaan sen takia että silmään vähän sattuu kun katsoo pyörää..

  24. #4584
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.263
    ^Jos tuolle linjalle mennään niin pitää varmaan kirkkaita nippeleitäkin mustiksi vaihtamaan... Yksi kerrallaan pikkuhiljaa...

  25. #4585
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    Jarrupäivitys alkaisi olla ajankohtainen alamäki touhuja silmällä pitäen.
    Pyöränä Fuel EX 7 ja nykyiset jarrut Shimano MT400 180mm levyillä.
    Mitä suosituksia 200-300€ budjetilla?
    Pärjääkö vanhoilla RT56 levyillä vai suosista uudet?

  26. #4586
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    RT56 levyjen kanssa ei käsittääkseni saa käyttää metallisia jarrupaloja, jos sellaisia joskus laittaa jarruihin, eli voisi noi samalla päivittää, ei toki heti pakko.

    Shimanon 7120 ja 8120 menee tohon hintahaarukkaan ja ei pitäs jättää kylmäksi. Myös Shimano 520 kannattaa harkita. SRAM:n jarruista ei omaa kokemusta, mutta ainakin noissa Guide R:issä kahden eri frendin pyörässä ollut ongelmia. Jos olet nykyisiin ollut tuntuman puolesta tyytyväinen niin shimano ei ainakaan suuria yllätyksiä toisi.


    Oman sähkärin 7120:iin olen ollut hyvin tyytyväinen. 8120:ssa on bite pointin säätö verrattuna 7120:aan. Molemmissa on reach säätö.

  27. #4587
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    Pitää laittaa mietintään, näyttäisi jop abike-discountilta ainakin löytyvän molempia.
    Vanhoja letkuja ei taida saada hyödynettyä? Letkun kiinnitys satulaan ilmeisesti eri?

  28. #4588
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    8000 sarjan XT takavaihtaja ja shadow-kytkin.

    Pitääkö se huoltaa ja voidella jos sitä ei ole ikinä käyttänyt? Ja pitäisikö sitä käyttää?

  29. #4589
    Jos kytkin on aina OFF niin ei tarvi huoltaa. Jos se on ON niin tarvii.
    Kyllähän se ketju tuppaa läpsyyn maastoajossa välillä ihan maahan asti ilman tuota jarrua. Haittojakaan ei oikein ole jos sen välillä huoltaa.
    Aika monessa pyörässä se on pois päältä kun tehtaalta tulevat siinä asennossa.

  30. #4590
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Täysjäykällä 29:llä ajelu on sellaista hissuttelua, ettei läpsyminen ole ongelma.

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •