ElectrobikeMPMessutGiantGarmin
Sivu 5 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 391

Aihe: Pole Bicycles

  1. #121
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    Kyllähän ne rengaspaineet vaikuttaa paljon varsinkin nopeataajuiseen tärinään, mutta koko pyörä ja tuntuma on osien summa. Dirttipyörässä mulla on kovat paineet, paska keula ja ohut tanko ja ranteet kipeytyy melkein heti. Mulla nyt tosin on ranteissa kulumaa ja murtumia ollut.

  2. #122
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.899
    Menee vähän offtopicin puolelle, mutta jos haluaa ranneystävällisen 31.8 kiinnityksellä olevan tangon ja jostain vielä löytyy answer 20/20 tankoja, niin suosittelen ostamaan sellaisen. Aivan sairaan ihana ohjata ja ei tule ranteet kipeäksi. Tai ei tämä nyt niin paha offtopicci ole, kun itsellänihän on tuollainen tanko Polessa kiinni.


  3. #123
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Ja Sqlab myy 30x tankoa hieman maltillisimmilla kulmilla 12° ja 16° . Siihen vielä Ergonin ga3 gripit. Todellinen ranteen säästäjä.

  4. #124
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    No itellä ranteet kyllä kulmien puolesta pärjää. Millaista ajoa ajatte tuollaisilla tangoilla? Jotenkin tuntuu, että vois olla vaikeempi jotain enskatyyppistä ajaa, mut tää vaan mutu. Laitetaa omasta Polesta kuva kans niin ei niin offaria


  5. #125
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    3.003
    Neuron:On-issa on aika paljon suorempi tanko kuin mihin itse olen tottunut, ja ranteisiin tuli puutumista ja kipua aika paljon. Sitten kokeilin säätää ajoasentoani niin että se muistuttaa alamäkeen ajoa enemmän eli kyynärpäät ulospäin ja kroppa eteen, painoa haarukan päälle enemmän. Silloin suorempi tanko toimii. Hankin tuon enemmän XC-käyttöön tai retkeilyyn, joten varmaan saa katsoa löytääkö jostain SQlabin kaltainen tanko 35 mm kannattimelle tai ehkä minulla onkin kannatin 31,8 mm tangolle joskus. Oli joskus SQlab 311 yhdessä vähän liian isossa pyörässä ja se auttoi rannekipuiluun kyllä paljon. Tottumaton tottui kanssa.

  6. #126
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.899
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Millaista ajoa ajatte tuollaisilla tangoilla? Jotenkin tuntuu, että vois olla vaikeempi jotain enskatyyppistä ajaa, mut tää vaan mutu.
    Itse ainakin olen ihan sekakäyttäjä. Perus polkurallia, välillä hinkataan jotain alamäkipätkää muutaman kerran peräkkäin ja firan hyndilläkin on käyty. Kaikki ajot hoituu tuolla. Ja tuon tangon alkuperäinen nimihän oli nimenomaan PROTAPER CARBON 720 ENDURO 20/20, joten enskatyyppinen ajo tuskin jää tangosta kiinni(tai ainakaan nimestä).

  7. #127
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Pientä testiä tein Leon haastattelussaan kertoman uuden geometriaajatuksen pohjalta Vielä ei ollut mahdollisuutta muuttaa jousitusta mutta pistin pidemmän stemmin 45->70mm. Tankoa vähän enemmän taaksepäin kääntäen (Renthalin risertanko) ja satulaa vajaan sentin eteenpäin. Ajoasento parani kummasti ja polkuvoima ylämäessä myös. Alaspäin meno todella jyrkässä jarrulla ryömimisvauhtia ajettavassa laskussa (korkeuseroa 3-4m) ja alla välittömästi 90 vinkkeli ei muuttunut pidemän stemmin myötä mitenkään. Pelkäsin että paino menee liian eteen mutta hyvin toimii. Iso parannus tuli myös seisovilla ajoon kun ohjaamoon tuli lisää pituutta. Paljon helpompi ajaa kunnon kivikossa missä hissitolppa pitää olla ehdottomasti alhaalla.
    Parasta olisi tietysti ollut hommata XL koon runko L:n sijaan mutta näinkin toimii 187cm pitkälle pätkälle.

    Niistä osista vielä. Ei ne nyt niin ihmeellisiä ole. Jarrut on aika tehottomat vaikka vaihdoin 200mm levyn eteen. Yhdellä sormella saa puristaa tosissaan. Jousituksessa ei ole herkkyyttä ollenkaan, varsinkaan keulassa. Alkuperäinen tanko on umpirautaa. MUTTA tuossa maksaa rungosta ja takapään linkustosta ja se on hintansa väärti ja kompensoi joidenkin osien heikkoutta hintaansa nähden.
    Joo. Ei tuo L-koon runko mikään erityisen pitkä ole 187cm pituiselle. Vakiota sentin pidempi stemmi löytyi romuista ja vähän kyllä lisäsi tilaa yhdessä raiseritangon kääntämisen kanssa, mutta kyllä stemmi 70mm voi näköjään olla, niin tosiaan voi sitten satulaakin vähäsen siirtää eteenpäin. Ja stemmi tulikin jo tilattua.

    Jos enemmän ajelee väljemmissä paikoissa ja vauhdikkaammin, niin voi aika huoletta silloin valita pykälää suosituksia isomman rungon. Itsellä ihan normipolkuajelua niin L-koko toimii pidemmällä stemmillä varmaan ihan hyvin, niin on kuitenkin sitten hiukan ketteryyttäkin.

  8. #128
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.618
    Siitäkin näkee että L-koko on liian peini että kaikki korotuspalat on raiseri tangolle käytössä ja hissitolppaa on koholla sen verran mitä ohjauksessa on korotuspaloja ja vähän päälle ja silloinkin satula on maastokorkeudella. Kadulla olisi ehkä 3-4cm ylempänä.

    Ei tuo mitenkään kankea ole kannon kierrossakaan. Pidempikin menisi. Mukavampi vaan ajaa kun pyörä ei nyöki. Isoon nyökkimiseen auttoi paljon satulan siirto eteenpäin. Painopiste tuli parempaan kohtaan. Ehkä siirrän vielä puolisen senttiä satulaa eteenpäin.

    Kyllä sillä Leolla vaan on hyvät ratkaisut fillarin geometrialle.

  9. #129
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Siitäkin näkee että L-koko on liian peini että kaikki korotuspalat on raiseri tangolle käytössä ja hissitolppaa on koholla sen verran mitä ohjauksessa on korotuspaloja ja vähän päälle ja silloinkin satula on maastokorkeudella. Kadulla olisi ehkä 3-4cm ylempänä.
    Evolinkeissähän ei emäputken pituus ja siten stack kasva koon mukana, on siis sama joka koossa. XL-koossa tanko menee kyllä edemmäs mutta ei sen korkeammalla, ellei niitä spacereita lado lisää alle. Mulla XL:ssä 4cm spacereita ja 35mm nousua tangossa. Olenkin aika pitkä, 193cm ja jalan sisämitta 93cm.

  10. #130
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.641
    ruuduntakaa muokkasi tätä : 02.06.2021 at 12.07

  11. #131
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.833

    Pole Bicycles

    https://youtu.be/67ZGXSDCB7Y
    Leon vapaamielistä haastattelua.
    Kanuuna muokkasi tätä : 02.06.2021 at 12.36

  12. #132
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Pikkuhiljaa alkaa silmä tottua tuohon rumilukseen, joistain kulmista ihan ok näköinen.

  13. #133
    F. Kotlerburg Guest
    Pelkkien linkkien laittaminen on ihan perseestä ilman kuvausta mitä niiden takana on.

  14. #134
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    3.003
    ^Siellä on vain kysely haluatko hyväksyä Instagramin cookiet.

  15. #135
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.641
    ^^Asianlaita korjattu.

  16. #136
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Pikkuhiljaa alkaa silmä tottua tuohon rumilukseen, joistain kulmista ihan ok näköinen.
    Vähän kuin Mondrakenin ja Orangen äpärälapsi.

  17. #137
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.641

    Pole Bicycles

    Melko vahva näyttö osaamisesta. Niin ajotaidon kuin myös fillarinsuunnittelun osalta.
    Arvostan.

    https://www.instagram.com/p/CPxmiaWhol0/


  18. #138
    Kuka osaisi kertoa mikä mahtaa olla staminan keskiön kierre, BSA 73mm? Sivuilla lukee vain, että DUB.

  19. #139
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    Polen sivuilta ”73MM THREADED / COMPATIBLE WITH 30MM AXLE STANDARD”

  20. #140
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Olisi hyvin erikoista käyttää muuta kuin BSA-kierrettä nykyaikaisessa maastorungossa. Rungossa on siis 73 mm leveä BSA-keskiö.

  21. #141
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    273
    Onkos kukaan kuullut/nähnyt enempää huhuja evolink 2:sta?
    Yhden evolinkin kokemuksella tämä ehkä kiinnostaisi ja mukava olisi vielä kokeilla, jotain siinä ajettavuudessa on vaikkei ole se kaikkein hauskin ketteryytensä puolesta.
    Vai liekkö projekti kuopattu/odottamassa että saadaan tuota liimattua- sekä sähköversiota tarpeeksi liikkeelle.

  22. #142
    F. Kotlerburg Guest
    Ei ole näkynyt. Luulen, että Pole on vähän pulassa tällä hetkellä noiden ulkomailla tuotettujen runkojen saatavuuden kanssa. Ei vaan löydy pienelle valmistajalle kapaa.

  23. #143
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    Joo nuo 1.4:kin on nyt viivästyny huolella, kesäkuussa piti tulla, sitten heinäkuussa, sitten elokuussa ja nyt arvio ”syksyllä”.. kokonaan uusi kiinnostelis itseäkin kun kerta vaihtamaan joutuu.

  24. #144
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.104
    Jossain tässä kesällä mainittiin (Taigan yhteydessä?) että runkotehtaalla Taiwanissa jonoa kaksi vuotta.

  25. #145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Jossain tässä kesällä mainittiin (Taigan yhteydessä?) että runkotehtaalla Taiwanissa jonoa kaksi vuotta.
    Sitä voisi kuvitella, että nykyhinnoilla kannattaisi jo alkaa tehdä alumiiniputki- tai teräsrunkoa Suomessa.

  26. #146
    2019 tilikauden tulos oli -632k ja 2020 -969k. Mikähän on tuloskunto vuodelle 2021?

  27. #147
    Osuukohan tuo viimeistelylinja 2020-vuoden liikevaihdolle? Se selittäisi osan tuosta heikosta tuloksesta.

    Hallituksen puheenjohtaja on ainakin vaihtunut ja hallitukseen on tullut muita osallisia 4/2021. Eli siellä on varmaankin myyty Polesta osuuksia eteenpäin toiminnan rahoittamiseksi.

  28. #148
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Nyt on pakko kyllä taas kannattaa Polea oikein olan takaa. Tuli sentään ostettua Taival toiseen kertaan, on se vaan niin omiin ajoihin hyvä laite. Toivottavasti toimistolla ollaan hereillä ja lanseerattaisiin uutta kohtuuhintaista pyörää. Luulisi että sillekin markkinarakoa olisi. Toki brändinä halunnevat olla arvokkaampi,kalliimmista jää viivan alle enemmän. Silti uskoisin että bulkkina nopeasti suollettavalle rungolle olisi kysyntää. Taitaa Machine olla edelleen vaivalloinen väännettävä(ei siis kovin nopea prosessi tehdä).

  29. #149
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tikkaaja Katso viesti
    Sitä voisi kuvitella, että nykyhinnoilla kannattaisi jo alkaa tehdä alumiiniputki- tai teräsrunkoa Suomessa.
    Samaa mieltä ehdottomasti. Montaa tuskin haittaisi maksaa edes suomi-lisää jos tuote on hyvä. Mullistava on jo koettu kait.

  30. #150
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Nyt on pakko kyllä taas kannattaa Polea oikein olan takaa. Tuli sentään ostettua Taival toiseen kertaan, on se vaan niin omiin ajoihin hyvä laite. Toivottavasti toimistolla ollaan hereillä ja lanseerattaisiin uutta kohtuuhintaista pyörää. Luulisi että sillekin markkinarakoa olisi. Toki brändinä halunnevat olla arvokkaampi,kalliimmista jää viivan alle enemmän. Silti uskoisin että bulkkina nopeasti suollettavalle rungolle olisi kysyntää. Taitaa Machine olla edelleen vaivalloinen väännettävä(ei siis kovin nopea prosessi tehdä).
    Varmaan noissa eniten hiertää se, että valmistus ei omissa käsissä ja toimitukset niin epävarmoja ym ja esim se, että valmistusvirheistä ei saada tehdasta vastuuseen, tai ei ainakaan olleet vielä saaneet.. sitten nuo viivästykset ja virheet pilaa firman maineen.

Samanlaisia aiheita

  1. Pole Evolink
    By kratos in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1287
    Viimeinen viesti: 29.08.2025, 11.38
  2. Pole Taival
    By JouTol in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 136
    Viimeinen viesti: 14.01.2025, 19.58
  3. Pole bushmaster
    By Metsänpeikko in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 04.04.2019, 23.20
  4. Holland Bicycles
    By Kilsamato in forum Kaupat
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 04.04.2017, 22.06
  5. pole.fi
    By vaskisielu in forum Kaupat
    Vastaukset: 158
    Viimeinen viesti: 09.11.2016, 14.31

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •