ElectrobikeMPMessutGiantGarmin
Sivu 45 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 1906

Aihe: Yleisurheilu

tempokisu Guest
    ^ Hei mä olen tätä monasti miettinyt. Mä olen itsekäs, ja koko juoksu-urheilusta jäi katkeruus; erityisesti se että kun tuli vammoja niin kukaan ei auttanut, tukenut tai neuvonut. En pysty millään seuraamaan entistä omaa lajiani ihan vilpittömästi, kesti todella pitkään että pystyin edes katsomaan telkkarista omaa lajiani. Sori että oon tällainen, en mä omalle mielelleni mitään voi. Tietyistä tyypeistä on jäänyt negatiivinen kuva.
    Jotenkin ajatelisi että osataan nykyisin välttää ikiaikaiset virheet, mutta ei osata.

^^ Juha Lehtinen, muuten oikein mutta 33.21,15 ( ja olin siis 17-vuotias ilman valmennusta tms. ) Mä olen nykyisin tosi iloinen että se oli just Porissa ja että olin se ensimmäinen kympin suomenmestari.

Mutta meistä silloisista kestävyysjuoksijoista, ei meistä kenestäkään mitään tullu. Tuija, Päivi, Sirkku, ihan taviksia kaikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^^ Juha Lehtinen, muuten oikein mutta 33.21,15 ( ja olin siis 17-vuotias ilman valmennusta tms. ) Mä olen nykyisin tosi iloinen että se oli just Porissa ja että olin se ensimmäinen kympin suomenmestari.
    Tuo minun löytämäni "tieto" löytyi googlettamalla tästä artikkelista. No, netti on väärää tietoa täynnä.

pulmark Guest
    Naisten 10000m maailmanennätys 1983 toukokuussa juostu 31.35,01 venäläinen Ludmila Baranova. Nykyinen ME vähän yli 29 minuuttia.

Tempokisu juoksi Valkeakoskella 1983 kesäkuussa SE (33.25.01) jota sitten paranteli heinäkuussa Porissa (33.21.15). Tuija Toivonen juoksi 1984 heinäkuussa Kajaanissa 32.39.25. Päivi Tikkanen paranteli sitten seuraavina vuosina useaan otteeseen SE alle 32 minuutin, kunnes sitten Sandell Atlantassa 1996 31.40.42.

https://www.wikiwand.com/fi/10_000_metrin_juoksu

pulmark Guest
    Duplantis ulkoratojen ME 615. 10cm ilmaa välissä:

Melekonen sälli.

tempokisu Guest
    Sori, pakko laittaa Annimarin toteamus: – Työmatka se on, josta saa palkkaa, juoksi siellä mitä tahansa. Manageri luultavasti päättää, lähdenkö Dohaan.

Yhtälailla me jalkavammaisena ollaan näköjään juostu

^^ Olisinpa saanu edes yhden ratakympin juosta ilman kipua joka askeleella ( yhden hölkkäkisan sain tehtyä ilman kipuja, ensimmäisen kisani Valkeakoskella 1982) En ole ikinä väittäny muuta kun että ikäisekseni 17v ilman valmennusta tms. "ihan hyvä", ja tämäkin vasta nyttemmin, tuolloin 80-luvulla kaikki kisat meni ( aikojen suhteen) mun mielestä huonosti. Verrattuna kun nykyisin on kaikilla valmentaja tai useampikin, ja käydään ulkomaita myöten harjoittelemassa.
    Inhosin ratajuoksua, kun vielä kaikki katsoo koko ajan voiei, olisin halunnu vaan käydä hölkkäkisoissa.

Duplantis ME tosi kova! Odottelen vain milloin toinen pohjoismaalainen lyö vielä pykälää vanhemman maailmanennätyksen. Sen verran lähellä Karsten Warholm on jo muutaman kerran ollut, että toivottavasti menee rikki

https://yle.fi/urheilu/3-11614690
    Enpä panisi pahakseni vaikka loppuisivatkin, moni muu on varmaankin eri mieltä.

Tulevaisuudessa e-urheilun olympialaiset?

Olympialaisissa on ainakin periaatteessa ollut mukana muutakin, kuin huippu-urheilu. Lähtökohtana oli rauhantyö. Nyt se taitaa rajoittuua paralympialaisiin. Muuten nykyinen KOK näyttäytyy kyllä lähinnä rahantekokoneelta. Myös kisoista on tullut niin massiiviset, ettei niitä kohta pysty järjestämään kuin itsevaltiaat, jotka pystyvät kanavoimaan hillittömän rahasumman kisojen järjestämiseen.

Joten kepetä mullat täältäkin. Toivoisin, että tilalle syntyisi muuta. Ehkä siitä Itani halusi keskustelua?

pulmark Guest
    Jaa, EM-hallikisat näköjään käynnissä ja Kristian Pulli hypännyt prossille tuloksella 824:

https://yle.fi/urheilu/3-11824304

Naisten korkeushypyssä Ella Junnila ylitti toisellaan 191, ja se riitti kahdeksan hyppääjän loppukilpailuun. Finaali hypätään päätöspäivänä sunnuntaina.

https://yle.fi/urheilu/3-11824551

Silja Kosonen rikkoi lumisateessa naisten SE:n ja junioreiden Euroopan ennätyksen
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

^ Voi eteläisten maiden heittäjät hieman kummastella olosuhteita kisassa. Hieno tulos!

Lotta Kemppinen!!!

EM-hopeaa 60metrillä

Ella Junnila ekalla 196 ja uus Suomen ennätys! Ja kisa jatkuu

Kovat mimmit!
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

F. Kotlerburg Guest
    Junnilalle mitali.

^Hieno oli juoksu... Ja Ellakin saa korkeudessa mitalin.

Ei yhtään hassummat EM-kisat Suomalaisilta. Neziri jäi vaivaisen sadasosan pronssista.

Pullin mitali oli suurin yllätys ja varmasti vapautti joukkueen. Miehiltä ei paljoa odotettu, naiset olivat mitaliehdokkaita

tempokisu Guest
    Yleisurheilukausi alkaa taas. Vuorossa maasto ( ?? puistojuoksua tuo on)juoksun sm-kisat. Odottelin tv-lähetystä, mutta petyin kun näytettiin heti naisten kympin loppuratkaisut, ns. nimekkäistä mukana vain Johanna Peiponen ja se loppuratkaisu oli tehty jo kun lähetys alkoi. Anteeksi, mutta kestävyysjuoksijoiksi kaikki kympin taivaltajat näyttää aika....pulleilta. Ei erotu jalkalihakset, kuten joillain...
    Missäs nää Annemari Kiekara ( herrajumala sentään, Sandell se tulee aina olemaan ihmisten mielessä) ja näköjään yhden juoksun ihme Alisa Vainio?

ps. tuli vielä naisten 4km, jossa Kristiina Mäki jäi toiseksi, hyvä. Jotenkin vaan tuntuu epäreilulta että edustaa muuta maata mutta tulee sitten kummiskin sm-kisoihin kiusaamaan. Ai kuka voitti? en ole ikinä ennen kuullutkaan, Nathalie Blomqvist.

Tosi pitkältä tuntunut tää kisatauko. Hyvä, että taas alkaa. Pari päivää sitten tuli myös tieto, että nuorten em kisat pidetään Espoossa 2023. Hienoa. Aion mennä katsomaan, kotikaupungissani kun on.

Vainio ei tähtää enään olympialaisiin. Harjottelee rauhassa.
    Ja maratooni on nykynen laji

tempokisu Guest
    Peiposen valmentaja-äidillä ja juoksijalla itsellään on näköjään hieman eri ajatukset...

– Kesäkuun alussa mennään Birminghamiin juoksemaan kymppi. Sieltä yritetään Tokion olympiakisoihin, valmentaja kertoo.

Tokion olympiaraja kympillä on kivenkova 31.25,0. Toki kisoihin voi päästä myös ranking-systeemin kautta.
    – En osaa sanoa, mikä on tavoite kympille. Voi mennä aikaa, että pääsen vuoden 2016 tasolle. Ulkomaan leiritystä olen ajatellut tulevina vuosina, jos saan siihen tukea. Tällä kaudella en pysty rajaa rikkomaan millään matkalla, voin sen nyt jo sanoa, juoksija tuumaa.

^ joo olen lukenut, mutta maastokisat kuului ainakin ennen maratoonareitten(kin) ohjelmaan, maraton ei ole enää pitkänmatkanlönkyttelyä vaan vauhtiakin pitää olla. Nykyiset maastokisat muistuttaa enemmän ratakisoja kuin maastokisoja. Ennen maastokisat juostiin oikeesti pururadalla, oli ihan kunnollisiakin ylämäkiä.
    Huono merkki jos kestävyysjuoksija ei sm-kisoihin osallistu, jotain on ongelmaa silloin. Annemarillakin, keskeytti puolimaratonin sm-kisan tässä vähän aikaa sitten, eikä Alisa ollut sielläkään mukana.

Vainio ei vaan ota riskejä enään. Kisaa sitte jos harjotukset on menny siihe malliin että järkeä on kisata.

Pasko paikat niin huolella nuorena

Puolattaren keppi lensi ihan kivasti: 71,40 https://www.aamulehti.fi/urheilu/art-2000007967622.html

Kovassa on olympiapaikat - Johaug jäi rajasta vajaat kymmenen sekuntia ja on saman verran parempi kuin Peiponen on ollut parhaimmillaan viisi vuotta sitten. Tiivistäen siis Johaug olisi voittanut Suomen maastojuoksut nyt viikonloppuna selvästi, mutta siltikkään ei pysty olympiarajaan, joten lujassa on Peiposelle sama paikka. Tosin en tiedä miten se rankingsysteemi nyt tulee tässä kuvaan ja rajaa ei tarvitse rikkoa, että pienet maat kuten Suomi saisivat edes jonkin juoksijan viivalle.

tempokisu Guest
    ^ kiitos tiedosta Johaugin suhteen, tosin ei ollut lähtemässä olympialaisiin, halusi vaan testata juoksukuntoaan? Maastojuoksuja ei voi ihan verrata toisiinsa, mutta Johaug olisi ihan varmuudella voittanu suomalaiset melkein kierroksella.
    Ai Peiponen olympialaisiin, ei taida onnistua kun sinne ei oteta ulkomaalaisia turisteja. Mä sanon että niin Peiposen kuin Vainionkin, ja Sandellin, juoksut on juostu. SM-kisoissa ja ehkä Ruotsi-ottelussa voi pärjätä.
    Mä kutsun tätä ihmetyttö-tragediaksi ( ei siis koske Johaugia) tulee tosi nuorena se hyvä tulos - ja sitten kaikki menee persiilleen. En näe mitään järkeä siinä että häviää itselleenkin vaikka kympillä 3 minuuttia, mitä iloa siitä saa? joo että voitin kympin hölkän ajalla 35 ja risat.
    Olen itse tosi iloinen että löysin pyöräilyn, se henkinen tunne että voit mennä täysillä eikä ole jalkavammaa esteenä, silloin se on vain itsestä kiinni se sijoitus. Mahdollinen tappiokin on helpompi hyväksyä kun se ei johtunu jalkavammasta.

Kummastin Johaug pyörii juoksu-otsikoissa vaikka realiteetti on että jää pari kierrosta kun mennään kympillä isoa kovaa.
    Harva edes noteerasi että Johaug jäi vajaan minuutin kisan voittaneesta norjalaisesta.

Kaikki kunnia Peiposelle kovasta innosta, mutta millähän ilveellä hän on juossut viisi vuotta sitten muutamia hyviä kisoja?
    Ok on toki ollut loukkaantumista ja muuta. Viime kesänä kun katsoin hänen askellustaan kisassa niin oli ihan selvä että alle 32 vauhtia voi mennä enintään 3-4 kierrosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Ai Peiponen olympialaisiin,
    Näin vain jossain uutisen Peiposen tavoitteista ja tuo kuului siihen. En nyt ole ihan hehtaarilla oliko se ajantasaista tietoa, mutta ainakin viikonlopun puheista voisi päätellä, että panostusta Peiposella taas kovasti on. Ja onhan se oikeasti ihan hyvä urheilun taso, jos on jossain Suomen paras.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Ja onhan se oikeasti ihan hyvä urheilun taso, jos on jossain Suomen paras.
    Kyllä, ei se ihan itsekseen ja ilmaiseksi tule tuokaan taso.

Nimenomaan - kova juoksija Peiponen on ihan Suomen parhaita, ellei välillä se paraskin. Toki maailmalla (ja naapurimaissakin), joku kulkee kovempaa, mutta hattua pitää Peiposelle nostaa ihan hyvästä työstä. Se on vähän se sama juttu, kun entiseen maailmanaikaan Suomessa naureskeltiin juoksijoiden huonoutta, kun Risto Ulmala pisti parastaan. Jos meillä nyt olisi arvokisojen miesten kestävyysmatkalla Ulmalan tasoinen, eli pistesijoille juokseva mies, niin siitä oltaisiin ihan tohkeissaan. Ehkä Topi Raitasesta sellainen tulee, mutta kyllä Risto Ulmalan 7. sija MM kisojen 10000m juoksussa on ihan hirmuisen kova suoritus vaikka sitä arvokisamitalia ei koskaan tainnut hänelle tullakkaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •