above_forum

Collapse

Sähkötäpäri kuntoilu-orientoituneeseen käyttöön?

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • MRe
    *****ilordi
    • 09/2006
    • 8582

^Aika lailla samat kokemukset spinningistä, vaikkei ero mulla 200 ollutkaan. Sitten toisella puolen veti yksi virolainen, sillä oli aina "oikeat" pyöräilyvehkeet päällä, niin siinä ei kyllä löysäilty.

Sitten yhdessä paikassa oli Suunnon joku kuntosaliviritys, missä kaikkien halukkaiden sykkeet heijastettiin tykillä seinälle. Pääsi seuraamaan, että kuka edes yrittää vetää kunnolla.

Comment

• Homelite
      Vakiovieras
      • 04/2009
      • 141

Mulla kävi kerran spinningissä sellainen vahinko että jäi lasit pukuhuoneeseen enkä nähnyt että yrittääkö naapuri tosissaan. Pilallehan se treeni meni.

Onneksi palauttivat rahat kun reklamoin.
      They said it couldn't be done. So I didn't do it.

Comment

• Jami2003
        Palstajyrä
        • 07/2004
        • 3450

Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
        ^Aika lailla samat kokemukset spinningistä, vaikkei ero mulla 200 ollutkaan. Sitten toisella puolen veti yksi virolainen, sillä oli aina "oikeat" pyöräilyvehkeet päällä, niin siinä ei kyllä löysäilty.

Sitten yhdessä paikassa oli Suunnon joku kuntosaliviritys, missä kaikkien halukkaiden sykkeet heijastettiin tykillä seinälle. Pääsi seuraamaan, että kuka edes yrittää vetää kunnolla.
        Samanlaisia kokemuksia on jokaisella salilla kävijällä. Varsinkin vanhemmat naiset läpsyttelee sillä jotain 1,5 kg kuminauha vehjettä naistenlehteä lukien.

Comment

• TEP
          Nöösi
          • 04/2015
          • 2

Nyt on hankittu myös sähkötäpäri. Kyllä hyvin vetää myös tuolla lumisilla poluilla. Tästä, kun polut alkaa sulamaan niin kyllä turve lentää!

Comment

• ElBike
            Jäsen
            • 03/2017
            • 702

Alkujaan tämän lähetti Homelite Katso viesti
            Mulla kävi kerran spinningissä sellainen vahinko että jäi lasit pukuhuoneeseen enkä nähnyt että yrittääkö naapuri tosissaan. Pilallehan se treeni meni.

Onneksi palauttivat rahat kun reklamoin.
            Itse saavuin kerran liian myöhässä ja jouduin eturiviin. Kyllä vitutti Spinningin paras puoli on ajaa takarivissä naisia kiinni koko tunnin ajan - pääsemättä silti ohi. Maantiellä siinä peesissä ei kehtaa kovin pitkään roikkua kun mimmi jo mulkoilee pahasti taakseen.

Kävin aikoinaan parin neidin kanssa bodypumpissa ja spinningissä peräkkäin. Niillä oli tapana kun kuulemma pelkkä toinen ei anna tarpeeksi rasitusta. Olin bp-tunnin jälkeen ihan rikki mutta likoilla ei tuntunu missään. Spinningtunnilla sitten näki miksi ei; seisaaltaan "raskaalla vastuksella" ajon jälkeen kun ohjaaja sanoi "sitten istumaan" niin kammet jämähti niille sijoilleen ja piti vastus löysätä pois että sai ne taas pyörimään. Bodypumpissakin viimeiset toistot jäi aina tekemättä. Itse en ole tainnut kertaakaan käydä kuntosalilla siten että jäisi vielä kauheasti liikevaraa vaan usein teen pari viimeistä sarjaa loppuun saakka. Jännä, että meikäläisen 1krt/viikossa salikäynneillä tullut voimassa pestyä moni himotreenaaja joka tuntuu käyvän salilla melkein joka päivä.

Comment

• ruuduntakaa
              Aktiivijäsen
              • 02/2021
              • 1641

Sähkötäpäri kuntoilu-orientoituneeseen käyttöön?

Tän aamun reilun tunnin pikainen kommuuttelu sähköllä.
              Mahtavaa kun pystyy niin helpolla säätämään lenkkien kuormittavuutta.

Ja vielä toi et kun töistä lähtee ja jos reidet vähän panee vastaan aamuisen jälkeen niin ei muuta kun tour päälle ja antaa jalkojen levätä. [emoji3526]

Comment

• jpuu
                Jäsen
                • 11/2018
                • 586

Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
                Itse saavuin kerran liian myöhässä ja jouduin eturiviin. Kyllä vitutti Spinningin paras puoli on ajaa takarivissä naisia kiinni koko tunnin ajan - pääsemättä silti ohi. Maantiellä siinä peesissä ei kehtaa kovin pitkään roikkua kun mimmi jo mulkoilee pahasti taakseen.

Jännä, että meikäläisen 1krt/viikossa salikäynneillä tullut voimassa pestyä moni himotreenaaja joka tuntuu käyvän salilla melkein joka päivä.
                Nyt olet ymmärtänyt kuntosali liikunnassa jotain väärin. Ei siellä ole tarkoitus "pestä" ketään tai jotenkin näyttää muille. Salilla jokainen treenaa itseään varten oman kuntonsa ja tasonsa mukaan.

Comment

• jusba_84
                  Vakiovieras
                  • 05/2007
                  • 145

Kävin aikoinaan parin neidin kanssa bodypumpissa ja spinningissä peräkkäin. Niillä oli tapana kun kuulemma pelkkä toinen ei anna tarpeeksi rasitusta. Olin bp-tunnin jälkeen ihan rikki mutta likoilla ei tuntunu missään. Spinningtunnilla sitten näki miksi ei; seisaaltaan "raskaalla vastuksella" ajon jälkeen kun ohjaaja sanoi "sitten istumaan" niin kammet jämähti niille sijoilleen ja piti vastus löysätä pois että sai ne taas pyörimään. Bodypumpissakin viimeiset toistot jäi aina tekemättä. Itse en ole tainnut kertaakaan käydä kuntosalilla siten että jäisi vielä kauheasti liikevaraa vaan usein teen pari viimeistä sarjaa loppuun saakka. Jännä, että meikäläisen 1krt/viikossa salikäynneillä tullut voimassa pestyä moni himotreenaaja joka tuntuu käyvän salilla melkein joka päivä.
                  Rautaa niskaan lisää tai kunnon salille siitä niin alkaa nuo turhat mielikuvituslihakset surkastua!

Comment

• rndm
                    Vakiovieras
                    • 08/2019
                    • 165

Haastatko voimanostokisaan vai mistä tiedät että tekevät voimatreeniä vai jotain aivan muuta missä tehdään pienemmillä painoilla ja vaikka isommalla volyymillä? Toisekseen, mistä tiedät että käyvät joka päivä jos käyt itse kerran viikossa?

Comment

• MAS
                      Jäsen
                      • 06/2009
                      • 665

Ketjun herätys uudestaan henkiin....Meinasi jo sähköpyörä-suunnitelmat unohtua kun kevätkausi tuli avattua gravelilla ja talven jälkeen oli hieno tunne ajaa reippaampaa nopeilla pinnoilla (sähköpyöriä ohitellen ;=), samalla myös fiilis oli että ei omien koipien ja takarenkaan pyörityksen väliin kaivata mitään moottoria tunnelmaa pilaamaan. Sitten tuli maasturilla pari lenkkiä hitaampien ajotoverien kanssa ja muistui taas mieleen ajatukset sähköstä. Signaturesta löytyi testiin Spessun alumiininen Levo SL ja sillä nyt tuntumaa haettu viikonlopun lenkeiltä.

Vaimo Levolla, itse luomulla, hiekkateitä ja peruspolkuja: Tämä toimi yllättävänkin hyvin ajatellulla tavalla. Vaimo sai avustuksia vaihtelemalla ajettua niin että matka taittui rivakasti mutta silti hän sai tehdä myös töitä polkemalla. Vaikka Levo oli yhtä kokoa liian iso hänelle niin sai nopeasti fillarin hanskaan ja oli kuulemma helppo hallita. Levon ja luomun edut vaihtelivat sopivasti siten että kumpikin sai välillä himmata toisen takia. Vähän saisi oma kunto olla vielä pykälän paremmassa iskussa jotta olisi jouhevampaa yhdessä, mutta näinkin toimi.

Kävin myös pari omaa lenkkiä heittämässä, toinen yritteliäämpi ja toinen pk-lenkki. Yritteliäämpi oli hieman tuskainen jousituksen osalta jota en ollut saanut siihen kuosiin mikä omassa luomussa on, joten ohjastaminen aiheutti ylimääräistä ohjelmaa. Kenties osin sen tuloksena sykkeet olivat todella korkeat, vaikka oma arvio polkimeen välittyneistä keskitehoista oli korkeintaan pk2-tasoa (sykkeet vk2). Veikkaan että tuohon lankaan menee myös osa sähköpyöräilijöistä joilla ei luomutaustaa wattimittarilla ja tästä syntyy kuvitelmat että jalkojen kestävyyskunnon kannalta ajaminen olisi samaa kuin luomulla koska sykkeet ovat samat. Sähköllä kuitenkin syheröisillä poluilla ajaminen kiviä väistellen on aika katkonaista, lähempänä samanlaista ajoa kuin kapeilla talvipoluilla olkoonkin että tässä sai sentään tehopurskeita sentään laitettua kampiin. Hauskaa se kyllä oli, koko kroppa sai jumppaa ja varmasti vielä hauskempaa kun saisi fillarin jousituksen kohdilleen.

Rauhallisempi lenkki toimi mukavasti myös, kevyet pk-sykkeet ja pystyi kuitenkin ajamaan myös semiteknisiä polkuja kivan etenevällä vauhdilla. Levo SL:n moottorin rajoitteet tulivat vastaan jyrkemmissä ylämäissä, olisihan se toki ihan kiva niitä kiitää ylöspäin vielä ripeämmin, mutta varsin sujuvaa näinkin ja maastossa ei taas lisätehoja ajamiseen kaivannut.

Kivaa olisi vertailla vielä täysitehoista sähköfillaria myös. Vaimon ja yhteislenkkien kannalta olen vakuuttunut että se olisi huonompi vaihtoehto, mutta omaan ajoon olisi kiva vertailla vaikka vahva veikkaus onkin että sen huonot puolet ylittäisivät hyvät puolet. Orbean Rise voisi olla sopiva "välimalli" isomman vääntönsä ansiosta, mutta sitä ei taida missään päästä koeajamaan ja saatavuuskin onneton. Levo SL:ää saa alle heti. Aika lähellä on nyt ostonappulan painallus...

Comment

• pker
                        Vakiovieras
                        • 03/2011
                        • 176

Juu aika surkeat on valikoimat jos nyt pitäs emtb saada, no toki nuita 6-7ke levoja ja vastaavia vielä on... Kävin koe mieles ajeleen 36km 7v perus tunturilla ja saman matkan cuben sähköpäril. Onse erilainen ajaa, ei tuolla tunturillakaa raskas ollut no ehkä suoralla kun mereltä etuviistoon tuuli vähän matkaa. Sähköllä taas piti mennä ecolla ja välil ilman. Tuossa Cubes bosch motti ja sen tehdas asetus tehoja ei voi muuttaa, siinä ecokin aika voimakas. Aikaa ja kaloreita kulutti tunturi enemmän.
                        noin 200cal. Emax sähkölaskissä on shimanon motti ja siitä olen laskenut econ tehot niin alas et syke nousee just sopivasti ja vielä jaksaa.
                        Metsäsä nuo on parhaimmillaan, siellä aikakin kuluu aivan eri tavalla ja hikiki tulee varkain.

Comment

• Kaneli
                          Vakiovieras
                          • 02/2021
                          • 229

Tuo on kyllä tosi ärsyttävä ominaisuus Boschissa ettei voi itse säätää noita avustuksia. Sen takia oma Trek lähti vaihtoon hyvinkin nopeasti aikoinaan. Tunne oli koko ajan kuin olisi ostanut hieman väärän kokoiset kengät. Kyllähän niitäkin käyttää mutta miksi pitäisi kun parempaakin on tarjolla..

Comment

• Juho Jokitalo
                            Nöösi
                            • 03/2017
                            • 28

Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
                            Tuo on kyllä tosi ärsyttävä ominaisuus Boschissa ettei voi itse säätää noita avustuksia. Sen takia oma Trek lähti vaihtoon hyvinkin nopeasti aikoinaan. Tunne oli koko ajan kuin olisi ostanut hieman väärän kokoiset kengät. Kyllähän niitäkin käyttää mutta miksi pitäisi kun parempaakin on tarjolla..
                            Huollossa niitä voi viilata jos vaivaa. Vaikka toki sais olla käyttäjän ite säädettävissä. Jotain tiedossa olevia asioita varmaan tarkotuksella jätetty gen5 tulevaks.

Comment

• S50B32
                              Vakiovieras
                              • 08/2020
                              • 36

Näyttöä vaihtamalla Boschinkin säätö onnistuu, mutta ei kuitenkaan niin monipuolisesti kuin kilpailijoilla.

Comment

• Suikkanenm
                                Vakiovieras
                                • 03/2019
                                • 43

Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
                                Kävin myös pari omaa lenkkiä heittämässä, toinen yritteliäämpi ja toinen pk-lenkki. Yritteliäämpi oli hieman tuskainen jousituksen osalta jota en ollut saanut siihen kuosiin mikä omassa luomussa on, joten ohjastaminen aiheutti ylimääräistä ohjelmaa. Kenties osin sen tuloksena sykkeet olivat todella korkeat, vaikka oma arvio polkimeen välittyneistä keskitehoista oli korkeintaan pk2-tasoa (sykkeet vk2). Veikkaan että tuohon lankaan menee myös osa sähköpyöräilijöistä joilla ei luomutaustaa wattimittarilla ja tästä syntyy kuvitelmat että jalkojen kestävyyskunnon kannalta ajaminen olisi samaa kuin luomulla koska sykkeet ovat samat. Sähköllä kuitenkin syheröisillä poluilla ajaminen kiviä väistellen on aika katkonaista, lähempänä samanlaista ajoa kuin kapeilla talvipoluilla olkoonkin että tässä sai sentään tehopurskeita sentään laitettua kampiin. Hauskaa se kyllä oli, koko kroppa sai jumppaa ja varmasti vielä hauskempaa kun saisi fillarin jousituksen kohdilleen.
                                Vai johtuisikohan ne korkeat sykkeet vaan kovemmasta vauhdista poluilla joka aiheuttaa enemmän ohjelmaa ohjastamisessa? Ite kävin pari aamua sitten ajamassa hieman vajaa kilometrin nousua ja laskua (15 nousua ja laskua). Mäen alhaalla oli aina kova puuskutus joka ylöspäästyä oli aina hieman tasaantunut. Ei e-mtb ole hyvä CX-, XC- tai maantiekilpapyöräilyn harjoitusvastetta haettaessa, eikä e-mtb:llä kannata treentaa puhtaasti keskiwatteja vaativia lajeja. Itse tuona aamuna enduro tyylistä ajoa tehdessäni sain varmaan kolme kertaa enemmän laskuja kuin olisin luomupyörällä kerennyt ajaa ja harjoitusvaste enduro kuntoiluun oli erinomainen. En kuitenkaan harjoittele kilpaillakseni vaan omaksi iloksi ja energiaa kuluttaakseni jotta ei kilot lähde lapasesta.
                                Keskisyke kuitenkin kertoo kehon kuluttaman hapen määrästä, joka korreloi kokonais energian kulutuksen kanssa, ja kuntoilijan harjoitusvaste (kun tavoitteena on kuluttaa energiaa) on mielestäni yhtä hyvä.

Comment

Working...