Rule #5 eikun #6
Saattoi rasti olla hankalakin, mutta veikkaan että tänään olisi ollut hakijoita muutenkin tai huomenna viimeistään. Vaan eihän rastinlaittajan kärsimättömyydestä pidä närkästyä. Ja jos niin haluaa, voi sitten muka sivumennen mainita että olisi löytänyt rastin ilman tätä naurettavan helppoa ja täysin tarpeetonta lisävihjettäkin![]()
Vanha 1991. Hirsirakennus Kivinokan ja Hertsikan siirtolapuutarhan välissä.
Uusi
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
![]()
Jaha, ei sitten tarvinnut lähteä hakemaan edellistä![]()
Uudesta on itselle tarjolla vain niin huono arvaus, että pitää keräillä nurison sanoin ”motia” lähteä katsomaan jotain todennäköisesti väärää tunnelia.
Näköjään olin hakemassa väärää tunnelia. Mutta oikea olikin sitten matkalla.
https://goo.gl/maps/CsY8LZEkX7QWJr8XA
Kaikkien hautojen ympärillä pyöräily ei ole kielletty.
P.S. pyydän anteeksi tyyli faux-pas satulalaukusta, rule #31![]()
Kohta kaikki alikulut on käyttetty, ainakin Itäväylän.
Tullisaaressa koiran hautakivi. Rasti 1993.
Hakusanat faithful little tim 1908 tarjoaa mm. vihreatsylit.fi-sivuston, jolla kartanopuistosta kerrotaan mm., että: "...huvilan pihapiiri ja talon kivijalka on kaivettu esiin puiston myöhempien restaurointitöiden yhteydessä. Pihalla on myös perheen koiran hauta. Leonard oli opiskellut Englannissa ja hänen vaimonsa oli englantilainen Alice Travers. Siksi kivessä lukee englanniksi ”Faithful little Tim” – uskollinen pikku Tim."
Uudessa käytän röyhkeästi arkistokuvaa.
![]()
casanova muokkasi tätä : 02.05.2021 at 21.58 Syy: karttalinkki, tiedot, 257
No perhana.
![]()
HAHAHAHAHHAH
EDIT:
Julmaa ja asiatonta huutelua, myönnän. Puolustaudun sillä, että meillä on nimimerkin -mk kanssa historiaa näissä merkeissä.
Olen mielestäni viime aikoina jäänyt ylipäätään kuvarastinhaussa toiseksi sangen monta kertaa. Harmitus on ollut suuri viime aikojen kiireiden keskellä, kun moni rasti vaihtuu jo ennen kuin ehdin edes liikkeelle!
Rasti 1994 oli ja on pyöreä omakotitalo Vartiokylässä.
Uusi:
![]()
Viime vuonna arkkitehtuurin valtionpalkinnon saaneen Olavi Koposen suunnittelema Villa Kivi ranskaksi esiteltynä.
Puotilan vanha ala-asteen koulu jouduttiin kai sisäilmaongelmienkin takia purkamaan. Paikalle rakennetaan parhaillaan uutta entistä hienompaa koulurakennusta. Koulua käydään kevätlukukauden 2022 loppuun näissä Puotilan leikkiniitylle rakennetuissa väistötiloissa.
Ai niin, pyöräni oli sitä mieltä että rasti oli ehdottomasti haettava, vaikka yritin selittää että tällainen rasti haetaan kyllä nopeasti. Ilmeisesti väri miellytti niin paljon.
![]()
Vanha 1996. Hertsikanrannassa.
Uusi
Uusi on pari päivää vanha, pieleen menneeltä rastinhaku keikalta. Piti laittaa tänään kuva toisesta kohteesta, mutta olikin jo käytetty rastihommissa.
Rasti 1997. (Juhlarasti lienee haettu ennen kuin on aloitettu uusi viikko...)
Gotlanninkadun fillaribaanaa en muistaakseni ollutkaan ennen ajanut.
Uuteen rastiin ei tarvita aasinsiltaa:
![]()
Pelkäsin jo, että täytyy lähteä uhmaamaan säätä ja motivaation puutetta. Näköjään saakin jäädä sohvalle.![]()
Vantaalla on kuulemma oikein mielenkiintoinen rasti haettavaksi...
Kävin sitten (Lähi-)Itäkeskuksessa minäkin.
![]()
Jos edellinen kerran oli lähi-idässä, tämä Knutersintien risteyksen tuntumasta löytynyt epämääräinen tiilipömpeli on kai sitten kaukoidässä. Rasti 1998.
Seuraavaksi pohdimme ilmansuuntien lisäksi joukkoliikenteen palvelutasoa.
(Teksti meni vähän mössöksi: Linja-auton kääntöpaikka - Vändplats för bussar)
casanova muokkasi tätä : 08.05.2021 at 00.15 Syy: karttalinkki, 258
Ette kyllä usko, mutta uudessa sijainnissa olen käynyt kuvaamassa kuvarasteja varten mutta en ole kehdannut laittaa rastiksi. Tuosta vähän pohjoiseen löytyy merkittävä paikka.
Ghgnhh!
![]()
Rasti 1999:
Juhlarasti:
![]()
Nyt mitataan kuka on oikea rastiharrastaja ja jättää äitienpäivämenot väliin.. tai ehtiihän sellainen ennen aamuakin juhlarastille![]()
Jos vaihdilla ajaa, ehtii vielä tämän päivän puolella.
EDIT: Oikeastaan tämä kuuluisi jollekin huomisen sankarille.
Se on ollut Harjua siitä saakka kun se rakennettiin. Virallisesti alkujaan kai osa Sörnäisisten kaupunginosaa, sitten se oli jonkun aikaa oma kaupunginosansa ja nykyään siis osa Alppiharjua.
Eli Kailliota se ei ole koskaan ollut kuin asukkaiden mielessä. Mutta voidaan minusta perustellusti kysyä kumpi on enemmän oikeassa: Läntisellä Brahenkadulla tai Vaasankadulla asunut vai joku virallisen aluejaon tunteva Besserwisser.
Kyllä nämä kaikki muka väärän luulon korjaajat ovat maaltamuuttaneita, jotka ilmeisesti kuvittelevat oikean tiedon esittämisellään olevansa helsinkiläisempiä kuin ovatkaan!
Alppila kyllä oli olemassa erikseen. Vappu-täti asui Viipurinkadulla ja se ei enää ollut Kalliota...
Hesari, Sturenkatu, Aleksis Kiven katu ja Hämeentie; se mikä jää niiden sisään on Harjua. (Mun ensimmäinen koti oli, niin mulle kerrottiin, alkovillinen huone P. Hesperiankadulla, mutta Vaasankatu 15:ssa, 1 h + k, ehdin asua niin pitkään että mulla on omiakin muistoja.)
Lahden kuvarasteja olen seurannut entiseen tapaan. Jonkun rastin silloin tällöin olisin tiennytkin ja Korpikotia olisin jopa lähtenyt hakemaankin jos ei olisi ollut p-leen kylmä pohjoistuuliMutta onhan se muutos koko meiningissä ihan käsittämätön ja muuallakin - Helsinkiä myöten - saataisiin ottaa mallia siitä miten kuvarasteista voi taas tulla oikea urheilulaji jossa er hitailla eikä jahkailijoilla ole mitään mahiksia
PS Uskon kyllä ajavani tälläkin maantiekaudella jonkun kerran Lahteen, täytyy vain opetella uusia kuvarastitapoja![]()
Kirjanmerkit