GiantElectrobikeLostInLaplandBikeshop
Sivu 218 / 240 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 118 168 208 216 217 218 219 220 228 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.511 - 6.540 / 7194

Aihe: Pikakysymykset.

Mahtaisiko Tubus Tara Big Apple Lowrider rack mennä 29x2.4" renkaan kanssa? Ei lupaa mutta kuinka lie jäiskö riittävästi väliä...
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Edge 1030:n näyttö ei siedä oikein paksumpia käsineitä. Mitä laittaa hansikkaan sormenpäihin, että näyttö tunnistaisi kosketukset?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Olen osallistumassa nordic gravel seriesin yhteen tapahtumaan ja ilmoittauduin samantein pisimmälle matkalle. Kilometrejä olen tässä nyt kerryttänyt ja uskon että matkan saan poljettua, mutta en vielä tällä hetkellä omista esimerkiksi lukkopohjaisia kenkiä (lukolliset polkimet on jo) enkä pehmustettuja pyöräilyshortseja/alushousuja. Olen pyöräilymaailmassa kokoa 3xl-4xl joten valikoima on rajatumpi. Voi olla, että ennen tapahtumaa ei budjetti repeä kuin toiseen näistä. Eli joko kengät tai shortsit/bibsit. Kummat ovat tärkeämmät onnistuneeseen pyöräilyyn?

Pikakysymykset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Birchforestgump Katso viesti
    Olen osallistumassa nordic gravel seriesin yhteen tapahtumaan ja ilmoittauduin samantein pisimmälle matkalle. Kilometrejä olen tässä nyt kerryttänyt ja uskon että matkan saan poljettua, mutta en vielä tällä hetkellä omista esimerkiksi lukkopohjaisia kenkiä (lukolliset polkimet on jo) enkä pehmustettuja pyöräilyshortseja/alushousuja. Olen pyöräilymaailmassa kokoa 3xl-4xl joten valikoima on rajatumpi. Voi olla, että ennen tapahtumaa ei budjetti repeä kuin toiseen näistä. Eli joko kengät tai shortsit/bibsit. Kummat ovat tärkeämmät onnistuneeseen pyöräilyyn?
    Jos satula on oikeasti sopiva omaan pyrstöön, ei vaippahousuja tarvitse. Täten lukkokengät ja polkimet ovat hyödyllisemmät. Itselle ei tosin ole vielä sattunut eteen niin hyvää satulaa, että voisin ilman vaippoja ajaa pidempään. Yhdellä kaverilla on onnekas tilanne, kun sopiva satula löytyi Ergonin mallistosta ja vaippahousut saivat jäädä.
    Eli vastauksena kysymykseen sanoisin, että ensin takalisto ja sitten lukot. Lukot helpottaa poljentaa, mutta jos satulassa ei jaksa istua, ei polkemisestakaan tule mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Jos satula on oikeasti sopiva omaan pyrstöön, ei vaippahousuja tarvitse. Täten lukkokengät ja polkimet ovat hyödyllisemmät. Itselle ei tosin ole vielä sattunut eteen niin hyvää satulaa, että voisin ilman vaippoja ajaa pidempään. Yhdellä kaverilla on onnekas tilanne, kun sopiva satula löytyi Ergonin mallistosta ja vaippahousut saivat jäädä.
    Eli vastauksena kysymykseen sanoisin, että ensin takalisto ja sitten lukot. Lukot helpottaa poljentaa, mutta jos satulassa ei jaksa istua, ei polkemisestakaan tule mitään.
    Kiitos vastauksesta. Itselle tuli pyörän mukana Brooksin swift tai b17 special, en nyt aivan varma ole mallista. Ja omaan takalistoon ainakin parin tunnin lenkeillä on vielä oikein mukava. Joten taidan tästä viisastuneena nyt sitten panostaa kenkiin.

Käytin fillarin keskiön ja vaihdevaijerien vaihdossa. Kuten arvasinkin, niin etuvaihteiden säätö oli ihan viturallaan vaikka muuta luvattiin. Samalla huomasin, että vaijeriksi oli vedetty joku alkuperäistä puolta ohuempi rimpula. Onko nyt kehitys kehittynyt näissä vaijereissa mun huomaamatta vai onko tässäkin aihetta reklamaatioon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko Katso viesti
    Käytin fillarin keskiön ja vaihdevaijerien vaihdossa. Kuten arvasinkin, niin etuvaihteiden säätö oli ihan viturallaan vaikka muuta luvattiin. Samalla huomasin, että vaijeriksi oli vedetty joku alkuperäistä puolta ohuempi rimpula. Onko nyt kehitys kehittynyt näissä vaijereissa mun huomaamatta vai onko tässäkin aihetta reklamaatioon?
    Vaihdevaijeri on Shimpalla 1,2 milliä ja Sramilla 1,1 milliä. Jarruvaijeri 1,6 milliä. Ei muuta kuin mittaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Vaihdevaijeri on Shimpalla 1,2 milliä ja Sramilla 1,1 milliä. Jarruvaijeri 1,6 milliä. Ei muuta kuin mittaamaan.
    Juu, tiedän. Mietin vain, että onko minulta jäänyt huomaamatta joku teknisen kehityksen viimeisin hienous ja narisen turhia.

Uudessa maantiepyörässä on aerotanko, jonka keskiosaa ei tietenkään ole ulkonäkösyistä teipattu eli teippi loppuu muutama sentti kahvojen jälkeen. On myös siitä keskiosasta aivan älyttömän liukas, ja välillä siihen olisi kiva nojailla. Mitä siis laittaa siihen keskiosan päälle? Jotain liukuesteteippiä vai mitä? Tulisi olla väriltään mustaa tai läpinäkyvää, ja mieluiten aika ohutta.

Mustaa mailateippiä, urheiluteippiä, ei ole kaunista, mutta toimii monessa kohtaa eikä sotke tankoa tai vaattaeita?

Mailateippi tosiaan toimisi toki, mutta pitänee vielä katsella löytyisiko jotain "siistimmän" näköistä teippiä.

Silikoniteippi voisi olla vaihtoehto https://r2-bike.com/ESI-GRIPS-Silicone-Tape-3m

Entä jokin kitkaspray? Olisi näkymätöntä, mutta mahdollisesti liian tahmeaa. Ei ole linkkiä heittää.

Kiitos hyvistä ehdotuksista, sprayta mietin itsekin. Silikoniteippi olisi muuten hyvä, mutta se pitäisi varmaan laittaa tangon ympäri että tarttuisi kunnolla (itseensä). Nyt kun vähän googlaili, esimerkiksi sanoilla "Aerobar tape", niin eteen tuli tällainen : https://www.profile-design-eu.com/co...aerobar-tape-1. Vaikuttaa ihan siistiltä, pitänee tuota kokeilla.

Itsellä vastaavan tyyppinen tanko ja ongelma hoituu hanskoilla... Ei ole ollut mitään ongelmia.

Saatoin toki erehtyä, mutta ymmärsin kysymyksen siten että haluttiin ajaa UCI:n kieltämässä "supertuck"-asennossa eli nojata aerotangon keskiosaan. Toisin sanoen pitämättä käsillä - olipa niissä ajohanskat tai ei - kiinni.

Jatketaan kiellosta huolimatta, selkeissä vastatuulisissa taipaleissa tuota voi käyttää kunnes taas siirrytään lain oikealle puolelle, ja vielä yksin ajaen melko pieni riski kärähtää.

Tämä tanko on siis todella liukas, ei ole vastaavaa tullut aiemmin vastaan. Siis ei meinaa hanskatkaan pitää, eikä viitsi edes kokeilla tuota "aika-ajo" asentoa (onneksi UCI ei valvo mun lenkkejä, joten sitä voi vielä käyttää...). Huomenna pitäisi olla teippi kotona, katsotaan saako sen toimimaan.

Olen säilyttänyt maantiekypärää pyörän kanssa kylmävarastossa talven yli ja nyt kypärän pehmusteet sekä remmi olivat homepilkkuja täynnä.
    Siispä pikakysymys: kannattaako kypärän puhdistamiseksi tehdä mitään, vai uusi kypärä tilalle?

Outoa, että tänä vuonna iski home, kun useita vuosia olen säilyttänyt kypärää noin. Toinenkin kypärä oli samassa varastossa ja selvisi mutta vastedes otan sisälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik28 Katso viesti
    Outoa, että tänä vuonna iski home, kun useita vuosia olen säilyttänyt kypärää noin. Toinenkin kypärä oli samassa varastossa ja selvisi mutta vastedes otan sisälle.
    Home tarvitsee elääkseen ruokaa ja juomaa, likainen hihna/pehmuste sisältää sen ruoan, ilmankosteus juoman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti opadude Katso viesti
    Home tarvitsee elääkseen ruokaa ja juomaa, likainen hihna/pehmuste sisältää sen ruoan, ilmankosteus juoman.
    Tuon perusteella kypärän olisi pitänyt homehtua joka talvi. Mutta ei siitä enempää, vaan saako homeet järkevästi pois? Pehmusteet saa irti mutta remmejä ei.

Home lähtee kloriitilla, kannattaa aloittaa miedolla liuoksella ettei värit lähde.
    Aakoo muokkasi tätä : 06.05.2021 at 17.31

Mistä tulee nimitys fitness-pyörä? Liittyykö siihen Kike Elomaa ja hikipannat?

Edit.prkl väärä lanka, olis sopinu ihmettelyihin mutta menköön nyt..
    Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.

Löysin paketin High5 energy patukoita, parasta ennen 11/2020. Mitä mieltä, roskiin vai käyttöön?

Ovat olleet lämpimässä huoneilmassa. Ainakin yksi patukan kääre on jo vähän pullistunut, liekö merkki pilaantumisesta.

ps. Edellisen kysymyksen kypärä lensi roskiin, en lähtenyt kemikaaleilla testaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik28 Katso viesti
    Löysin paketin High5 energy patukoita, parasta ennen 11/2020. Mitä mieltä, roskiin vai käyttöön?

Ovat olleet lämpimässä huoneilmassa. Ainakin yksi patukan kääre on jo vähän pullistunut, liekö merkki pilaantumisesta.

ps. Edellisen kysymyksen kypärä lensi roskiin, en lähtenyt kemikaaleilla testaamaan.
    Itse vedellyt erääntyneitä patukoita ja useamman vuoden vanhoja geelejä. Ei ongelmia. Jos joku tietty maku on paakkuuntunut niin laittanut pois, mutta appelsiinit ovat vieläkin nestemäistä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Geelit kyllä säilyvät. Nehän ovat pääosin sokerisiirappia ja pakattu folioon. High5 patukat, ovat muovikääreessä ja sisältö on eri, mm. kuivattua hedelmää ja öljyjä. No pitää testata treenilenkillä.

Uusimman pyöräni vaakaputki on korkeakiiltoinen musta. Siinähän näkyy heti lakkaan tulleet naarmut, kun olen laittanut fillaria nojaamaan johonkin tolppaan ja pyörä on hiukan liikkunut.

Millä tämä kannattaisi korjata? Olisiko jokin pehmeä laikka ja vaha? Päälle kiveniskuteippiä? Ajattelin käydä Motonetissä, onko muita suosituksia?
    10k-kerhon jäsen

Väritön kynsilakka?
    Naarmuthan ovat pieniä, tuossa mukana sivellin, on ollut suojauskäytössä naarmuihin pinnasta riippumatta ja minulle on riittänyt, että vaurio on "korjattu".

Kerran oli kiiltomusta runko minullakin, päätin ettei koskaan enää mustaa, takki on kääntynyt monestikin ja nyt jo vuosia ollut musta runko mattalakattuna. Ei parempaa voisi olla.

Se on raapiutunut vaaleanharmaaksi, joten väritön kynsilakka taitaisi vaan ikuistaa kuvioinnin
    Motonetistä ei löytynyt asiantuntemusta eikä oikeita tuotteita. Sen sijaan Biltemassa (Suutarila) oli tarjolla molempia.
    10k-kerhon jäsen

Jos biltsusta sai hyvän niin ok, mutta vielä kysnsilakasta, on sitä mustanakin, siinä vois olla sopivasti kiiltoakin, kenties, helppoa kuitenkin ja pikkupullo näyttää toimivan moniaita vuosia kuivumatta.

Minun kalusto nyt niin monta tähteä matalampaa, kunhan jotenkin korjaa, niin mielenrauha säilyy.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •