ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 39 / 110 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 3276

Aihe: Lahden Kuvarastit

Itse kun pimeällä ajoin tuosta ohi, niin oli ihan pakko mennä viereen katsomaan mikä ihmeen punainen automaatti siellä pihassa oikein seisoi. Valoisaan aikaan tuohon ole edes kiinnittänyt huomiota, mutta pimeällä sen huomaa hyvin.

Ja jätin tahallaan kuvaan tuon pienen AGA tekstin betoniporsaaseen hakemisen helpoittamiseksi.

Kyl tää ehkä ois tiedossa, nyt ei vaan ehdi hakemaan.

Klo 19-asti työkolutuksessa.
    Mutta pienellä lisävihjeellä voisi sen jälkeen hakea...

Lahden Kuvarastit

Meinasi olla hieman motivaatio-ongelmia.
    Luulin tietäväni missä rasti sijaitsee, no ei sitten todellakaan löytynyt sieltä.
    Takaisin kotiin ja Googlen kimppuun. Kun viimein keksin missä EHKÄ voisi olla niin keli ei ollut enään kauhean houkutteleva...

Mustamäenkadulta löytyi
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...=1&title=Koppi

Ja uusi:

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Santtu75 muokkasi tätä : 25.04.2021 at 23.26

Vahva-Jussin alueella suunnilleen tässä. Katsokaa miten hienosti pyörä pysyy pystyssä ilman tukea. (Lähti liikkeelle tuosta tötsän luota tuulen mukana ja kaatui heti kuvan oton jälkeen )

Uusi, fillari häkissä niin ei taas karkaa

Ei meinaa löytyä :(

...ihan vastaavia ainakin dna:n käyttämiä koppeja löytyy kyl, ei vaan sitä oikeaa

Mulla on hyvä epäilys tämän kopin sijainnista mutta en ennen iltapäivää pääse sitä varmistamaan.

Joo toi oli just se mitä epäilinkin. Taitaa olla iltapäivällä jo vaihtunut...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Joo toi oli just se mitä epäilinkin. Taitaa olla iltapäivällä jo vaihtunut...
    Itse en ehdi ennen loppupäivää, mutta näytti uusi hakija Rasmu$ ilmoittautuneen eli josko hän sitten... (ja tervetuloa mukaan Rasmukselle jos rastin haet).

Tuskin ehdin, mutta nyt pääsen "noutamaan". Aika monta rastia on mennyt ihan omaa hölmöyttäni huti, huvittavin oli Ace-Kahvila jonka rannassa (noin 2m rastista) olin katselemassa joutsenten nahistelua. Vasta noin 1h tämän jälkeen Tommi huristeli ohi ja oli käynyt tekemässä rastin kirjaukset. Varmaankin 3 rastia mennyt ohi ihan omaa puusilmäisyyttäni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rasmu$ Katso viesti
    Tuskin ehdin, mutta nyt pääsen "noutamaan". Aika monta rastia on mennyt ihan omaa hölmöyttäni huti, huvittavin oli Ace-Kahvila jonka rannassa (noin 2m rastista) olin katselemassa joutsenten nahistelua. Vasta noin 1h tämän jälkeen Tommi huristeli ohi ja oli käynyt tekemässä rastin kirjaukset. Varmaankin 3 rastia mennyt ohi ihan omaa puusilmäisyyttäni.

Ei muuta kuin mukaan meidän puusilmäisten joukkoon mukaan ja ihmettelemään "miten en tuota tajunnut / löytänyt"...

Jokohan nyt tärppäs :)

Vanha: Neste K Hennalan takapihalla:

Melkein: Hennalan varuskunnan alueella:

Uusi: Helpompiakin kuvia otin varuille.

Hyvä vaan kun saa ulkoilua, nyt sitten keksin mielestäni "uuden-hienon" ja eikös se ollut jo käytetty (rasti 94. - veturivarikko). Tuo kartta onkin näppärä, voi alkaa etukäteen suunnittelemaan uusia rasteja .

Nyt pitäisi uuden olla (vaikka onkin melko lähellä vanhaa ~1km) aidosti käyttämätön paikka.

Hyvä vaan kun saa ulkoilua, nyt sitten keksin mielestäni "uuden-hienon" ja eikös se ollut jo käytetty (rasti 94. - veturivarikko). Tuo kartta onkin näppärä, voi alkaa etukäteen suunnittelemaan uusia rasteja .

Nyt pitäisi uuden olla (vaikka onkin melko lähellä vanhaa ~1km) aidosti käyttämätön paikka.
    Itselläni tapana se että yritän välttää jo käytyjä rasteja, mutta välillä löytyy jostain käytetystäkin rastista ”uusi kuvakulma” mitä käyttää.
    Usein käytän tuota ensimmäiseltä sivulta löytyvää rastikarttaa (jota Vihtis ansiokkaasti täydentää, kiitoksia siitä, niin merkinnät pysyvät yhdenmukaisina) ja bongailen sielä uusia sopivia kohteita.
    Mutta jos sinne käytetty sattuu osumaan sekaan niin ei sekään iso rikos ole (etenkin jos käytöstä on jo useampi vuosi).

Ja hyvä ensimmäinen kuva. Uskoisin että tunnistanut mutta menee iltaan ennen kuin pääsen katsomaan.

Heh, aloittelija on aina aloittelija. Luulin että tuohon ensimmäisen sivun Google-kartta-listaan jokainen löytäjä päivittää itse löydäksen. Nooh mä nyt parhaani mukaan sijoitin jo tuon Hennalan nesteen itse listalle Toivottavasti ei mennyt kovin systeemi pieleen.

Saa sinne kartalle itsekin löytämänsä rastin lisätä, itse muokkailen tuota noin kerran viikossa. Firlefanz sitä joskus taisi ehdottaa ja yritin laittaa kartan avoimesti muokattavaksi mutta kukaan ei kai ole tähän mennessä yrittänyt tai ainakaan onnistunut sinne rasteja laittamaan.

Lahden Kuvarastit

Tosin tuolta nyt puuttuu ainakin tuo Vahva Jussin rasti (ja näköjään Mustanmäenkadun) kun en tosiaan itse pysty puhelimella lisäilemään kartalle rasteja vaan teen sen noin kerran pari viikkoon tietokoneella, eli jos lisäilee noita niin katsoo että menee järjestyksessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Saa sinne kartalle itsekin löytämänsä rastin lisätä, itse muokkailen tuota noin kerran viikossa. Firlefanz sitä joskus taisi ehdottaa ja yritin laittaa kartan avoimesti muokattavaksi mutta kukaan ei kai ole tähän mennessä yrittänyt tai ainakaan onnistunut sinne rasteja laittamaan.
    No voin kyllä kertoa, että tosi kivuttomasti sai pisteen lisättyä. Yritin ottaa mallia aikaisemmista kirjauksista, niin näyttää suht-samalta kuin aiemmat. Hieno lista, enpäs meinannut uskoa silmiä kun tajusin pajonko näitä rasteja on jo ollut.

Niin pitkään kun Vihtis viitsii toimia Lahden kartan ”rastimestarina” niin minulle käy se asia enemmän kuin hyvin. Silloin tosiaan numerointi yms. pysyy kohdallansa kun on yhden henkilön takana.
    Ja samoin niin pitkään kun jaksaa tuota ”rastimestarin” tointa suorittaa, niin myös hyväksyn häneltä tulevat ohjeet yms. rastien suhteen Lahden kuvarastien ”kymppinä”.

Itsekin luulin että kuvat nyt on helppo pistellä kännykälläkin, no eipä ollut. Ei ole pahemmin tullut julkaistua kuvia nettiin. Onneksi aikaisemmista julkaisuista huomasin, että toi aijaa on ainakin jokseenkin käytetty. No silläpä pystyi aika hyvin ratkasemaan julkaisun. Tapatalk ei ole koskaan ollut käytössä, pitää varmaankin perehtyä (jos alkaa tuuri kääntymään ja huomaa rasteja enemmänkin).

Vanha oli Launeen perhepuistossa. Tarkalleen tässä: https://kartta.lahti.fi/ims/?mid=5zf99

Ja uutta.
    Debaal muokkasi tätä : 26.04.2021 at 21.31 Syy: karttalinkin lisäys

Jaa, tämä olikin sitten vaihtunut sillä välin kun lähdin kotoa (joutui tekemään kunnon ketjuputsauksen ja öljyämisen ennen ajoon lähtöä..)
    No, ei kai tässä auta kuin lähteä uudelle rastille... (toivottavasti veikkaus on oikea).

Ja olihan se oikea.
    Jousivesa, Tuotekatu 10
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...itle=Jousivesa

Ja uusi:
    (ehti pimeä taas senverran yllättää, että nappasin "kuvapankistani" tuon parin päivän takaa, nuo pimeäkuvat kun ovat välillä vähän hankalia saada hyviksi jos ei löydy oikeasti hyvää kohdetta)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Jaa, tämä olikin sitten vaihtunut sillä välin kun lähdin kotoa (joutui tekemään kunnon ketjuputsauksen ja öljyämisen ennen ajoon lähtöä..)
    No, ei kai tässä auta kuin lähteä uudelle rastille... (toivottavasti veikkaus on
    Myönnettäköön, että kuvatessani edellistä rastia olin kuulevinani äänen tai rätsähdyksen pusikon takaa. Piti ihan kurkata ja tarkistaa, ettei siellä joku toinen ole kuvaamassa tai foorumille kuvaa päivittämässä. Ei siellä ketään ollut, vaan ei tainnut taaskaan hirmusen monesta minuutista olla kiinni...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Debaal Katso viesti
    Myönnettäköön, että kuvatessani edellistä rastia olin kuulevinani äänen tai rätsähdyksen pusikon takaa. Piti ihan kurkata ja tarkistaa, ettei siellä joku toinen ole kuvaamassa tai foorumille kuvaa päivittämässä. Ei siellä ketään ollut, vaan ei tainnut taaskaan hirmusen monesta minuutista olla kiinni...
    Olin tuossa kohteessa vasta noin 30min sinun julkaisun jälkeen, eli ei tuo ihan tiukille mennyt. Onneksi tunnistin heti uuden kohteen ja polkaisin sitten sinne.

Mikäs pyörä Rasmuksella?

Edellinen oli Ankkurin seurakuntakoti Ankkurikadun ja Laiturikadun kulmauksessa. https://kartta.lahti.fi/ims/?mid=5z5be

Ja uudessa kuvassa on väritasapaino "yömoodissa" eli ihan noin vihreää ei oikeasti ole.

Eikö sovittu ettei yörasteja
    (Eihän tässä ehdi edes nukkumaan...)

Mukkulan kirkko.
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...2&title=Kirkko

Ja uusi...

Santtu75 muokkasi tätä : 27.04.2021 at 16.04

Haha, meinasin laittaa edelliseen viestiin, että "ei kai nyt kukaan enää uutta rastia ennen aamua hae". Ja näinhän tässä sitten kävi. Enhän mä enää uskalla iltakymmenen jälkeen postailla rasteja ... hehheh. Nyt jo lämpimien vällyjen alla, niin enää ei tänä yönä rasti (ainakaan omalta osaltani) vaihdu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Mikäs pyörä Rasmuksella?
    Verkkokaupan gzr black raw, vähän tuunaantunut tosin vuosien saatossa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •