ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 270 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 170 220 260 268 269 270 271 272 280 320 370 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.071 - 8.100 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #8071
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Niin se on, siksi täytyy tehdä kaikki itse!

  2. #8072
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    En oikein osaa ajatella mitä merkittävää hyötyä saisin jos hankkisin kalliimmat kiekot, koska en kilpaile enkä aja porukkalenkkejäkään. Jos en seuraisi Fillarifoorumia, ei koskaan varmaan olisi tullut mieleenkään että ensiasennuskiekot ei olisi riittävän hyvät. Luulisin että melkoinen ellei jopa suurin osa hiukan aktiivisemminkin pyöräilevistä on kaltaisiani jotka ajelee tyytyväisenä ensiasennusosilla.
    Nykyään ne ensiasennuskiekotkin taitaa olla ihan OK laatua. Mutta vielä 15-20 vuotta sitten ne oli aika kehnoja, vapaarattaat hajosi eka talvena ja muuta vastaavaa.

  3. #8073
    F. Kotlerburg Guest
    Ne on tai eivät ole. Onhan etenkin noissa halvemmissa hintaluokissa edelleen melkoista sutta ja sekundaa ensiasennuskiekkoina.

    Tulee mieleen Whiten fatti ja kolme hajonnutta vaparia vuoden sisään

  4. #8074
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Tune TRS22 kiekot, Ritcheyn kuitukeula, Forcen kammet 1x, Spyre SLC ja jonkin verran kuitua... 8.42kg. +/-10g. Vajaa 3300€ budjetti... Ei joka pojalta muttei kovin kalliillakaan...
    Seuraava teräsrunkoinen meni sitten alle kahdeksan...
    Oliko tämä siis polkimineen punnittu? Mietin vaan, kun mun kevyeen teräsrunkoon kasattu, vannejarrullinen cx-/gravelsinkula painaa just alle 8 kg. Siihen, jos lisää takavaihtajan, pakan, jarrulevyt, jarrusatulat jne. niin taitaisi mennä lähemmäs ysiä auttamatta, vaikka vaihtaisi nyt alumiiniset putket kuituisiin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #8075
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Polkimineen, minkäs voin, joka osa myös punnittu erikseen ja sekään ei heitä tuosta...
    Jos pyörä olis olemassa niin sanoisin että ota vaaka mukaan ja tule v..tu punnitsemaan...

  6. #8076
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    No onhan tuo aika kova tulos. Ei kai siitä kannata nyt ärsyyntyä. Varsinkaan jos olet jo useampaan kertaan sitä mainostanut. Äkkiseltään olettaisin että noinki rakenteluun ja speksailuun taipuvaisena, olisit edes fillariprokkiset jossain määrin dokumentoinut. Olisihan sellaistakin ihan kiva lukea.

  7. #8077
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Tänään ilmestyneen Gran Fondo Magazinen maantiepyörätestistä pisti tämä silmään. Columbus Spirit/Life, Ekar pikkukasetilla, 1,4-kiloiset kuitukiekot 32-millisillä Rene Herseillä ja 8,7 kg (ilman polkimia?)

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #8078
    K.Kuronen Guest
    Jos on kaksi tekniikaltaan ja kooltaan yhtenevää runkoa, niin kevyemmästä rungosta pystyy rakentamaan kevyemmän pyörän, mikäli rakenteluun käytettävissä oleva raha ei rajoita.

  9. #8079
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Jos on kaksi tekniikaltaan ja kooltaan yhtenevää runkoa, niin kevyemmästä rungosta pystyy rakentamaan kevyemmän pyörän, mikäli rakenteluun käytettävissä oleva raha ei rajoita.
    Mutta ei siitä painavammasta rungosta kevyempää pyörää saa, vaikka raha rajoittaisikin

  10. #8080
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tänään ilmestyneen Gran Fondo Magazinen maantiepyörätestistä pisti tämä silmään. Columbus Spirit/Life, Ekar pikkukasetilla, 1,4-kiloiset kuitukiekot 32-millisillä Rene Herseillä ja 8,7 kg (ilman polkimia?)

    https://live.staticflickr.com/65535/...9f82e072_z.jpg
    Nuren vaa'alla tuo olisi 6.7kg.

    Vitsivitsi.

  11. #8081
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Hit, ihan kuinka vaan. Stenu, toisaaltaan eihän tuossa muut komponentit erityisen keveitä ole...

  12. #8082
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    50g. 42.00K-Edge teline Wahoo Elementille*EXTRAT 45g. 23.00NewUltimate White Carbon x 2PULLOTELINEET 76g. 35.00Deda oranssi/Cube gel padsTANGONNAUHAT 200g. 33.00JagWire Sport valkoiset kuoretVAIJERITTitaanista 268g. 85.00Crank Brothers Eggbeater SLPOLKIMETRunkopultti/Sis. runkoonKAULUSTitaanipultit176g.123.00Deda Superleggaro RS Carbon 27.2x350/12mm.SATULATOLPPA145x275150g.120.00Selle Italia SLR LDT Carbon Evo SATULA 19g. 31.00Tune Carbon/Carbon-Ti X-PlugCAP/EXPANDERTitaanipultit 105g. 90.00Deda Superleggaro 90mm./+/-8 ast.OHJ. KANNATIN 198g. 193.00Deda Superleggera Carbon 460mm.TANKO^sis.^sis.SRAM Rival DoubleTap 11 speed rightVAIHTAJA 363g. 150.00SRAM Rival leftJARRUKAHVATExtralite tit. pultit 145g. 106.00Ashima Ai2 140/160mm.JARRULEVYT^samoin... 186g. ^kaikkiTRP Spyre SLC/Shimano adapteri 160mmJARRUT, TAKATitaanipultit 159g. 150.00TRP Spyre SLCJARRUT, ETUMUUT OSAT
    38g. 91.00Tune DC135 Titaani/hiilikuitu LUKOT 247g. 61.00Shimano Ultegra CS R-8000 11-28 TAKARATTAATTubolitot 83g. 670g. 141.00Conti GP 4Season 28-622 Black Edition RENKAAT ^Tune KingKong/Kong NAVAT ^Sapim D-Light 24/28 PUOLATKok.Paino 1520g. 837g. ^Tune TSR22 disc w. Veloplugs TAKAKIEKKOKok.paino 1124g. 699g. 622.00Tune TSR22 disc w. Veloplugs ETUKIEKKOYKKÖSKIEKOT
    227g. 42.00KCM X11 SLKETJUT 193g. 50.00SRAM Rival 22 MediumTAKAVAIHTAJASis. kampiinKAMMENPULTIT 106g. 26.00SRAM GPX Team 68/73 EnglishKESKIÖLAAKERIDirect Mount 91g. 70.00AbsoluteBlack Oval CX 38TETURATAS 463g. 216.00SRAM Force1 Carbon GPX 175mmKAMMET2x10mm + 5mm 7g. ^sis.Ritchey Carbon SPACERValm. Ilm. 98g. 65.00CaneCreek 40 EC34 1 1/8” OHJAUSLAAKERI220mm. Kaulap. 446g. 292.00Ritchey WSC Carbon Disc 1 1/8” a-c 395mmHAARUKKAAlupultit...2270g. 475.00All-City Macho Man DB Cromo 520mmRUNKOHUOM!PAINOHINTAMERKKI JA MITATOSA All-City Macho Man 2017-18

    Tuossa ekan version osalistaa, valitettavasti copy/paste muunsi tuollaiseen muotoon. Tuosta keveni hieman kun kiekot vaihtui Acrosiin ja sitä sun tätä pientä reilun sadan gramman edestä...
    Pulloteline ja Wahoon teline ei sisälly painoon...

  13. #8083
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Uusi Aspero-5 julkistettu.
    https://www.cervelo.com/en/aspero-5

    Rule #1: Obey The Rules

  14. #8084
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    11
    Onko näkemyksiä / kokemuksia tästä XXL:n pyörästä? https://www.xxl.fi/white-gx-intercep...179894_1_style

  15. #8085
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tuossa ekan version osalistaa, valitettavasti copy/paste muunsi tuollaiseen muotoon. Tuosta keveni hieman kun kiekot vaihtui Acrosiin ja sitä sun tätä pientä reilun sadan gramman edestä...
    En jaksanut laskea paljonko tosta tulee, mutta olisit ehkä voinut heti mainita, että kyseinen paino on saatu aikaiseksi 28-millisillä maantiekumeilla ja 11-28-pakalla. Jos noiden tilalle laittaa 40-milliset nappulat ja 11-40 tms pakan, kuten niissä pyörissä, joihin omasi painoa vertaat, tulee siihen helposti puoli kiloa painoa lisää.

    (Myös: jos ton kaiken olet saanut 3300 eurolla, niin harvinaisen hyviä tarjouksia olet löytänyt. Ehkä se 3300 onkin vaimolle kerrottu "virallinen hinta" ja totuuden on aika kullannut... )
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #8086
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Puhkeamattomat renkaat vihdoinkin keksitty... Ihan siistin näköinen runko...

  17. #8087
    Kiitos nure listauksesta! Tässä vielä helpompana lukea, halusin mielenkiinnosta vertailla omiin osiin joten laitoin lukukelpoisemmaksi. Mä sain tuosta kyllä 8615g yhteensä?

    50g. 42.00K-Edge teline Wahoo Elementille*EXTRAT
    45g. 23.00NewUltimate White Carbon x 2PULLOTELINEET
    76g. 35.00Deda oranssi/Cube gel padsTANGONNAUHAT
    200g. 33.00JagWire Sport valkoiset kuoretVAIJERITTitaanista
    268g. 85.00Crank Brothers Eggbeater SLPOLKIMETRunkopultti/Sis. runkoonKAULUSTitaanipultit
    176g.123.00Deda Superleggaro RS Carbon 27.2x350/12mm.SATULATOLPPA145x275
    150g.120.00Selle Italia SLR LDT Carbon Evo SATULA
    19g. 31.00Tune Carbon/Carbon-Ti X-PlugCAP/EXPANDERTitaanipultit
    105g. 90.00Deda Superleggaro 90mm./+/-8 ast.OHJ. KANNATIN
    198g. 193.00Deda Superleggera Carbon 460mm.TANKO^sis.^sis.SRAM Rival DoubleTap 11 speed rightVAIHTAJA
    363g. 150.00SRAM Rival leftJARRUKAHVATExtralite tit. pultit
    145g. 106.00Ashima Ai2 140/160mm.JARRULEVYT^samoin...
    186g. ^kaikkiTRP Spyre SLC/Shimano adapteri 160mmJARRUT, TAKATitaanipultit
    159g. 150.00TRP Spyre SLCJARRUT, ETUMUUT OSAT
    38g. 91.00Tune DC135 Titaani/hiilikuitu LUKOT
    247g. 61.00Shimano Ultegra CS R-8000 11-28 TAKARATTAAT
    83g. Tubolitot
    670g. 141.00Conti GP 4Season 28-622 Black Edition RENKAAT
    ^Tune KingKong/Kong NAVAT ^Sapim D-Light 24/28 PUOLATKok.Paino 1520g.
    837g. ^Tune TSR22 disc w. Veloplugs TAKAKIEKKOKok.paino 1124g.
    699g. 622.00Tune TSR22 disc w. Veloplugs ETUKIEKKOYKKÖSKIEKOT

    227g. 42.00KCM X11 SLKETJUT
    193g. 50.00SRAM Rival 22 MediumTAKAVAIHTAJASis. kampiinKAMMENPULTIT
    106g. 26.00SRAM GPX Team 68/73 EnglishKESKIÖLAAKERIDirect Mount
    91g. 70.00AbsoluteBlack Oval CX 38TETURATAS
    463g. 216.00SRAM Force1 Carbon GPX 175mmKAMMET2x10mm + 5mm
    7g. ^sis.Ritchey Carbon SPACERValm. Ilm.
    98g. 65.00CaneCreek 40 EC34 1 1/8” OHJAUSLAAKERI220mm. Kaulap.
    446g. 292.00Ritchey WSC Carbon Disc 1 1/8” a-c 395mmHAARUKKAAlupultit
    2270g. 475.00All-City Macho Man DB Cromo 520mmRUNKOHUOM!PAINOHINTAMERKKI JA MITATOSA All-City Macho Man 2017-18

  18. #8088
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Laskiks telineet mukaan... Mä sain 8590g. tuon eka version painoksi... kiitos kuitenkin selventämisestä... 2.versioon versioon vaihtui Praxiksen kammet, Acrosin kiekot ja Forcen voimansiirto... Tämän hetkisen rakennelman paino tietenkin aivan eriluokkaa kun runkokin reilun kilon keveämpi mutta onkin jo puhdas maantiepyörä...

    Lähinnä homman pointti on se että ei siitä kevyestä (jos tuon kevyeksi määrittää) tarvi maksaa omaisuutta...

  19. #8089
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Ja mä vaan aloin epäilemään omaa vakaani, että onkohan se todellinen kalamiehen vaaka, joka näyttää 10% liikaa, kun mä saan mun Setämiespyörän just ja just 8,7 kiloon 460 grammaisella Whiskyn kuitukeulalla ja kevyemmillä 28/24 CX Ray -pinnaisilla kiekoilla, mutta renkaat on painavammat ja gravelkelpoisesti litkutettu ja polkimet xtr-ankkurit. Runko on kuitenkin peräti 400 grammaa(!) Macho Mania kevyempi. Noilla tukevammilla kiekoilla ja teräskeulalla paino onkin sitten jo 9,2 kg, mutta tuo on kivempi ajaa tuolla setupilla, missä kiekot on tukevammat ja keula joustavampi.



    Ps. Emäputken sauman korjaus on kestänyt ja luotto runkoon on palannut. Enköhän mä tälle(kin) saa ajettua vähintään kymmenen vuotta täyteen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #8090
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Puhkeamattomat renkaat vihdoinkin keksitty... Ihan siistin näköinen runko...
    XXL-suomennoksiin ovat useimmat meistä jo tottuneet. Rungossa on muuten myös madallettu ketjutanko.


    PS Ruotsiksi ja saksaksi samaiset WTB Riddler TCS Light 700x37c -renkaat esitellään sisurittomina.

    PPS Jos pyörän saisi suoraan ajoon tai edes ilman kohtuutonta odotusaikaa, en ehkä epäröisi mikäli tarvitsisin pyörää jolla pääsee ajamaan ennen kesän alkua.

  21. #8091
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^^Stenu, nätti tuokin, teräs on aina terästä... MachoMan on aivan tuota 4130 perusputkea, ohennettua kuiteskin.

    ^Firle täysin oikeassa, turha sitä kovasti miettiä tai jää ilman pyörää.

  22. #8092
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Uusi Aspero-5 julkistettu.
    https://www.cervelo.com/en/aspero-5
    Ei paha ollenkaan, hyvällä rengastilalla varustettu ja tehomittari vakiona. Hinnat on siellä timanttisen puolella tässäkin tapauksessa. Mutta rahalla saa ja Asperolla pääsisi.

  23. #8093
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Onks tuossa kuvassa GRX:n kahvat? Aika mielenkiintoinen muotoilu, saattaa istua käteen...

  24. #8094
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti On the road Katso viesti
    Onko näkemyksiä / kokemuksia tästä XXL:n pyörästä? https://www.xxl.fi/white-gx-intercep...179894_1_style
    Hyväksi todettu runko (samaa käyttää esim One-One, Ridley ja mitä näitä nyt oli, tässäkin triidissä jotkut myös vissiin tilailleet pelkkää runkoa) ja asialliset osat. Tilaukseen vaan kun vielä pyörän saa.

  25. #8095
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Uuden Aspero 5:n värit herättävät voimakasta omistamisen halua

    Melkeinpä harmi että on jo Aspero. Tosin runkosetin tuleva hinta on hiuksia nostattava ja siitäkin pitäisi heittää ankkuriksi luokiteltava stemmi metallinkeräykseen ja ohjaustankokin voisi ottaa hatkat. Samaan integroituun ratkaisuun pääsee esim 3T Aerofluxilla ja millä tahansa normaalilla stemmillä. Ainakin näin pikaisesti katseltuna koska Aerofluxissa on clampin kohdalla reikä.

  26. #8096
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    73
    Tämmönen Brother Cycles Mehteh tuli rakenneltua alkukevään aikana. Putkiosat ja voimansiirto siirtyi vanhasta gravelista, kiekot MCarbonilta. 120 km alla ja hyvältä tuntuu!


  27. #8097
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Kyllähän tuommoisen sub8 gravelpyörän rakentaminen kuiturunkoonkin hiukan yritystä ja valuuttaa jo vaatii.

    Oma Salsa Warbird on 1x voimansiirrolla maantiekiekoilla (~1,5kg), -renkailla ja pakalla 7,9kg. Toki tuossa on Assioma/Xpedo-wattipolkimet tuomassa hiukan lisäpainoa. Kun vaihdan hiukan tuhdimmat gravelkiekot, 43mm Gravelkingit ja laajemman pakan, niin kyllä sieltä vähintään 500g lisää tulee painoa. Osat on perushyvää Rotoria, Rivalia, Thomsonia jne. Kevennelty ei siis ole mistään, mutta ei tuosta mitään kiloa enää pois oteta ilman todella paksua lompakkoa.

  28. #8098
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Itseä hämää nuo käsitykset maantie/cyclo/gravel, Kun esim. Warbirdiä katselee niin ei omasta mielestä paljoa maantiepyörästä poikkea, ei ainakaan jostain rennomman geometrian omaavasta. Jos laittaa vaikka 28mm:n renkaat alle niin onkos enää gravel?

  29. #8099
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Itseä hämää nuo käsitykset maantie/cyclo/gravel, Kun esim. Warbirdiä katselee niin ei omasta mielestä paljoa maantiepyörästä poikkea, ei ainakaan jostain rennomman geometrian omaavasta. Jos laittaa vaikka 28mm:n renkaat alle niin onkos enää gravel?
    Jos on rengastilaa about maantiepyörän geolla, niin pyörä on gravel. Markkinahumuahan tämä on. Kahdesta ekastahan on viralliset kilpailumääritelmät.

  30. #8100
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Niinpä, itse ajattelin että akselinväli muokkaa geometrian myös gravelmäiseksi sen kasvaessa, esim. omassa Cinellissä ja Teemun Warbirdissä vajaa viisi senttiä eroa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •