Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
Vaihdevaijerin kuori on yleensä tehty hiukan eri tavalla, jotta se vastustaa paremmin kokoonpuristumista. Tällä saavutetaan tarkempi vaihteiden toiminta. Ainakin Campagnolon vaijerikuorissa nuo erottaa toisistaan helposti katsomalla sitä kuoren poikkileikkauskohtaa.

Shimpasta ja Srammista joku muu varmaan tietää paremmin.
Vaihdevaijerin kuori on tehty eri tavalla (säikeet ovat vaijerin suuntaisesti pitkittäin), jotta kuoren pituus ei muutu niin paljon sitä taivutellessa. Jarruvaijerin kuoressa säikeet on kierretty, jolloin kuoren pituus muuttuu hiukan enemmän. Jarruissa sillä ei ole niin väliä (jos ei tee barspinnejä, tämän vuoksi BMX:iin myydään vaihdevaijerin rakenteella tehtyjä jarruvaijerinkuoria), mutta vaihteet voisivat alkaa ruksuttamaan tankoa käännellessä.