LostInLaplandElectrobikeCanyonGiantAjopyora
Näyttää tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Enduro/mtb kengät

Enduro/mtb kengät

Nyt haetaan uusia lukkokenkiä. Ajot enduroa ja parkkia. Nykyiset on giron chamberit mutta varalle pitäisi laittaa toiset. Fivetenit on flättikenkänä ja kyllä on hyvät jalkaan. Giroissa ongelma on että kantapää nousee ylös tunkkaus hommissa.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Itsellä nää Shimano ME7 kengät polku- ja parkkiajossa. Hyvät olleet. Välillä ajan vaihteluksi parkkia Fiveten freerider prolla mutta sitähän tässä ei kysytty.
    https://www.bikeradar.com/features/b...untain-bikers/

Plussaa vedenhylkivyys, ihan pitävä pohja jos jalkautuu ja tuo pieni kaulus nilkassa joka estää hiekan ja pölyn kulkeutumista kenkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Itsellä nää Shimano ME7 kengät polku- ja parkkiajossa. Hyvät olleet. Välillä ajan vaihteluksi parkkia Fiveten freerider prolla mutta sitähän tässä ei kysytty.
    https://www.bikeradar.com/features/b...untain-bikers/

Plussaa vedenhylkivyys, ihan pitävä pohja jos jalkautuu ja tuo pieni kaulus nilkassa joka estää hiekan ja pölyn kulkeutumista kenkään.
    Kiitos hyvistä perusteluista. Ajat vissiin shimanon polkimilla myös? Onko sulla noissa pelkkä klossi vai klossin koroke pala? Saako nuo hyvin kireälle tolla soljella? Edit: olihan tuolla tarran alla nauhat. Mulla on syys/talvikenkinä mw7 ja niistä kyllä tykkään

Onkohan isoa eroa vanhassa ja uudessa mallissa? Xxl tarjoaa hintaan 169€ tota uutta mallia ja Saksasta sais vanhaa mallia 105€ plus postit toki.

Mulla on Shimanon 540 sarjan polkimet xc takajäykässä ja Nukeproofin Kehikolliset Horizon lukkopolkimet täpärissä. Kengissä Nukeproofin cleatit. Ei korokepaloja. Ne kuten polkimet on siis spd-yhteensopivat ja ihan saman näköiset nuo Nukeproofin klossit kuin shimanon mustat klossit.
    Ostin omat kengät vuosi sitten muistaakseni. En ole varma mallisarjasta mutta ihan tuon testilinkkini kenkien näköiset. Nyt kun hain ne niin kengässä lukee iltissä shme701m b01. Koko 46 sopiva kun yleensä käytän kenkiä 44 2/3. Ja maksoivat ehkä 140 tienoilla. Saksasta.
    Ja saa tarpeeksi kireälle. Ensin nauha vedetään kireälle ja sitten räikällä loput.
    Ainut miinus on se, että jalkaan laitettua se neopreenikaulus saattaa hetken tuntua jalkaa vasten mutta ajaessa en ole sitä koskaan huomannut häiritsevänä.

Mulla on Shimanon 540 sarjan polkimet xc takajäykässä ja Nukeproofin Kehikolliset Horizon lukkopolkimet täpärissä. Kengissä Nukeproofin cleatit. Ei korokepaloja. Ne kuten polkimet on siis spd-yhteensopivat ja ihan saman näköiset nuo Nukeproofin klossit kuin shimanon mustat klossit.
    Ostin omat kengät vuosi sitten muistaakseni. En ole varma mallisarjasta mutta ihan tuon testilinkkini kenkien näköiset. Nyt kun hain ne niin kengässä lukee iltissä shme701m b01. Koko 46 sopiva kun yleensä käytän kenkiä 44 2/3. Ja maksoivat ehkä 140 tienoilla. Saksasta.
    Ja saa tarpeeksi kireälle. Ensin nauha vedetään kireälle ja sitten räikällä loput.
    Ainut miinus on se, että jalkaan laitettua se neopreenikaulus saattaa hetken tuntua jalkaa vasten mutta ajaessa en ole sitä koskaan huomannut häiritsevänä.
    Joo vähän tuo ulkonäkö on muuttunut. Pitää varmaan xxl käydä testaamassa. Vähän huono lähteä tilaamaan kun ei tiedä koko varmaksi. Onko nuo millaisella lestillä?

Ihan tilavat myös leveyden osalta.

Five tenin hellcatit kanssa harkinnan arvoisia.

Kyllä noi shimanot vakuutti että kallistun niihin. varsinkin tuo neopreeni suoja ja pohjan rakenne.

Kengät haettu ja klossit kiinni. On aina yhtä turhauttavaa hommaa laittaa klosseja paikalleen

Hyvä että olivat sopivat. Ja pikkasen sitä joutuu usein hienosäätämään sitä klossia. Ja ekan lenkin jälkeen kannattaa tarkistaa kireys vaikka ei klossinpaikkaa tai kulmaa joutuiskaan muuttaa.

Hyvä että olivat sopivat. Ja pikkasen sitä joutuu usein hienosäätämään sitä klossia. Ja ekan lenkin jälkeen kannattaa tarkistaa kireys vaikka ei klossinpaikkaa tai kulmaa joutuiskaan muuttaa.
    Joo 10 km enduro/tunkkaus päivä oli tänään. Hyvin kyllä kenkä pelittää. Sain klossin paikan hyvin kun noissa on prikulleen sama pohja kun mw7. Näitä voi kyllä suositella

Lainaan tätä ketjua kysyäkseni Shimanon kenkien koosta.

Olisi aikeissa ostaa uudet kengät flättipolkimille mtb-hommiin. Shimano kiinnostaa, muuta mites noiden koko? Five Tenit ainakin vaatii itselläni yhtä kokoa isommat kuin normaalisti. Shimano GR701 kengät etenkin kiinnostaisivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kivikasvo Katso viesti
    Lainaan tätä ketjua kysyäkseni Shimanon kenkien koosta.

Olisi aikeissa ostaa uudet kengät flättipolkimille mtb-hommiin. Shimano kiinnostaa, muuta mites noiden koko? Five Tenit ainakin vaatii itselläni yhtä kokoa isommat kuin normaalisti. Shimano GR701 kengät etenkin kiinnostaisivat.
    Mulla on fivetenit kokoa 43 1/3.. kuten kaikki arki käytössä olevan adidakset. Shimanot otin kokoa 44. Ehkä 43 olisi myös passanut mutta väljempi ehkä parempi.

Samanlaisia aiheita

1. Five Ten (5.10) kengät
    By drop in forum Varusteet
    Vastaukset: 141
    Viimeinen viesti: 22.06.2022, 15.09
  2. Kengät?
    By jerkui in forum Varusteet
    Vastaukset: 405
    Viimeinen viesti: 24.07.2020, 12.11
  3. Mtb Enduro Sappee 2020
    By Ylva Hubatsa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat