GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 15 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15
Näyttää tulokset 421 - 439 / 439

Aihe: Pyörän pesu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    Itsellä myös käytössä tuollainen pieni paineruisku, helppo käyttää ja riittää hyvin yhden fillarin pesuun lenkin jälkeen. Maksoi biltemassa joku 10e, tämä näyttää samalta http://www.motonet.fi/fi/tuote/808722/Paineruisku-2L
    Tämä on tosiaan yksi toimiva budjettiluokan ratkaisu. Nämä eivät tosin kestä ilmeisesti yhtään pesuainetta. Laitoin säiliöön muutaman tipan fairya parantamaan pesutulosta, mutta se oli liikaa tiivisteille ja nyt ruisku falskaa vettä heti kun lisää painetta. Omani ostin muistaakseni Verkkokaupasta 5 euron hintaan ja se näyttää samalta kuin tuo Motonetin versio.

Linkin ruiskussa viton-tiivisteet, sen pitäisi jotain liemiä kestääkkin. Henk. koht. en kaipaa kuin vettä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Linkin ruiskussa viton-tiivisteet, sen pitäisi jotain liemiä kestääkkin. Henk. koht. en kaipaa kuin vettä.
    Aah niinpä onkin! Näistä on näköjään eri mallit kukkien kasteluun ja kaikkeen muuhun.

Kun tuosta painepesurilla pesemisestä aina puhutaan, että paha asia, niin onko tuota oikeasti joku testannut kunnolla.

Tässä gcn:n testi aiheesta. Kaukanahan tuo on oikeasti kovin kattavasta testistä, mutta kyllä tuo jotain kuvaa ainakin keskiölaakereiden osalta antaa.

En jaksanu kännykällä juttua lukea. Mutta tiedän ihan työn puolesta, että painepesurilla saa pahaa aikaan laakereiden kanssa. Kuitenkin, sillä voi pestä valtaosan pyörästä huoleti, kun säätelee paineet alas ja/tai ruuttaa vähän kauempaa, eikä ruiski suoraan niihin kohtiin, joista vesi pääsee laakerille/vapaarattaalle.

Toki, etenkin ohjainlaakereiden suojauksia on niin surkeita, että veden menee sisään jo lätäköstä ajamalla.

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Pesuaine erilliseen pieneen ruiskupulloon, Isoon paineruiskupulloon pelkkä vesi. Ämpäriin sienen tai liinan huuhteluvettä.

Mä olen kyllä erehtynyt ostamaan kaksikin semmosta halpaa 5-10 litran ruiskupulloa. Toinen silloisesta Tarjoustalosta - merkki Toshiba! - toista en muista, mutta molemmista on varsin pian hajonnut jokin säiliön tai suuttimen osa, joten niistä on tullut ikävän uutena pelkkää jätevuoren täytettä.

Jokaista pyörääni olen pessyt painepesurilla, jos on vain ollut mahdollisuus. Painepesurilla on yhtä juhlaa pesasta takapakka, josta saa kaikki pölyt ja kokkareet hetkessä pois rattaiden välistä. Välttelen painesuihkun pääsemistä suoraan laakereihin. Myöskään rungon vaijereiden läpivientejä en pese painevedellä.

Yleensä kuitenkin tulee pesaistua pyörät ihan vain rätillä, harjalla, ämpärillisellä vettä ja pienellä lorauksella pesuainetta. Täällä mainostettu Pineline tai mikä tahansa muu biohajoava pesuaine poistaa useimmat liat. Tiukempaa töhnää on tullut hangattua tärpätillä/dieselillä/alkoholilla irti.

Mikä pieni painepesuri kannattaa ostaa fillarin pesuun? Kai nuo kaikki kestävät raanasta tulevaa kuumaa vettä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mikä pieni painepesuri kannattaa ostaa fillarin pesuun? Kai nuo kaikki kestävät raanasta tulevaa kuumaa vettä?
    Jos olen oikein ymmärtänyt, tavalliset painepesurit on tehty kylmälle vedelle. Ainakin kannattaa tarkistaa ennen hankintaa.

Muc-offilla on ainakin ihan pyörille tehty pesuri. Esittelyjen perusteella vaikuttaa hyvältä.

Boschin pientä pesuria on motonetin outletissa kolmella kympillä, mutta myymäläsaatavuus tällä hetkellä aika huono.
    Rule #1: Obey The Rules

Tuohan vaikuttaa hyvältä. Tuo vario-suutin on aika kätevä, sillä saa säädettyä paineen riittävän matalaksi.
    Rule #1: Obey The Rules

https://www.k-rauta.fi/tuote/painepe.../4054278561158

Tollasen hommasin itelleni viikko sitten kyseltyäni kommentteja ja googletettua testejä.
    Ei vielä ollut käytössä mut eiköhän pelitä ainakin yhen pyörän puhistuxeen kerrostalon pihalla....

Itse ostin Kärcher OC3, mutta säiliöltään pienemmän version (vs. OC3 Plus). Käsittääkseni muuten sama laite. Vielä testaamatta, joten kokemuksia ei ole. Verkkokaupassa ainakin viikko sitten 99 euroa.

En itse nää vaihtoehtona näitä säiliöllisiä akkulaitteita. Saman paineen saa vesiletkustakin ilman rajoituksia.

Minulla siis kuuma vesi tulee nyt rivarin alakerran pesutilasta 10mm läpinäkyvällä letkulla. Helppoa ja nopeaa. Täytyy vähän funtsia vielä painepesuria. Jos pesurin jättäisi sisälle ja vaan paineletku ulos, niin pääsisi ilman lisätyötä. Pesuria, vesiletkua ja sähköä ei ehkä jaksa ulos aina raahata.

Täytyy sanoa että kun en kovin kuraisissa olosuhteissa enää viitsi ajella (Pakollinen työmatka ajelu bye bye) niin en ole suoranaisesti pessyt pyöriäni lainkaan. Työmatkakapistu tuli pestyä kahdesti vuodessa, usein työpaikalla aivan letkulla tai muuten ihan ämpäri ja harja periaatteella vaikka olisi pesurikin ollut käytössä.
    Yleensä pyörät pysyy siisteinä ja jos tarvetta niin pyyhkiminen kostealla riittää ja luonnikkaasti telineessä homma hoituu parin seurustelujuoman kanssa...

En itse nää vaihtoehtona näitä säiliöllisiä akkulaitteita. Saman paineen saa vesiletkustakin ilman rajoituksia.
    Joo, mutta entäs jos sen vesipisteen ja pyörän välissä on muutama kymmenen metriä? Itsellä (kesä)vesipiste alapihalla ja pyörät yläpihalla. Syksyllä ja talvella vesijohto kiinni. Olen havainnut vesisäiliöllisen akku"paine"pesurin loistavaksi keksinnöksi. Tosin jos ei ole tarvetta, niin ei hanki.

Pyörää pesen erittäin harvoin, ehkä kerran kuukaudessa, tms.

OC3 on siinä mielessä parempi kuin OC3+, kun pienempi säiliö mahtuu hanan alle lavuaarissa. Isompi säiliö ei mahdu.

Oli jotain juttua että pineline voi pilata jarrupalat? Itse pessyt aina pinelinellä pyörän ihan surutta. Toki veteen lantrattuna.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Ei pilaa jarrupaloja pineline.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joo, mutta entäs jos sen vesipisteen ja pyörän välissä on muutama kymmenen metriä? Itsellä (kesä)vesipiste alapihalla ja pyörät yläpihalla. Syksyllä ja talvella vesijohto kiinni. Olen havainnut vesisäiliöllisen akku"paine"pesurin loistavaksi keksinnöksi. Tosin jos ei ole tarvetta, niin ei hanki.

Pyörää pesen erittäin harvoin, ehkä kerran kuukaudessa, tms.

OC3 on siinä mielessä parempi kuin OC3+, kun pienempi säiliö mahtuu hanan alle lavuaarissa. Isompi säiliö ei mahdu.
    Eikö sitä voisi bideellä täyttää? Toki eihän kaikilla bideetä ole, mutta ymmärtääkseni aika monella kuitenkin on.

Samanlaisia aiheita

1. Pyörän pesu
    By kms in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 48
    Viimeinen viesti: 24.03.2024, 09.29
  2. GoreTex vaatteiden pesu
    By hutikka in forum Varusteet
    Vastaukset: 53
    Viimeinen viesti: 08.09.2019, 22.13
  3. Pyörän peseminen
    By fastande in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 112