GarminElectrobikeGiant
Sivu 21 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #601
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juho Jokitalo Katso viesti
    Mitä näin äkkiseltään googletin tuota zeb keulaa, niin 27,5 ja 29 on eri mallit mutta molemmille max rengaskoko 2,8". Johtuuko renkaan leveydestä sitte, en tiedä. Mutta jos korkeudessa eroa niin 27,5 keulaan ei varmaankaan mene 29 kiekko 2,8 vanteella, muutenhan se olis sama keula vannekoosta riippumatta..?
    Tuota just ajattelinki että ei tuosta lisäjoustosta haittaa olis painavassa pyörässä, kun ite ei tarvi kaikkea energiaa tuottaa. Mutta sitten taas kun kiihottais tuo 29 kun täällä polut on juurakkoa ja kivikkoa. Kaikkea ei voi saada ????
    Itse lähtisin siitä lähtökohdasta, että Cuben suunnittelijat ovat nuo asiat ottaneet huomioon kun ovat käytännössä samasta / samanhintaisesti pyörästä tehneet keksi eri versiota ja speksanneet molemmille hieman toisistaan poikeavat käyttötavat ja hankkii pyörän valmistajan suosituksen mukaan (eli tässä tapauksessa käytönnässä tarkoittaisi 140 mallia).
    Samaa asiaa mietin syksyllä kun vertailin 140/160 malleja (HPC Race) ja päädyin tuohon 140 malliin omaa ajokäyttäytymistä ajatellen. Jousituksen lisäksihän pyörien muussakin geometriassa on hieman eroja, niin keulakulmassa (1`) ja takahaarukan pituudessa (eroa 15mm.).

    Ja jos miettii tuota 29" renkaiden asennusta (siis jos miettii myös taakse etupään lisäksi) tuohon 160 malliin, niin kannatta tarkistaa myös miten mahtuu tuonne takahaarukkaan pituussuunnassa, koska tosiaan tuossa 160 mallissa on 15mm. lyhyempi takahaarukka ja äsken mittasin omasta 140-mallista, niin siinä renkaan ja takahaarukan väliin jää pituussuunnassa noin 12-13mm. joten 15mm lyhyemmällä takahaarukalla varustettuun 160:een tuo 29" rengas ei meni jos nuo osat ovat muuten identtiset.

    Tuossa vielä kuva tuosta oman 140-mallin takapäästä missä ei ihan liikoja tiloja tuolla 29":lla (2.60 leveä) renkaalla ole (eli tuosta jos ottaa pois tuon 15mm. lyhyemmän takahaarukan, niin tuo 29" ei mahtuisi).


  2. #602
    Ihan totta kirjottelet, kyllä se varmasti tuo 140 on itelle sopivin malli. Nyt vaan ootella että niitä joskus sais! 160 hpc sl ois m koossa yhtä väriä, mutta oottelen että tulee 140...

  3. #603
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Uusimmassa E-mountainbike lehdessä on molemmat muuten 25 pyörän vertailussa ja tuo 160 versio on tyrmätty aika totaalisesti. Huono kiipeämään, mutta huono myös alamäkeen. Value for money 2/10. Tuo 140 saanut kuitenkin 4/10, kyseessä 8500€ versio. Ilmainen lehti, kannattaa lukea läpi.

  4. #604
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Ei helkkari. Nuohan on ihan karmean huonot pisteet. Ainakin minun listalta tipahtaisi molemmat.

  5. #605
    Samainen lehti rankkasi viime vuonna 140 TM mallin alle 5500€ pyörissä best buy voittajaksi. https://ebike-mtb.com/en/cube-stereo...c-2020-review/

  6. #606
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Uusimmassa E-mountainbike lehdessä on molemmat muuten 25 pyörän vertailussa ja tuo 160 versio on tyrmätty aika totaalisesti. Huono kiipeämään, mutta huono myös alamäkeen. Value for money 2/10. Tuo 140 saanut kuitenkin 4/10, kyseessä 8500€ versio. Ilmainen lehti, kannattaa lukea läpi.
    Kiitoksia, tuossa olikin aika moinen määrä lukemista!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Ei helkkari. Nuohan on ihan karmean huonot pisteet. Ainakin minun listalta tipahtaisi molemmat.
    Niin tiputtaisit cuben vaihtoehdot pois lukematta koko testiä? Kannattaa lukea ja miettiä mihin käyttöön itse on hankkimassa, ja missä mikäkin pyörä on hyvä tai huono. Monet testaajat ovat alansa ammattilaisia ja ajo sentasoista hc-paukutusta, että vaikka he itse tykkäisivät tykittää pyörällä x vuorenrinnettä alas, se ei tarkoita että Matti meikäläiselle se olisi paras juurakkoon ja kivikkoon. Mukavuudelle ei lasketa välttämättä juurikaan arvoa, vaikka itselle se olisikin - no, mukavaa. Noissa testeissä ei yksikään pyörä saa 10/10 kaikesta, epäkohdat voi olla hyvinkin pieniä tavalliselle ihmiselle.

    Testin pyörät oli 6000e-14000e sähköpyöriä, eli lähtökohtaisesti oman budjettini tavoittelemattomissa. Voittaja oli Merida eone-sixty 10k, 9900e. 9/10 value for money. Menestyi hyvin kautta linjan, mutta esim metsäajosta sai 7/10 mistä cuben 140 sai 10/10. No, nuo oman budjetin pyörät ei ole lähelläkään näitä testin keskihinnaltaan ~9ke pyöriä, eli ihan suoria johtopäätöksiä ei voi tehdä. En jaksanu ruveta vertaamaan geometrioita, mutta oletan kuitenkin että esim noissa cuben malleissa on samat rungot kaikissa 140 ja vastaavasti 160 varustetasosta riippumatta. Joten jos niitä vähän spekuloidaan:
    Tuo 160 C:62 (8550e) oli ainut 27,5, muut oli 29 tai sekarengastus eli mullet. Tuota 160 (huonommilla hiluilla, ei top spec) on monessa testissä sanottu ennemmin letkeäksi trail-pyöräksi kuin enduroksi, vaikka jouston pituudesta voisi päätellä muuta. Tuossa testissä siinä oli edessä fox38 ja takana fox dpx2, ja tuosta jousituksesta tuli haukkuja, keula pohjas hallitsemattomasti ja takaiskarikaan ei hoitanut hommaansa. Tämä on sinänsä jännä koska tuota samaa keulaa ja takaiskaria on monessa muussakin testin pyörässä. Jokatapauksessa jos hintaa tiputetaan puolella niin keulaks muuttuu RS zeb, jota myös löytyy muutamasta testissä olleesta ~10000e pyörästä. Sanoisin että sillon value for money on jo huomattavasti parempi. Mutta geometriastaan johtuen tuo 160 runko ei selvästikkään ole hyvä kiipeämisessä tai laskemisessa - tosin tuo laskemisen vaikeus laitettiin noiden pohjaavien ja epäloogisesti toimineiden foxin iskareiden syyks. "On long tours, the comfortable pedalling position and sensitive chassis provide a glorious sofa-like ride. However, active riders who don't rely entirely on the motor and put in work themselves uphill will inevitably experience pedal bob. While activating the climb switch will improve things slightly, it will also make the chassis less responsive. Unlike its little brother, the stereo hybrid 140, the 160 model presents you with a dilemma: efficiency or comfort?"
    Mistä päästäänkin aasinsillalla tuohon 140 malliin. Se sai haukkuja jarrukahvojen ergonomiasta (magura mt7), nopeusanturin sijainnista ja siitä että saavuttaa rajansa isoissa nopeuksissa. Kehuja sai ylivoimaisesta pitkänmatkan ajomukavuudesta, ulkonäöstä, käyttötarkoitusellisista specseistä ja nyon näytöstä. Tekstiä kun lukee niin tuo ajon helppous ja mukavuus tulevat esiin, ja moiteitta esiintyy ainoastaan agressiivisessa ajossa jolloin iskarit alkavat pohjaamaan, jousto loppuu kesken. Metsäajoon 10/10, ainoastaan 2 pyörää sai täydet tuosta, kun keskimäärin pisteet olivat 5-6/10 ja osa sai vain 1-2 (toinen 10 pisteen pyörä oli Simplon rapcon pmax e-live valve, 11100e, automaattisesti säätyvällä elektronisella jousituksella). "Once you've sat down on the stereo hybrid 140 hpc slt nyon, you won't want to get off. The relaxed riding position and finely-tuned suspension ensure comfort at the highest level. With its brilliant E-live valve suspension, the Simplon is the only worthy opponent in this test. Only on steep gravel ramps and winding climbs does the relaxed riding position show its downsides. Downhill, the Cube stereo hybrid 140 impresses with its good-natured and intuitive handling which is particularly well-suited to beginners. If we were looking for the perfect touring bike, the Cube stereo hybrid 140 hpc slt nyon could emerge as the winner of this group test. The spec, comfort, nyon display and above all, the good-natured character of the bike are a perfect match for its intended use."

    No, ei tuo katsomani hpc sl spekseiltään noin korea ole mitä tuo testattu, mutta päättelisin että geometria on sama jolloin sen pitäis olla hyvinkin mukavuuspainotteinen ja metsäpoluille soveltuva. Eli täydellinen omaan ajooni niin metsässä kuin työmatkalla.

  7. #607
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Itse pähkäilin Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM 625:n ja Trek Rail 7:n välillä.
    Lopulta päätös kallistui Trekiin, olkoonkin et Cubessa esim alusta on kaiketi parempi?

    Trekin valitsin myös syystä että sitä saa omalta paikkakunnalta. Takuu- ja huoltoasiat ja paikallisen myyjän tukeminen siis.
    Cubea ois saanut heti, Trekiä joutuu odottamaan toukokuulle.

    Toiveissa olis et nyt saisin pyörän jota ei tarvitse vaihtaa hetkeen, eikä päivittää komponentteja.
    Vain ajoa kiitos.

  8. #608
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Itse en ole vielä tuota E-Mountainbiken vartailua lukenut mutta mielenkiinnolla odotan (siis ilmeisesti ei ole vielä luettavissa muuten kuin heidän oman App:nsä kautta?? vai löytyykö jo selainversiona?).
    Tuota(kin) E-Mountainbike Magazinea tuli viimevuonna taajaan lueskeltua kun olin päättänyt siirtyä tuosta vanhemmasta etujoustosta sitten täysjoustoon. Kyllä se oman ajotavan ja tarpeen miettiminen on isoimmassa osassa pyörävalintaa tehdessä, ei ole mitään hyötyä ostaa parasta vaikkapa alamäkiajoon soveltuvaa pyörää, mikäli sellaisia ajoympäristöjä ja ajotapaa ei tule harrastettua. Itsellä tuon täysjouston käyttöalue on jotain XC/Trail ajoa, joten pyörän tulee olla siihen mahdollisimman sopiva, ei näin 45vuotiaana ala enään opettelemaan mitään isojen hyppyjen yms. tekemisiä kun ei ole niitä tähänkään ikään mennessä tehnyt.
    Samoin itselläni tuo viimesyksynä hankintaan ollut budjetti oli luokkaa "alle 4000€" ja sieltä sitten itselleni valikoitui ostoon tuo "perusmallin" 140 HPC Race jonka speksasin omaan ajooni suhteutettuna hinta/laatu suhteelta kaikkein parhaaksi. Tiedän ettei vaikkapa joku RockShox:n Gold35 keula taikka Sram:n NX vaihteisto ole "tarpeeksi hyviä" oikeaan maastoajoon, mutta tälläiselle vain muutaman vuoden isommassa määrin maastoajoa harrastaneen vanhuksen ajoon nuokin osakomponentit ovat aivan tarpeeksi hyviä ja vaikkapa nyt jokunen kilometri on maastosta takana, niin missän vaiheessa ei ole vielä tullut oloa, että kuskin rahkeet olisivat riittäneet parempaan mutta pyörän ominaisuudet loppuvat kesken (tilanne mikä alkoi tulla eteen menneenä kesänä tuon muutaman vuoden ikäisen jo hieman vanhahtavan e-etujouston kanssa jalopulta johti uuden pyörän hankkimiseen).

    Eli tosiaan pyörä pitää valita omaan ajotarpeeseen sopivana (suhteuttetuna budjettiin) ja se tarkoittaa eri henkilöille eri asioita.

  9. #609
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Tiedän ettei vaikkapa joku RockShox:n Gold35 keula taikka Sram:n NX vaihteisto ole "tarpeeksi hyviä" oikeaan maastoajoon, mutta tälläiselle vain muutaman vuoden isommassa määrin maastoajoa harrastaneen vanhuksen ajoon nuokin osakomponentit ovat aivan tarpeeksi hyviä ja vaikkapa nyt jokunen kilometri on maastosta takana, niin missän vaiheessa ei ole vielä tullut oloa, että kuskin rahkeet olisivat riittäneet parempaan mutta pyörän ominaisuudet loppuvat kesken (tilanne mikä alkoi tulla eteen menneenä kesänä tuon muutaman vuoden ikäisen jo hieman vanhahtavan e-etujouston kanssa jalopulta johti uuden pyörän hankkimiseen).

    Eli tosiaan pyörä pitää valita omaan ajotarpeeseen sopivana (suhteuttetuna budjettiin) ja se tarkoittaa eri henkilöille eri asioita.
    Tämä on aivan totta. Suurin osa täälläkin olevista kuskeista ei omaa sellaisia ajotaitoja maastossa, että vehkeiden pitää olla kisaluokan tasolla. Valtaosa pärjäisi varmasti sillä "halvemmallakin" osasarjalla, sillä se kalliimpi ei tee kuskista yhtään parempaa.

  10. #610
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpuu Katso viesti
    Valtaosa pärjäisi varmasti sillä "halvemmallakin" osasarjalla, sillä se kalliimpi ei tee kuskista yhtään parempaa.
    Omalla kohdalla ei ole kyse siitä että olisin pyörän myötä parempi kuski. Enkä usko että monella muullakaan.
    Tällä iällä arvostaa luotettavuutta ja mukavuutta ajossa. Ja että säätelyn tarve jäis minimiin. Ja kunnon alusta+jarrut esim saattaa vähentää luiden rikkoutumista. Sitäkään en tällä iällä enää halua.
    Siksi halusin nyt panostaa omaan varallisuuteni nähden kohtuuttomankin paljon.

    Parempaa (tai edes hyvää) kuskia musta ei tule pyörän myötä eikä muutenkaan, hankin paremman pyörän ainoastaan oman nautintoni kasvattamiseksi.
    30 vuotta oon erilaisilla kameleilla tuolla metsässä ja maanteillä losotellu. Nyt on nautinnon maksimoinnin aika.

  11. #611
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpuu Katso viesti
    Tämä on aivan totta. Suurin osa täälläkin olevista kuskeista ei omaa sellaisia ajotaitoja maastossa, että vehkeiden pitää olla kisaluokan tasolla. Valtaosa pärjäisi varmasti sillä "halvemmallakin" osasarjalla, sillä se kalliimpi ei tee kuskista yhtään parempaa.
    Toisaalta, kyllä itsenikin mielestä "parempi on parempi" en sitä ollenkaan sano ettei olisi, itse vain mietin että kokonaisuus olisi oman budjetin sisällä mahdollisimman omaan ajotapaan/tarpeeseen sopiva.
    Ja myös pyörän parantelu on varmastiikin osa harrastusta, kyllä itsekkin satunnaisesti katselen josko vaikka jostain tulisi edullisehko X01-vaihdesetti vastaan, niin voisin mahdollisesti päivittää...

    Itse tosiaan viimesyksynä ostopäätöstä tehdessäni, laskeskelin että pitäisi laitta varmaan vähintään se 1500€ lisää että saisin oleellisesti "enemmän" kuin mitä nykyinen pyörä tarjoaa ja totesin että ei ole minun ajotaidoillani sen rahan väärtti (siis periaatteessa jos olisin päätynyt siihen että minun olisi tullut ostaa vaikka 6000€:n pyörä, niin taloudellisesti tuo hankinta ei olisi ollut ongelma, mutta laitoin tuon "henkisen kattosumman" ennen pyöränhankintaa tuonne 4000€:n ja lopulta mielestäni onnistuneen hankinnan johdosta jäi vielä huomattavasti kyseisen summan alle kun löytyi sopiva "viimeinen kappale" minkä sai edullisehkosti).

  12. #612
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    89
    Hyvää keskustelua tässä ylempänä. Pyörän pitäisi todellakin sopia siihen omaan käyttötarkoitukseen, mutta toisaalta jos joku haluaa nyt vaikka laittaa esim. 10k€ kiinni pitkäjoustoiseen sähkötäpäriin, jolla ajelee päivittäistä työmatkaa, niin ei ole kyllä minulta pois. Ostaahan ihmiset esim. Ferrareita ja vastaavia laitteita, vaikka talvella se seisoo vain tallissa ja kesälläkin moni ajelee tyyliin "nättinä lauantai-iltapäivänä". Näillä foorumeilla pyörävalinnoista ja kommentoinneista tulee helposti myös jonkinlaisia kusemiskilpailuja, jonka pohjalta kaikkien pitäisi ostaa tällainen ja tällainen pyörä hipopalikoilla, vaikka käyttö olisi juurikin jotain työmatkaa ja ehkä käyn joskus metsässä koittamassa? -tyylistä.

    Itsellä oli Santtu75:n kanssa sama budjetti, eli 4000€ ja pitkän pohdinnan ja vertailun jälkeen päädyin Cube Stereo Hybrid Race 120 malliin. Tuon valitsin Foxin alustan ja Kioxin näytön takia, shimanon 12s vaihdekomponentit vielä plussaa ja muuten aika tasavahvat osat ilman suurempia puutteita. Oma ajo on suurimmaksi osaksi ns. seikkailupyöräilyä, jossa välillä mennään asfaltilla, sitten santatietä ja jonkun mahtavan metsäreitin/mikälie erhakon päätteeksi tauolle ja jotain toista kautta takaisin vähän samalla kaavalla. Mihinkään isoihin hyppyreihin en ole menossa, eikä tekniikkaa/uskallusta sellaisiin edes olisi, joten pitkää joustoa en tarvitse niitä ajatellen. Vaikka tykkään ajaa kyllä omasta mielestä lujaa maastossa, niin vanhana hardtail kuskina valkkaan ajolinjan aika tarkkaan jos ja kun se vain on mahdollista. En ole vielä saanut tuota alustaa pohjaamaan, vaikka alustaa olen kyllä pehmentänyt siitä, mitä manuaalit suosittavat alkuun tällaiselle 90kg kuskille. Jos vauhdit kasvavat niin paljon jossain vaiheessa, että alkaa loppua millit/ominaisuudet kesken keulasta, niin sen päivitän pidempään, mutta voi olla, että ajelen tuolla hyvin tyytyväisenä vielä vuosien päästäkin. Satulatolppa on varmaankin itsellä eka päivitys, joskin ekojen maastovetojen pohjalta olen vielä pärjännyt tavallisellakin tolpalla. Isommissa alamäissä tuota varmasti ekana kaipaisi, mutta kun haluaa polkuajossa poljentaan tehoa ja vauhtia, eikä jaksa vetää putkelta koko ajan, niin en tiedä sitten. Täytyisi varmaan harjoitella vähän erilaista ajotyyliä, jos satulatolppaan päädyn jossain vaiheessa.

  13. #613
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Mulla yks pyörä hoitaa kaiken. Myös työmatkat ympäri vuoden.
    Ja työmatkoilla aamuisin tykkään myös poiketa metsäpoluilla.

    Ja pyörän pitää toimia myös kivikkojuurakkohelveteissä. Viikonloppuisin hakeudun yleensä vaikeampiin paikkoihin.

    Trek Rail on toki overkill työmatkoille, mutta tekee itsestään tarpeellisen mun muussa käytössä.
    Ja aina en tosiaan tiedä mihin työmatkalla päädyn.
    On mukava tietää että alla on pyörä joka ei rajoita mielihaluja mennä mihin milloinkin huvittaa.

  14. #614
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Mulla yks pyörä hoitaa kaiken. Myös työmatkat ympäri vuoden.
    Ja työmatkoilla aamuisin tykkään myös poiketa metsäpoluilla.

    Ja pyörän pitää toimia myös kivikkojuurakkohelveteissä. Viikonloppuisin hakeudun yleensä vaikeampiin paikkoihin.

    Trek Rail on toki overkill työmatkoille, mutta tekee itsestään tarpeellisen mun muussa käytössä.
    Ja aina en tosiaan tiedä mihin työmatkalla päädyn.
    On mukava tietää että alla on pyörä joka ei rajoita mielihaluja mennä mihin milloinkin huvittaa.
    Juu, ei ole järkeä laittaa useampaa pyörää eri tarkoituksiin, jos voi yhdistellä juttuja. Työmatkan ja harrastuksen yhdistäminen on myös tosi jees ja ajankäytöllisesti tehokasta.

    Eikös sulla ollut Cube ennen, mikäs vika siinä oli?

  15. #615
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    On mulla Cube vieläkin, ei siinä mitään vikaa ole, tykkään kyllä. Käytössä kokoajan.
    Mut tuli semmonen kutina et kesäks tarviin poluille jotain vähän roisimpaa.
    Cubea pitäis ehkä päivittää aika paljon, satsasin nyt sitten itselle toivottavasti "lopulliseen" pyörään.

    Cube myyntiin kun Rail on tallissa.

  16. #616
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    35
    Pitäisi olla kyllä useampi pyörä eri tarkoituksiin. Mutta sen verran lähellä toisiaan luonteeltaan, että voisi paikata kun jotain pyörästä poksahtaa. Tympeä odotella esim. moottorin vaihtoa 1-2 kk keskellä parasta ajokautta.

  17. #617
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Cube myyntiin kun Rail on tallissa.
    Nyt on tosiaan myyjän markkinat, kunhan pistää järkevän hinnan niin viedään käsistä


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S50B32 Katso viesti
    Pitäisi olla kyllä useampi pyörä eri tarkoituksiin. Mutta sen verran lähellä toisiaan luonteeltaan, että voisi paikata kun jotain pyörästä poksahtaa. Tympeä odotella esim. moottorin vaihtoa 1-2 kk keskellä parasta ajokautta.
    Kahden pyörän taktiikalla on usein saanut hyötyä kun jokin rikkoontuu, se on iso etu se kun kesäkausi on melko lyhyt. Toki kahta e-täpäriä ei ole varaa pitää tallissa...

  18. #618
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Kahden pyörän taktiikalla on usein saanut hyötyä kun jokin rikkoontuu, se on iso etu se kun kesäkausi on melko lyhyt. Toki kahta e-täpäriä ei ole varaa pitää tallissa...
    Itse miettinyt juuri tätä ja alkanut funtsimaan josko sitä laittaisi toiseksi fillariksi 1x luomuläskin täysjäykkänä, niin olisi mahdollisimman vähän huoltokohteita ja tuollahan kyllä ajaisi melkein missä ja milloin vaan. e-täpäriläskihän olisi tietty kiva toinen pyörä, mut ei ihan perse kestä moista.

  19. #619
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Lukaisin kokonaan tuon e-mountainbike magazinen artikkelin. Hyvää tekstiä. Vertailussahan painotettiin nimenomaan että ei verrata apples to apples vaan parasta kokonaisuutta. Esimerkiksi jousituksen kokonaisuuden toteutus on se tärkeä asia, koska ei ole mitään väliä mikä keula ja takaiskari on speksattu, jos linkusto ei tue kyseisen iskarivalinnan ja runkogeometrian vahvuuksia. Tämä jousituksen ja runkogeometrin yhteispeli pätee myös saman pyörän halvempiin malleihin.

    Cuben tuotteet tässä jäi hännille juuri siitä syystä, että ne eivät toimineen kokonaisuutena.

    Testin "metsäajo" eli forest road tarkoitti käytännössä siis tietä, ei polkua. Testi oli minun mielestä perusteltu ja suunniteltu onnistuneesti painottaen juuri sitä mitä sähkömaastopyörän kuuluukin tehdä, eli hyvin poluilla mutta ei huonosti missään.

    Toki omat käyttötarpeet voi tuosta artikkelista poimia ja mikään noista pyöristä ei ole oikeasti huono.

  20. #620
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Minä en taas oikein pystynyt samaistumaan tuon testin olosuhteisiin. Mulla tuskin tulee jarrujen ylikuumeneminen tai takapumpun öljyn ylikuumeneminen ongelmaksi. Enemmän on ehkä tarve ketteryydelle ja ajomukavuudelle. Mutta noistahan voi poimia sen mitä haluaa.

  21. #621
    Huoh, kirjotin yli puoli tuntia tekstiä ja viesti hävis... "Tähän erinäisiä linkkejä testeihin ja analysointia niistä, lainauksia edellisiltä kirjottajilta ym"
    No, lyhennettynä - ite tilaan cuben 140.

  22. #622
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Taitaa olla Bosch -moottorillisen sähköpyörän ostajan ostoslistalla myös työkalu eturattaan kiristämiseen.

    Mitä nettiä lukee niin tuppaa löystymään lähes kaikissa. Lukitetta ei vissiin voi kokoonpanolinjalla käyttää?
    Omassa alkoi napsumaan polkiessa 900km kohdalla, ratashan se oli hiuksen hienosti löystynyt.

  23. #623
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Taitaa olla Bosch -moottorillisen sähköpyörän ostajan ostoslistalla myös työkalu eturattaan kiristämiseen.

    Mitä nettiä lukee niin tuppaa löystymään lähes kaikissa. Lukitetta ei vissiin voi kokoonpanolinjalla käyttää?
    Omassa alkoi napsumaan polkiessa 900km kohdalla, ratashan se oli hiuksen hienosti löystynyt.
    Itselläni löytyy niin tuohon Gen2:een (mitä käyttänytkin jo useita kertoja) kuin tuohon Gen4.een (mitä en vielä ole joutunut käyttämään).

  24. #624
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Tulevaa pyörää mietin niin riittääkö tuohon kierteeseen sininen kierrelukite vai kannattaako samantien laittaa vihreällä?

  25. #625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Tulevaa pyörää mietin niin riittääkö tuohon kierteeseen sininen kierrelukite vai kannattaako samantien laittaa vihreällä?
    Sinistä olen käyttänyt ja hyvin pysyy. Saa myös tarvittaessa auki. Loctite 243 olen käyttänyt, noin kympin 5ml. Laitoin nyt kokeeksi tilaukseen:
    1 Pcs 243 Medium Strength Threadlocker Anaerobic Adhesive Glue Retainer Screw Locking Glue Anaerobic Adhesive Glue AUG889| | - AliExpress

  26. #626
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    114
    Sähkö kiinnostaa mutta kevyessä muodossa. Ensin katselin Levo SL -malleja mutta nyttemmin katse on suuntautunut Orbea Riseä kohti. Onko jollakulla jo kokemusta Risestä? Periaatteessa M20 olisi se järkevin versio mutta M10:ssä on kaikki olennaiset palikat parempia ja painoakin yli kilo vähemmän. Mutta on se kauhea mälli rahaa fillarista!

  27. #627
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Kysytään nyt sitten vielä mahdollisia vaihtoehtoja kyseiselle pyörälle, kun tuo meidän huushollin naispuoleinen henkilö olisi "ostonapin päällä" tuon maallin suhteen:
    https://www.cube.eu/uk/2021/e-bikes/...range-trapeze/ hintaan 2349€ toimituskuluineen.
    Testannut vastaavaa miesten rungolla olevaa ja ihastunut että tuollainen pitäisi saada.
    Mahdollisen vaihtoehdon pitäisi toimia asfaltilla ja helpoilla metsäpoluilla, pitäisi olla "kivannäköinen ja värinen" (tuo Cube sitä kuulemma on), runkoko M ja naisten runkomalli, hinta ehdottomasti alle 2500€ ja mielellään Bosch:n tekniikalla kun niitä allekirjoittaneelta löytyy jo kolme kappaletta (ei muutkaan vaihtoehdot ole poissuljettuja, mutta epätodennäköisempiä) ja pitää olla saatavilla viimeistään Toukokuulle.
    Niin ja kiinteät lokasuojat ja akkuun liitetyt valot pitää löytyä.
    Päädyttiin sitten lopulta tälläiseen:
    https://www.cube.eu/uk/2021/e-bikes/...black-trapeze/
    Bosch Gen4, 500Wh akulla, Shimano Deore 1*10 ja naisten runko kokoa M.
    Tänäin tilattu ja pitäisi tulla joskus 6 viikon päästä.
    Hinta 2378€ toimitettuna
    (Eli alkuperäisestä "vaatimuksesta" livettiin kiinteiden lokasuojien ja kiinteän valon verran, mutta tilalle tuli Bosch Gen4, Gen3:n tilalle ja Deore 1*10, 1*9:n tilalle)



  28. #628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Päädyttiin sitten lopulta tälläiseen:
    https://www.cube.eu/uk/2021/e-bikes/...black-trapeze/
    Bosch Gen4, 500Wh akulla, Shimano Deore 1*10 ja naisten runko kokoa M.
    Tänäin tilattu ja pitäisi tulla joskus 6 viikon päästä.
    Hinta 2378€ toimitettuna
    (Eli alkuperäisestä "vaatimuksesta" livettiin kiinteiden lokasuojien ja kiinteän valon verran, mutta tilalle tuli Bosch Gen4, Gen3:n tilalle ja Deore 1*10, 1*9:n tilalle)


    Mistä sait tilattua Cubea? Ainakin internet tuntuu myyvän eioota ja nyt ois ostohousut jalassa ja romutuspalkkio mielessä.

  29. #629
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miikkiss Katso viesti
    Mistä sait tilattua Cubea? Ainakin internet tuntuu myyvän eioota ja nyt ois ostohousut jalassa ja romutuspalkkio mielessä.
    Tuoltahan sitä tilattiin, jonkin verran on suoraan toimitukseen ja osalla luvataan toimitusta Toukokuulle (joillekkin malleille sitten vasta kesä-heinäkulle).
    https://www.mhw-bike.com/brands/cube/
    Ja tosiaan lähipiiristä tuleva romutuspalkkio meilläkin käyttöön.

  30. #630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Tuoltahan sitä tilattiin, jonkin verran on suoraan toimitukseen ja osalla luvataan toimitusta Toukokuulle (joillekkin malleille sitten vasta kesä-heinäkulle).
    https://www.mhw-bike.com/brands/cube/
    Ja tosiaan lähipiiristä tuleva romutuspalkkio meilläkin käyttöön.
    Kiitti vinkistä!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •