GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 154 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 54 104 144 152 153 154 155 156 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.591 - 4.620 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #4591
    Liittynyt
    02/2003
    Paikkakunta
    Piikkiö
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Itse olen huomannut että pieniä eroja teholukemissa tulee Zwiftin ja Garminin välillä samallakin tehomittarilla, ei tarvita kahta eri laitetta saadakseen eroja. Erot ei ole isoja mutta kuitenkin, isommat erot tulee tallentuneissa tehopiikeissä. Itselläni on Garmin Edge 1030 Plus samaan aikaan käytössä Zwiftin kanssa niin tulee noita eroja huomattua.
    Tämä on totta ja saman huomasin ennen Faveroiden hankkimista kun sekä Zwift että Garmin näyttivät trainerin teholukemaa. Poikkeamat olivat kuitenkin vain muutaman watin luokkaa kun nykyisin eroa on yleensä kymmenkunta wattia tasaisessa ajossa ja tehopiikeissä jopa enemmän. Reidet ei kestä kokeille kilowatin tehoja, mutta kuulemma virhe kasvaa jyrkästi tehon lisääntyessä.

  2. #4592
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Eiks toi suito ole remmivetokone?
    Remmin kireydellä on vaikutusta tohon asiaan.
    Todennäköisesti remmiä kiristämällä ton eron saa pieneksi.

  3. #4593
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Käytän ite ulkopuolista tehomittaria trainerin kanssa niin saa samoja lukemia kuin ulkona.
    Mielestäni noi trainerien näyttämät watit on ihan vitsi koko asia.
    Ensin testaajat hehkuttaa esim. neo1 ja neo2 kun saa samoja tehoja jatkuvasti ulos kuin ulkopuolisilla tehomittareilla.
    Sitten tulee neo 2t ja mulla näyttää 5% liian vähän kun vertaa power2maxiin.(kahta konetta testannu ja sama virhe)
    Paljon samanlaisia tuloksia muillakin ,neo2t näyttää liian vähän jollain enemmän jollain vähemmän.
    Yht äkkiä ruvetaan puhuun voimansiirtohäviöistä ja jostain vitun neo effectistä, eikö niitä ollu muka neo1 ja 2 aikoihin.
    ergilla ite tastannu , 300w ohjelmoi 1030edgestä päälle ja painaa lap nappia, ajaa 5min. ja painaa lap nappia. Siinä testi. Pieni rieska edessä ja suora ketjulinja.
    315w näyttää power2max.
    Toi Laama ukko tubessa huomaili alussa samoja asioita mutta ei ota enää kantaa koko asiaan. Sillä oli joku yhteys garminiin mistä sai firmiksiä tohon neo2t:hen ja testaili niitä.
    Maksettu vissiin hiljaseksi garminin toimesta.

  4. #4594
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.395
    Itsekin käytän ainoastaan Quarq DZeroa Zwiftissä josta menee data samaan aikaan Garminiin, on sitten lukemat linjassa ulkona ajon kanssa.

  5. #4595
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-Caliber Katso viesti
    Tuli hankittua Favero Assioma Duo -wattipolkimet ja sen jälkeen olen muutamalla Zwift-lenkillä tehnyt vertailuja Zwiftin näyttämiin Elite Suiton ja Garminin näyttämiin Faveron teholukemiin. Suito näkyy kautta linjan näyttävän lähes 10% alhaisempia tehoja kuin Favero ja Googlen perusteella ongelma on ollut Eliten trainereissa vuosikausia, mutta toimivaa korjausta ei ole saatu aikaiseksi. Tosin virhettä on saatu pienennettyä muutaman vuoden takaisesta noin 20% nykyiseen vajaaseen 10% firmware-päivitysten myötä, joten kyse on selkeästi softaviasta.

    Koska en kilpaile niin tuolla poikkeamalla ei ole minulle juurikaan merkitystä, onpahan lähinnä hyvä tietää. Tarkemmin treenaamiseen suhtautuvalle tuolla voi olla hyvinkin paljon merkitystä, poikkeamat tehoissa ovat sen verran isoja.

    Muutama esimerkki keskitehoista (yrittäkää olla nauramatta):

    90 min: Suito/Zwift: 129 W ; Favero/Garmin: 141 W
    60 min: Suito/Zwift: 137 W (max 338 W) ; Favero/Garmin: 148 W (max 352 W)
    3 h 20 min: Suito/Zwift: 128 W (max 269 W) ; Favero/Garmin: 141 W (max 288 W)

    Suiton firmware on päivitetty laitetta käyttöön otettaessa syyskuussa 2020.

    Niin ja ongelman pystyisi toki kiertämään yhdistämällä Faverot Zwiftiin, mutta sitä en ole vielä kokeillut. Nettikommenttien perusteella tosin tämäkään ratkaisu ei ole täysin ongelmaton.
    Tässä yhteydessä kannattaa muistaa kaksi asiaa:

    1. Elite Suitossa ei käsitykseni mukaan ole varsinaista tehomittaria, vaan tuotettu teho arvioidaan muilla tavoin (älä kysy, miten )

    2. Trainerin arvioima teho mitataan navasta, jolloin kyseinen mittaus pitää sisällään voimansiirron kitkahäviöt. Näitä voimansiirrossa syntyviä häviöitä poljinmittaus ei huomioi.

    Ensimmäisen google-hakutuloksen (https://www.cyclingabout.com/drivetr...between-1x-2x/) todetaan seuraavaa:

    – The 1X drivetrain is as efficient as 96.0% and as inefficient as 92.4%. On average it’s 95.1% efficient.
    – The 2X drivetrain is as efficient as 96.8% and as inefficient as 94.8%. On average it’s 96.2% efficient.

    Yhteenvedon mukaan keskimäärin 4-5 % polkimiin kohdistuvasta tehosta siis katoaisi voimansiirrossa, eli tuossa sinun ~150 watin teholuokassa tämä tarkoittaisi noin 6-8 watin häviötehoa.

  6. #4596
    Liittynyt
    02/2003
    Paikkakunta
    Piikkiö
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    1. Elite Suitossa ei käsitykseni mukaan ole varsinaista tehomittaria, vaan tuotettu teho arvioidaan muilla tavoin (älä kysy, miten )

    2. Trainerin arvioima teho mitataan navasta, jolloin kyseinen mittaus pitää sisällään voimansiirron kitkahäviöt. Näitä voimansiirrossa syntyviä häviöitä poljinmittaus ei huomioi.

    Ensimmäisen google-hakutuloksen (https://www.cyclingabout.com/drivetr...between-1x-2x/) todetaan seuraavaa:

    – The 1X drivetrain is as efficient as 96.0% and as inefficient as 92.4%. On average it’s 95.1% efficient.
    – The 2X drivetrain is as efficient as 96.8% and as inefficient as 94.8%. On average it’s 96.2% efficient.

    Yhteenvedon mukaan keskimäärin 4-5 % polkimiin kohdistuvasta tehosta siis katoaisi voimansiirrossa, eli tuossa sinun ~150 watin teholuokassa tämä tarkoittaisi noin 6-8 watin häviötehoa.
    Tuo oli toki tiedossa, että teknisesti ottaen Suitossa ei todellakaan ole tehomittaria. Selvitys kitkahäviöistä oli mielenkiintoinen ja selittää osan teholukemien eroavuuksista. Samalla se myös osoittaa kuinka niinkin "yksinkertaisessa" lajissa (siis tehomittauksen kannalta) kuin pyöräilyssä mittaustulokseen vaikuttaa hyvinkin moni tekijä. Tämä lähinnä siksi, että olen mielenkiinnolla seurannut myös juoksutehoa mittaavien (pitäisi ehkä kirjoittaa "mittaavien") laitteiden kehitystä ja testituloksia.

  7. #4597
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Nyt on kyllä itsellä ollut Suiton kanssa todella paljon hankaluuksia:

    • Laite kuumenee ei-voimansiirron puolelta todella paljon ja haisee palaneelta kumilta
    • Hihnassa on kapeaa hankaumaa keskilinjan kohdalla sekä merkillisen näköisiä neliskulmaisia länttejä epäsäännöllisin välein
    • Pidemmällä lenkillä vastuksen säätyminen maanpinnan kaltevuuden mukaan lakkaa toimimasta. Tämän huomasi tänään hyviin Alpe du Zwiftin huipulla, kun nousun taituttua polkeminen ei muuttunutkaan yhtään kevyemmäksi, vaan kadenssi pysyi myös huipulle pääsemisen jälkeen ~50 rpm tietämillä todella suuren vastuksen vuoksi. Syke pysytteli tuolla huipulla kammetessa 175-180 välillä, mutta Zwiftin ilmoittama teho oli jotain aivan naurettavaa, muistaakseni 5-15 wattia, ja nopeus sitten tätä tehoa vastaava (muistaakseni noin 6-8 km/h). Laskettelin seuraavaksi vuorelta alas koskematta polkimiin, ja kun olin päässyt alas asti, traineri oli ilmeisesti ehtinyt jäähtyä sen verran, että vastuksen säätö kaltevuuden perusteella toimi taas (tosin vain hetken, kunnes se meni uudestaan tilttiin).
    • Voimansiirron puolella on todella paljon pientä metallipölyä (alla olevan kuvan mukaisesti), minkä uskoisin olevan peräisin trainerista. Voimansiirto olisi toinen vaihtoehto, mutta en jaksa uskoa tähän vaihtoehtoon, koska rattaat eivät näytä kuluneilta eivätkä ketjut ole venyneet edes 0,5 prosenttia. Saa älähtää, jos alla olevien kuvien rattaat näyttävät jonkun silmään kuluneilta.


    Osaisiko kukaan ottaa paremmin kantaa tuohon, mikä tuon metallipölyn todennäköisin lähde olisi? Oli miten oli, taitaa tämä laite mennä joka tapauksessa takuupalautukseen








  8. #4598
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Milläs voitelet ketjua?
    Näyttää aika kuivalta ketju.
    ite käytän ihan öljyä sisällä kun se ei mitään paskaa pääse keräämään ketjun pintaan.

  9. #4599
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Shimanon dry lubea olen käyttänyt, mutta enpä ole aikoihin lisännyt öljyä noihin, eli varmaankin ihan osuva huomio sinulta! En ole kuitenkaan kokenut asiaa ongelmana, koska ketjut eivät ole kitisseet lainkaan ja voimansiirto on muutoinkin omien tuntemusten mukaan toiminut normaalisti.

  10. #4600
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.395

    harjoitusvastus??!!

    Onko mahdollista että vapaaratas/kasetti hankaisi pyörän runkoa vasten?, mietin vain vaihtoehtoja metalli vasten metallia hankaamiseen. Kannattaisi varmaankin ottaa fillari irti ja tarkistaa näkyykö jälkiä ja katsoa myös onko vapaaratas kunnolla kiinni ettei ole päässyt löystymään jne. Itselläni oli joskus vapaaratas päässyt Drivo 2:ssa päässyt löystymään.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  11. #4601
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Otin fillarin eilen irti vastuksesta, kun iski pelko persiiseen, että pyörän runko olisi hioutunut pilalle... rungossa ei kuitenkaan ollut mitään jälkiä. Vapaarattaan kireys jäi kokeilematta, eli voisin tuon vielä tarkastaa taka-akseli oli kylläkin ollut aavistuksen löysällä, mutta kuten yllä todettua, niin en havainnut rungossa mitään hankausjälkiä.

  12. #4602
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Vaihtoon menee Suito. Katsotaan, saanko puhuttua toisen vastuksen tilalle vai antavatko uuden Suiton. Tavoitteena olisi vaihtaa joko Kickr v5 tai Neo 2T tilalle.

  13. #4603
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Kauanko toi Suito kesti sulla tai paljon on tunteja takana Suitolla?

  14. #4604
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Kauanko toi Suito kesti sulla tai paljon on tunteja takana Suitolla?
    Noin 65 tuntia zwiftailua. Tosin oletan, että tuo on ollut viallinen uudesta asti, sikäli kun trainerin pitämä ääni on vaikuttanut todella kovalta verrattuna revikoiden arvioihin ja videonäytteisiin. Mittasin tänään puhelimen mikillä äänenvoimakkuudeksi noin 78 dB 200 W teholla.

  15. #4605
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Ekana tuli mieleen oletko pujottanut ketjun oikeasta kohdasta takavaihtajan läpi. Pitäisi nykyään melkein olla aina varatraineri odottamassa

  16. #4606
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Ekana tuli mieleen oletko pujottanut ketjun oikeasta kohdasta takavaihtajan läpi. Pitäisi nykyään melkein olla aina varatraineri odottamassa
    Hyvä ehdotus, mutta ainakin tällä hetkellä ketjun reititys on ohjeen (https://si.shimano.com/api/publish/s...001-04-ENG.pdf) sivulla 14 esitetyn tavan mukainen, ja tapaan kiinnittää tähän asiaan aina huomiota ketjujen kiinnittämisen yhteydessä. Tarinahan ei tosin ota kantaa siihen, ovatko ketjut aina reitittyneet oikein, mutta tuossa takavaihtajan häkissä ei ainakaan suurempia kulumia näkynyt.

    Varatraineri olisi jees, mutta onneksi tällä hetkellä ainakin Verkkokauppa.comin varasto pullistelee erilaisia harjoitusvastuksia, eli uuden laitteen hankkiminen hajonneen tilalle ei pitäisi muodostua ongelmaksi.

  17. #4607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Käytän ite ulkopuolista tehomittaria trainerin kanssa niin saa samoja lukemia kuin ulkona.
    Mielestäni noi trainerien näyttämät watit on ihan vitsi koko asia.
    Ensin testaajat hehkuttaa esim. neo1 ja neo2 kun saa samoja tehoja jatkuvasti ulos kuin ulkopuolisilla tehomittareilla.
    Sitten tulee neo 2t ja mulla näyttää 5% liian vähän kun vertaa power2maxiin.(kahta konetta testannu ja sama virhe)
    Paljon samanlaisia tuloksia muillakin ,neo2t näyttää liian vähän jollain enemmän jollain vähemmän.
    Yht äkkiä ruvetaan puhuun voimansiirtohäviöistä ja jostain vitun neo effectistä, eikö niitä ollu muka neo1 ja 2 aikoihin.
    ergilla ite tastannu , 300w ohjelmoi 1030edgestä päälle ja painaa lap nappia, ajaa 5min. ja painaa lap nappia. Siinä testi. Pieni rieska edessä ja suora ketjulinja.
    315w näyttää power2max.
    Toi Laama ukko tubessa huomaili alussa samoja asioita mutta ei ota enää kantaa koko asiaan. Sillä oli joku yhteys garminiin mistä sai firmiksiä tohon neo2t:hen ja testaili niitä.
    Maksettu vissiin hiljaseksi garminin toimesta.
    Käytin itsekin Assioma Duojen tehoja aiemman trainerin (KICKR SNAP) kanssa ja juuri sama perustelu, että on varmuudella samat tehot kuin ulkona.

    Nyt on Neo2T (reilu kuukausi sitten hommattu) ja pistin Assiomat kaappiin. Toki testasin nuo ensin: 200W vs 200W, 252W vs 252W, 302W vs 300W ja 403W vs 400W (eka luku Assioma toinen Neo2T). 54T ovaali ja suora ketjulinja ja uudehko ketju. Pari wattia siis häviää 400W tasossa - käytännössä siis aivan samat lukemat. Neo2T Firmware on 0037 (oli tuo siis suoraan kaupasta haettaessa, päivityssofta väittää että 0036 on uusin).
    Ja ulkona irtoaa muutenkin eri tehot kuin sisällä, että sinällään ei niin tarkkaa mitä treineri näyttää (kunhan se näyttää aina samaa eikä watit vaihtele päivän mukaan).

  18. #4608
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Neo on tosiaan siitä kova, että se on ja pysyy. Tulee uusia tehomittareita ja vanhat kolkkaa kiveen. Neon kanssa pystyy vuodesta toiseen tsekkaamaan oman kuvitellun kehityksen.

    Jos noita haluaa tarkemmin seurata, niin tarttee ymmärtää toisen olevan suoraan jaloissa ja toisen kohdassa josta voima välittyy tiehen. Eli poljin tallentaa tarkemmat piikit, mutta neo ehkä tarkemmin tiehen siirtyvän voiman.

    Macci voi myös nyt aloittaa voimansiirtohävikin testailun. Joko on vahakuutiot ja keraamiset vaihtajarullat tilailtu?

  19. #4609
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Neo 2T houkuttelisi, mutta ymmärsin, ettei se olisi kovinkaan hyvin yhteensopiva levyjarrullisten pyörien kanssa. Toki tämä on kierrettävissä ylimääräisillä spacereilla (ts. takapään levittämisellä) tai jarrusatulan irroittamisella, mutta nämä vaihtoehdot kuulostavat hieman purkkavirityksiltä. Oli joku toisella foorumilla ehdottanut myös trainerin kotelon hiomista jarrusatulan kohdalta

  20. #4610
    Eri neon versiot (OG, 2 ja 2T) näyttää eri tehoja vauhtipyörän nopeudesta riippuen.
    Eli jollain vauhtipyörän nopeudella neo ja tehomittari näyttää samaa lukemaa ja toisella nopeudella eri lukemaa. Tämä ero on erilainen neon versiosta riippuen.
    Voimansiirron tehohäviöargumenttia voi käyttää vaan kerran. Joskus sanotaan että neo on oikeassa koska näyttää samaa kun tehomittari ja joskus taas se on oikeassa kun näyttää vähemmän (koska tehohäviöt). Molemmat ei voi olla totta yhtäaikaa samalla vauhtipyörän nopeudella.
    Neon käyttäminen voimansiirron häviöiden mittaamiseen on siis turhaa hommaa jos ei tarkkaan tiedä missä mennään oman tehomittarin ja neon kanssa. Tuota ei voi tietää ilma kalibrointia jollain muulla mittarilla.

    Itsellä on 2T ja ajan sen wateilla sisällä ja power2max wateilla ulkona. Neo watteja käytän ihan vaan kun ne tulee BT kautta suoraan koneeseen niin on kätevämpi. Ehkä on eroa ehkä ei mutta itseä ei haittaa.
    Jos ostaisin uuden trainerin nyt niin ostaisin kickrin koska siinä on parempi inertiafiilis polkiessa tosi kovaa ja tosi hidasta vauhtia. Toi ero on kyllä sen verran pieni ettei tiedä jos ei vierekkäin koita.

  21. #4611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Eri neon versiot (OG, 2 ja 2T) näyttää eri tehoja vauhtipyörän nopeudesta riippuen.
    Eli jollain vauhtipyörän nopeudella neo ja tehomittari näyttää samaa lukemaa ja toisella nopeudella eri lukemaa. Tämä ero on erilainen neon versiosta riippuen.
    Tämä tuli myös testattua kun kokeilin Neo2T vs Assioma Duo (koska KICK SNAPillä tosiaan asia oli noin) ja ainakaan tällä omalla yksilöllä mitään havaittavaa eroa ERG käyttöä ajatellen ei ollut.

    300W 5min 70cad vs 300W 5min 90cad (eli melkein 30% muutos) ja assioman lukemat tehot samat 302W molemmissa vedoissa. Luonnollisesti samat rattaat käytössä.
    Alpe ylä vs alamäki toki olisi tähän parempi testi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton
    Joko on vahakuutiot ja keraamiset vaihtajarullat tilailtu?

    Ihan noin pitkällä ei olla vielä (toki vakavasti jo suunniteltu ja vahausvälineitä kartoitettu) mutta ketjujen putsaukseen on jo panostettu! Viime kaudella on varmuudella joitain watteja kyllä hukkunut sottaisten ketjujen takia.

  22. #4612
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Neo 2T houkuttelisi, mutta ymmärsin, ettei se olisi kovinkaan hyvin yhteensopiva levyjarrullisten pyörien kanssa. Toki tämä on kierrettävissä ylimääräisillä spacereilla (ts. takapään levittämisellä) tai jarrusatulan irroittamisella, mutta nämä vaihtoehdot kuulostavat hieman purkkavirityksiltä. Oli joku toisella foorumilla ehdottanut myös trainerin kotelon hiomista jarrusatulan kohdalta
    Jarrusatulan sivulle siirtämiseen menee ehkä 30s, mutta syyhän se tuokin on.

    Aika monet "shimmaavat" noin levyn kohdilleen aina kiekkoja vaihtaessa.

  23. #4613
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jep. Minullakin ensimmäisessä neossa wattiero täysin samat kolmilla eri vectoreilla mitattuna. Ihan sama mikä vauhti. Alpe tai tasamaa.

    Voimansiirto häviönhän pitäisi kasvaa kovempaa ajaessa.

    Olisiko 2t näyttämävirhe korjattu macin traineriin? Jos siis tuota firmistä ei ole vielä edes julkisessa jaossa? Koeta laittaa vanhempi sisään ja testaa

  24. #4614
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jarrusatulan sivulle siirtämiseen menee ehkä 30s, mutta syyhän se tuokin on.

    Aika monet "shimmaavat" noin levyn kohdilleen aina kiekkoja vaihtaessa.
    Näinhän se on, mutta tuo ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa miksikään, että Neon muotoilussa ei ole tajuttu huomioida levyjarrullisten pyörien ”erityis”vaatimuksia. Tämä jos mikä on outoa, sikäli kun Neolla on menossa jo kolmas sukupolvi, eivätkä levyjarrut enää ole mikään kovin harvinainen kummajainen maantiepyörissä.

  25. #4615
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Kurkista sinne sisälle. Ei kyse ole mistään muotoilusta.

  26. #4616
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Jos ongelma on ratkaistavissa hiomalla kotelointia satulan kohdalta ohuemmaksi, niin mielestäni kyse on jossain määrin nimenomaan koteloinnin muotoilusta tai materiaalivahvuudesta.

  27. #4617
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Jos ongelma on ratkaistavissa hiomalla kotelointia satulan kohdalta ohuemmaksi, niin mielestäni kyse on jossain määrin nimenomaan koteloinnin muotoilusta tai materiaalivahvuudesta.
    Eikö jarrusatulaa voi irroittaa traineroinnin ajaksi vai eikö sekään ratkaise ongelmaa?.

  28. #4618
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Eikö jarrusatulaa voi irroittaa traineroinnin ajaksi vai eikö sekään ratkaise ongelmaa?.
    Voi irrottaa, ja se on yksi (ellei jopa fiksuin) tapa ratkaista ongelma Mahdollisesti riittää vain satulan pulttien avaus ja satulan liu'utus mahdollisimman kauas trainerin kyljestä.

    E: GPLama näyttäisi pistäneen levyjarrullisen Canyonin Neo 2T:hen ongelmitta: https://www.youtube.com/watch?v=9DqiBksaVSY

  29. #4619
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    448
    Neo2T:n mukana tulee mm. spaceri jolla ainakin levyjarrulliset Cervelon ja Canyonin pystyy asentamaan ongelmitta traineriin. Eikä tavitse irroittaa/löysätä jarrusatuloita.

  30. #4620
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jos pyörä ei pysy talvea traineissa, niin holkki väliin. Jos pysyy, niin itse löysäisin kyllä satulaa. Ei oikeasti ole ihan kamalan suuri homma...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •