^Itsellä (Gravdalit) huokas kyljistä vaahtoa jotain 300-400 kilsaa, litkuna Magic Milk Hi-Fibre. Lisäilin litkua, ajoin ja lopulta huokaaminen loppui. Nyt pitää paineet moitteetta.
^Itsellä (Gravdalit) huokas kyljistä vaahtoa jotain 300-400 kilsaa, litkuna Magic Milk Hi-Fibre. Lisäilin litkua, ajoin ja lopulta huokaaminen loppui. Nyt pitää paineet moitteetta.
Itsellä samanlaisia vaahto-ongelmia ja lisäksi tappajasepelin pistoja suoraan kulutuspinnassa. En nyt pitäisi näitä vielä pahoina ongelmina - vasta keskikokoisina, koska olen vielä aika aloitteleva litkuttaja. Olenko oikeassa jos jatkan seuraavalla logiikalla
1) Ensimmäinen korjaus on aina lisää litkua, ilmaa ja käyttöä. Itsellä selviä vaikeuksia korkeilla paineilla ja raskaalla kuskilla saada tätä korjausta toimimaan vaan vaihteleva sihinä, ruiskuaminen tms. jatkuu vain - viimeistään kun kuski nousee pyörän päälle.
2) Jos litku ei paikkaa rengas pois ja perus sisurinpaikka siihen kiinni ja uusi yritys? Siis kestäähän sisurin paikka litkuja?
3) Jos edellistä ei enää jaksa niin sitten uusi kumi tilalle ja taas kaikki toimii?
4) Jos sen vanhan haluaa vielä hyödyntää, niin todennäköisesti se toimii sisurin kanssa edelleen ihan hyvin?
5) Ja sotkut prosessoidaan pois lämpimälä vedellä - se tuntuu toimivan aina.
Tällä logiikalla ja prosessilla toimin - onko ilmiselviä virheitä toimintatavassa? Lähinnä se askarruttaa, että missä tilanteessa se kamelinpaska tulee kehiin, koska toistaiseksi vuodot ovat olleet niin pieniä, että reijän isontaminen ja sen tunkeminen tuntuu tyhmältä - sisurinpaikka nurjalle puolelle on jotenkin loogisemman tuntuinen prosessi.
Homma toimii kuvaamallasi tavalla.
Maantiepaineilla ja maantietubeleksen kanssa pelleilleenä niin harvoin toi litku paikkaa niin hyvin että olisi ehjän kumin veroinen.
Lähes aina kun on ohut rengas niin 5-6bar kun lyö painetta niin litkun tukkima reikä aukeaa ja paine putoaa noin 2-3bar ja litku tukkii sitten sen taas.
Lähes aina olen himaan päässyt noilla 2-3 bar paineilla ja himassa normi paikka liimalla sisäpuolelle.
Viestistäsi ei käy selväksi mitä renkaita litkuttelet. Ohuita vai paksuja.
Vastaan tähän kamelinpaska-asiaan. Se on mulla ainakin tien päällä mukana juuri niitä tilanteita varten, missä litku ei jaksa paikata reikää. Sen etu on siinä, että voit paikata reiän ilman sen suurempia renkaan tai kiekon irroitusoperaatioita. Parhaimmillaan niin, että luikero reikään, ilmaa perään, veitsellä ylimääräiset pois ja matka jatkuu.
Ja sanottakoon vielä, että olen paikkailut tuolla tavalla vain maastorenkaita. Maantierenkaat voi olla hankalampia korkeamman paineen vuoksi.
Maastoja, joilla on nyt liikuttu lähinnä pyörätie tasoisilla urilla ja paineet siellä +2 sarjassa. Tahtoo käydä niin, että painetta nostettaessa alkaa vuotaa ja sitten siinä puolentoista korvilla saa paikattua itsensä. Minun reijät ovat niin pieniä, että pitäisi olla 0.9mm lyijyn vahvuista kamelinpaskaa. Siis tuntuu tyhmältä lyödä sormenpaksuista tavaraa mitättömään reikään.
Sitä on eri paksuista saatavilla. Ohuemmat toimii maasto- ja gravelrenkaisiin mainiosti.
Tai sitten tämä: https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/osa...bes-dart-tool/
Ihan paras tuote, toimii maantiekumeihinkin ja tulee kestävä paikka.
Litkuissakin on eroja, Stani ei toimi korkeammilla paineilla omien kokemusten mukaan, kun taas esim Orange toimii.
Lisäksi ilman virtaus hidastuu sitä enemmän mitä pienemmäksi paine menee, eli saa sen fillarin pysäytettyä turvallisesti. Dartti reikään, ilmaa kumiin ja matka jatkuu.
Pitääpä testata - toki myös litkuna on ollut tuo motonetin Zefal, joten tuo monessa paikassa kehuttu Stans on kokeilemisen arvoinen, jos kerran Motonetin litku ei pelaa toivotulla tavalla. Tässä on vain sellainen ekologisuusjuttu, että mielellään ei mitään osin käytettä heittäisi pois vaan käyttäisi sen loppuun. Toisaalta sen verran usein olen uusia litkutuksia joutunut tekemään, ettei se litra ihan loputtomiin varmaan riitä - tärväänhän sitä melkein desin aina kerralla.
Juuri niinkuin miz tuossa ansiokkaasti kertoi: niitä on eri paksuisia. Ne sormenvahvuiset taitaa olla prätkähommiin tarkoitettu. Noi motonetista hommatut blackburnit on sen pari-kolmisen milliä paksuja. Joka tapauksessa siihen reikään pitää survoa reikää pikkuisen isompi suikero, jotta paikkauksesta tulee tiivis. Ja isompiin reikiin voi tuikkia useamman.
Eli Motonetistakin löytyy tuollaista muutaman millin kamelinpaskaa - olen itse nähnyt vain niitä autopuolen pikkurillinvahvuisia. Tämä oli hyvä tieto - kiitoksia.
Jeps. Toki saatavuus juuri tuossa on vähän heikko, mutta vastaavia varmasti löytyy muitakin.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500...ir-Kit-tyokalu
Nyt tuli tähän mennessä pahin vastustaja kehään (pun intended), eli Nobby Nic pitäis saada Huntin kehälle jossa tollainen h-lock? profiili: https://www.huntbikewheels.com/blogs...lock-explained Ei pysy urassa edes sisurilla eli heti kun laskee ilmat pois, molemmat puolet tippuu alas. Sisurilla täytettäessä ei paukahda ollenkaan mutta silmämääräisesti ovat kyllä urassa. Onkohan nyt mahdollisesti niin etteivät kuitenkaan ole kunnolla kehällä vai ovatko vaan niin löysät että menee ilman ääniä? Renkaat oli siis väljän oloiset eli menee vähällä voimalla vanteelle. Sisurilla täytettäessä selkeästi hetken osa renkaasta ei ollut kokonaan vanteella mutta painetta nostaessa nousi sinne ääneti.
Olivat nyt yön 3bar paineella sisurilla mutta edelleen sama eli heti valuu pois. Annan olla iltaan ja koitan vielä jos sais suoraan kompuralla nouseen jos rutut hiukan oienneet. Suoraan paketista ilma karkas niin monesta kohtaa että lähdin sisurilla laittaan mutta onko tässä yleisesti ennuste huono? Epäyhteensopiva kehä ja rengas? Aiemmin vanteilla ollut maxxista mutten muista oliko niillä vaikeuksia.
Omat kokemukset Stan Racesta maantiellä n.3-5 bar paineille ovat ihan hyvät, eli käytännössä paikkasi kaikki reiät mitä tuli kun vaan käänsi alaspäin ja odotti hetken. Eilen lenkillä Orange ei saanut reikää tukkoon mitenkään, vaan joutui tuon luikeron sinne survomaan vaikka ei ollut kuin ihan pienestä reiästä kyse.
Noihan on tosiaan hookless kehät. Sama juttu tubeleksena?
Yksillä helposti vanteelle laitettavilla renkailla tapahtui litkujen laiton jälkeen "blow off". Onneksi tämä tapahtui pian asennuksen jälkeen, eikä ajossa. Painetta ei 37 millisellä renkaalla ollut kuin karvan päälle 3 baaria.
Tuon jälkeen olen asettanut vaatimukseksi, että päälle laiton jälkeen sormien on oltava kipeät ja hyllylle nousun selvä naksahdus/paukahdus ja pysyminen tyhjänä hyllyllä varmaa.
juu hookless mikäli ymmärrän oikein, onko näissä huonompi yhteensopivuus renkaiden kanssa? Mitä tarkoitat kysymyksellä?
tätä vähän pelkään että vaikka saisinkin nousemaan niin onkohan suuri vaara ajossa
että yhtäkkiä tippuu pois.
Kiitos vinkistä, taidan tosin vaan vaihtaa rengasta enemmin. Vähän kyllä korpeaa kun olin viittä
vaille myymässä eteenpäin avaamattomina mutta ajattelin kuitenkin harrastuksen vuoksi kokeilla. No kait näistä edelleen eroon pääsee toki.
Nousivat molemmat kunhan kumi oli vuorokauden tosiaan oiennut sisurilla ja ei miljoonaa rako mistä ilma karkaisi. Kokeillaan nyt varovasti miten noi käytäytyy ajossa ja jospa oleutuisivat ollessaan pidempään vanteella.
Minulla vuoden vanhat Thunder Burtit ja renkaassa varmaan satoja pikku reikiä. Ihmettelin kun ei kumi pidä painetta ja suihkutin Fairy-liuosta renkaan päälle. Niin joka paikasta pitkin kylkiä tunki vaahtoa. Litkuna Stans Race.
Mitä olisi tehtävissä? Lisää litkua ja ajoa, vai litkumerkin vaihto?
Litkua ja ajoa.
Ja vaihdat racen tavalliseen.
Bontrager Koovee TLR 27,5" kiekot, tulleet taloon Trek X-Caliber 9 oston myötä. Uudet renkaat hommattu.
Takakiekon teipitys ja litkutus onnistui kerrasta. Etukiekkoa en saa tiiviiksi. Kolme kertaa Muc-Offin teipillä huolellisesti Muc-Offin ohjeiden mukaan tehden ja aina vaan vuotaa, tyhjä noin tunnissa. Muc-Offin litkut sisällä. Ensimmäisen yrityksen jälkeen kehä käyty hiomapaperilla kevyesti läpi.
Ilmat tulee pihalle ensisijaisesti kehän liitoksesta, jos sillä nyt väliä on. Teippi näyttää täysin tiiviiltä. Ei jaksaisi enää liimoja tuntikausia putsailla ja uutta teippiäkin pitäisi hommata.
Vinkkejä mitä yrittää? Mistä ilma tyypillisesti pääsee teipin ohi?
Onko näistä kokemuksia?
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...rip/p/W433382/
Voisko mennä venttiilin kannasta sinne kehän sisään ja sitten sieltä ulos mistä nyt pääseekään?
Eli tarkistat tubelesventtiilin asennuksen ja/tai kiristät sitä hieman.
Mul välil toiminut. Laita rengas sisärenkaan kanssa. Ota pois sisärengas, mutta jätä ulkorengas toiselta puolelta reunan päälle, vaiha tubelessventtiili ja laita toinen reuna paikoilleen.
Venttiili tarkistettu ja kiristetty useampaan kertaan, ei ole auttanut. Asensin teipin ja venttiilin todella huolellisesti, mutta toki kaikki on teoriassa mahdollista.
Voiko syy olla viallinen kehän liitos/sauma, joka falskaa seinämän kohdalta, jossa teippiä ei ole? Teippi peittää kehän pohjan laidasta laitaan. Ilma ei tule sivusta ulos, vaan hieman keskemmältä, mutta kuitenkin saumasta. Kellään kokemuksia tällaisesta?
Totta muuten joo, voihan se vuotaa siitä saumasta. Eihän se teippi yllä ylös asti. Tosin kai litkun pitäisi tuokin paikata? Mitkä kehät on kyseessä?
Bontrager Kovee TLR 27,5"
Kirjanmerkit