GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 169 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 69 119 159 167 168 169 170 171 179 219 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.041 - 5.070 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5041
    No tottahan tuo, toki tuoreen litkun kanssa koko rengasrikkoa ei välttämättä tule ollenkaan

  2. #5042
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    No tottahan tuo, toki tuoreen litkun kanssa koko rengasrikkoa ei välttämättä tule ollenkaan
    Tulee se ja todennäköisesti ne litkut on vielä omissa housuissa ja kaverin silmissä

  3. #5043
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Jonkin verran on tullut seurattua yhteislenkeillä litkutettujen tubeless -renkaiden korjaushommia. Tietenkin kun litku paikkaa nätisti reiän, ei sotkua yleensä tule. Mutta sitten kun ei paikkaa, niin homma on hieman kärjistäen kuin kauhuelokuvasta. Litkut ovat pitkin käsiä, hanskoja ja vaatteetkin saattavat saada litkusprayn.

    Sisärenkaan asentaminen litkun sekaan on sotkuista hommaa. Useita kertoja olen seurannut tätä, kun litku ja/tai dart ei ole pystynyt paikkaamaan rengasta. Samoille vanteille vaihdetaan täällä myös kesä/talvirenkaat 2x vuodessa, joten litkusotkut saa kokea myös ilman rengasrikkoja.

    Tubelesseissa on kiistattomia etuja, kuten alhainen vierintävastus ja mukavuus. Nämä ottaisin mielelläni käyttöön. Jos siis litkuttamaton tubeless kestäisi suunnilleen yhtä hyvin kuin avorengas, niin ajaisin ilman litkuja ja rengasrikon sattuessa suoraan helposti mukana kulkeva sisärengas paikalleen. En oikein päässyt nettikeskustelujen ja googlauksen perusteella käsitykseen voisiko tämä toimia. Ilmeisesti UST-tubeless pitäisi toimia myös ilman litkuja.

  4. #5044
    Oliskohan joku tuhat tuntia takana maastossa, ja vielä en ole törmännyt moisiin kauhukuviin. Välillä tuli ajettua sisureilla, ja niitä perkeleitä piti olla vaihtamassa ja korjaamassa jatkuvasti. Ei ikinä enää sisureita

  5. #5045
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Eikös tubelesshommat mee niin, että pienemmät reiät korjaa litku. Ne mitä litku ei korjaa, korjataan kamelinkakkakikkareella tai parilla (joskus jopa kolmella). Sitten jos ei nää skulaa, niin kyseessä on isompi viilto, minkä kanssa ei oikein pärjää sisurillakaan, kun se pullistuu pihalle.

    Noin 5-10 krt oon joutunut noihin kamelimakkara-hommiin ja vuodot on pysähtyneet siihen. Sisuria (joka kulkee kyllä mukana) en oo joutunut vielä käyttämään. Kopkop.

    Onkohan noissa kumisuikeroissa jotain eroja? Mulla motonetistä ostettu blackburn on osoittautunut hyväksi. Tosta dartista oon kuullut laidasta laitaan kommenttia.

  6. #5046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Oliskohan joku tuhat tuntia takana maastossa, ja vielä en ole törmännyt moisiin kauhukuviin. Välillä tuli ajettua sisureilla, ja niitä perkeleitä piti olla vaihtamassa ja korjaamassa jatkuvasti. Ei ikinä enää sisureita
    Samat kokemukset itsellä maastosta, mutta PLR puhuu ymmärtääkseni maantiehommista, missä rengaspaineet ovat eri luokkaa ja jälki kaiketi siten sotkuisempaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #5047
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rullaa& Katso viesti
    Eikös tubelesshommat mee niin, että pienemmät reiät korjaa litku. Ne mitä litku ei korjaa, korjataan kamelinkakkakikkareella tai parilla (joskus jopa kolmella). Sitten jos ei nää skulaa, niin kyseessä on isompi viilto, minkä kanssa ei oikein pärjää sisurillakaan, kun se pullistuu pihalle.

    Noin 5-10 krt oon joutunut noihin kamelimakkara-hommiin ja vuodot on pysähtyneet siihen. Sisuria (joka kulkee kyllä mukana) en oo joutunut vielä käyttämään. Kopkop.

    Onkohan noissa kumisuikeroissa jotain eroja? Mulla motonetistä ostettu blackburn on osoittautunut hyväksi. Tosta dartista oon kuullut laidasta laitaan kommenttia.
    Mä korjasin ihan sisurin tiptop-paikalla, liimasin sen renkaan sisäpuolelle. Hans Dampheja ei sitten ole tarvinnut koskaan korjata, litkua on joskus vähän tihkunut osumista.

  8. #5048
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vuoti Katso viesti
    maantiehommista
    No tuo selventää kyllä paljon tuota sotkuisuuden pelkoa. Ehdin jo mielessäni miettimään mikä siinä litkussa on niin palottavaa.


  9. #5049
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Joo maantieajo oli mielessä tai soratie mahdollisesti. Kun lentoyhtiöiden ohjeet yleensä pyytävät pienentämään rengaspaineet tai jopa tyhjentämään renkaat kuljetuksen ajaksi, niin miten tubelessien kanssa homma mahtaa toimia. Saako renkaan nousemaan vanteelle perillä minipumpulla/leviääkö litku pyörälaukkuun kuljetuksen aikana? Muistelen jonkun GCN:n kaverin kertoneen käyttävänsä avorenkaita matkustaessa, vaikka muuten taisi käyttää tubelesseja.

  10. #5050
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Edelleen: Co2 ja Dart on maantietubeleksen parhaat kaverit.

  11. #5051
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Joo maantieajo oli mielessä tai soratie mahdollisesti. Kun lentoyhtiöiden ohjeet yleensä pyytävät pienentämään rengaspaineet tai jopa tyhjentämään renkaat kuljetuksen ajaksi, niin miten tubelessien kanssa homma mahtaa toimia. Saako renkaan nousemaan vanteelle perillä minipumpulla/leviääkö litku pyörälaukkuun kuljetuksen aikana? Muistelen jonkun GCN:n kaverin kertoneen käyttävänsä avorenkaita matkustaessa, vaikka muuten taisi käyttää tubelesseja.
    Ilmanpaine maan pinnalla on noin 1 bar, 10km korkeudessa noin 0.2 bar (ja avaruudessa 0 bar). Jos renkaiden painetta laskee ennen lentoa 1 bar, ei renkaan paine-ero ulkoilmaan nähden nouse lentokoneessa yli normaalin. Lisäksi ruumassa tahtoo olla kylmä mikä vähentää renkaan sisällä olevan ilman tilavuutta ja siten painetta.

  12. #5052
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Ilmanpaine maan pinnalla on noin 1 bar, 10km korkeudessa noin 0.2 bar (ja avaruudessa 0 bar). Jos renkaiden painetta laskee ennen lentoa 1 bar, ei renkaan paine-ero ulkoilmaan nähden nouse lentokoneessa yli normaalin. Lisäksi ruumassa tahtoo olla kylmä mikä vähentää renkaan sisällä olevan ilman tilavuutta ja siten painetta.
    Eikös ruumakin ole paineistettu ja uskoisin myös, että lämmitetty? Ainakin osa ruumasta täytyy olla vastaavilla olosuhteilla kun matkustamo, koska siell kuljetetaan esimerkiksi eläimiä.

  13. #5053
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Eikös ruumakin ole paineistettu ja uskoisin myös, että lämmitetty? Ainakin osa ruumasta täytyy olla vastaavilla olosuhteilla kun matkustamo, koska siell kuljetetaan esimerkiksi eläimiä.
    Muistikuva on että matkatavarat on välillä olleet kylmiä. Varmaan siellä eri osastojakin on. Joka tapauksessa, 1 bar enempää ei renkaan ylipaine ympäristöön nähden ei voi nousta lennon aikana. Pieni ilmanlasku renkaissa siis riittää jos ei normaalipaineissa ole nousuvaraa.

  14. #5054
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Ruuma on paineistettu mutta saattaa olla vähän viileämpi. Ilmanpaine vastaa siis samaa kuin matkustamossa, noin 2-2,5km korkeutta.

  15. #5055
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Niin ja ei se rengas tipu pois vanteen hyllyltä vaikka renkaasta ottaisi ilmat pois. Ainakaan omissa maastovanteissa/renkaissa. Vaatii yleensä vähän voimaa pudottaa rengas takaisin keskisyvennykseen.

  16. #5056
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Niin ja ei se rengas tipu pois vanteen hyllyltä vaikka renkaasta ottaisi ilmat pois. Ainakaan omissa maastovanteissa/renkaissa. Vaatii yleensä vähän voimaa pudottaa rengas takaisin keskisyvennykseen.
    Joissain maantievanteissa kyllä tippuu.

  17. #5057
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lentokeskusteluun lisäpontta ja pähkäiltävää.

    https://youtu.be/Iy7l79GbLtU

  18. #5058
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Sitten jo tietona, että stanin dartia on aivan turha kantaa mukana vahvasti pistosuojattujen renkaiden kanssa. Se muovinen pää ei vaan kestä. Äsken rikoin taas kaksi päätä cinturato velo tlr renkaaseen. Tip top paikkaa vaan sisälle ja järeämpää litkua käyttöön. Olen aika saletti, ettei mikään kamelinpaskakaan tuosta suojauksesta läpi mene.

  19. #5059
    Riittävän kokoinen kahva ja tarpeeksi pieni lävistin ja karhenninviila. Yritin tehdä esittelyvideon yhdestä tuotteesta, mutta en saanu sillä edes paikattua rengasta, joten jätin tekemättä.

  20. #5060
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Riittävän kokoinen kahva ja tarpeeksi pieni lävistin ja karhenninviila. Yritin tehdä esittelyvideon yhdestä tuotteesta, mutta en saanu sillä edes paikattua rengasta, joten jätin tekemättä.
    Ja rittävän pientä kamelinkakkaa. Tosiaan maastorenkailla on enemmän tilaa myös touhuta. 30mm maantierenkaassa vannekkin on jo aika äkkiä vastassa.

    Sehän tuossa on hyvä puoli, ettei noin järeästi suojattuun renkaaseen pitäisi tulla isompaa reikää, eli litkun pitäisi toimia. Stanin racen avulla olin päässyt viimeksikin kotiin. Nyt reikä alkoi vuotamaan, kun poistin sepelin reiästä.

  21. #5061
    Stani ei ainakaan tavalliselle litkulle anna kummempaa paineenkestoa, race toimii ilmeisesti paremmin

  22. #5062
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Stani ei ainakaan tavalliselle litkulle anna kummempaa paineenkestoa, race toimii ilmeisesti paremmin
    Minusta ei toimi. Tuon vuoksi orangea vaihdoinkin renkaaseen palkkauksen jälkeen. Nyt on hyvä aika testailla litkuja. Reikiä tulee takuulla.

  23. #5063
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Stani ei ainakaan tavalliselle litkulle anna kummempaa paineenkestoa, race toimii ilmeisesti paremmin
    Mulla meni alkutalvesta sepelin kanssa edestä vittoria corsa control 30mm puhki viimeisillä maantielenkeillä. Sisällä normaalit stanin litkut. Huomasin puhkeamisen vasta kun jostain lensi litkua hanskalle. Paineet oli toki vähän tippunut, mutta ei niin paljon että olisin ajon aikana huomannut mitään. Sitten kun pysähdyin, niin viistoputki ja vasen kenkä oli vähän litkussa. Pikkupumpulla lisää ilmaa renkaaseen ja kovaa ajoa vaan. Meinasin laittaa kyllä maantiepyöräänkin nyt ihan normistanit, kun on tuossa uudessa laitteessakin tubelesskiekot.

  24. #5064
    Kuorin DT: G1800 vanteilta Schwalben Marathon Supremet pois ja asensin tilalle Pirellin Cinturato Velo TLRät.
    Nuo Pirellit nousi melko helposti paikalleen, kun kompuralla vähän tuhautti ilman venttiilin sielua ja sitten sielu kiinni ja pumpulla reilu 5bar renkaaseen.
    Mutta mutta... Nuohan vuotaa ilmaa muutamista kohdista vanteen ja renkaan välistä. Suhisee selvästi ja sormen kun vie kohdan päälle, niin ääni muuttuu.

    Mahtaako nuo tiivistyä litkulla? Onko nuo nyt jotenkin maanantaikappaleet vai mitä tapahtui?

    Schwalben nuo Marathonit ja G-One Allroundit ovat samoille vanteille asentuneet ihan itsestään ja käytännössä pitäneet ilmat jo ilman litkuja.

  25. #5065
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaLyyti Katso viesti
    Mahtaako nuo tiivistyä litkulla? Onko nuo nyt jotenkin maanantaikappaleet vai mitä tapahtui?
    Veikkaan, että ne vuotaa vanteen ja kumin välistä. Laittaisin litkua sisään.

  26. #5066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Veikkaan, että ne vuotaa vanteen ja kumin välistä. Laittaisin litkua sisään.
    Jep, litkun kanssa hetken aikaa vuosivat renkaan ja vanteen välistä.
    Mutta loppui ihan muutamassa minuutissa ja piti ~4bar paineet yön yli ja ensimmäisellä lenkilläkin.
    Ilmeisesti olin tottunut liian helppoon muiden renkaiden kanssa, kun ei moista aiemmin kokenut.

    Kiitos uskon vahvistuksesta

  27. #5067
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    12
    Onko normaalia, että yön yli "levännyt" rengas päästi puolet ilmoista pois? Renkaassa ensimmäistä kertaa litkut sisällä, eikä ole vielä metriäkään ajettu. Silmämääräisesti ei näytä mistään vuotavan ja rengas on kiekolle asentunut hyvin.

  28. #5068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karii Katso viesti
    Onko normaalia, että yön yli "levännyt" rengas päästi puolet ilmoista pois? Renkaassa ensimmäistä kertaa litkut sisällä, eikä ole vielä metriäkään ajettu. Silmämääräisesti ei näytä mistään vuotavan ja rengas on kiekolle asentunut hyvin.
    Joo, litku makaa pohjalla eikä pääse tiivistämään jotain pientä reikää mikä sielä jossain päin järjestelmää on.
    Lisää ilmaa, ja käy ajamassa lenkki että litkua roiskuu renkaan sisällä joka puolelle. Jos jatkuu niin voit lisätä litkua ja ajaa lisää, jos ei sekään auta niin jossain vaiheessa on hyvä nollata tilanne, tarkistaa onko teippi kunnossa, tarkistaa kumin reunat onko niissä jotain selkeitä jälkiä tai vaikka epätasainen saumakohta josta ilma pääsee vuotamaan, vanteen reunassa jotain jälkiä tms...

  29. #5069
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    12
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Joo, litku makaa pohjalla eikä pääse tiivistämään jotain pientä reikää mikä sielä jossain päin järjestelmää on.
    Lisää ilmaa, ja käy ajamassa lenkki että litkua roiskuu renkaan sisällä joka puolelle. Jos jatkuu niin voit lisätä litkua ja ajaa lisää, jos ei sekään auta niin jossain vaiheessa on hyvä nollata tilanne, tarkistaa onko teippi kunnossa, tarkistaa kumin reunat onko niissä jotain selkeitä jälkiä tai vaikka epätasainen saumakohta josta ilma pääsee vuotamaan, vanteen reunassa jotain jälkiä tms...
    Upotin veteen nuo ja huomasin, että kyljistä kuplii hieman ilmaa pois. Täytyy siis lähteä lenkille ja antaa hieman rasitusta niille.

  30. #5070
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karii Katso viesti
    Upotin veteen nuo ja huomasin, että kyljistä kuplii hieman ilmaa pois. Täytyy siis lähteä lenkille ja antaa hieman rasitusta niille.
    No ei. Laitat sen renkaan sille kyljelle, josta ilmaa tulee.

    Jos litku ei ala tiivistämään, niin vaihda litkua. Effetto on paras paikkaamaan höttökylkisiä renkaita. Orange regular tulee heti seuraavana.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •