No, joo... RS-fiikukset taitavat olla vielä vähän kalliita... 35k
Toi mun arkki on noin neljänkympin kärry, mutta jos ajot on vähissä, niin ei viitsis (enää) laittaa noin paljoa seisomaan pihassa.
No, joo... RS-fiikukset taitavat olla vielä vähän kalliita... 35k
Toi mun arkki on noin neljänkympin kärry, mutta jos ajot on vähissä, niin ei viitsis (enää) laittaa noin paljoa seisomaan pihassa.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Vauhtilinnulle vauhtikolopalloharrasteauto.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/11823520
https://m.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/11888687
Ja jos kulkupuolta haluaa lisätä niin taivas on rajana.
Kaar ittelles vaa
Joo, evo-mitsut ja Imprezat kävi kans mielessä
Tossa olis liki 500 heppaa: https://www.nettiauto.com/subaru/impreza/11614430
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
^ myös trendikkään vihreä kulkupeli.
S1 olisi hauska. Ei ole monta tehty vaan. Pieni ja kevyt.
Kumpi?
no joo... https://www.nettiauto.com/audi/s1/11795569
300 +kaakkia veis tota koppia jo varmaan aika kivasti: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=312552926
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Tack. Joo ihan eri keissi sitten itsellä, kierrokset huiteli itsekseen 1000-2500 rpm välillä ja kaasupolkimen painaminen ei paljonkaan reaktioita aiheuttanut, kun boksin ja ilmamassamittarin putsaus ei auttanut niin lavetilla D-kirjaimella alkavaan merkkikorjaamoon korjattavaksi.
Audiin tuli 14k€ akkuremontti: https://www.aamulehti.fi/autojaliike...007839503.html (maksumuurin takana)
Audi Center Tampere tutki autoa pitkään ja hartaasti. Vianetsinnän työtunneista kertyi lähes 2 600 euron lasku, jonka liike suostui puolittamaan.
Selkeää yksittäistä vikaa Audista ei paljastunut. Ratkaisuksi Katilalle ehdotettiin sekä hybridiakun että auton kahden 12 voltin akun uusimista kerralla.
Hybridiakun hinta-arvio oli noin 11 500 euroa. Pikkuakut maksoivat yhteensä 690 euroa.
...
Akku tilattiin varaosana Saksasta ja vaihdettiin Audiin Tampereella helmikuun viimeisellä viikolla. Katilalle jäi korjauksista maksettavaksi yhteensä 7 374 euron lasku. (myyjäliike maksoi toisen mokoman)
Onni onnettomuudessa oli, että vika korjautui ”vain” akut uusimalla. Mikäli auton sähkönkäytön teho- ja ohjauselektroniikkakin olisi pitänyt vaihtaa, se olisi tuonut vielä 12 000 euron lisäkulut, hänelle ilmoitettiin.Eli patteriautoilla 10 vuotta ja sitten paaliin?Sähköautoilun asiantuntija Vesa Linja-aho sanoo, että jo yksittäinen eriste- tai mikropiirivika voi estää korkeajänniteakun toiminnan. Sen korjattavuus riippuu esimerkiksi korjaajan ammattitaidosta, varaosien ja korjausohjeen saatavuudesta ja siitä, onko osa ylipäätään suunniteltu vaihdettavaksi.
–?Valistunut arvioni on, että nykyiset sähköautojen akut kestävät 10–15 vuoden käytön, sanoo Linja-aho, joka nykyisin toimii ryhmä- ja viestintäpäällikkönä Suomen sähköteknisen alan standardointijärjestössä SESKOssa.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Johan se 10-vuotias auto on vanha romu muutenkin -> paaliin vaan.
Työkaveri höpisi jotain lyijyttömään tinaan siirtymisestä ja siitä seuranneista ongelmista elektroniikan kanssa.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
^^ ei koske toyotaa. Mut mikä tahansa vag on yleensä jo aiemmin paalikamaa oli pattereita tai ei.
Taitaa kuitenkin nykyiset lyijyttömällä prosessilla valmistetut olla pidempi-ikäisiä, kuin vanhat lyijyllisellä tehdyt. Tuo johtuu taas kokemuksen lisääntymisestä, paremmasta suunnittelusta, simuloinnista ja testauksesta.
Jos homma tehdään kiireellä ja jälki on juosten kutsua, niin käy niinkuin Teslalla, muistipiirit laukeaa kaikissa autoissa, kun kirjoituskerrat tulee täyteen. (tällä ei ole mitään tekemistä lyijyttömään prosessin kanssa)
Onneksi NHTSA puuttui peliin ja tesla joutuu lopultakin korjaamaan jälkensä.
https://www.tesla.com/fi_FI/support/...ns?redirect=no
eMMC-toimintahäiriöt eivät vaaranna ajoneuvon ajettavuutta, eli esimerkiksi kiihtyvyys, jarrut tai ohjaus eivät kärsi. Jos ajoneuvon ohjelmistoversio kuitenkin on vanhempi kuin 2020.48.12 ja eMMC-toimintahäiriö ilmenee, peruutuskameran näyttö ja tuulilasin huurteenpoisto- ja sulatustoiminnon säätimet saattavat lakata toimimasta ja eMMC-toimintahäiriön ilmenemisen jälkeisillä ajokerroilla suuntavilkut eivät ehkä toimi.
Joo toki jos viittii täydellisiä kone/laatikkoremppoja ym tehdä omaan piikkiin vaikka onkin tyyppivikoja, niin ajelee vaikka maailman tappiin. Toisissa niitä ei tarvitse välttämättä tehdä. Kaikilla autovalmistajilla on mahdollisia ongelmia ja tyyppivikoja, mutta vagilla vähän turhan paljon sellaisia mistä koituu kohtuuttomia kuluja ja itse valmistaja keplottelee vastuusta. Laatuongelmia tuntuu olevan myös maalipinnoissa jotka melkosta kuraa. Itsekin luulin, että näissä uudemmissa hihnakoneissa oltais jo opittu jotain, mutta ei, samaa kakkaa öljy maistuu jne. Toimiessaan hyviä vehkeitä, mutta itseä ei kiinnosta osallistua enään arpajaisiin kolmen vagin jälkeen![]()
Ihan hyviä perusteluja![]()
Hyviä kokemuksia 1.8T tai 4-zyl dieseleiden kanssa, kaikki manuaaliaskilla. Tietoinen valinta tosin.
Jos ei yhtään tiedä mitä ajallaan tekis, niin voishan sitä raksata vaikka 911-possusta hotrodin Bentleyn koneella?
https://www.carscoops.com/2021/03/bi...er-bentley-v8/
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Eikös rodien alkuperäinen idea ollut, että väsätään auto niistä romuista mitä sattuu nurkissa lojumaan... Mikäs siinä sitten jos nurkissa sattuu lojumaan vain Porscheja ja Bentleytä. 300 hevosvoimaa liki seitsemän litran turbomoottorista kuulostaa aavistuksen köyhältä ja kun hinta-arvio on 5000-10000 puntaa voinee kysyä, että kannattiko?
eihän varakkailla ole sitä ongelmaa, vaan ne tekee jotain vain, koska on varaa siihen.
ideasta voi olla montakin eri mieltä, oma mielipiteeni "possusta: Fugly.
"Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"
Rapakon takana olisi vanha Volvo myynnissä... Arvauksia hintapyynnöstä?
![]()
Tavallinen Volvo = tonnin, Paavin wanha = 500k$ ?
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
No sitten... riittääkö 10M ?
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Niin kilvethän voi siirtää vissiin Vollesta mihin vaan autoon. Veikkaan että hintapyyntöä ei kuitenkaan saavuteta?
juu oon kattonut töllöstä Amerikan suurimmat keräilijät ja ihmetelly kilpien ja kylttien hintaa![]()
Kirjanmerkit