ElectrobikeGiantGarminMPMessut
Sivu 126 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 76 116 124 125 126 127 128 136 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.751 - 3.780 / 5398

Aihe: Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

  1. #3751
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Nyt on aika erikoinen istumapaikka... https://www.reddit.com/r/electricveh...del_y_3rd_row/
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  2. #3752
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.592
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Taycan Cross Turismo. Järkevän oloinen versio, vaikkakin kallis.*
    Aijai ...

    --

    Budjettisportti

    https://www.nettiauto.com/hyundai/ge...coupe/11430037


  3. #3753
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    103


    V8 ja remmiahdin vs. turbo tai töpseli.

  4. #3754
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    https://www.nettiauto.com/toyota/gt86/11761572

    Lähtisin myös tän kumia potkaseen vertailun vuoksi jos Hyndaita kattosin.. hevosvoimia vähemmän mutta myös omamassaa

  5. #3755
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.592
    ^kohtuullisempi kulutus ja tuollakin saisi kortin hyllylle.. en vaan ikinä ollut kuullutkaan Hyundai Genesiksestä, siksi nosto

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Taycan Cross Turismo. Järkevän oloinen versio, vaikkakin kallis.*
    Nyt tuli Naamakirjassa täsmämainos. Tosin Porche on mainostanut mulle ennenkin ja miljoonan-parin kämppien mainoksia tulee kanssa feediin, oon siis ilmeisesti kohderyhmää


  6. #3756
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Noita Hyndain isoja(painavia) urheilu autoja bongasin joskus Nekalassa yhden liiterin pihalla ja muutama Leksus urheiluauto myös näky samassa rivissä ja kaikkia ohjattiin repsikan penkiltä

  7. #3757
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Pahaa keliä lupaa ja Pekka Poutakin sanoo että älkää lähtekö tien päälle... mutta tän talven perustella oli kitkakumi hyvä valinta ja pito sairaan hyvä joka tilanteessa... no ehkä jos ois valinnut nastakumin niin yksi peräänajo ois jäänyt pois ja siittä tuli mahdoton harmi ja kaksi kuukautta auto hajalla mutta nyt on korjattu

  8. #3758
    Jaa, täällä aurinko paistaa, ei tietoakaan mistään lumisateista...

    March 9th by Hartsa T, on Flickr

  9. #3759
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Pahaa keliä lupaa ja Pekka Poutakin sanoo että älkää lähtekö tien päälle...
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e...7-c6f9839b797e

    Espoossa Turunväylällä Ikean kohdalla on tapahtunut usean henkilö- ja kuorma-auton peräänajo. Länsi-Uudenmaan poliisin mukaan onnettomuudessa on ollut osallisina kymmeniä autoja.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  10. #3760
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Neljä tuntia on pitkä aika myös roikkua rekan hytissä... voi tulla nälkäkin

  11. #3761
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Pahaa keliä lupaa ja Pekka Poutakin sanoo että älkää lähtekö tien päälle... mutta tän talven perustella oli kitkakumi hyvä valinta ja pito sairaan hyvä joka tilanteessa... no ehkä jos ois valinnut nastakumin niin yksi peräänajo ois jäänyt pois ja siittä tuli mahdoton harmi ja kaksi kuukautta auto hajalla mutta nyt on korjattu
    Kitkoilla siis auto talveksi pajalle jarrutuksen mennessä pitkäksi? Pajalla sisätiloissa pito toki sairaan hyvä

    (sori, oli pakko)

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  12. #3762
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Kitkoilla siis auto talveksi pajalle jarrutuksen mennessä pitkäksi? Pajalla sisätiloissa pito toki sairaan hyvä

    (sori, oli pakko)

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    ööh.. ei kun nastarenkaat luisti mutta kitka toppas

  13. #3763
    Saako näihin mahtumaan pyörän kyytiin..kattoteline tai vetokoukku varustelistalla?

  14. #3764
    Ei vitsi en ole vielä uskaltanut lukita autohankintaa. Ja olen ollut nyt taas tosi lähellä Audi A6-ostopäätöstä (vuosimalli 2017 tai 2018), mutta sitten:

    "Epäluotettavimman uudehkon auton tittelin vei Audi A6. Premiumluokan saksalaismalli kirjautti luotettavuusluvukseen 70,6 prosenttia. Audi A6:n omistajista noin joka neljäs kertoi kärsineensä teknisistä ongelmista, mutta mallin miinuksiksi kirjattiin kohtuuttoman pitkät korjausajat ja takuun huono kattavuus. Vain 40 prosenttia Audien teknisistä vioista päätyi uudehkoissa autoissa takuukorjauksiksi. Monien korjauksien lasku ylitti 1500 puntaa eli 1750 euroa."

    Lähde: KSML
    https://www.ksml.fi/teemat/3971544


    Onko arvon raadilta kommentteja tähän?
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  15. #3765
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.362
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Onko arvon raadilta kommentteja tähän?
    Mikä käyttövoima, "puhdas" palava neste jossain muodossa vai mieto hybridi?

  16. #3766
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Ei vitsi en ole vielä uskaltanut lukita autohankintaa. Ja olen ollut nyt taas tosi lähellä Audi A6-ostopäätöstä (vuosimalli 2017 tai 2018), mutta sitten:

    "Epäluotettavimman uudehkon auton tittelin vei Audi A6. Premiumluokan saksalaismalli kirjautti luotettavuusluvukseen 70,6 prosenttia. Audi A6:n omistajista noin joka neljäs kertoi kärsineensä teknisistä ongelmista, mutta mallin miinuksiksi kirjattiin kohtuuttoman pitkät korjausajat ja takuun huono kattavuus. Vain 40 prosenttia Audien teknisistä vioista päätyi uudehkoissa autoissa takuukorjauksiksi. Monien korjauksien lasku ylitti 1500 puntaa eli 1750 euroa."

    Lähde: KSML
    https://www.ksml.fi/teemat/3971544


    Onko arvon raadilta kommentteja tähän?
    Mulla ollut nyt kaksi C7-korimallin FL A6:ta. Eka oli 2015 2.0 TDIQ, jolla ajoin 120tkm ja tällä nykyisellä 2015 3.0 BiTDIQ:lla tullut tähän mennessä köröteltyä 20tkm.

    Ekassa A6:ssa vaihdettiin kaikkiaan seuraavat osat: kuskin oven kaiutin (alkoi jossain kohtaa rätisemään), toisen puolen takavalon kansi (keräsi kosteutta välillä sisäänsä ja huurtui), jakohihna (piti kylmänä käynnistyksen outoa ääntä) sekä bensatankin luukku (alkoi jossain vaiheessa talvella jäätyä eikä auennut). Nuo kaikki meni takuuseen.

    Tämän toisen A6:n kanssa ei toistaiseksi ole ollut mitään murheita (kop kop).

    Itse uskaltaisin seuraavaksi autoksi ilman muuta valita jälleen A6:n, sen verran tyytyväinen olen noihin ollut.

  17. #3767
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.991
    TFSI-moottori on ollut ongelmainen, mutta tämä koskee 2010-luvun alkupäätä jolloin esiintyi öljynvuotoa huonoista männistä ja männänrenkaista johtuen. Taisi korjaantua joskus 2012 ehkä? Kaikissa autoissa on ongelmansa tietenkin, mutta omakuistanteinen 5000 euron moottoriremppa on harvoin vain "ongelma". Onneksi maahantuoja saatiin ottamaan koppi tuosta pitkän väännön jälkeen.

    Aika paljon jäi auki tuosta "teknisiä ongelmia" mitä se tarkoittaa.

  18. #3768
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Mä tuuppasin 2015 A6 TDI:llä (190hp Ultra) huolettomasti jonkun 50tkm (muistaakseni) muutama vuosi sitten. Siinä ei ollut muuta vikaa, kun vedon puuttuminen takapyöristä
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  19. #3769
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.932
    Mulla on ollut kolme Audia, kaikki TDI:tä ja ajokilometrejä tullut n. 50-60tkm / auto kolmessa vuodessa. Uutena hankittuja eikä niissä mitään suurempia vikoja ollut missään. Moottorit ja mallit olleet A6/2.5 litraa, A5/3 litraa ja SQ5 / 3 litraa. Luotettavuuden puolesta siis voin Audin hankkia tulevaisuudessakin, mutta en välttämättä polttomoottorillista johtuen järkyttävästä ryöstöhinnoittelusta moottoriöljyn osalta. Olisko se ollut jotain 45€/litra ja toi kolmilitrainen pata söi sitä 6.5 litraa. Toki kuka sitä käskee marmorilla huollattaakaan. Vetoa kaikissa on ollut ns. riittävästi. Sekä etu- että takapyörillä. Jos rengas ei vedä, se jarruttaa...

  20. #3770
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bjurström Katso viesti
    Saako näihin mahtumaan pyörän kyytiin..kattoteline tai vetokoukku varustelistalla?
    Ota Renu Mekane... 33.000 e lataus hydridi

  21. #3771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Ota Renu Mekane... 33.000 e lataus hydridi
    19900e lämmityslaite pistokemalli..

  22. #3772
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...e-tech-hybrid/

    Tämmöstä duuni toveri kävi ajamassa ja ihastu mutta taitaa olla niin nuuka että ajaa jeesuksen vanhalla Volkkarilla vielä.. kehu että satatonnia täytyy päästä Volkkarilla

  23. #3773
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Suomalainen projekti. Bemun e36 compact saa bemun V12 koneen:

    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  24. #3774
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Toki kuka sitä käskee marmorilla huollattaakaan.
    Tämä, varsinkin kun en ole uutta ostamassa. On mulla luottohuoltamo jossa olen 15-20 vuotta autot käyttänyt, ja joka kerta se tulee sieltä huollettuna ja toimivana takaisin. Ei ole syytä vaihtaa marmoriin

    Kiitoksia kaikille kommenteista, kyllä tämä nyt näyttää siltä että diisselipata on toimiva ratkaisu. Olin vieläpä laittanut tämän autokysymyksen väärään topikkiin, niin siirsin keskustelun tänne!

    Tästäpä tuli Mieleen hieno kokemus Nissanin marmorista aikanaan, siellä vaihdettiin mun Primeraan laturi, akku ja starttimoottori koska akku tyhjeni jatkuvasti ja ei jaksanut lähteä käyntiin. No ei korjautunut noilla toimenpiteillä. Kustannuksia taisi tulla se 1000-1500 euroa. Noh, vähän myöhemmin uutta akkua toisaalta hakiessa manasin aihetta siellä, niin kyseisen akkuliikkeen asentaja kuuli tämän, laittoi virtamittarin Primeran akkukaapelin ympärille ja totesi että joo. Meni auton sisälle ja nappasi sisätilan valon polttimon irti, tuli ulos, mittasi uudelleen virran ja sanoi että korjattu. Tyyppivika.
    Sanomattakin selvää että en mennyt enää kyseiseen ekana mainittuun Nissan-liikkeeseen enkä mene. Jos olisin ollut vähän viisaampi niin olisin riitauttanut koko jutun, toisaalta sain uuden startin ja laturin ja auto pelasi mainiosti sekä ajokilometrejä tuli työn takia ihan törkeästi, joten ajelin vain tosi onnellisena.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  25. #3775
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Veekasi TDI öljytilavuus 10 litraa... mielenkiintoinen ajatus maksaa öljystä 450€. Mitähän orkkis filtteri? Saako viidellä kympillä?
    No, indiehuolto taisi ottaa 12 tai 13€ Mobil ESP:stä ja tarvikefiltteri oli vajaan kympin. Katotaan nyt mitä mun ajoilla muodostuu vaihtoväliksi, auto pyytää sitä aikanaan käytön perusteella, 30t max.
    Kaar ittelles vaa

  26. #3776
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    kyllä tämä nyt näyttää siltä että diisselipata on toimiva ratkaisu.
    Euro6-kiisselillä ei voi mennä pahasti vikaan. Toimivaa tekniikkaa ja jos tää viherpiiperrys jatkuu, niin Euro3/4/5/5a - vehkeet kielletään ennen Euro6-vehkeitä. Toki noihin kaikkiin menee vielä kymmeniä vuosia. Ja se on toimiva vielä 20 v päästäkin, eikä siihen tarvitse yli auton hintaista akkuremppaa, kuten patterivehkeissä.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    akkuliikkeen asentaja kuuli tämän, laittoi virtamittarin Primeran akkukaapelin ympärille ja totesi että joo. Meni auton sisälle ja nappasi sisätilan valon polttimon irti, tuli ulos, mittasi uudelleen virran ja sanoi että korjattu.
    Osaajat erikseen. Takavuosina naapurustossa asu automekaanikko, joka fiksaili iltaisin naapureiden autoja tallissaan. Yksi rouva tuli kysymään paljonko se ottais akun vaihdosta johon tämä kaveri totes, että 20mk. Rouva oli halpaan hintaan oikein tyytyväinen, mutta kun huomasi, että se akku vaihtui 5 minuutissa, hän totesi, että onkohan se 20mk vähän liikaa.

    Olin junnuna siinä vieressä opettelemassa (lue häiritsemässä) usein ja satuin kuulemaan mekaanikon loistavan vastauksen, joka jäi pysyvästi mieleen. Hän sanoi ko rouvalle, ettei hän ota siitä vaihtotyöstä mitään, mutta hän ottaa 20mk siitä, että hän tietää mitä hän tekee. Rouva maksoi mukisematta.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  27. #3777
    ^ oiva vastaus. Ei siitä makseta että juostaan kentällä, vaan siitä että pallo menee maaliin.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  28. #3778
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    135
    Joo, jokunen vuosi sitten oli D5-volvo. Se ilmoitti pääkaupunkiseudulla, ettei halua palata Länsi-Suomeen, vaan vaatii välittömästi korjausta. Espoosta löytyi merkkihuolto, joka kytki auton tietokoneeseen. Kone kertoi korjaajan välityksellä, että vika on jossakin ”ilmakotelo-läppä-anturi-hässäkässä” ja että vaihtoon menee. No, vaihdettiin vain ensiksi joku akseli ko. osaan ja virheilmoitus hävisi. Kotimatkalla merkkivalo leimahti uudelleen. Seuraavana päivänä omamekaanikolle kotikaupungin merkkihuollossa. Tämä kuunteli selostuksen ja sanoi että ei ole koskaan edes kuullut, että ko. osa olisi hajonnut. Diagnoosi tuli samantien ilman tietokonetta, johtosarjassa muutama kuori hankautunut. Korjaus kesti muutaman minuutin. Jälkimmäisestä korjauksesta olisin mielelläni maksanut, mutta se oli ilmaista. Onneksi Espooseen sai maksaa.

  29. #3779
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Kun tässä pandemiat ja muut ovat muovanneet autoilun tarvetta melkoisesti, väistämättä tulee mieleen, ettei dieselin pitäminen ehkä enää kannata vaan siirtyminen bensaan lienee edessä. Patteriautoa en vielä harkitse, vaikka se pienille ajoille olisikin varmaan edullinen, mutta toisaalta pienillä ajoilla kaikki vehkeet ovat edullisia. Bensa ja diesel-vehkeet vaan on käypää kamaa vuosienkin päästä ilman akuston vaihtoa.

    Koska autossa ei tule istuttua enää niin paljoa, niin samalla sen kerrointa voisi muuttaa käytännöllisestä hauskaksi, eli siis vähän harrasteauton suuntaan. Perheessä on toi töpselipasuuna, jolla saa kaikki käytännön hommat hoideltua, joten nyt onkin sitten pähkäilyä, jos ei muuta niin vielä teoriassa, mihin vaihtais...

    Nelikko ja 200+ kaakkia olis ihan hyvä lähtökohta, eli vois olla joku hot hatch. Ikää saa olla, mutta kilsat sais jäädä alle satkun ja hintaa tuollaiselle kulkineelle sais olla alle 25k€. Toisaalta joku kovakattoinen avo vois olla hauska. Tai ihan tasku-coupe tyyliin Audi TT / Toyota GT86 (vaikkei olekaan nelikko)

    R-Golffi? RS Focus? Joku jumalmoottorinen BMW/Mese? Heittäkää hauskoja ideoita tuon tiimoilta...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  30. #3780
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    RS Focus?
    tollanen ois hauska mutta taitaa mennä yli budjetin.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •