ElectrobikeLostInLaplandGiantBikeshop
Sivu 80 / 101 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 70 78 79 80 81 82 90 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.371 - 2.400 / 3011

Aihe: Power tap ja muut voimamittarit!!

GpLama testaillut omien Favero Assiomien akun kestoa.

https://www.youtube.com/watch?v=wU6JMyWKMHE

3 vuoden käyttö --> akun kestossa ei merkittävää alenemista

Faveroha lupaa min 50 h, 500 latauksen jälkeen (0-->täyteen) eli maks. 25.000 tunnin ajon jälkeen kapasiteetin pitäisi aleta vain 20 %, eli yhdellä latauksella 40 h ajoa.

Assiomat tuli itsekin hankittua. Enää ei puutu kuin kesä. Tai täytynee noita trainerilla muutaman kerran ajaa ennen ulos lähtemistä.

Assiomat ovat ainakin iltaan asti jonkinlaisessa kampanjassa Verkkokaupassa.
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ittauspolkimet

Itse kyllä haikailisin SpeedPlay-pohjaista wattimittausta.

Minulla on vähän ongelma, että Garmin Vector 2 näyttää vähemmän tehoja kuin Elite Direto traineri. Kumpaakohan sitä nyt pitäisi uskoa?

Ero on noi 15 wattia 200 watin kieppeillä, eli melko suuri prosentteina. Garminiin uskon siinä mielessä, että se suorittaa nollakohdan kalibroinnin (vai mikä onkaan) joka kerta poljennan aluksi. Lisäksi tasapaino on minulla melko tarkasti Garminin mukaan 50% - 50%, vaikka voihan se olla, että olen oppinut virheelliseen tasapainoon mittarin takia.

Diretossa taas Eliten softa PC:llä antoi viimeksi kokeillessani tarkan lukeman pohjassa olevaan tarraan nähden, heittoa on yksi numero. Ikää trainerilla on pari vuotta ja säilytys kylmässä tallissa. Siellä on kylmää myös treenatessani, eilenkin vain +5 astetta. Direto ei ehkä kompensoi lämpötilaa, tai se on muuten p*skana?

Perstuntuma olisi, että Garmin on oikeassa, mutta miten sen voi varmistaa?
    Garminissa olisi tällainen torque test, jonka voi tehdä painoilla. Pitäisi vain olla tarkka vaaka punnuksen tarkistusta varten. Entä Direto, onko mitään vastaavaa?

Niin ja ilokseni vain seurailen watteja, varsinaisesti en harjoittele niiden perusteella, tai yritä kehittyä muutenkaan
    Pyöräily on kivaa!

Vectorit ovat tautisen tarkat. Ne näyttävät hieman enemmän, mitä spiderimittarit. Olen testannut kolme paria vectoreita ja ne näyttivät kaikki 4-7w enemmän läpi alueen, mitä tacx neo. Eli en siis ole huomannut mitään eroja parien välillä. Neo ja quarq ovat tasoissa.

Eli usko vectoreihin. Painon kanssa kalibrointi voisi olla ok, mikäli polkimia on kolhittu kunnolla.

Vectorit ovat tietysti sinulla kaksipuoliset.

Eikä se direto paskana ole. Se on hihnavetoinen traineri, joka on vielä voimansiirron päässä. 15w on minusta aika pieni heitto. Ajat vaan kaikki vectoreiden kanssa, niin ajot jatkuu kesän koittaessa samasta tehosta.

15 W on minusta todella iso heitto. Minulla Elite Direto ja Favero Assioma Duo ovat alle prosentin päässä toisistaan jokseenkin koko tehoalueella. Direton kalibroin Eliten omalla softalla viime viikolla.

JK. Kalibroi Direto vasta kun se on kunnolla lämmennyt ajossa, noin 15 min. Kun aloitat kylmällä trainerilla ja se lämpeää, muuttuuko Direton ja Vectorien näyttämän tehon suhde?
    10k-kerhon jäsen

Joo, viimeksi tein lämpimänä, mutta vaatiiko tuo Direto jatkuvaa kalibrointia yleensäkin?
    Sehän pyytää tekemään kalibroinnin lämpimänä, mutta tuntuu hankalalta ensin lämmittää laitteet Zwiftillä, sitten sulkea Zwift, avata Eliten softa ja kalibroida, sitten taas latailla Zwift jälleen käyntiin. Ehtii tulla kylmäkin välissä

15 W on minulle ainakin ihan tuntuva ero.
    Pyöräily on kivaa!

Miksi et aja vectoreiden teholla ja unohda kokonaan diretoa?

Hyvä kysymys! Jos ERG toimii, eikä tule ylimääräisiä viiveitä tai muita ongelmia, niin mikäpäs siinä.
    Pyöräily on kivaa!

Diretoa ei tarvitse kalibroida yhtään sen useammin kuin esim.omaa Drivo 2:sta, 1-2 kertaa kuukaudessa. Zwiftiä ei tarvitse sulkea kalibroinnin takia, riittää kun poistat kalibroinnin ajaksi paritetut laitteet ja kalibroit Eliten sovelluksella. Sen jälkeen Zwiftissä valitset uudelleen laitteet aktiiviseksi, nopeasti tuon homman hoitaa. Itse olen Drivon kalibroinut yleensä ajosession jälkeen mutta nykyään käytän fillarissa olevaa tehomittaria Zwiftissäkin, sen kun saa esim. Garminissa näppärästi kalibroitua ennen ajamista.

Kesäksi pitäisi hommata uusi kampisarja ja jonkinlainen tehomittari. Käytän lisäksi maastopolkimia joten wattikammet vaikuttaisi helpoimmalta vaihtoehdolta.

Onko nuo stagesin wattikammet rahansa arvoisia? Esim Stages Power LR Ultegra R8000? Tai suositelkaa tuohon hintaluokkaan n. 750€ muita vaihtoehtoja?

https://www.power2max.com/en/product...x-edition-set/
    https://r2-bike.com/SRAM-Crank-Quarq...eter-DFour-DUB

Muistaakseni noissa Ultegran kampien materiaalissa ym. oli jotain, että rattaiden puoleilta ei saa tehoa kunnolla mitattua.

Diretosta vielä: ei tarvitse avata Zwiftiä, voi kyllä pyörittää sen vartin ilmankin. Minun ensimmäinen ja toinen hihnani pitivät kutinsa aina siihen saakka kunnes katkesivat molemmat noin 7-8 tkm jälkeen eli vaikka aika ajoin tarkistin kalibroinnin, niin pysyivät lukemassa. Nyt menossa kolmas hihna, ja tämä keski pykälässä pari kuukautta. Helmikuussa alkoi tuntua, ettei ole kohdallaan. Vähän piti kiristää, ja oli ehkä jopa 10 W pielessä eli näytti liikaa.

Minulla ei yhteys polkimista (Assioma) Zwiftiin pelaa aina kunnolla, ja kun tulee lisäksi vaihdeltua fillaria, ei aina jaksa vaihtaa tehopolkimia alle. Siksi haluan pitää trainerin ja polkimet näyttämässä samaa ja ajaa trainerin tehojen mukaan. Se kun ei ole jättänyt pulaan kertaakaan Zwiftiä käynnistäessäni.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    https://www.power2max.com/en/product...x-edition-set/
    https://r2-bike.com/SRAM-Crank-Quarq...eter-DFour-DUB

Muistaakseni noissa Ultegran kampien materiaalissa ym. oli jotain, että rattaiden puoleilta ei saa tehoa kunnolla mitattua.
    Kiitokset näistä, nuohan näyttää käteviltä voi vielä valita eturattaat itse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Hyvä kysymys! Jos ERG toimii, eikä tule ylimääräisiä viiveitä tai muita ongelmia, niin mikäpäs siinä.
    Kaikki fiksummat softat tosiaan osaavat käyttää tehomittaria. Se vaan paritetaan älytrainerin rinnalle. Trainerroadissa on ollut jo kauan tehojen matchaus, eli vaikka trainerin omat tehot vaeltelevat, niin erg:n kanssa säädellään toteuma polkimien avulla.

Siis minustahan ei ole mitään ongelmaa, vaikka traineri näyttäisi tuon 15w väärin. Kunhan se näyttää sen aina ja samaan suuntaan. Tehot ei saa vaeltaa. Wattien toistettavuus on se juttu. Oma kondis saa vaihdella ja se pitää pystyä käsittelemään omassa päässään. Watit tarttee olla aina samat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Kiitokset näistä, nuohan näyttää käteviltä voi vielä valita eturattaat itse.
    Kyllä. Itse ehkä lähtisin valitsemaan mieluista kampisarjaa ensin. Nykyään noihin on paljon hienoja vaihtoehtoja. Kuituista eastonia, praxista, sramia. Rattaiksi laittaisin shimanot, koska ne vaan toimii hienosti.

Edit: siis jos haluaa hifistellä. Nuo yllä listatut vaihtoehdot ovat hinnaltaan fiksuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Siis minustahan ei ole mitään ongelmaa, vaikka traineri näyttäisi tuon 15w väärin. Kunhan se näyttää sen aina ja samaan suuntaan. Tehot ei saa vaeltaa. Wattien toistettavuus on se juttu.
    Joo. Eilen onnistuin kalibroimalla huonontamaan Vectorien ja Direton eron 20-25 wattiin, mutta oli ihan hauska käppyröistä huomata, että sama ero toistui niin 200 kuin 1000 watin kohdalla, eli systemaattiselta vaikuttaa siinä mielessä.
    Pyöräily on kivaa!

Kertokaas viisaammat ymmärtämättömälle/tietämättömälle minkäs tyyppinen tehospideri käy force22 5-bolt kampisettiin?

Power tap ja muut voimamittarit!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Kertokaas viisaammat ymmärtämättömälle/tietämättömälle minkäs tyyppinen tehospideri käy force22 5-bolt kampisettiin?
    Quarqin DZero. Forcessa on ilmeisesti 3-pultti kiinnityksellä spideri kiinni kammessa ?. Itselläni on Quarqin DZero 8-pultti kiinnityksellä johon ei niin helposti enää kampia löydy, uudemmat kun on enimmäkseen 3-pultti kiinnityksellä.

Sent from my iPad using Tapatalk

^
    Joo, kampisetin takapuolella näkyy 3kpl tommosia pienempiä kuusiokolo pultteja.

^
    Joo, kampisetin takapuolella näkyy 3kpl tommosia pienempiä kuusiokolo pultteja.
    Tuohon käy myös Quarqin DFour jos haluaa asentaa vaikkapa Shimanon Ultegran tai vaikkapa Dura-Acen eturattaat.

Se mitä tietämättömänä olen ihmetellyt niin usein noissa mainitaan että vaatii DUB/AXS kammet. Tarkoittaako tuo että vaatii kampipäivityksenkin vai onko kaikki uudemman mallin kammet SRAM:lta tuota kyseistä dubbia?

Se mitä tietämättömänä olen ihmetellyt niin usein noissa mainitaan että vaatii DUB/AXS kammet. Tarkoittaako tuo että vaatii kampipäivityksenkin vai onko kaikki uudemman mallin kammet SRAM:lta tuota kyseistä dubbia?
    Ei tarvitse DUB kampia vaikka tehomittarissa niin lukisikin. Minulla on Quarqin DZero tehomittari jonka kiinnitin kampiin jossa on 30mm akseli. Mutta totta on että DUB kammet on melkoisesti yleistyneet ja saatavuus parempi. Mutta kammeksi käy mikä vaan mihin saat 3-pultilla tehomittarin kiinni.

Iso kiitos Juhalle tipseistä.

Iso kiitos Juhalle tipseistä.
    Ole hyvä, aina koitetaan auttaa jos mahdollista.

Onko Quarqilla 3-pulttinen tehospideri? Toihan on kova juttu kun saa aika kästästi melkein mihin vaan sramin kampiin tehomittarin.
    Koitin hakea mut ei kaupoissa näkynyt kun sitä 8-pulttista.

Power2maxilla näyttää kyllä olevan tollanen https://www.power2max.com/en/product...m-power-meter/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Onko Quarqilla 3-pulttinen tehospideri? Toihan on kova juttu kun saa aika kästästi melkein mihin vaan sramin kampiin tehomittarin.
    Koitin hakea mut ei kaupoissa näkynyt kun sitä 8-pulttista.

Power2maxilla näyttää kyllä olevan tollanen https://www.power2max.com/en/product...m-power-meter/
    Joo, olet oikeassa. Quarqilta ei löydy 3-pultti spidereitä, pahoittelen muistikatkosta ja harhaanjohtavaa tietoani. Power2maxista tosiaankin löytyy. Mitenkäs noihin 8-pultti spidereihin löytyy kampisettejä?.

Eikös se ole quargin/sramin oma uudempi. Käsittääkseni tuo 3-bolt vapautui yleiseen käyttöön ja ainakin praxis käyttää tuota. Mutua, kun muistan lukeneeni tuosta jostain.

Mjoo. Praxiksessa on tuo sramin vapaa sydeemi. Tuota siis monessa gravellissa valmiina.

https://bikerumor.com/2017/03/23/tpe...shipping-more/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •