ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 52 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #1531
    ^ Zwift Companion apista näkee myös helposti kaikkien sarjojen tuloslistan peräkkäin.
    30T

  2. #1532
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Ihme säätämistä välillä muutamissa ryhmäajoissa. Ajattelin tehdä tänään rauhallisen ajon ja pysyä nätisti leaderin kanssa samassa ryhmässä, helpoksi tuotakaan ei tehty. Lähdössä ei näkynyt leaderia ollenkaan mutta hetken päästä näkyi leaderin keltainen merkki tien syrjässä jonka ohi porukka ajoi, itse aloin himmaamaan vauhtia ja jäin odottamaan leaderia. Isompi porukka meni jo minua kauempana ja yht' äkkiä sinne ilmestyi uusi keltaisen johtajan majakka kuin salama kirkkaalta taivaalta, ajatteli että mitä v#&tua. Tuosta pk sessiosta tulikin tempotreeni.

  3. #1533
    3kk ja 3 viikkoa Zwiftissä ja nyt on noustu kunnon suhteen avannosta ylös, tai ainakin niin ettei ole enää kuin varpaat vedessä. 60 min porukkalenkki 212 w teholla, 156 keskisyke. Kynnys taitaa olla 163 josta ei yli menty ja max 186. Ajoa olisi voinut jatkaa luultavasti toisenkin tunnin, tai ainakin puolituntia...
    Tunti yli 200 teholla mukavuusalueella oli yksi talven tavotteita joka on nyt saavutettu, siksi ftp tavoite oli 235-245.
    30T

  4. #1534
    Kun nyt ollaan, tai ainakin olen olevinani D kategorian "huipulla" mutta ei vielä puhettakaan että olisin C:ssä niin tuli mieleen erotella eri kategorioita toisistaan vertauskuvallisesti lentämiseen, josta en myöskään tiedä mitään kuin matkustajan ominaisuudessa.

    D kategoria. Koulutus. Istutaan koulun penkillä ja opiskellaan lentämistä. Tämä on niin kivaa ja helppoa että suurin osa istuu täällä ikänsä. Vielä ollaan turvallisesti maassa.

    C Kategoria. Potkurikone. Hyppy koulunpenkiltä tänne on valtava eikä kukaan ole täällä harjoittelematta. Tämä on oikeaa lentämistä ja voi sanoa että harrastaa.

    B kategoria. Harjoitushävittäjä. Pieni osa valikoituu tänne ja harjoittelu on puoliammattimaista.

    A Kategoria. Torjuntahävittäjä. Keihään terävin kärki.
    30T

  5. #1535
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    ^Helpoiten saa kategoriaa nostetua kun tiputtaa painoa. Normaalipainoselle (75kg) miehelle B-kategoria vaatiin 240w FTP:n. Ei kai tuo sentäs vaadi puoliammattimaista harjottelua.

  6. #1536
    ^Aivan totta, pitää painaa sata niin sitten tuo jotenkin pätee. Ainakin jos lähtee nollilta.

    lis. Jos 75 kiloinen lähtee FTP n160W liikkelle... FTP240 on taivaanrannassa.
    30T

  7. #1537
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Jos on yhtään motivoitunut ja tekee asioita edes jotenkin sinnepäin niin tommonen 160->240 ftp tulee ihan itestään 75kg kuskille.

  8. #1538
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    ^Helpoiten saa kategoriaa nostetua kun tiputtaa painoa. Normaalipainoselle (75kg) miehelle B-kategoria vaatiin 240w FTP:n. Ei kai tuo sentäs vaadi puoliammattimaista harjottelua.
    Tuo kuulostaa yllättävän pieneltä luvulta. Olen 72-kiloinen kuntoilija ja ajelin äskettäin AdZ:n pari minuuttia alle tunnin 245 W:n keskiteholla. Ei tulisi mieleenkään mennä B-kisoihin tai treenisessioihin.

  9. #1539
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Kun nyt ollaan, tai ainakin olen olevinani D kategorian "huipulla" mutta ei vielä puhettakaan että olisin C:ssä niin tuli mieleen erotella eri kategorioita toisistaan vertauskuvallisesti lentämiseen, josta en myöskään tiedä mitään kuin matkustajan ominaisuudessa.
    ..
    Olen itse "Almost C" luokassa ZP:ssä ja alkaa olla tiukalla pysyä 2,6 W/kg (avg tai 20min) alla mutta olen kyllä saanut kicksejä taistella D-luokan podium-paikoista ja ottaa hyviä päänahkoja jotka näkyy ranking-pisteissä. Toisella koneella kun seuraa ZP liveä niin pystyy melko hyvin tietämään reaaliajassa missä mitalikisa menee ja jännitys säilyy usein loppukireihin asti
    Ajelen nyt nuo lyhyet Absa Cape-ajot C-luokassa ettei tarvitse pelätä DQ:ta tuon WKG-statuksen kautta.

  10. #1540
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Jos on yhtään motivoitunut ja tekee asioita edes jotenkin sinnepäin niin tommonen 160->240 ftp tulee ihan itestään 75kg kuskille.
    Jep. Vastaisikohan tuollainen 240watin FTP juoksussa 3000metrin coopperia. Normaalipainoselle ja terveelle miehelle riittää, että käynyt vuoden/pari säännöllisesti lenkillä. Ei vaadita vielä ohjelmoitua treenejä tai yli +10h viikkotunteja.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    Tuo kuulostaa yllättävän pieneltä luvulta. Olen 72-kiloinen kuntoilija ja ajelin äskettäin AdZ:n pari minuuttia alle tunnin 245 W:n keskiteholla. Ei tulisi mieleenkään mennä B-kisoihin tai treenisessioihin.
    Tuo esimerkin 3.2w/kg oli tosiaan B-sarjan alaraja. Tuolla pitäisi tasaisella radalla pysyä mukana mutta ei se varmaan vielä kovin nautinnollista ole

  11. #1541
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    Tuo kuulostaa yllättävän pieneltä luvulta. Olen 72-kiloinen kuntoilija ja ajelin äskettäin AdZ:n pari minuuttia alle tunnin 245 W:n keskiteholla. Ei tulisi mieleenkään mennä B-kisoihin tai treenisessioihin.
    Miksi ei?

  12. #1542
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^Täsmälleen samaa kysymystä rupesin kirjoittamaan

    Minulla ei ole mitään asiaa podium-paikoille, mutta silti oikein hyvää kisaa saa ajaa B:ssä.
    10k-kerhon jäsen

  13. #1543
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Miksi ei?
    Eipä tommosella 3,2w/kg ole asiaa kuin häntäpäähän B-catissa. Ne kisat mitä itse ajanu siellä niin jos pääjoukossa haluaa tulla maaliin niin kyllä se vaatii sen 4.0w/kg lähes poikkeuksetta.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  14. #1544
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Noissa porukkalenkeissä ehkä hieman hämää nuo kategoriat jos katsoo pelkkää kirjainta. Ei aina kerro sitä minkä kategorian kuskille lenkki sopii. Viikonloppuisin on esim EVO CC 160km -lenkki jossa B-sarjan tehot [3.0-3.2w/kg avg]. Tuo on varmaan suht hapokas B-sarjan kuskille jonka FTP on 3.2w/kg

  15. #1545
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Jos FTP noin 3,2 niin kannattaa hakeutua yhteislähtöihin (A-D), joissa varmasti löytyy ajoseuraa, tai isoihin lähtöihin. Näillä lähtökohdilla ei minunkaan tarvinnut kovin monta kertaa jäädä ajelemaan porukoiden väliin, kun siirryin B:hen.

    72 kg tarjoaa paremmat edellytykset menestymiseen mäkikisoissa ja huonommat tasamaalla. Ja vielä lopuksi: osa kuskeista pärjää hädin tuskin sen 20 minuuttia kategorian mukaisilla tehoilla, toisilla menee useampikin tunti sitä tahtia.
    10k-kerhon jäsen

  16. #1546
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Jos ei kaipaa ajoseuraa vaan pelkästään menestystä virtuaalikisoissa niin silloin ymmärtääkin miksi ei ole hinkua kisoihin teho/painosuhde alkaen kuntotasolla.

  17. #1547
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    No kommentoin siis just tuota, että vaikka FTP olisikin vähän enemmän kuin 3.2W/kg, tuollaiset satakuusikymppiset tuolla teholla on tosiaan vähän hapokkaita.

    Edit: Ja kisaaminen vaikuttaa mielekkäimmältä jos taso on sellainen että pääjoukossa pysyminen on perussuoritus.

  18. #1548
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Mitä kevyempi kuski niin tasaisella reitillä pysyy helpommin pääjoukossa koska Zwift on mitä ilmeisimmin säädetty sen verran nuorten makuun että keveys tuo hieman lisänopeutta. Tätä on selostettu mm. https://zwiftinsider.com/zwift-speeds/. 75kg kuski kulkee n. 1,5 km/h kovempaa kuin mitä 100 kg kuski 3 w/kg teholla luonnossa kulkisi tasamaalla.

  19. #1549
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Oma FTP lienee jossakin 3,1 W/kg tietämillä. Joillakin Zwift-porukkalenkeillä on välillä ollut pääjoukossa tekemistä, kun saa ajaa jokseenkin kynnyksellä n. 270 W ave peesissä, jossa vedetään 3,5 W/kg. Sitten kun tulee pidempi mäki eteen, niin vääjäämättömästi putoaa joukosta. Sanoisin silti, että on jotenkin motivoivempaa ajaa porukassa näitä tiukkoja ajoja kuin yksin. Siinä saa itsestään irti enemmän.

  20. #1550
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ccg Katso viesti
    Mitä kevyempi kuski niin tasaisella reitillä pysyy helpommin pääjoukossa koska Zwift on mitä ilmeisimmin säädetty sen verran nuorten makuun että keveys tuo hieman lisänopeutta. Tätä on selostettu mm. https://zwiftinsider.com/zwift-speeds/. 75kg kuski kulkee n. 1,5 km/h kovempaa kuin mitä 100 kg kuski 3 w/kg teholla luonnossa kulkisi tasamaalla.
    Noihan se ikävä kyllä tekee oikeastikkin. Ei se 25kg punnus ole selän takana piilossa.

  21. #1551
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Yritin vaan sanoa että Zwiftissä tuo punnus on vielä isompi kuin luonnossa. Selvityksessä verrattiin Zwiftiä muutamaan tunnustettuun laskuriin jotka vastaavat sitä painon oikeaksi todennettua vaikutusta

  22. #1552
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ccg Katso viesti
    Yritin vaan sanoa että Zwiftissä tuo punnus on vielä isompi kuin luonnossa. Selvityksessä verrattiin Zwiftiä muutamaan tunnustettuun laskuriin jotka vastaavat sitä painon oikeaksi todennettua vaikutusta
    Noi laskurit ei ota huomioon oikein kuskin kokoa ja sen vaikutusta ilmanvastukseen. Mielestäni paino vaikuttaa näissä vain vierintävastukseen.

  23. #1553
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    Kyllä mun tuntemat laskurit arvioi CdA:n pituuden ja painon avulla.

  24. #1554
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Myös Zwiftissä pituus vaikuttaa ja suht samalla tavoin kuin noissa netin muissakin laskureissa. Mitä lyhyempi, sitä pienempi ilmanvastus, tietysti.

    Äsken oli oikein mukava tasatehoinen* 2,7 w/kg lenkki niin, että alun 90 minuuttia ajettiin 3R:n porukassa tasaisella tiellä. Vetäjä oli aika pieni, 21 kg minua kevyempi, ja samalla tehopainosuhteella pärjäsi silti. Vaikka oli kevyempi, niin ilmeisesti myös lyhyempi.

    * 3R:n lenkin lopussa pirteä puolen minuutin täysivauhtinen sprintti.
    10k-kerhon jäsen

  25. #1555
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    ^Täsmälleen samaa kysymystä rupesin kirjoittamaan

    Minulla ei ole mitään asiaa podium-paikoille, mutta silti oikein hyvää kisaa saa ajaa B:ssä.
    Käsittääkseni 3.2 on C alaraja. Antaa turhan paljon tasoitusta jos menee B kisoihin jossa todellisuudessa A kuskit.

  26. #1556
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Käsittääkseni 3.2 on C alaraja. Antaa turhan paljon tasoitusta jos menee B kisoihin jossa todellisuudessa A kuskit.
    Tuo on B kategorian alaraja. C:n rajat on 2,5-3,1.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  27. #1557
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    ^Helpoiten saa kategoriaa nostetua kun tiputtaa painoa. Normaalipainoselle (75kg) miehelle B-kategoria vaatiin 240w FTP:n. Ei kai tuo sentäs vaadi puoliammattimaista harjottelua.
    Hyvä muistaa, että keskiverto suomalainen mies painaa THL mukaan 87kg eli vaatimattomasti 12kg enemmän kuin tuo mainitsemasi normaalipaino.

  28. #1558
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Tuo on B kategorian alaraja. C:n rajat on 2,5-3,1.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Piti oikein tarkistaa ja oikeassa olet. Pahoittelut.

  29. #1559
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Mitä ihmeen "tasoitusta"? Luokat on määritelty tietyin w/kg- ja maksimitehorajoituksin. Jos alempaan kategoriaan tulee joku rajat ylittävä kuski, tällainen suodattuu pois ZP-tuloksista. (EDIT... ai nyt huomasin, että oletit sen olevan C:n alaraja, ok)

    Kirjoitin tuossa jo aiemmin, että kandee mennä kisoihin, joissa kaikki kategoriat lähtee yhtä aikaa tai joissa on riittävän paljon osallistujia, ettei tarvitse yksikseen polkea. En minä (eikä kaikki muutkaan) aina pysy pääjoukossa reaalimaailmassakaan, joten ei ole syytä asettaa sellaista vaatimusta virtuaalimaailmaankaan.
    10k-kerhon jäsen

  30. #1560
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Hyvä muistaa, että keskiverto suomalainen mies painaa THL mukaan 87kg eli vaatimattomasti 12kg enemmän kuin tuo mainitsemasi normaalipaino.
    Tarkoitinkin normaalipainoa. Kesipituudella 180cm ja 75kg painolla painoindeksi on 22 joka on normaalipainon puolessa välissä.

    87kg on lievästi ylipainoinen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •