HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 31 / 110 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 3275

Aihe: Lahden Kuvarastit

Fellmaninkadulla

Uutta

Tommi: Onko sulla mitään hajuakaan tuosta uudesta rastista? Luulen itse tietäväni kyllä mikä "laitos" (ehkä??) olisi kyseessä, mutta ei yhtään käsitystä mistä sitä edes osaisi lähteä hakemaan.
    Lähinnä mietin että jos sulla on tuosta ideaa niin hyvä ja sillä sitten menee, mutta jos sinullakaan ei ole niin itse joudun ainakin kysymään lisävihjettä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    En tiedä kyllä. Vähän odottelin että sä haet ton . Tai sitten lisävihjettä.
    Sitten varmaan kysytään kohteliaasti Vihtiksen lisävihjettä ja katsotaan kumpi (ehtii) hakea...

Tais olla hyvin tehty kuvan rajaus kun ei kukaan hoksaa No tässä vinkkiä, kohteessa on välillä kivat vaihtuvat värivalot ja on melko näkyvällä paikalla. Auttoiko? Tosin onhan tässä vielä 2 vaihtoehtoa mistä pitää se oikea kohde kuvaan saada...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Tais olla hyvin tehty kuvan rajaus kun ei kukaan hoksaa No tässä vinkkiä, kohteessa on välillä kivat vaihtuvat värivalot ja on melko näkyvällä paikalla. Auttoiko? Tosin onhan tässä vielä 2 vaihtoehtoa mistä pitää se oikea kohde kuvaan saada...
    Aut, joo. "Luin" kuvaa ihan totaalisen väärin...

Tähän ei varmaan tarvitse sanoa muuta kuin "läntinen"...

Uusi alkuviikon kuvasaldosta:

Rauhankatu 17b näyttää lukevan portin viereisessä ovessa

Uusi

Karjalankadun loppupää
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...ankatu%20loppu

Ja uutta kuvaa/kohdetta peliin:

Kyllä tää vielä tänään vaihtuu

Kirkkokadulla, onko tää nyt sitten Scandicin parkkihalli?

Uusi

Mikähän vaajaavaisuus mussa on, kun en näe noita kohteita... tois parkkihalli on tuttu, varmaan satoja kertoja (tai ainakin 3) olen tosta mennyt.
    Tossa edellisessä auttoi kun käänsi kuvan peilikuvaksi, lasissa ollut heijastus muuttui heti tutumman näköiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Tossa edellisessä auttoi kun käänsi kuvan peilikuvaksi, lasissa ollut heijastus muuttui heti tutumman näköiseksi.
    Pakko sanoa että tuon kuvan rajausta hain juuri niin, että peili näyttäisi vinkkejä, mutta ei liikaa...
    Ja tietysti saattaa mennä pieni hetki että tajusi että osa kuvasta on tosiaan peilikuvaa.

Huolto/WC koppi pikkuveskun puistossa.
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=....5&title=koppi

Uutta:

itseasiassa tulin kysymään tätä:

Ketjussa on ollut muitakin rastin hakijoita kun me kolme (ja Firlefanz), olisi kiva tietää mikä on syynä ettei nyt rastin hakeminen maistu? Talvi? Tuntemattomat kohteet? Ei vaan kiinnosta? Oma mielipide on että mitä enemmän hakijoita, sitä mielenkiintoisempaa. Onko toivomuksia (esim. "helpommat rastit")?

Tuohon olisi mukava saada vastausta joltain joka olisi kiinnostunut rasteja hakemaan, mutta ei jostain syystä niin tee.
    Omasta mielestäni rastien tunnistamisen "vaikeustaso" on ollut tähän mennessä mitä itse olen syksystä tätä harrastanut oikeastaan todella kohdallaan, keskimäärin ei liian helppoja mutta ei liian vaikeitakaan, omasta mielestäni osa hauskuutta on juurikin se että rastia joutuu myös miettimään/käyttämään päättelykykyä/karttoja/etsimään maastossa yms.
    Liian helposti tunnistettavat rastit saattaisivat tehdä hausta pelkän "nopeuskilpailun".

Mutta tosiaan saattaa olla että omat ajatukseni eivät ole samoja mitä muilla on, 2-3kpl aktiivisia hakijoita mukaan tekisi hommasta vieläkin mielenkiintoisempaa, joten josko joku "ulkopuolinen" jolla olisi hommaan kiinnostusta ja kommentoisi niin olisi todella positiivista, jos sillä saisi lisää väkeä mukaan, niin voin kyllä helpottaa omia kuviani (jo pelkästään kuvan hieman uudelleen rajaus saattaa helpottaa kohteen tunnistamista huomattavasti).

Oliko tämä?
    Juu, oli.
    Mitäs halvattua, mun kuvat on kadonneet ketjusta.

Suosittelen Tapatalkia, laittaa kuvat suoraan, kansanversio on ilmainen ja tällä saa snadin kilpailuedun kun voi laittaa kuvat "tien päältä"
    Tuossa oli vain se ongelma, että olen sen koittanut ladata jo aikaisemminkin, mutta työpuhelimeni (=ainoan puhelimeni) tietoturva-asetukset jostain syystä ei halua hyväksyä tuota Tapatalkia, ja en saisi noita asetuksia omatoimisesti muuttaa...

^Okei, sitten se on toki huonompi juttu. Mulla toimii duuni ja siviililuurissa . toinen vinkki on tämä https://pic.useful.fi/ mitä ite käytän jossen tapatalkia. Musta toimintavarmempi kun noi muut.. toki vaan mutua.
    Itselläni tosiaan käytössä tuo ikivanha aijaa.com kuvapalvelu (sinne tuli rekisteröityä joskun vuonna miekka ja kivi ja kun ei ole aikaisemmin ollut paljoa käyttöä, niin siellä olen pysynyt), nyt näyttää siltä että siellä aijaan päässä olisi jotai ongelmia, en saa edes omia kuvia siellä auki tällähetkellä, varmaan joko palvelinongelma taikka huoltotyö yms. menossa. Pitää odotella vaikka tämä päivä josko tilanne palautuisi. Mutta jos ei, niin pitää etsiä joku uusi palvelu käyttöön.

Nyt näyttäisi taas allekirjoittaneenkin kuvat löytyvän, eli oletuksellisesti oli joku vika/huoltotyö tuolla kuvapalvelun suunnassa.
    No, tänäin sitten taas töiden jälkeen rastia hakemaan, joko tämänhetkistä taikka sitten vaihtunutta (tämänhetkisestä aika hyvä veikkaus onkin olemassa)

Ja tässä...

Vanha oli Sibeliuksenkatu 6:n sisäpihan porttikäytävä.

Uusi on oletuksellisesti taasen vähin liian helppo, mutta vaihtuu ainakin sitten taasen nopeasti:

No justiinsa, mulla ei ollut mitään hajua edellisestä (vaikka tutunoloiselta paikalta vaikuttikin) ja viimeksi tänään ajelin tuosta vierestä ohi... Tosin eri katua pitkin eli eri kuvakulmasta mutta olisi tuo silti pitänyt tajuta.

Mä kävin jo aamulla ennen seiskaa tämän, nyt vasta muistin tänne sen postata
    Eli Paasikivenkatu 7

Uutta

Fuck The Police
    Sopenkorvenkatu 7

Uusi:

Lahti Halli

Uutta

Ilman varmistusta, aivan varmana rastin sijainnista ajoin Mukkulan Frisbeegolf radalle mutta joko olen sokea taikka sitten se ei ole siellä ja nyt olen ihan ymmällään...

Tommi, toivottavasti sulla on parempi onni (osaaminen) tuon rastin suhteen...

Tunnustan että pyörin Männistönrinteen alla, löysin noi puutkin ja osan taloista, mutta en saanut sitten kaikkea sopimaan, joten ei varmaan sekään.

Kysyin kollegoilta: Ei Mukkula, ei Laune, ei Männistönrinne... tää on jonku takapiha?
    Koitin kanssa Mukkulasta tulon jälkeen pyöritella tuota paikkaa/taloja kartassa mutta ei osu ei niin millään...

Lahden Kuvarastit

Tunnustan että pyörin Männistönrinteen alla, löysin noi puutkin ja osan taloista, mutta en saanut sitten kaikkea sopimaan, joten ei varmaan sekään.

Kysyin kollegoilta: Ei Mukkula, ei Laune, ei Männistönrinne... tää on jonku takapiha?
    Kyl tässä joku leikkipuisto ihan on (tuolla taustalla näkyy tuollainen vihreä köysiradan härveli) eikä olla kenenkään pihassa. Mikään virallinen fb-golfrata tämä ei kuitenkaan ole. Männistönrinteen alla tässä kyllä tavallaan ollaan, tai ei ainakaan kovin kaukana sieltä. Tässä (toivottavasti onnistuu) vähän isommalla resoluutiolla kuvaa hieman eri kulmasta:
    Ainakin kuvaa klikkaamalla pitäis näkyä isompi versio

Google maps:n mukaan paikka olisi "katsastajan leikkialue".
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...tle=leikkialue

Uusi:

Lahden Kuvarastit

Mäkelän Sähkö, Hämeenlinnantien ja Sopenkorvenkadun risteys
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...%C3%A4hk%C3%B6

Uusi:

Ei mitään hajua mikä tämä rakennus on.
    Mutta onneksi tiesin että se sijaitsee tässä.

Tähän avataan jotain. Vai olikohan jo avattu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •