HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 262 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 162 212 252 260 261 262 263 264 272 312 362 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.831 - 7.860 / 15445

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mero Katso viesti
    Tuosta Giantin Revoltista vielä: Mitat 178cm, 85cm jalan sisämitalla. Vanhassa fillarissa satula asettuu noin 75cm korkeuteen keskiöstä.

Asettuisin pituuden mukaan tuollaisen M/L kokosuosituksen puoleen väliin ja L alkaa 179cm ylöspäin. Nyt vaan harmina että noita L kokoisia olisi aika paljon paremmin saatavilla, eikä nykytilanteesta johtuen oikein maistu Helsinkiin koeajolle lähteminen. Mahtaako tuo L-koko sopia jos laittaa sentin pari lyhyemmän stemmin ja fiiliksen mukaan sitten haluaako siihen miinusta vai plussaa? Mitään kovin suurta droppia en edes hae satulasta tankoon vaan rennohko ajoasento olisi mieluinen.
    Itse sanoisin/arvaisin, että ML koko olisi sulle parempi. L kokokin voi olla, mutta sitä en kyllä kokeilematta ottaisi. Itse tosiaan 183/87 ja koko on ML. Se on mulle mun mielestä oikein sopiva, mutta aika lähellä sitä että koko voisi olla mulle myös L. Varmasti pystyisin ajaa molemmilla, L kokoa en ole kokeillut.
    Mutta lyhyemmällä stemmillä, ehkäpä.
    edit. näyttää tuolla cyclecenterissä olevan nettisivun mukaaan eri versioita Revoltista M, ML ja L kokoisina Itse testaisin, vaikka vähän hankalaa olisikin liikkua. Pikkuliikehän se on, itse kun kävin niin ei ketään muuta paikalla kuin minä ja myyjä.
    Köpö muokkasi tätä : 05.03.2021 at 10.17 Syy: lisätieto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Eiköhän sen ohjauksen hätäisyys ole muistakin tekijöistä kiinni kun stemmin pituudesta. 100-120mm stemmille tarkoitettuun kun lyö tuollaisen kiinni niin varmasti on hätäinen.

Eipä silti pitkiä enskapyöriä tekevältä valmistajalta olisi perinteistä gravelia voinut odottaakaan.
    Aika paljon ainakin ohjaustangon leveydestä. Eli lyhyellä stemmillä semmoinen 780mm leveä kippuratanko ja hyvä tulee On moderni geometria.

Tuosta Giantin Revoltista vielä: Mitat 178cm, 85cm jalan sisämitalla. Vanhassa fillarissa satula asettuu noin 75cm korkeuteen keskiöstä.

Asettuisin pituuden mukaan tuollaisen M/L kokosuosituksen puoleen väliin ja L alkaa 179cm ylöspäin. Nyt vaan harmina että noita L kokoisia olisi aika paljon paremmin saatavilla, eikä nykytilanteesta johtuen oikein maistu Helsinkiin koeajolle lähteminen. Mahtaako tuo L-koko sopia jos laittaa sentin pari lyhyemmän stemmin ja fiiliksen mukaan sitten haluaako siihen miinusta vai plussaa? Mitään kovin suurta droppia en edes hae satulasta tankoon vaan rennohko ajoasento olisi mieluinen.
    Kannattaa soitella cycle centeriin. Voi saada Giantin Euroopan varastolta parissa viikossa pyörän kuin pyörän, jos sattuu vain sieltä löytymään.

Kiitos vastauksista. Tuo Advanced 1 on se mikä kiinnostaisi eniten ja sitä ei juuri ML koossa ole, sillä tässä elättelin toiveita siihen L-kokoon sopimisesta. M-koosta taas veikkaan että satula nousee jo melko korkealle ja droppia tankoon tulee vähän liikaa omaan makuun.

Alennustakin mainostavat niin tiedä häntä saako tilaustavaraa samaan hintaan.

Mutta tosiaan aika arpomista näin etänä, että pakko se on kait uskaltautua käymään siellä etelässä.

^ Ehkä nyt itse kuitenkin soittaisin ja kysyisin asiaa, jos välimatka on pitkä ja joku asia askarruttaa mieltä.

^No ei tästä Tampereelta niin kovin pitkä matka, junalla 1,5h
    Mutta siis tuon koronan takia olisin mieluusti jättänyt reissun väliin.

Täytyy tosiaan soitella vielä. Eilen laitoin aamusta sähköpostia ja vielä ei ole vastausta kuulunut, joten ei tämä nyt kamalasti innosta lompakon nyörejä löysäämään. Harmi kun noita pyöriä huonosti muualta on löytynyt.

^No ei tästä Tampereelta niin kovin pitkä matka, junalla 1,5h
    Mutta siis tuon koronan takia olisin mieluusti jättänyt reissun väliin.

Täytyy tosiaan soitella vielä. Eilen laitoin aamusta sähköpostia ja vielä ei ole vastausta kuulunut, joten ei tämä nyt kamalasti innosta lompakon nyörejä löysäämään. Harmi kun noita pyöriä huonosti muualta on löytynyt.
    Soittamalla liikkeeseen viime syksynä sain vastaukset kaikkiin kysymyksiini heti ja täsmällisesti. Palvelu oli muutenkin bueno ja asiantuntemus vaikutti hyvältä.
    ps. Advanced 1 vm -21 oli viime syksynä blackfridayn jälkeisellä viikolla hintaan 1999,- Missään muualla en ole nähnyt samaan hintaan... Ei sillä, kyllä se mun mielestä on ihan hintansa väärti vähän kalliimmallakin.

Minusta tuo M on ns. pieneltä puolelta, M/L isolta puolelta ja L on liian iso, siis liian pitkä ja emäputki liia korkea.
    Varmaan geometriaakin tutkittu mutta linkki kuitenkin, lienee tässä:

https://www.giant-bicycles.com/fi/revolt-1-2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Sammy- Katso viesti
    Tilasin viikko sitten Rosen Backroadin grx810 1x11. Toimitusajaksi annettiin aluks 10 viikkoa. Perjantaina tuli viesti, että tilaus on lähetetty. Kannattanee kysellä asiakaspalvelusta tarkempia toimitusaikoja.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
    Eivät ole vielä vastanneet mitään. Ilmeisesti rahat lähtee vasta, kun pyörä lähetetään? Voisi laittaa luottokortilla "loton" vetämään Mieleiset Giantit oli loppu Euroopan varastolta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Eivät ole vielä vastanneet mitään. Ilmeisesti rahat lähtee vasta, kun pyörä lähetetään? Voisi laittaa luottokortilla "loton" vetämään Mieleiset Giantit oli loppu Euroopan varastolta.
    Näin tais mennä mullakin. Omani sain eilen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Mitä sanoisitte geometria eroista näiden pyörien välillä:
    Kona sutra ltd 54
    Bombtrack hook ext L
    Orbea Terra H30 M
    https://99spokes.com/compare?bikes=k...terra-h30-2021

Tässä ollut mietinnässä nämä vaihtoehdot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti
    Aika paljon ainakin ohjaustangon leveydestä. Eli lyhyellä stemmillä semmoinen 780mm leveä kippuratanko ja hyvä tulee On moderni geometria.
    Taisi tarkoittaa esimerkiksi keulakulmaa ja trailia

^^

Aika pienet erot mitoissa. Kona on noista mittojen perusteella vakain/vähemmän ketterä (isoin wheelbase ja trail). Orbeassa taas eniten maavaraa keskiön kohdalla. Mutta tosiaan lähellä toisiaan ovat kaiken kaikkiaan.

Olen gravelia miettinyt ja tämmöinen osuisi koon ja budjetin puolesta kohdilleen:

https://www.baiks.fi/tuote/tuotemerk.../revolt-1-20v/

Uskaltaako tuon tilata vai onko jotain parempaa samaan hintaan?

Pyörää en epäile, myyjää vähän, mutta jos tuo on haluamasi, niin miksipä ei, paremmista samaan hintaan en tiedä, mutta jos sopivasti kokosuositusten keskivälille osut ja vielä jos huoltoliike, siis joku muu kuin myyjän, osuu lähelle, niin tuskin petyt hankintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Pyörää en epäile, myyjää vähän, mutta jos tuo on haluamasi, niin miksipä ei, paremmista samaan hintaan en tiedä, mutta jos sopivasti kokosuositusten keskivälille osut ja vielä jos huoltoliike, siis joku muu kuin myyjän, osuu lähelle, niin tuskin petyt hankintaan.
    Osun oikeastaan vähän yläpäähän mittojen puolesta. Mitat 187cm ja 90cm. L suosittelee giantin sivut mutta toisaalta lueskelin täältäkin, että nuo on ilmeisesti hieman pieniä.

Tuo L vois olla juuri sopiva noin pitkäjalkaiselle, varo liian PITKÄN pyörän ostoa!

Tehtaan tietoja geometreineen, koon puolesta en voi ottaa kantaa, olen lyhyempi...

https://www.giant-bicycles.com/fi/revolt-1-2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Naquada Katso viesti
    Olen gravelia miettinyt ja tämmöinen osuisi koon ja budjetin puolesta kohdilleen:

https://www.baiks.fi/tuote/tuotemerk.../revolt-1-20v/

Uskaltaako tuon tilata vai onko jotain parempaa samaan hintaan?
    Jännä noi Baiksin sivut, tai siis nuo vaihtoehdot runkokokojen suhteen. Koko ML on olemassa, mutta puuttuu tuolta...

Tuo L vois olla juuri sopiva noin pitkäjalkaiselle, varo liian PITKÄN pyörän ostoa!
    Miten määritellään liian pitkä pyörä? Näkeekö sen geometriasta jollain?
    Roots, bloody roots

Vähän lyhytselkäiselle pyörä on helpommin liian pitkä geometriasta huolimatta, on omakohtaista tuosta, kun vähän samaa vikaa poden. Pituuden suhteen tarkkana, muu mitoitus helpompi todeta sopivaksi.
    Pari numeroa pienempänä mitään sen tarkempaa ei pyörän kysyjälle, ehkä kuitenkin sen että pari numeroa pienemmän Giantin valitsisin, siis S, kun mitat 174/83.

Devinci Hatchet carbon apex 11 tulossa kokoa M pitäisi saada huhtikuun alussa.geometriasta en osaa sanoa mutta toivottavasti käy tällaiselle 177cm pitkälle ei niin pitkäjalkaiselle.

Vähän lyhytselkäiselle pyörä on helpommin liian pitkä geometriasta huolimatta, on omakohtaista tuosta, kun vähän samaa vikaa poden. Pituuden suhteen tarkkana, muu mitoitus helpompi todeta sopivaksi.
    Pari numeroa pienempänä mitään sen tarkempaa ei pyörän kysyjälle, ehkä kuitenkin sen että pari numeroa pienemmän Giantin valitsisin, siis S, kun mitat 174/83.
    Itse kokeilin revolttia sekä s että m kokoisena ja päädyin m kokoiseen mitoilla 171/81. S koon rungossa omilla mieltymyksillä olisi satulatolppa tullut ulos liikaa omaan makuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Jännän pitkä reach tuossa Pässilässä. Tuleekohan gravelit menemään tuohon suuntaan, että rungot pitenee ja stemmin lyhenee, niin kuin yhdessä Bikeradarin artikkelissa mainittiin.
    On tämä mun mielestä ollut pitkän aikavälin trendi, että siirrytään pois maantiepyöristä periytyvästä geometriasta. Jos ajetaan teknistä pätkää niin pidemmällä vaakaputkella ja lyhyemmällä stemmillä on merkittäviä etuja. Pienissäkin runkokoissa päästään eroon siitä, että rengas voi osua kenkään. Painoa on vähemmän eturenkaalla ja kuski ei mene niin herkästi tangon yli.

Mutta ei tuo kaikkien makuun ole. Myös oma käsitys soratiepyörästä on sellainen, että se on maantiepyörä, jossa on pari senttiä leveämpi tanko sentin-pari lähempänä/ylempänä. Renkaan osuminen kenkään hitaissa vauhdeissa ei haittaa, sillä mulla on ollut tuo ominaisuus jokaisessa maantietangolla varustetussa pyörässä.

Tuo Pässilän runko on kallis. Painosta päätellen se on ohentamatonta putkea, enkä mä haluaisi noin tarpeettoman painavaa runkoa yhtään kalliimpaan pyörään. Esim. Planet-X:n titaanirungot on sekä halvempia että kevyempiä, ja kumpikin on samalla tavalla Kauko-Aasiassa tuotettuja.

Onko titaani niin pehmeä ajettava, että kärsii 31,6mm tolpan laittaa.
    Ehkä se joidenkin mielestä on pehmeä ajettava, mutta ero on kyllä korvien välissä.

Metallirungoissa putken halkaisija määrää tolpan halkaisijan, ellei sitten rakenneta satulatolppaa varten erikoisempia ratkaisuja. Useimmat titaanirungot on nykyään ulkohalkaisijaltaan 35,0 mm satulaputkella, johon seinämävahvuuden puolesta sopii 31,6 mm tolppa.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Itse kokeilin revolttia sekä s että m kokoisena ja päädyin m kokoiseen mitoilla 171/81. S koon rungossa omilla mieltymyksillä olisi satulatolppa tullut ulos liikaa omaan makuun.
    Giantin vaakaputki laskee vahvasti, satulaputkea jää makiasti näkyviin, sen puoleen pitkäjalkaiselle sopiva on ulkonäöltään kuin lasten runkoon kasattu.

Oma valinta ajokille menee vaakapituutta, satulakulmaa ja emäputken korkeutta eniten tuijottelemalla, loppujakin mitoista siinä sivussa.

Onko 174/83 siis pitkäjalkaiseksi/lyhytselkäiseksi luettava? Minä 174/82 ja olen aina ajatellut olevani lyhytjalkainen. Onko tässä nyt identiteettikriisin paikka?

Hyvin perusnormaaleja ollaan, lohduttaako?

Minulla on hitusen pitkäkinttuisuutta, rimppanatkin vielä, ylävartalokin rimpula, tarkkana on saanut olla ettei fillarin runko ole yhtään liian pitkä, jotta putkiosilla saa sopivan tiukan ajoasennon, siksi tuota muillekin varoitellut.

Täällä myös useamman kerran on ollut isoksi koettuja pyöriä, tuntuu enemmän olevan noin kuin liian pieneksi koetut. Rungon pitää olla niin lähelle sopiva kuskileen, että putkiosilla saa hyvän ajokin ja vielä mielellään jäisi pientä säätövaraa, kun kesä alkaa olla lopuillaan ja huomaa muutostarvetta.
    Kisakuskit ovat erikseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Onko 174/83 siis pitkäjalkaiseksi/lyhytselkäiseksi luettava? Minä 174/82 ja olen aina ajatellut olevani lyhytjalkainen. Onko tässä nyt identiteettikriisin paikka?
    No huh huh, kyllä! t. 178/79

Hyvin perusnormaaleja ollaan, lohduttaako?
    Kyllä tämä oli ihan mukava tieto tähän perjantaihin, kiitos vaan.

Olen omalla kohdallakin huomannut, että tosi tarkkaa on pyörän koon kanssa. Edellinen Ridley oli 54 ja jotenkin en sitä vain saanut sopimaan, vaikka kokeilin eri mittaisia stemmejä ym. Nykyinen Erdgeschoss koossa 52 osuu niin nappiin, että melkein pieni onnenkyynel aina tirahtaa, kun satulaan nousee. Paperilla aika pieniä eroja kuitenkin näiden runkojen välillä.

"Tiukka ajoasento"? Mitä sillä haetaan? En pottuile, vaan yritän saada kiinni kielikuvasta ja liian suuren pyörän "tuntumasta". Maastopyörissä yli-iso runko on normaali, monille tekisi hyvää pieni reality check pienemmällä rungolla normiajossa. Muotoillaan kysymys näin: mistä tietää ajavansa liian isolla pyörällä? Mistä tietää pyörän olevan liian pieni?
    Roots, bloody roots

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •