GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 12 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 389

Aihe: GT Grade

  1. #331
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Compay Katso viesti
    Vilk.E joko ostit Graden? Ostitko kivijalasta vai netistä ja joko pystyt antamaan arviota ajo-ominaisuuksista? Itseäni kiinnostaa myös kyseinen pyörä. Minulla on käytössä alumiininen Grade joka on edellistä vuosikertaa.
    Tänään painoin tilausnappia. Kokeilen alkuunsa miltä 2x voimasiirto tuntuu. Täpärissä ja läskissä on 1x... Sitä tottunut käyttämään. Mutta eiköhän sen saa jotenkin muutettua 1x jos siltä tuntuu...

  2. #332
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Hienoa! Kohta päästään jakamaan kokemuksia. Kävin Lunbergilla katsomassa Expert mallia ja pitihän siitä kaupat tehdä. Pitää laittaa perusvarusteet kiinni ja lähteä keräämään kilometrejä kunhan flunssa hellittää. Pienen lenkin heitin korttelin ympäri ja todella kevyesti liikkuvalta peliltä tuntui.

  3. #333
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Olen nyt ajanut GT Grade Carbon Expert pyörällä viikon työmatkat ja yhden kovempivauhtisen gravel-lenkin. Tässä hieman ajatuksia tästä uudesta pyörästä.

    Käytän pyörää työmatka-ajoihin ja gravel-lenkkeihin joita ajan hiekkateillä, poluilla ja latupohjilla. Tämä asettaa hieman haasteita koska ajan työmatkat reppu selässä joka lyhentää hieman ulottuvuutta, tai ainakin se siltä tuntuu. Eli jos pyörä olisi vain lenkkikäyttöön, niin pitäisin siinä hieman pidempää reachiä.

    Kahden päivän työajot meni ohjaamon säätämiseen. Vaihdoin stemmin 10cm:sta 7cm:n. Pyörä on yllättävän pitkä. Tämän jälkeen se tuntui jo melko hyvältä, mutta tuntui, että en saa aikaan normaalia pedaalipoweria. Ei muuta kuin luotilanka käyttöön ja lopputulos oli se, että vaihdoin setback tolpan sellaiseen jossa setback on hyvin pieni/olematon. Onneksi tolppa löytyi omasta varastosta. Tämän jälkeen ohjaamo oli täydellinen ja voima tuntui menevän oikeaan paikkaan. Jos ajaisin vain lenkkiä niin laittaisin 8/9cm stemmin, mutta tämä on nyt hyvä kompromissi.

    Huomasin jo asfaltilla, että Grade kiihtyy todella helposti. Vertailukohtana vuoden 2016 alumiini Grade joka oli minun edellinen gravel-pyörä. Tänään gravel- lenkillä pyörä tuntui erittäin hyvältä. Se on erittäin vakaa kovassakin vauhdissa ja sillä on erittäin helppo ajaa nousuja. Aivan kuin se koko ajan kehoittaisi hyökkäämään kovempaa Alamäessä uskaltaa ajaa kovempaa kurviin ja pitoa tuntuu olevan runsaasti. Osaltaan tähän vaikuttaa todennäköisesti rungon pituus ja teknologia ''Floating stays'' joka joustaa ajaessa ja tekee ajosta sopivalla tavalla ''pehmeää''. Vaikutus on hieman samanlainen kuin Canyon VCLS satulatolpalla. Ero on todella suuri verrattuna 2016 alumiini Gradeen.

    Välitykset ovat paremmat maastoa ajatellen kuin vanhan Graden. Tämä on minun ensimmäinen pyörä jossa käytän säännöllisesti kaikkia takapakan lehtiä. Välitykset eivät ole vielä loppuneet kesken työmatkan alamäkiosuuksilla. Tosin käytössä on ollut jo pienin ratas.

    Shimanon jarrut tuntuivat ensin tehottomammilta kuin Spyre HY-DR jarrut jotka minulla oli edellisessä pyörässä. Erityisesti takajarru oli heikko. Parin lukkojarrutuksen jälkeen palat heräsivät eloon ja tarvittava pito löytyi.

    Flip chipin vaikutusta en ole ehtinyt testaamaan. Se on ilmeisesti tarkoitettu tilanteeseen kun pyörä on täyteen lastattu ja halutaan vielä lisää vakautta ajoon. Tämän pääsen kokeilemaan vasta ensi kesän pitemmillä reissuilla. Kiinnityspisteitä tavaroille on rungossa runsaasti.

    Tällä hetkellä minusta tuntuu, että GT Grade Carbon Expert on erittäin hyvä ''yleispyörä'' jolla hoituu työmatkat asfaltilla ja gravel lenkit hiekkateillä ja metsässä.

  4. #334
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Nyt alkaa ilmestymään testejä/koeajoja uudesta Gradesta. Tässä yksi tuore.

    https://www.feedthehabit.com/gear-re...on-pro-review/

    GT on julkaissut myös hienon markkinointivideon

    The Grade Escape

    https://www.youtube.com/watch?v=5oZr...o#action=share

  5. #335
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Road.cc:n arvostelu GT Grade Carbon Expert 2020:sta: https://www.youtube.com/watch?v=VO5oxJT6tpU

    Olen pohtinut hankintaa, koska minulla on edellinen malli ja se on erittäin hyvä yleispyörä. Tässä uudessa mallissa on parannettu muutamia yksityiskohtia, joista tärkein on tila leveämmille renkaille. Uuteen malliin mahtuisi ilmeisesti 38-millinen Gravdal-nastarengas, joka ei mahdu edelliseen malliin. Valmistaja lupaa, että 42-millinen rengas mahtuu.

    Harmillisesti vaijerivedot ovat edelleen ulkoiset. Viistoputken ja keskiön alla on jokaisen vähänkään kosteissa olosuhteissa ajetun lenkin jälkeen hankalasti puhdistettava sotku: heinää, hiekkaa ja muuta. Voi olla, että ulkoisten vaijerinkuorten vaihto on helpompaa, mutta kuorten vaihdossa säästyvä aika otetaan korkojen kanssa takaisin pesemiseen kuluvana aikana. Vaijerinkuoria ei tarvitse vaihtaa usein, mutta täällä saa pestä pyörää paljon, viimeksi tänään! Minusta myös Pro-mallin Di2:n johtojen ja junction boxin asennus jättää siisteydessä toivomisen varaa. Boksi on nippusiteellä kiinni stemmissä ja sähköjohdot kierretty epämääräisesti jarruletkuun, jepjep.

    Kaikesta mainitusta huolimatta 105-osilla varusteltu Expert-malli voisi tulla kyseeseen.


  6. #336
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Road.cc:n arvostelu GT Grade Carbon Expert 2020:sta: https://www.youtube.com/watch?v=VO5oxJT6tpU

    Olen pohtinut hankintaa, koska minulla on edellinen malli ja se on erittäin hyvä yleispyörä. Tässä uudessa mallissa on parannettu muutamia yksityiskohtia, joista tärkein on tila leveämmille renkaille. Uuteen malliin mahtuisi ilmeisesti 38-millinen Gravdal-nastarengas, joka ei mahdu edelliseen malliin. Valmistaja lupaa, että 42-millinen rengas mahtuu.

    Harmillisesti vaijerivedot ovat edelleen ulkoiset. Viistoputken ja keskiön alla on jokaisen vähänkään kosteissa olosuhteissa ajetun lenkin jälkeen hankalasti puhdistettava sotku: heinää, hiekkaa ja muuta. Voi olla, että ulkoisten vaijerinkuorten vaihto on helpompaa, mutta kuorten vaihdossa säästyvä aika otetaan korkojen kanssa takaisin pesemiseen kuluvana aikana. Vaijerinkuoria ei tarvitse vaihtaa usein, mutta täällä saa pestä pyörää paljon, viimeksi tänään! Minusta myös Pro-mallin Di2:n johtojen ja junction boxin asennus jättää siisteydessä toivomisen varaa. Boksi on nippusiteellä kiinni stemmissä ja sähköjohdot kierretty epämääräisesti jarruletkuun, jepjep.

    Kaikesta mainitusta huolimatta 105-osilla varusteltu Expert-malli voisi tulla kyseeseen.

    Älä huoli plr. Hyvin lähtee hiekka,savi,kura jne. pois ihan perus vesihuuhtelulla. Ei ole tarvinnut sen kummemmin poistaa likaa esim. harjalla. Jos ostat Graden niin ota huomioon uudistunut geometria joka eroaa aika paljon vanhasta.

  7. #337
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Compay Katso viesti
    Hyvin lähtee hiekka,savi,kura jne. pois ihan perus vesihuuhtelulla. Ei ole tarvinnut sen kummemmin poistaa likaa esim. harjalla. Jos ostat Graden niin ota huomioon uudistunut geometria joka eroaa aika paljon vanhasta.
    Olisipa pesupaikka, jossa on juokseva vesi. :/ Vesisangolla ja harjalla mennään toistaiseksi ja tätä on harrastettu jo useita vuosia eli tutuksi on homma tullut. Vaijerinkuoret ovat edelleen alkuperäiset noin 15 000 km:n jälkeen, vaijereita on tullut vaihdettua.

    Huomasin myös tuon geometriamuutoksen, joka on mennyt urheilullisempaan suuntaan. Hyvä muutos sekin!

  8. #338
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Onhan tuo. Omaani (vuosimallia 2015 carbon Ultegra) kun olen ollut erittäin tyytyväinen ja olen valitellut lähinnä sitä, että jos olisi hieman enemmän rengastilaa. Rukouksiini on vastattu. Toiseksi olen haikaillut etuhaarukkaan kiinnikkeitä pyöräreissuilla ja nyt nekin on sitten hoidettu. Alkaa olemaan ainakin paperilla täydellinen peli omiin tarpeisiini.

    Minusta tämä kakkosmalli on kyllä gravelimman oloinen. En ole koskaan pitänyt omaani GG-pyöränä, vaan pikemminkin jokapaikan höylänä, jolla voi ajella maanteillä (joista osa alkaa olla siis todella huonoja) mutta mennä myös mettään. Tai melkein mihin vain aivan vaativimpia maastoja lukuun ottamatta.

  9. #339
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    36
    Onko Carbon 2020ssä haarukan kruunussa mitään millä siihen saa lokasuojan kiinni? Haarukan takana kierteellinen reikä mikä ei näy missään kuvassa? Esittelytekstissä sanotaan, että "pannier and fender compatible", mutta kuvissa näkyy vain noi pannier-kiinnikkeiden reiät.
    Ja millainen tuo takalokasuojan irroitettava kiinnike on? Muovia ja kiinnitetään kuminauhoilla, joitain sellaisia kuvia näin?

  10. #340
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ratine Katso viesti
    Onko Carbon 2020ssä haarukan kruunussa mitään millä siihen saa lokasuojan kiinni? Haarukan takana kierteellinen reikä mikä ei näy missään kuvassa? Esittelytekstissä sanotaan, että "pannier and fender compatible", mutta kuvissa näkyy vain noi pannier-kiinnikkeiden reiät.
    Ja millainen tuo takalokasuojan irroitettava kiinnike on? Muovia ja kiinnitetään kuminauhoilla, joitain sellaisia kuvia näin?
    Kyllä. Etuhaarukan takaosassa on kiinnityspiste lokarille. Seatstayseihin tulee erillinen kiinnike kuminauhavirityksellä. En ole ihan varma vaatiiko kiinnipysyminen/toiminta tuota. Sovittelen Bluemelsejä lähipäivinä ja voin kertoa miten sopivat paikalleen. Kiinnikettä minulla ei vielä ole. Tulee jälkitoimituksella.

  11. #341
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Bluemelsit menivät paikalleen. Etulokarissa olisi voinut olla hieman pidempi etuhaarukkaan kiinni tuleva kiinnike. Lokari jäi hieman "nokalleen". Takalokari vaikuttaa riittävän jämäkältä ilman tuota seatstayseihin tulevaa palikkaa, mutta täytyy vielä ajaa pari lenkkiä jotta näkee miten toimii käytännössä.

  12. #342
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Tuli tämä pyörä vastaan kun katsellut käytettyjä torilta. Nyt katsoin että Englannista saisi 2017 mallin Tiagraa 520 punnalla Suomeen. Onko tuossa jotain huomioitavaa miksi ei kannattaisi hommata tuohon hintaan? Rengastila mietityttää ja kiekkojen kestävyys/takuu? Toisaalta tallissa on läski ja hybridi 42mm nastoilla joilla pärjää pahimmat kelit niin tämä voisi ehkä olla hyvä täydennys ja todennäköisesti saisi vielä eteenpäin tarvittaessa jos haluaa hommata isomman rengastilan pyörän.

  13. #343
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    37
    Onko kukaan ajanu Gradea direct drive smart trainerissa? Grade on itellä ainoa käyräsarvinen, joten luonnollisesti toimii ns. kuntopyöränä. Olis mukava päivittää nykyinen trainer (karvalakki Tacx Blue Matic) vähän parempaan direct driveen, mutta mietityttää tuo takapään calibarin sopiminen moisiin vehkeisiin... Kokemuksia?

    Miettinyt mm. seuraavia trainereita: Tacx Flux S/2, Kickr Core, Elite Direto

    Oma Grade on 105 2018 alu.

  14. #344
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti quutti Katso viesti
    Onko kukaan ajanu Gradea direct drive smart trainerissa? Grade on itellä ainoa käyräsarvinen, joten luonnollisesti toimii ns. kuntopyöränä. Olis mukava päivittää nykyinen trainer (karvalakki Tacx Blue Matic) vähän parempaan direct driveen, mutta mietityttää tuo takapään calibarin sopiminen moisiin vehkeisiin... Kokemuksia?

    Miettinyt mm. seuraavia trainereita: Tacx Flux S/2, Kickr Core, Elite Direto

    Oma Grade on 105 2018 alu.
    No hyvä kun kysyin - 1mm jää jarrusatulan ja Fluxin S väliin ei muutakun maistuvia trainer kilometrejä!

  15. #345
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    66
    Oma 2020 Carbon Expert kotiutui tällä viikolla. Yritin tänään ruuvailla siihen lokasuojat kiinni, mutta jäi yritykseksi.

    Etuhaarukan reikä on tosiaan niin ulhäällä, ettei kiinnike yllä millään. Takahaarukan viistoputkien väliin tuleva asennuspala on puolestaan niin matalalla, että alkperäinen 45mm rengas ei lokasuojan kanssa mahdu pyörimään. Vaatii siis hieman suunnittelua ja kiinnikkden tekoa.

    Onko joku ratkonut samat ongelmat?

  16. #346
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spire Katso viesti
    Oma 2020 Carbon Expert kotiutui tällä viikolla. Yritin tänään ruuvailla siihen lokasuojat kiinni, mutta jäi yritykseksi.

    Etuhaarukan reikä on tosiaan niin ulhäällä, ettei kiinnike yllä millään. Takahaarukan viistoputkien väliin tuleva asennuspala on puolestaan niin matalalla, että alkperäinen 45mm rengas ei lokasuojan kanssa mahdu pyörimään. Vaatii siis hieman suunnittelua ja kiinnikkden tekoa.

    Onko joku ratkonut samat ongelmat?
    Onneksi olkoon uuden pyörän johdosta! Hyvä valinta. Minulla on samanlaisessa pyörässä Bluemels 45 lokarit. Etulokarin kiinnike riitti juuri ja juuri kun sitä muotoili sopivasti. Taakse en ole laittanut tuota tukea koska asennuksesta tuli riittävän jämäkkä ilman sitäkin. Mitkä lokarit sinulla on? Oletko ehtinyt jo ajamaan? Mitkä oli ensimmäiset tunnelmat?

  17. #347
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Compay Katso viesti
    Onneksi olkoon uuden pyörän johdosta! Hyvä valinta. Minulla on samanlaisessa pyörässä Bluemels 45 lokarit. Etulokarin kiinnike riitti juuri ja juuri kun sitä muotoili sopivasti. Taakse en ole laittanut tuota tukea koska asennuksesta tuli riittävän jämäkkä ilman sitäkin. Mitkä lokarit sinulla on? Oletko ehtinyt jo ajamaan? Mitkä oli ensimmäiset tunnelmat?
    Kiitos! Koetin laittaa Motonetin täyspitkät "First Gear" muovisuojat, jotka olemukseltaan todella lähellä tuota Bluemelsia. Näitä olen parissa muussa pyörässä käyttänyt ja olleet hinta-laatusuhteeltaan loistavat. Pitää käydä tutkimassa nuo Bluemelsit jossakin liikkeessa, että eroavatko jotenkin.

    Ensi lenkki tällä huomenna. Kasauksen yhteydessä tänään muokkasin hieman voimansiirtoa, edessä 30t ratas --> 36t ja takapakka 11-32 --> 11-28. Lisäksi vaihdoin ohjaustangon, sekä satulan omiin luottomerkkeihin.

    Ensitunnelmat toki positiiviset. Olen ehtinyt pyörään tutustumaan melko hyvin ja ostopäätös oli aika selvä. Nyt sattui sopiva tarjous tuossa vuodenvaihteen korvilla kohdalle ja hankinta konkretisoitui.

  18. #348
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    36
    Laitoin 46-milliset Mpart Primot, siinä on pidempi kiinnike edessä. Ja kun lokasuojakin on pitkä niin pitää roiskeet hyvin kurissa.



    Takana melko ahdasta, mutta 42mm Continentaleilla ei vielä ole nuoskalumesta tai kurasta mennyt umpeen. 45mm renkailla tulee ahdasta 46-millisillä lokareilla, ehkä menee jos tota lisäkiinnikettä vetää vaikka nippusiteillä tms. lähemmäs satulaputkea.


    Pyöräpaketin mukana tuli muutama osa mille en keksinyt paikkaa.

    Mihin mahtaa olla tarkoitettu noi 2 tarraa. Ja sitten pieni metalliläpyskä, missä on pikkutarra takana, mikä se on? Ja minne toi kumitulppa kuuluu?

  19. #349
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ratine Katso viesti
    Laitoin 46-milliset Mpart Primot, siinä on pidempi kiinnike edessä. Ja kun lokasuojakin on pitkä niin pitää roiskeet hyvin kurissa.



    Takana melko ahdasta, mutta 42mm Continentaleilla ei vielä ole nuoskalumesta tai kurasta mennyt umpeen. 45mm renkailla tulee ahdasta 46-millisillä lokareilla, ehkä menee jos tota lisäkiinnikettä vetää vaikka nippusiteillä tms. lähemmäs satulaputkea.


    Pyöräpaketin mukana tuli muutama osa mille en keksinyt paikkaa.

    Mihin mahtaa olla tarkoitettu noi 2 tarraa. Ja sitten pieni metalliläpyskä, missä on pikkutarra takana, mikä se on? Ja minne toi kumitulppa kuuluu?
    Kumitulppa kuuluu ohjainlaakerin hatun reikään ettei mene vesi sisälle. Tarroilla voi varmaan suojata runkoa aroista paikoista. Tuo metallipala on kyllä arvoitus....

  20. #350
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    36
    Kumitulppa on halkaisijaltaan 10mm ja stemmin hatussa on 6mm kuusiokolo, ei kuulu tulppa siihen. Ja tarrat on rungon suojaukseen, joo, mutta takahaarukassa oli jo läpinäkyvä suojateippi ketjupuolella.

  21. #351
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    36
    Löysin tuon metalliosan, se on Shimanon brazed-on etuvaihtajaan kuuluva backup plate, löytyy täältä https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RAFD001-01-ENG.pdf. Sitä ei GT:hen tule, runko on litistetty juuri tuolta kohtaa ja brazed-on korvake on erilainen kuin linkin kuvassa. Ovat kuitenkin lähettäneet sen pyörän mukana.

  22. #352
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    GT Grade Carbon Expert 2020 houkuttaa, mutta vähemmän yllättäen olen taas kahden koon välissä. Kumpikohan olisi parempi valinta tuolla uudella geolla ja 187/91 cm mitoilla, 55 vai 58? Järki sanoo, että 58cm olisi turvallisempi valinta, mutta jotenkin houkuttaa tuo pienempi. Lähinnä mietityttää stack, kun se on tuossa 55:ssa headset mukaan laskettuna 16 mm nykyistä pyörää matalampi.

    Nykyisessä pyörässä on 10 cm droppi -17°/110mm stemmillä, mutta laskeskelin että Graden droppi olisi maksimi spacereilla +-7 asteen stemmillä jotain 9-6,7 cm:n väliltä, minkä ajattelen olevan ok.

    Pyörällä tulisi ajettua gravelin lisäksi paljon maantietä, niin suht aggressiivinen ajo-asento tuskin haittaisi, mutta tuleekohan tässä joku ongelma mitä en hahmota? Satulan korkeus on mulla 81,6 cm, mutta ainakin vanhassa Gradessa riitti 65mm tolppaa rungon sisällä ja ilmeisesti tuossa on vakiona setback tolppa.

    Vertailu: https://imgur.com/Ymp6T1x

  23. #353
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Missäpäin Suomea vaikutat? Jos onnistuis koeajo jonkun jo omistavan pyörällä. Itse olen 186cm ja 89cm inseam sekä pitkähköt kädet ja päädyin 55-runkoon. Se on M-koon merkinnällä, mikä vähän ihmetyttää, kun on itselle sopiva. Meinasin päätyä 58-kokoon, mutta onneksi tajusin, että pienempi on sopivampi (omaan käyttööni).

  24. #354
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Missäpäin Suomea vaikutat? Jos onnistuis koeajo jonkun jo omistavan pyörällä. Itse olen 186cm ja 89cm inseam sekä pitkähköt kädet ja päädyin 55-runkoon. Se on M-koon merkinnällä, mikä vähän ihmetyttää, kun on itselle sopiva. Meinasin päätyä 58-kokoon, mutta onneksi tajusin, että pienempi on sopivampi (omaan käyttööni).
    Joensuussa. Hyvä kuulla, että noin samanlaisilla mitoilla 55 on sopiva. Ehkä se M-koko tosiaan hämää

  25. #355
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    66
    Samansuuntaisia kokemuksia. Itsellä mittaa 180cm ja pyörässä kokomerkintä S,

  26. #356
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    66
    Vaihdoin Gradeen alle 45mm WTB Riddlerit Sipoon Gravel Paradise Solo TT:tä varten. Pehmensi menoa huomattavasti noilla epätasaisemmilla sorateillä. Tuntuvat muutenkin toimivan paremmin kuin tehdasasennetut 37mm. Tuo on melkolailla maksimikoko, jonka 700c vanteelle uskaltaa laittaa. Lokasuojat joduin ottamaan pois. Tilaa noille olisi riittänyt, mutta viistoputkien kiinnike on mielestäni liian alhaalla ja vaatii jonkin patentin keksimistä.

    Rengas on todella tiukasti tuossa tubeless vanteen reunassa kiinni ja irroitus vaatii melkoista voimaa. Samoin uuteen renkaaseen täytyy pumpata painetta reilusti ennen kuin napsahtavat vanteelle. Sisärenkaita käyttävänä vähän hirvittää, miten vaihto kenttäolosuhteissa onnistuu.

    Myös satulatolppa meni uusiksi. 0mm offset tuntui itselle toimivammalta.

  27. #357
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spire Katso viesti
    Myös satulatolppa meni uusiksi. 0mm offset tuntui itselle toimivammalta.
    Vaikuttiko tuo tolpan vaihto miten peräpään joustavuuteen? Omilla massoilla ja satulan korkeudella perä tuntui ekoilla lenkeillä melkoiselta hyppykepiltä. Tilasin 0mm setback tolpan testiin, kun satulasta meinaa loppua kiskot kesken vakiotolpalla.

  28. #358
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    66
    Samaa ennalta vähän mietin, mutta en huomannut kyllä omalla huimalla 70 kilon massalla mainittavaa eroa, joskin samalla menivät renkaat uusiksi, mikä hieman hankaloittaa vertailua. Edelleen vaimentaa. Itselläni oli sama tilanne kiskojen kanssa ja siitä huolimatta tuntui, että lenkin loppua kohden valuin satulan kärkeen.

  29. #359
    Onko joku sovitellut 2020 graden 2x versioon isompia eturattaita ? Ajatuksena olisi laitella wattikammet ja sitä myötä pienempi ratas kasvaisi 30t -> 34t, eikä tuolla nyt super paljon ole tilaa tarjolla.
    Ilmeisesti 2016 malli on tullut ulos 52/36 rattailla, mutta näistä uudemmista en löytänyt mitään inffoja.

  30. #360
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hipsulinviiksi Katso viesti
    Onko joku sovitellut 2020 graden 2x versioon isompia eturattaita ? Ajatuksena olisi laitella wattikammet ja sitä myötä pienempi ratas kasvaisi 30t -> 34t, eikä tuolla nyt super paljon ole tilaa tarjolla.
    Ilmeisesti 2016 malli on tullut ulos 52/36 rattailla, mutta näistä uudemmista en löytänyt mitään inffoja.
    Mulla on ollut 105 50/34 kammet paikallaan ilman ongelmia. Vähän reilu 3mm jää näköjään chainstayn ja pikkurattaan väliin. 4mm kuusiokoloavain ei mennyt enää suosiolla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •