MPMessutGiantElectrobikeGarmin
Sivu 97 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 87 95 96 97 98 99 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 4157

Aihe: Kestävyysurheilun perusteet

  1. #2881
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Vanha kunnon, kunnon vanha PPP-testi on kyllä yllättävän toimiva aerobisen kynnyksen tarkasteluun. Ei maksa mitään, ei tarvitse mitään ylimääräisiä härpäkkeitä ja sitä voi kokeilla vaikka joka lenkillä useaan kertaan. Varmasti on hienompiakin metodeja, mutta helppo toteutus ja toistettavuus ovat itselle tärkeämpiä seikkoja kuin absoluuttinen tarkkuus.

    Google neuvoo. PPP=Haimaperäinen pannikuliitti ja moniniveltulehdus

    Käytän uudempia metodeja, jos vanhojen jäärien systeemit aiheuttavat tuota Ilmenee varmaankin ajaessa ulospäin vinksottavina polvina

  2. #2882
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Google neuvoo. PPP=Haimaperäinen pannikuliitti ja moniniveltulehdus

    Käytän uudempia metodeja, jos vanhojen jäärien systeemit aiheuttavat tuota Ilmenee varmaankin ajaessa ulospäin vinksottavina polvina
    Saman tuloksen mäkin googlella sain

  3. #2883
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    No joo. Tottakai kyse on puhumisesta vedon aikana.

    Noin muuten kp kertoi hyvin omatkin ajatukset datan käytöstä. Kiva lisä tekemiseen. Ei noita ole mikään pakko käyttää, jos ei tykkää. Mutta tosiaan aika monella tuntuu dataähky tulevan joidenkin vuosien jälkeen. Kannattaakin miettiä mistä tuo johtuu. Onhan se vähän niinkuin itselleen valehtelelua, jos watit heitetään metsään, kun tehot alkavatkin laskea.

    Nykyään on tosi hyviä mittaustapoja, mutta oma prosessori ei välttämättä osaa käsitellä tuloksia...

  4. #2884
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    421
    Tasapaino se on tärkeintä harjoittelussa, on mittarit mutta on myös kehonkuuntelu, on kovaa mutta on myös rauhallista, loppu on sitten uskoa systeemiin koska kukaan ei voi sanoa oikea tapaa juuri sinulle, jos et loukkaannu tai kuole harjoitteluun vaan nautit siitä ja kehityt asiat on hyvin.

  5. #2885
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    752
    Millä ohjelmalla tuota syke/tehodataa kannattaa tallentaa jotta saan .fit tiedoston auki kubioksessa? Zwift ei näytä tallentavan hrv dataa, sykevyönä polar H10.

  6. #2886
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    215
    Piti vähän itsekin tutustua tuohon DFA menetelmään. Tein testin 6min portailla ja määritin aerobisen kynnyksen ventilaatiokynnyksillä ja DFA-menetelmällä. Suht hyvin olivat linjassa nuo, ventilaatiokynnyksillä sain kynnyssykkeeksi 156 ja DFA 0,75:lla 161, teho n. 220W. Samojen portaiden väliin osui kynnys. Näin fysiologian kannalta itseäni toki kiinnostaa että mikä näitä muutoksia yhdistää toisiinsa.

  7. #2887
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Minulla oli tosiaan itsellä ajatukseni koettaa tuota vähän toisenpäin, eli ajan teholla, jonka oletan olevan aerokynnys, tai vähän alle sen. Sitten 2-3h vetoa, ja katsoo milloin dfa karkaa. Todennäköisesti tuo on aika hyvin sykkeen kanssa linjassa. Mutta kuitenkin siis niin, että katselee jälkeenpäin sohvalla settejä.

    Periaatteessa tuota olisi jo mahdollista käyttää pelkästäänkin. Siis aerolenkeillä watit ja sykkeet kokonaan pois näkyvistä ja applen kello näyttämään dfa arvoa. Kotona voi sitten katsoa, miten sykkeet ja watit ovat käyttäytyneet.

    Harmi, kun ei löydy ensimmäistäkään iphonea. Garminin rajapinnoissa oli kaiketi jotain rajotteita, eli ihan helposti tuota ei saa suoraan edgen näytölle.

  8. #2888
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Millä ohjelmalla tuota syke/tehodataa kannattaa tallentaa jotta saan .fit tiedoston auki kubioksessa? Zwift ei näytä tallentavan hrv dataa, sykevyönä polar H10.
    Edgellä. Ainakin 530:ssä on asetus, jonka jälkeen hrv alkaa siirtymään .fit tiedostoon.

    https://www8.garmin.com/manuals/webh...2D55FDEB1.html

  9. #2889
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minulla oli tosiaan itsellä ajatukseni koettaa tuota vähän toisenpäin, eli ajan teholla, jonka oletan olevan aerokynnys, tai vähän alle sen. Sitten 2-3h vetoa, ja katsoo milloin dfa karkaa. Todennäköisesti tuo on aika hyvin sykkeen kanssa linjassa. Mutta kuitenkin siis niin, että katselee jälkeenpäin sohvalla settejä.

    Periaatteessa tuota olisi jo mahdollista käyttää pelkästäänkin. Siis aerolenkeillä watit ja sykkeet kokonaan pois näkyvistä ja applen kello näyttämään dfa arvoa. Kotona voi sitten katsoa, miten sykkeet ja watit ovat käyttäytyneet.

    Harmi, kun ei löydy ensimmäistäkään iphonea. Garminin rajapinnoissa oli kaiketi jotain rajotteita, eli ihan helposti tuota ei saa suoraan edgen näytölle.
    Joo, halusin tommosen baselinetestin, että sain vähän käsitystä aiheeseen ja siihen että osuuko se ylipäätään kohdalleen. Seuraavaksi sitten pidemmillä lenkeillä muuttujan tarkastelua.

  10. #2890
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    215
    Tänään 2h PK-lenkillä pysyi DFA tasaisen korkeana n. 1,35 tasolla lukuunottamatta alussa ja lopussa tekemiäni lyhyitä 5*40-60sek kiihdytyksiä. Toimivalta näyttää toistaiseksi. Tossa eilisessä kynnystestissä oli myös mielenkiintoista se että DFA käyttäytyi kynnysmaisesti. Jyrkkä lasku molemmilla kynnyksillä, mutta pk- ja vk-alueella suht tasaista. Millaisia havaintoja muilla?

  11. #2891
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Vanha kunnon, kunnon vanha PPP-testi on kyllä yllättävän toimiva aerobisen kynnyksen tarkasteluun. Ei maksa mitään, ei tarvitse mitään ylimääräisiä härpäkkeitä ja sitä voi kokeilla vaikka joka lenkillä useaan kertaan. Varmasti on hienompiakin metodeja, mutta helppo toteutus ja toistettavuus ovat itselle tärkeämpiä seikkoja kuin absoluuttinen tarkkuus.
    Toinen vanha nyrkkisääntö aerobiseen PK-alueen harjoitteluun on se että pystyy lenkillä vaivatta hengittämään pitkiä, useiden kymmenien minuuttien jaksoja vain nenän kautta, suu kiinni. Silloin ei ainakaan mene liian lujaa. Toki tuo vaatii sen että nenän ontelot on auki, ei ahtaumia, tulehdusta tai nuhaa.

    DFA alpha1 arvon saa selville myös ilman Applen kelloja kun tallentaa harjoitusdatan HRV muodossa ja siirtää sen Kubiokseen.

    Mikäli olen ymmärtänyt oikein DFA-a1 arvo lasketaan lyhyen aikavälin esim. 4-16 lyöntiä sykevälivaihtelusta käyttäen matemaattisia menetelmiä kuten fraktaaliteoriaa. Mikäli mä ymmärrän oikein tuota matemaattista analyysiä ja teoriaa sen takana niin DFA-a1 arvo kuvaa "epäjärjestyksen pienemisessä tapahtuvaa muutosta" sykevälivaihtelussa kun rasitus kasvaa. Levossa ihmisen sydämen toimintaa ohjaa tahdosta riippumaton hermosto ja sykevälivaihtelu (peräkkäisten lyöntien välinen aika) on enemmän satunnaista ilman säännönmukaisia rakenteita. Sitten kun rasitusta lisätään niin säännönmukaisuus kasvaa, aerobisella kynnyksellä tapahtuu säännönmukaisuudessa muutos joka pystytään matemaattisilla menetelmillä ja teorioilla löytämään.

    Research Gatessa näköjään tarjolla ilmaiseksi uusi, vahvasti tieteellinen artikkeli aiheeseen liittyen:

    https://www.researchgate.net/publica...te_Variability

    Tuossa artikkelissa mainitaan muutamia puutteita ja jatkotutkimusaiheita mm. naisia ei artikkelissa kuvatuissa testeissä ollut ollenkaan ja lisäksi sykevälivaihtelu mitattiin korkealaatuisilla, sairaalatason mittalaitteilla.
    pulmark muokkasi tätä : 27.02.2021 at 18.26

  12. #2892
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.263
    Ite yrittänyt opiskella HRV-idean ja jotenkin sen kait ymmärtänyt. hankin omfit:n itelle ja tuntuu ihan fiksulta. äksöniä ja rauhoitu hermoston tasapainosta kait on kyse. ja miksei se toimisi juuri alemman kynnyksen haussa kun siinä kait just nuo asiat vähän kinastelee.

  13. #2893
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    752
    Kokeilin itsekkin löytää tuota kynnystä, käytin sykkeen tallennukseen elite hrv appia.
    Portaitten pituutena käytin 4 minuuttia ja Dfa a1 arvo aina viimeiseltä minuutilta.

    Näyttäisi 250w kohdalla sykkeellä 137 vasta putoavan 0.75, paljon korkeammalla kuin oletin.
    Pitänee testailla vielä pitempiä vetoja.


  14. #2894
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    Ite yrittänyt opiskella HRV-idean ja jotenkin sen kait ymmärtänyt. hankin omfit:n itelle ja tuntuu ihan fiksulta. äksöniä ja rauhoitu hermoston tasapainosta kait on kyse. ja miksei se toimisi juuri alemman kynnyksen haussa kun siinä kait just nuo asiat vähän kinastelee.
    Itseasiassa aerobisella kynnyksellä se rauhoitu puoli (parasympaattinen) autonomisesta hermostosta on vetäytynyt taka-alalle ja äksön puoli (sympaattinen) hallitsee. Äksön puoli saa aikaan mm. sydämen sykkeen nousun ja iskutilavuuden suurenemisen. Rauhoitu puoli ohjaa sydämen toimintaa toiseen suuntaan.

    Bruce Rogersin tunnin haastattelu EI podcastissa on todella hyvää taustatietoa hieman enemmän kansantajuisesti kuin Research Gaten tutkimusartikkeli jos haluaa tarkempaa tietoa DFA-a1, sen löytymisestä suhteessa aerobiseen kynnykseen osittain sattumalta, vähän fraktaaleista ja aika paljon testaamisesta, fysiologiasta:

    https://x3training.com/endurance-inn...bic-threshold/

  15. #2895
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Osaako joku käyttää kubiota? Luulen oikein puoleisen sykevälivaihtelu datan olevna virheellistä. Mistä tuo johtuu? Itse epäilen, että aiemmassa ajossa on ollut käytössä garminin vyö ja uudemmassa wahoo, mutta tuota ei varmaan voi tarkistaa mistään.

    Tehomittarin tarve poistuu kyllä kokonaan gravellista, jos dfa arvon saa näyttöön. Jälkikäteenkin noiden katsomien on aika antoisaa. Näkee, onko se sykeen perusteella ajettu veto ollut oikeasti kynnyksellä, vai onko taas kerran paukutettu veekoota.


  16. #2896
    r.a.i Guest
    ^

    Unconfirmed or incompatible heart rate monitors

    We cannot confirm that the below monitors transmit accurate R-R intervals, and thus cannot be used for measuring HRV (but are fine for measuring basic HR).
    • Biostrap*
    • Wahoo BLUEHR*
    • Wahoo TICKR FIT Heart Rate Armband*
    • Polar OH1 Armband*
    • Vernier Go Wireless Heart Rate*
    • Geonaute*
    • MyZone MZ-3*
    • UnderArmour UA Heart Rate*
    • LifeBEAM hats
    • TomTom BLE HRM*
    • Mio ALPHA
    • Scosche RHYTHM+*
    • Fitbit Charge HR*
    • Lezyne HRM
    • Most inexpensive chest straps sold on Alibaba
    • Knock off brand monitors

  17. #2897
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    ^

    Unconfirmed or incompatible heart rate monitors

    We cannot confirm that the below monitors transmit accurate R-R intervals, and thus cannot be used for measuring HRV (but are fine for measuring basic HR).
    • Biostrap*
    • Wahoo BLUEHR*
    • Wahoo TICKR FIT Heart Rate Armband*
    • Polar OH1 Armband*
    • Vernier Go Wireless Heart Rate*
    • Geonaute*
    • MyZone MZ-3*
    • UnderArmour UA Heart Rate*
    • LifeBEAM hats
    • TomTom BLE HRM*
    • Mio ALPHA
    • Scosche RHYTHM+*
    • Fitbit Charge HR*
    • Lezyne HRM
    • Most inexpensive chest straps sold on Alibaba
    • Knock off brand monitors
    Mutta tuosa ei ole tickr vyötä. Voihan siinä olla patteritkin lopussa...

  18. #2898
    r.a.i Guest
    No Oisko sitten tämä?

    Wahoo TICKR Issues


    Important Note: The Wahoo TICKR only transmits accurate R-R intervals for use with HRV measurements via Bluetooth only. Do not use the ANT+ feature of the Wahoo TICKR with Elite

  19. #2899
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Wahoo TICKR Issues[/h]Important Note: The Wahoo TICKR only transmits accurate R-R intervals for use with HRV measurements via Bluetooth only. Do not use the ANT+ feature of the Wahoo TICKR with Elite[/QUOTE]

    Olisi. Garmin tietysti yhdistää ant+ kanssa.

  20. #2900
    pulmark Guest
    ^^^ Todella omituiselta HRV-käppyrä näyttää oikealla, suorastaan kaoottiselta. Sydän ollut jossain random-moodissa. Luonnossa terveessä biologisessa systeemissä on tietty määrä järjestystä ja tietty määrä kaaosta, sopivassa suhteessa. Terve sydän ja sykevälivaihtelu on esimerkki tästä. Sydän voisi periaatteessa lyödä tasaisemminkin ilman peräkkäisten lyöntien välistä vaihtelua, taajuus vain vaihtelisi. Peräkkäisillä lyöntien vaihtelulla on kuitenkin tarkoitus, niillä trimmataan sydäntä rytmin vaihteluihin. Hiton iso vaihtelu (kaaos) ja todella pieni vaihtelu (tasaisuus) on kuitenkin huono. Ihmisen hermosto on viisas värkki.

    Sille HRV käppyrälle voi yrittää ajaa ns. korjauksen. Maksetussa versiossa Kubios tekee sen automaagisesti. Paatonilla taitaa olla käytössä ilmainen versio kun kuvan mukaan korjausta ei ole tehty: beat correction == none. Jos korjauksessa tulee esille paljon virheitä esim. yli 10% niin eihän se data silloin ole oikein eikä tarkempaa analyysiä voi tehdä.

    https://www.kubios.com/hrv-preprocessing/

    Niinkuin tuossa Rogersin haastattelussa kerrotaan niin virheet HRV mittauksessa voi vääristää esim. DFA-a1 arvoa paljon.

    Kaupallinen tiedote: Suosittelen Polarin sykevyötä.

    DFA-a1 mittaukseen liittyen reaaliaikaisella mittauksella olisi se hyöty että pitkillä lenkeillä tai esim. kuumissa olosuhteissa aerobinen kynnys elää ja muuttuu harjoituksen aikana. Jos oikein yrittää hifistellä ja ajaa koko ajan likellä aerobista kynnystä niin tuo kannattaa ottaa huomioon. Itse ajelen normi PK-lenkit ihan reilusti aerobisen kynnyksen alapuolella.

  21. #2901
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    651
    Sain kanssa samannäköistä dataa kun tuo Paatonin oikeanpuoleinen Wahoon vyöllä.

    Täytyy tehdä uusi yritys Garminin vyöllä...

  22. #2902
    r.a.i Guest
    Suosittelen kanssa Polarin H7 tai H10 -vyötä näihin HRV hommiin.

  23. #2903
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Suosittelen kanssa Polarin H7 tai H10 -vyötä näihin HRV hommiin.
    Tuo olikin tarkoitus käydä ostamassa. Olin suht varma, että ongelma oli wahoossa.

  24. #2904
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuo olikin tarkoitus käydä ostamassa. Olin suht varma, että ongelma oli wahoossa.
    Tuossa H7:ssa ei taida olla ant+ tukea mutta ei sitä taida enää olla myynnissä..

  25. #2905
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juu Juu, juurikin tuon haluasin nähdä. Siis missä kohtaa kroppa pettää ja voiko aikaa jatkaa. Myös helteen vaikutus kesällä espanjassa kiinnostelee. Ei ole järkeä ajaa sitä 240w tehoa, jos aerokynnys on 30c lämmössä 200w. Tuokin on kiva nähdä datasta, eikä vaan hakata päätä seinään liian ison tehon kanssa.

    Samoin toinen oikeasti kiinnostava ja treenattava kohta olisi hakkaavan ajon kesto. Siis katsoo siitä live dfa arvosta, että palaako kroppa lyhyiden mäkien jälkeen aeroalueelle ja voiko tuota kehittää? Laktaateistahan tuo johtuu ja käsittääkseni pro tasolla juurikin tämä on se suurin muutos. Siis kovilla klassikkokuskeilla laktaatit eivät pienissä mäissä vielä paljoa heilahtele.

    Tuolle kyllä keksii paljonkin käyttöä.
    Juu. Jos on hyvin viritetty kestävyysurheilija niin eipä niitä laktaatteja kerry niin paljon verenkiertoon kuin nopeuslajien urheilijoilla. Kestävyysharjoittelu johon sisältyy sopivasti myös kovia harjoituksia, vähentää vereen kertyvän laktaatin määrää vaikka laktaatin tuotanto pysyisi ennallaan. Laktaatit vaikka ovat anaerobisen energiantuotannon sivutuote eivät ole suinkaan hyödyttömiä. Niistä pystytään tuottamaan energiaa hapen avulla sisäisesti suoraan lihassoluissa. Lisäksi aivot ja sydän käyttää laktaatteja energianlähteenä ja maksa tekee niistä glukoosia joka voidaan kierrättää edelleen veren välityksellä lihaksiin energianlähteeksi.

  26. #2906
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Tein tänään uudestaan ramppia Polarin H10 sykevyöllä ja loppui portaat kesken. Viimeinen 6 min ramppi meni 240w/155bpm dfa a1:n ollessa vielä 1,16, kun parilla edellisellä kerralla se on tippunut alle 0,75:n jo siinä 210w/n.140 bpm kohdalla.

    Nuo aikaisemmat testit tein Tickr:llä, mutta tänään oli päivän kunto muutenkin selkeästi parempi. Alustavasti tuntuu aika hyvin sattuvan samaan kohtaan hengityksen muutoksen kanssa, mutta pitää jatkaa seurailua

  27. #2907
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.079

    Kestävyysurheilun perusteet

    ^Minulla näyttää myös Tickr myös todella alhaisia lukemia. DFA tippuu 0,75 kohdalle jo noin 130bpm paikkeilla, mikä 30 lyöntiä vähemmän mitä laktaateista (pyörän päällä) mitattu 160bpm. Tunnekin on vielä sellainen, että hengitys ei ole juuri muuttunut lepotasosta. Täytyy hommata tuo Polar, siinä on sekin etu että saa BT yhteyden yhtä aikaa puhelimeen (Hrv softa) ja MacBookkiin (Zwift).

  28. #2908
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Minulla näyttää myös Tickr myös todella alhaisia lukemia. DFA tippuu 0,75 kohdalle jo noin 130bpm paikkeilla, mikä 30 lyöntiä vähemmän mitä laktaateista (pyörän päällä) mitattu 160bpm. Tunnekin on vielä sellainen, että hengitys ei ole juuri muuttunut lepotasosta. Täytyy hommata tuo Polar, siinä on sekin etu että saa BT yhteyden yhtä aikaa puhelimeen (Hrv softa) ja MacBookkiin (Zwift).
    Polari oli muuten ainakin toissa päivänä vielä keskisen kellossa 69.90e posteineen. Jospa pääsee viikonloppuna testailemaan itsekkin.

    Vähän haiskahtaa hrv4:n systeemit sille, että android apsi tulee kyllä, mutta siinä vaiheessa tuolla rahastetaan jo kunnolla. Tosin DFA arvosta garminin näytössä olisin jo valmis vähän maksamaankin.

  29. #2909
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Tein tänään uudestaan ramppia Polarin H10 sykevyöllä ja loppui portaat kesken. Viimeinen 6 min ramppi meni 240w/155bpm dfa a1:n ollessa vielä 1,16, kun parilla edellisellä kerralla se on tippunut alle 0,75:n jo siinä 210w/n.140 bpm kohdalla.

    Nuo aikaisemmat testit tein Tickr:llä, mutta tänään oli päivän kunto muutenkin selkeästi parempi. Alustavasti tuntuu aika hyvin sattuvan samaan kohtaan hengityksen muutoksen kanssa, mutta pitää jatkaa seurailua
    Sitten vaan ajamaan vaikkapa 250w teholla vaikka tunti ja katsoo, onko dfa arvo vieläkin oikeassa kohtaa. Minkälaisia aikoja olet ajanut ulkona vaikkapa tuolla 250w teholla?

  30. #2910
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juu Juu, juurikin tuon haluasin nähdä. Siis missä kohtaa kroppa pettää ja voiko aikaa jatkaa. Myös helteen vaikutus kesällä espanjassa kiinnostelee. Ei ole järkeä ajaa sitä 240w tehoa, jos aerokynnys on 30c lämmössä 200w. Tuokin on kiva nähdä datasta, eikä vaan hakata päätä seinään liian ison tehon kanssa.
    Mulla ilmankosteus iskee paljon pahemmin kuin pelkkä lämpo. Toi 30 astetta ei ole mulle paha jos on vähän kuivempaa, mutta kunnon ilmankosteudella alkaa vähän viilempikin rajoittamaan menoa.

    Toimiiko Polar H10 vaatteiden kanssa ilman ongelmia? H7 ja Tickr on mulla molemmat aika heikkoja suorittajia jos on aluskerrasto ja ohut takki päällä, ja sykesignaali tuppaa pätkimään.
    6.7 WTF/kg


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •