HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 260 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 160 210 250 258 259 260 261 262 270 310 360 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.771 - 7.800 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7771
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    54
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    ^vaikuttaa mielenkiintoiselta ja kyvykkäältä (capable) vähän rouheampiin paikkoihin. Avaatko vähän, mitä tarkoitat rennommalla geometrialla? Tuossa on kuitenkin melko pitkä ett ja reach ja ei mitenkään erittäin pitkä ht eli ajoasento ei ole mitenkään pysty. Jos taas rentoudella tarkoitat esim. loivempaa keulakulmaa ja muutenkin maasturimaisia mittoja niin sitten ymmärrän.
    Juurikin noita hieman maasturimaisia mittoja tarkoitan, mukaan lukien juuri tuo loivempi keulakulma. Pitäisi olla vakaampi haastavammissa laskuisissa.

  2. #7772
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    Gravel kuume kasvaa ja pyörän osto alkaa olla pian ajankohtainen ja mielipiteitä olisin vailla.
    Pyörä tulossa ympärivuotiseen lenkki ja työmatka ajoon myös.
    Pyörän ostaisin mieluiten Suomesta ja kohtuullisella toimitusajalla. Toki hyvin vaihtoehdon löytyessä voi joustaa.
    Budjettina +-3000€

    Tässä pari varteen otettavaa vaihtoehto mitä tullut vastaan:
    Kanzo Adventure https://www.ridley-bikes.com/product...anzo-adventure

    Giant Revolt https://www.giant-bicycles.com/us/bi...-advanced-2021

    Rosebike Backroad https://www.rosebikes.com/bikes/gravel/backroad

    Geometria itselle tuntematon osa-alue ja kun vain maasturista kokemusta ei oikein tiedä mitä pitäisi vaatia. Pituttaa 170cm ja inseam n.80cm.
    Mitä syytä ottaa huomioon voimasiirron osissa? Muuta tärkeää huomiotavaa?

  3. #7773
    Itse pohdin samaa vaikka minulla ei ole mahdollisuuksia tuollaiseen budjettiin. Itse olen lukemani perusteella tullut siihen tulokseen, että ensin pitää päättää kuinka paljon sillä gravelilla on tarkoitus rymytä metsässä vai haetaanko pyörää enemmän yleiskäyttöön. Geometriaan todellakin kannattaa tutustua. Itse lueskelin juuri tätä.

    https://www.teknecycling.com/collect...art-2-geometry

  4. #7774
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    54
    Pyörän ostamisessa on niin paljon parametrejä, että niitä voi arpoa loputtomiin. Sanoisin, että ehkä ne itselle tärkeimmät asiat on hyvä tunnistaa, ja varautua siihen, että kokemuksen myötä hommaa sitten uutta kalustoa. Itse olen ainakin huomannut, että vasta ajamalla huomaa mitä asioita haluaa muuttaa. Sitten alkaa pyörän päivitysrumba

  5. #7775
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jonitzi Katso viesti
    Gravel kuume kasvaa ja pyörän osto alkaa olla pian ajankohtainen ja mielipiteitä olisin vailla.
    Pyörä tulossa ympärivuotiseen lenkki ja työmatka ajoon myös.
    Pyörän ostaisin mieluiten Suomesta ja kohtuullisella toimitusajalla. Toki hyvin vaihtoehdon löytyessä voi joustaa.
    Budjettina +-3000€

    Tässä pari varteen otettavaa vaihtoehto mitä tullut vastaan:
    Kanzo Adventure https://www.ridley-bikes.com/product...anzo-adventure

    Giant Revolt https://www.giant-bicycles.com/us/bi...-advanced-2021

    Rosebike Backroad https://www.rosebikes.com/bikes/gravel/backroad

    Geometria itselle tuntematon osa-alue ja kun vain maasturista kokemusta ei oikein tiedä mitä pitäisi vaatia. Pituttaa 170cm ja inseam n.80cm.
    Mitä syytä ottaa huomioon voimasiirron osissa? Muuta tärkeää huomiotavaa?
    Unehda ainakin tuo ridley tuosta hintaluokasta. Sehän on siis just tuo sama kiinan runko, mikä ylläolevassa kuvassa.

    Valintahan on sen jälkeen helppo. Ainoastaan revoltin saa paikallisesta.

  6. #7776
    Noh, se että sylttytehtaan sivukonttori myy tuota runkoa tiskin alta ei tietty Ridleystä tee yhtään huonompaa pyörää. Mutta juu, sisaria Free Ranger ja mikä se Vituksen malli olikaan, on saanut aika paljon halvemmalla mikä vähän vihjailee että Ridley vetää välistä tuomatta mitään tekniikkaa tuohon pyörään.

    Tästä tuli vähän tunne että tuota kiinarungon hankintaa pitää perustella. Vaihtoehtoja tuli pyöriteltyä aika pitkään ja paljonkin, mutta lähtökohdat oli että jotain pitää värkätä eli mieluiten rungon vaihto kun oli mieluisat tuoreehkot osat. Käyräsarvi on mulla vähän semmoinen toissijainen maastureiden lisuke, enkä aio pitä kuin yhtä sellaista jolla maantiet/sorat/pyörätiet. Roveen tuli kuitenkin samat 5000km kuin maastureihin viime vuonna. Hiilikuitua teki silti tässäkin mieli kokeilla ainakin tilapäisesti, vaikka minulla taitaa olla jäänyt jonkinlainen kiintymys teräsrunkoihin näissä succispyörissä. Merkkirungot hilluu siellä 2000€ huiteilla, eikä vaihtoehtoja ole paljoa jos rengaskooksi haluaa 35-50mm.
    -Minkään merkin kannatus minua ei sinänsä innosta, muuta kuin siinä saa jonninlaisen turvatakuun laadusta. Tuosta kuitenkin löytyy ulkomaan foorumeilta hyvin runsaasti tarinaa eikä kukaan ole toistaiseksi päätynyt naamalleen katuun.
    -Täpärissä&läskissä minulla on Nextien kehät, joskus miettinyt että missä vaiheessa ja miksi se tai Light Bicycle muuttui harrastajien silmissä hienoksi asiaksi, missä vaiheessa kiinakiekot saa brandin ja miksi näin ei ole rungoissa.
    -Tuo että sai omasta päästä keksiä maalauksen täysin ja kohtuu hintaan (80USD) herätti kiinnostusta, nuo free rangerit ja vitukset ei oikein innosta väritykseltään.
    Hintahan se tietty pääsyy on, nyt ei harmita jos en pidä tuosta ja voin sitten jossain välin vaihtaa vaikka Cinellin teräsrunkoon tai käyttää säästyneen rahan mieluisampaan maasturihommaan.

  7. #7777
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    54
    Kyllä jengiä on päätynyt naamalleen myös hiilarirunkoisilla pyörillä. Virheitä tehdään välillä, oli se tehdas sitten Jenkeissä, Euroopassa tai Aasiassa. Toissa vuonna esim. BMC kutsui pyöriä takaisin hiilarihaarukkaan liittyvien murtumistapausten vuoksi. Ja näitä tapahtuu myös alumiini- ja teräsrungoissa.

  8. #7778
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Tällainen tuli loppuvuonna kasattua:


  9. #7779
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^täydellinen. Wattimittarista näkee koska pitää poiketa pizzalle.

  10. #7780
    Onko yleisöllä mielipiteitä tästä larun pyörän gravel härvelistä? https://larunpyora.com/tuote/2021-ac...pex-hd-yellow/

    Isä ukolle pitäisi katsoa gravel pyörä ja itsekkin tietenkin lainaisin sitä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  11. #7781
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    Valinnan vaikeus, vaihtoehtona nyt pari mallia minkä välillä arvuuttelen kumman laittaa tilaukseen
    Giant Revolt Advanced 0 https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...IaAoahEALw_wcB
    RoseBike Backroad https://www.rosebikes.fi/py%C3%B6r%C...ravel/backroad

    Giantin saisi heti ja hiilikuitukiekoilla, Backroad n.13 viikon päästä jos pitää paikkaansa.
    Backroadin saisi myös 1x vaihteistolla eri variaatioilla mikä olisi enemmän omaan mieleen.
    Onko Backroadissa jotain niin paljon parempaa että kannattaisi odottaa?

  12. #7782
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jonitzi Katso viesti
    Valinnan vaikeus, vaihtoehtona nyt pari mallia minkä välillä arvuuttelen kumman laittaa tilaukseen
    Giant Revolt Advanced 0 https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...IaAoahEALw_wcB
    RoseBike Backroad https://www.rosebikes.fi/py%C3%B6r%C...ravel/backroad

    Giantin saisi heti ja hiilikuitukiekoilla, Backroad n.13 viikon päästä jos pitää paikkaansa.
    Backroadin saisi myös 1x vaihteistolla eri variaatioilla mikä olisi enemmän omaan mieleen.
    Onko Backroadissa jotain niin paljon parempaa että kannattaisi odottaa?
    Jatka vähän budjettia ja jos tuo M-koko on sopiva, niin laitat tämän tilaukseen:

    https://cyclecenter.fi/osasto/pyorat...1-kokom-1-kpl/

    Saat Giantin kuitukiekoilla ja Shimanon sähköillä. Itselläni on sähkövaihteista kokemusta Shimano/Sram ja Shimanot on kyllä mielestäni paremmat. Makuasioita toki, mutta hyvä paketti tuo olisi tuohon hintaan ja ei tarvitse heti päivitellä mitään osia.
    Sotanorsu666 muokkasi tätä : 17.02.2021 at 13.01

  13. #7783
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Mistä ihmeen sähköistä norsu oikein puhut?
    Roots, bloody roots

  14. #7784
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Mistä ihmeen sähköistä norsu oikein puhut?
    Sähkövaihteista. Shimano ja Sram.

  15. #7785
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Varmaankin sähkövaihteista?

  16. #7786
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    A, si. Jotenkin ei vielä ole sisäistänyt sähkövaihteistoa.
    Roots, bloody roots

  17. #7787
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Jatka vähän budjettia ja jos tuo M-koko on sopiva, niin laitat tämän tilaukseen:

    https://cyclecenter.fi/osasto/pyorat...1-kokom-1-kpl/

    Saat Giantin kuitukiekoilla ja Shimanon sähköillä. Itselläni on sähkövaihteista kokemusta Shimano/Sram ja Shimanot on kyllä mielestäni paremmat. Makuasioita toki, mutta hyvä paketti tuo olisi tuohon hintaan ja ei tarvitse heti päivitellä mitään osia.
    Tuo varteen otetettava vaihtoehto!
    Kuinka nuo sähkövaihteet pelaa pakkasella?
    Onko kuitukiekoille turha haaveilla nastoja vai suosista toiset kiekot talvea varten?

  18. #7788
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Ei kai se vannekehä tiedä onko siinä renkaassa nastat vai ei?

  19. #7789
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Ei kai se vannekehä tiedä onko siinä renkaassa nastat vai ei?
    Lähinnä sitä mietin että kärsiikö hiilikuitukiekot pakkasesta yms. Näitä tyhmiä kysymyksiä tulee mieleen kun ensimmäistä kertaa näiden asioiden kanssa painii

    Pähkäily tuli jokatapauksessa päätökseen ja Revolt Advanced Pro 1 tuli laitettua tilaukseen.

  20. #7790
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    268
    Eiköhän noi hiilikuidun ominaisuudet kestä varsin hyvin käyttöä kelissä kuin kelissä, eikä sitä tarvitse erityisemmin pelätä. Lentokoneissa on varmasti aika monta osaa alumiinistä ja hiilikuidusta, kun ne tuolla n. -50 lämpötilassa lentelee hieman isommilla rasituksissa kuin fillarien osat.
    Muutenkin hype että kuitua pitää varoa on mielestäni varsin kaukaa haettua, toki ei sitä kannata kirveellä alkaa hakkaamaan, kuten ei muutakaan runkoa/kiekkoa. Kuidussa varmaan on enempi variaatiota "feikkien" ja laatukomponenttien kautta, kuin teräs/alumiinituotteissa, mikä kannattaa muistaa. Herra Alin kaupasta en välttämättä sitä hinnat alkaen mallia ottaisi kiekoiksi, mutta 1000€ hintaluokassa on asiat toisin.

    Onnittelut Revoltin tilauksesta, tuolla vehkeellä pääsee kyllä pitkälle, eikä päivityspaineita tule heti vastaan

  21. #7791
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ja pro mallin revoltinkin ajoasentoa voi muuttaa iisisti ihan itse. Löytyy perinteinen stemmi ja kaikki.

  22. #7792
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Helvatan hienon näköinen tuo Revolt!
    Tuliko se vielä noin mainiolla hinnalla. mikä oli Cycle-Centerissä?
    Sähkövaihteet on niin jees....

  23. #7793
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    170
    Osaatteko työ sanoa että miten noi sähkövaihteet toimii pakkasella. Esim nyt kum täällä etelässäkin on ollu -10°C:sta aina -25°C asti niin kyykkääkö noi pikkupatterit noissa vai onko ne moksiskaan moisesta?

    Lähetetty minun YAL-L41 laitteesta Tapatalkilla

  24. #7794
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti esma Katso viesti
    Osaatteko työ sanoa että miten noi sähkövaihteet toimii pakkasella. Esim nyt kum täällä etelässäkin on ollu -10°C:sta aina -25°C asti niin kyykkääkö noi pikkupatterit noissa vai onko ne moksiskaan moisesta?

    Lähetetty minun YAL-L41 laitteesta Tapatalkilla
    Ei mitään omakohtaista kokemusta, mutta hyvin näyttävät kavereilla toimivan ainakin -20c asti. Kertaakaan en ole kuullut ehjän akun loppuvan kesken lenkin.

    Kuulemma paljon ajaessa kestää gravellissa aika tasan kaksi kautta akku, eli ehkäpä se pakkasilla kuolee nopeammin. Akun saa kaiketi joka toinen kerta takuuseen, eli olisiko alkuperäisen ostoksen takuu aina voimassa. Mutta tosiaan, kaveri joka tätä kertoi ajaa suht paljon.

  25. #7795
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Toivottavasti nykyään on paremmat systeemit, mutta en voisi omalla vuoden 2015 maantiepyörän 2x11 Ultegra Di2-setillä kuvitella ajavani talvella.

    Ongelma ei ole akun kesto, vaan Shimanon vaihdenappuloiden koko. Hyvä jos kesällä ilman hanskoja osun oikeaan vipuun. Kunnon talvirukkasissa se on varmasti täysin mahdotonta
    Pyöräily on kivaa!

  26. #7796
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti esma Katso viesti
    Osaatteko työ sanoa että miten noi sähkövaihteet toimii pakkasella. Esim nyt kum täällä etelässäkin on ollu -10°C:sta aina -25°C asti niin kyykkääkö noi pikkupatterit noissa vai onko ne moksiskaan moisesta?

    Lähetetty minun YAL-L41 laitteesta Tapatalkilla
    SRAMin vehkeet eivät ainakaan ole moksiskaan, en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa.

  27. #7797
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti esma Katso viesti
    Osaatteko työ sanoa että miten noi sähkövaihteet toimii pakkasella. Esim nyt kum täällä etelässäkin on ollu -10°C:sta aina -25°C asti niin kyykkääkö noi pikkupatterit noissa vai onko ne moksiskaan moisesta?

    Lähetetty minun YAL-L41 laitteesta Tapatalkilla
    Minulla Eagle xx1 axs on maasturissa toiminut koko talven ongelmitta. Ihan pahimmissa pakkasissa en ole ajanut, mutta runsaan kympin keleissä kuitenkin.
    Rule #1: Obey The Rules

  28. #7798
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti

    Ongelma ei ole akun kesto, vaan Shimanon vaihdenappuloiden koko. Hyvä jos kesällä ilman hanskoja osun oikeaan vipuun. Kunnon talvirukkasissa se on varmasti täysin mahdotonta
    Ne nappulat on tosiaan mielikuvituksettoman huonot. Toisaalta shimanon mekaanisetkin on hankalat paksuilla hanskoilla. Sähköt saa kuitenkin konffatua niin että molemmat napit tekee samaa asiaa jos on vaan uudempi akku että saa syncroshiftin päälle.

  29. #7799
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kuulemma paljon ajaessa kestää gravellissa aika tasan kaksi kautta akku, eli ehkäpä se pakkasilla kuolee nopeammin. Akun saa kaiketi joka toinen kerta takuuseen, eli olisiko alkuperäisen ostoksen takuu aina voimassa. Mutta tosiaan, kaveri joka tätä kertoi ajaa suht paljon.
    Ei ehkä pitäisi kommentoida koska (a) en ole sähkövaihteilla (Shimano) ajanut kuin maantiekaudella ja (b) alkaa mennä aika pitkälle otsikon ohi, mutta miksi tai miten akun kapasiteetti pienenee kun ajetaan pakkasella? (Siitähän akku ei varmasti piittaa onko ajettu asfaltilla vai soralla) Siis en epäile etteikö havainto olisi oikea, olen tässä vain utelias ihmettelijä.

    6870 di2:n ohjeessa muuten annetaan seuraavanlaiset rajat käyttö- ja latauslämpötiloille:

    During discharge: –10 °C - 50 °C
    During charging: 0 °C - 45 °C


    PS Busch&Müllerin ohjeen mukaan lampun (Ixon IQ Speed) akkua ei saa pikaladata alle 20 °C lämpötilassa ja varoitetaan että akku saattaa muutoin vaurioitua. Shimanon laturissahan ei tämmöistä pikalatauskytkintä ole, mutta olisi hauska tietää miten ja miksi latausnopeus tässä asiaan vaikuttaa...




    Sen olen kyllä ymmärtänyt että kylmää akkua ei pitäisi ruveta lataamaan vaan pitäisi jaksaa odottaa että se on lämmennyt. (Shimanon ohjetta

  30. #7800
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    miksi tai miten akun kapasiteetti pienenee kun ajetaan pakkasella?
    https://www.sciencedirect.com/scienc...02007118307536

    At low temperatures, the degradation of performance is mainly caused by the reduction of ionic conductivity and the increase of charge-transfer resistance. Lithium plating is a specific effect that occurs on the surface of graphite and other carbon-based anodes, which leads to the loss of capacity at low temperatures.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •