Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
Nyt kun taas foorumi toimii niin minkäslaisia kokemuksia on kevyen pään 27,5" XC-kumeista gravel-pyörissä? Rakentelin sorapyörän pieneen Cuben maasturin runkoon jolla olis tarkoitus käydä vähän kapeammillakin poluilla ja ajattelin laittaa 2,2-2,3 tuumaa leveät maasturin renkaat esim. Vittoria Mezcal, Maxxis Ikon. Gravelkingejä sais näköjään myös 2,1" leveinä joka olis myös aika hyvä mutta häviääkö noilla XC-kumeilla paljon rullaavuudessa? Asfalttitien nopeudella ei tällä pyörällä ole väliä kun siihen on omat vehkeensä. Tämä nyt on ihan tyhmä pointti mutta mä haluan ehdottomasti tanwall-renkaat joten kaventaa valikoimaa jonkun verran.
Erinomaisia kokemuksia. Keväisen pehmeällä tai tympeän epätasaisella sora-alustalla minä olen ajellut Fast Trackeilla. En osaa rullaavuudesta paljon sanoa, mutta ovathan ne asfaltilla merkittävästi hitaammat kuin 36 mm Strada Biancat. Silti aivan ok esim. hiekkaisella asfaltilla. Vähän vauhdit tippuu, mutta onpa pehmeät kyydit. Ensi keväänä kokeilen 2.1" LiteSkin PaceStar Thunder Burtit. Kyljen värit eivät tosin täsmää.