GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 164 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 64 114 154 162 163 164 165 166 174 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.891 - 4.920 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4891
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Huolellinen liiman levitys venttiilin ympärille ja painaa venttiilikohdan hyvin paikoilleen ennen kuin alkaa koko rengasta vääntämään. Asettelun jälkeen reippaat paineet. En tiedä onko kuinka tarpeellista, mutta oon lopuksi vielä koko painolla rullaillu kiekkoa lattiaa vasten, että varmasti rengas ja vanne hyvässä kontaktissa. Jos jää pientä epätäydellisyyttä niin monesti oikea ajaminen korjaa tätä ongelmaa, kun tuubi asettuu lopulliseen asemaan.

    Ainakaan itse en ole tällä menetelmällä saanut minkään valmistajan tuubia pomppimaan Vittorian tai Continentalin liimalla. Jos pomputtaminen hyvinkin selvää niin et ole ainakaan ainut jolla käy noin. Kaverin liimauksia kattellut ja samaa ongelmaa ollut.

  2. #4892
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    147
    Pitää siis ottaa irti ja tehdä tuo homma ihan rauhassa uusiksi. Kiitos vastauksesta. Kun liimataan, pidätkö renkaassa vähän ilmaa liimaamisessa? Siis kun sitä venttiili kohtaa tekee.

  3. #4893
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kyllä. Sen verran ilmaa, että pysyy muodossaan, mutta saa silti vielä vanteelle.

  4. #4894
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Jos haluaa päivittää maantiepyöränsä kiekot huippusellaisiin, niin että sen tuntee alla.. Mitkä kiekot sitten antaa sellaisen elämyksen? Huippukevyet 1100gr ksyriumit vai vähän painavammat 40-50mm korkeat aerokiekot? Nykyiset on dt swiss p1750 jotka taitaa olla jotain 1500-1600gr painoiltaan.

  5. #4895
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Noiden ~1000g kiekkojen fiiliksen tuntee ylämäissä ja liikkeelle lähdössä. Ei ne kuitenkaan syvän kiekon antamaa elämystä voita jos kokonaisvaltaisesti miettii fiilistä. Ja enemmän noista aerokiekoista on iloa keskaria tuijottaessa.

    Oma valinta olisi jotkut 50-60 mm syvät kiekot kohtuullisen pulleella profiililla, mutta kuitenkin kohtuullisen painoiset ~1500-1600 g. 200 g painonlisäyksen kiekossa huomaa selvemmin kuin se yhden watin eron ilmanvastuksesta.

  6. #4896
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Aivan.. tuota ajattelinkin että ei-aerot kilon kiekot ei anna kokonaisvaltaista kokemusta lenkeille.. katselin kiekkoja nii löysin tällaisen joka ei taida olla kovin tunnettu:

    https://www.rosebikes.fi/rose-rc-fifty-carbon-road-wheels-shimano-2677928?product_shape=carbon&article_size=28"%2F70 0C

    Toi on kevyt mut kuitenkin jonkinverran aeromuotoakin löytyy, ja vieläpä samaa merkkiä kuin mun pyöräkin. Onkohan toi hyvä?

  7. #4897
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Minä päivitin American Classic 420 aero3:t ensin FFWD F6R:ään. Ei tuntunut isolta muutokselta. Sitten Enve SES 3.4:ään ja siinä oli yllättävän iso ero. Koitin vertailla myös tehojen osalta, ja mielestäni löysin tuolloin ihan numeerista (watti) eroa.
    10k-kerhon jäsen

  8. #4898
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    ^ kyl noi enve SES kiekot on todella kalliit huh.

  9. #4899
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    aero, mäki, jarrutus, sivutuuli, napa, suoruus, huollettavuus jne, mitä hakee ?. Mulla ollut tai on halpis....hipokiekkoja ja jos yhdet olisi ostettava, niin alle tonnin luokkaan campan shamal ultra ja päälle tonnin shimanon 35mm hiilarit alumiini jarrupinnalla. isojen valmistajien massakiekot on aikas varmoja hankintoja.

  10. #4900
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    ^ no mitä hakisin.. no mä ajelen paljon työmatkoja 20km suuntaansa ja viikonloppuna silloin tällöin tykkään jahdata parempia aikoja/keskareita 100km vakioreiteillä ja "aja tunti täysillä" lenkeillä..harrastelijakuski joka ei kilpaile joka haluaa jotakin parempaa pyörään joka on sen verran hyvä ettei koko pyörää tarvi vaihtaa. Vain paremmat kiekot alle et sais kokemuselämyksen että nyt on jotakin parempaa alla.

  11. #4901
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    ^ kyl noi enve SES kiekot on todella kalliit huh.
    Niin on - uutena. Itselleni kelpasi vähän käytetyt noin puoleen hintaan. Varsinkin vannejarruille tarkoitettuja saa nyt aika edullisesti, kun porukat vaihtavat levariversioihin.
    10k-kerhon jäsen

  12. #4902
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    ^ kyl noi enve SES kiekot on todella kalliit huh.
    Ei nuo Rose-brändätyt kiekot 1.561,99 euroa ole myöskään varsinaisesti edulliset.

  13. #4903
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Enveltä tuli jossain vaiheessa se foundation-mallisto, jonka kiekot ovat käsittääkseni enää kalliita, eivät sikakalliita. Samaan tyyliin zippiltä tuli 303S-malli, joka on myynyt niin hyvin, että varmasti noita edullisempia malleja tulee lisää.
    Rule #1: Obey The Rules

  14. #4904
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Ei nuo Rose-brändätyt kiekot 1.561,99 euroa ole myöskään varsinaisesti edulliset.
    Onko ne sit huonot kiekot? Kuka tietää, kuka niitä on hankkinut pyöräänsä?

  15. #4905
    Muutaman vuoden olen ajanut Mavic Cosmic Pro Carbon SL C -kiekoilla. Kyseessä on se vanhempi sisurillinen versio vannejarru versio. Hieno kiekko ja painoa on 1490g pari. Ei mitään nitinöitä tai natinoita, pinnojen kirimisiä tai vastaavaa säätö tarvetta. Käy ja toimii. Tuuli ei tartu helposti ja ohitse menevän auton ilmavirta ei tunnu pahalle. Uudemman tubeless version paino on hieman enemmän ja levyjarruversio on vielä enemmän. Siltikin harkitsen levyjarrullista jos hankkisin Cännärin SuperX alle noin 30-32m maantie renkaan kanssa.

  16. #4906
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.221
    Ei varmaan kukaan. Lähtökohtaisesti nuo liikkeiden omat kiekot ovat kiinankuitua, jotka brändätään omalle nimelle. Sama juttu voi olla napojen kanssa.

    Tuohon hintaan saat jo dtswissejä, jotka ovat takuulla laadukkaita myös napojen osalta. Mikäli et tarvitse tubelesta, niin myös bora oneja näyttää olevan nyt tarjolla tuohon hintaan. Tosin en kyllä nää pienintäkään syytä ollla valitsematta nykyaikaisia tubeless kiekkoja.

  17. #4907
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Rose-kiekkojen hinnalla saat mainitut DT Swissin kiekot esim. arc 1400 dicutit ja mm. Bora WTO 45 tai 60:t alennuksista. Tunnetut valmistajat, tunnetut komponentit, löytyy testejä lehdistä ja käyttäjäkokemuksia. Näitä ei taida oikein löytyä noista Roseista? Hinnoittelu viittaa enemmän siihen, että sillä tuettaisiin valmiin pyörän (jossa po. vanteet) hintakuvaa, kuin että oikeasti myytäisiin noita laajemmassa mittakaavassa.
    Kokemuksia minulla ei noista ole, mutta kyllä 1.600 euron vanteiden kyljessä pitää lukea jotain muuta kuin Rose

  18. #4908
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.221
    Juu, eikai nuo oikeasti huonot ole, siis äkkiä katsottuna selkeästi parempaa kamaa, mitä esimerkiksi wigglen prime kiekot. Navat ainakin näyttävät laadukkailta ratchet vapaarattaallisilta. Mutta tosiaan, hintakin on 2x korkeampi, mitä primeillä. Pitäisi löytyä aika hyvää dataa ja käyttäjäkokemusta, että olisin itse valmis maksamaan noista samaa hintaa, mitä dtswisseistä tai borista. Alle tonnin hintaan nuo kuulostaisivat jo järkevämmiltä.

  19. #4909
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Enveltä tuli jossain vaiheessa se foundation-mallisto, jonka kiekot ovat käsittääkseni enää kalliita, eivät sikakalliita. Samaan tyyliin zippiltä tuli 303S-malli, joka on myynyt niin hyvin, että varmasti noita edullisempia malleja tulee lisää.
    Voisi kuvitella että erityisesti Zipp 303S:t tuovat hintapainetta aika lailla, 1.100 eur , tunnettu "laatumerkki", uutta tuotekehitystä ja elinikäinen takuu (tässä maakohtaisia eroja).
    Enve Foundation (samoin kuin muut Envet) on hinnoiteltu Euroopassa aika kalliiksi, bike24:ssa myyntihinta 1.900 euroa. Jos Envet olisi eurohinnoiteltu samoin kuin Zippit niiin hintalapussa lukisi 1.350 eur.

  20. #4910
    Liittynyt
    07/2018
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    57
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Niin on - uutena. Itselleni kelpasi vähän käytetyt noin puoleen hintaan. Varsinkin vannejarruille tarkoitettuja saa nyt aika edullisesti, kun porukat vaihtavat levariversioihin.
    Vannejarrupyörään olis itelläki tarvetta päivittää orkkisten tilalle jotain. Noi käytetyt hiilarikiekot on kuitenki lähes järjestään tuubirenkaille ja se vähän mietityttää että kuinka semmosten kanssa pärjäis, mieluummis sais olla tubeless tai normi avo. No pitää kyylätä nyt toisko black friday jotain hyviä tarjouksia.

  21. #4911
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.221
    Omasta mielstäni tuubeja ei kannata ostaa, koska yksinkertaisesti niille ei enää ole saatavilla järkeviä renkaita. Siis nopeita ja kohtuullisesti suojattuja.

  22. #4912
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Tuubeissa nopeat ovat tosi niukasti suojattuja ja siten herkkiä hajoamaan. Vaihtaminen hankalaa ja käy kalliiksi.
    10k-kerhon jäsen

  23. #4913
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    Ajoin koko kauden Veloflex Roubaix tuubeilla. Rengasrikkoja 0. Litkutettu. Ei tullut kalliiksi.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #4914
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Minä aloitin kesällä tuubikiekkojen ulkoilutuksen niin, että metallisuikale repäisi tuubin kyljen auki. Vaihto. Seuraavalla lenkillä hätäjarrutus takakumi lukkoon. Renkaan vaihto (vaikka oli litkut). 150 € meni näihin. Roubaix voisi olla hyvä valinta, mutta sitä ei saa 23-millisenä, ja sen leveämpää ei Cervelo P2:ssa taakse mahdu.
    10k-kerhon jäsen

  25. #4915
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^ Roubaixia ei saa enää minkään kokoisena, mutta Veloflex Pro Tour -tuubia löytyy 23/25/28 ja suoraan Veloflexiltä alekoodin kanssa tilattuna ihan hyvään hintaan.

    Voi jäädä itsellä tuubeilla ajo melko vähiin ensi kesänä, uuteen allroad/gravel -fillariin on jo Shamal Carbonit odottamassa. Ovat laadukkan oloiset kiekot, mutta grafiikat on tarroina eikä siirtokuvina kuten Borissa.


  26. #4916
    Joo, ei ole tuubit huonot, mutta tubeless on vaan parempi. Itsellä kolme paria vähintäänkin kelvollisia vannejarrullisia tuubikiekkoja pölyttymässä. Nappasin levyjarrulliseen maantiepyörään juurikin mainitut Zipp 303S:t. Eipä ole paljoa harmittanut. "Kakkoskiekkoina" DT:n ERC 1400:t. Eivät ollenkaan hassummat nekään.

  27. #4917
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Ylhäällä on monesti suositeltu että dt swiss arc 1400 ois hyvät.. onko parannus merkittävä minun tapauksessa, kun vertailin speksejä, painoiltaan noi on lähellä mun nykyisiä orkkis kiekkoja, eli dt swiss p1750 ja nää vain muutama kymmenen grammaa painavampia kuin arc 1400.. et ainakaan kiihtyvyydessä ei tule huomaamaan mitään eroa.. mut ei mul kuitenkaan ole mitään kokemusta paremmista kiekoista et voin kuvitella ihan väärin..

  28. #4918
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Tässä hyvää luettavaa tulevan kauden vanne valinnoille. https://www.bicyclerollingresistance...rim-width-test

    Ei ehkä kannatakkaan ostaa sitä exoottisinta 25mm sisäleveyden omaavaa aerokiekkoa.

  29. #4919
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Ei jaksanut syvellisemmin tutustua, mutta conclusion tässä maantierenkaista:

    Our conclusion for road bike tires is that there is nothing to gain in rolling resistance when moving to rims wider than 72% of the (specified) tire width.
    For 25 mm wide road bike tires that would come down to 17-18C rims which is what most road bikes already come with these days. For 28 mm wide tires, moving up to 19-20C rims would hit the sweet spot.

    Taas hieman pohdittavaa miksi esim. Spessu ja Hunt (tuli ensimmäisenä mieleen) ajaa näitä kaikista leveimpiä maantievanteita todella hanakasti markkinoille ja kuinka isossa osassa myyntiä tehokas markkinointi ja uusien trendien kehittely on. Vastaavasti miksi monet muut tunnetut valmistajat, kuten Zipp, Enve ja Dtswiss eivät ole lähteneet noihin trendeihin mukaan samassa luokassa. Jos tämä wider is better olisi mustavalkoisesti ylivoimainen kaikessa mittaluokassa niinkuin mainostettu niin varmasti muutkin noita extraleveitä kiekkoja lykkisi pihalle.

  30. #4920
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Ei jaksanut syvellisemmin tutustua, mutta conclusion tässä maantierenkaista:

    Our conclusion for road bike tires is that there is nothing to gain in rolling resistance when moving to rims wider than 72% of the (specified) tire width.
    For 25 mm wide road bike tires that would come down to 17-18C rims which is what most road bikes already come with these days. For 28 mm wide tires, moving up to 19-20C rims would hit the sweet spot.

    Taas hieman pohdittavaa miksi esim. Spessu ja Hunt (tuli ensimmäisenä mieleen) ajaa näitä kaikista leveimpiä maantievanteita todella hanakasti markkinoille ja kuinka isossa osassa myyntiä tehokas markkinointi ja uusien trendien kehittely on. Vastaavasti miksi monet muut tunnetut valmistajat, kuten Zipp, Enve ja Dtswiss eivät ole lähteneet noihin trendeihin mukaan samassa luokassa. Jos tämä wider is better olisi mustavalkoisesti ylivoimainen kaikessa mittaluokassa niinkuin mainostettu niin varmasti muutkin noita extraleveitä kiekkoja lykkisi pihalle.
    Kyllähän DTswiss nimenomaan esitti, kuinka heidän uusi 24mm sisäleveyden vanne vaikuttaa rullaavuuten paremmin kuin 22mm vanne. Esimerkissä oli heidän omat GRC (24mm) ja CRC (22mm) mallit.

    Itse käytän tyytyväisenä 17mm - 25mm kiekkoja maantiellä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •