GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 259 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 159 209 249 257 258 259 260 261 269 309 359 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.741 - 7.770 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7741
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jep. 11-30 on hyvä pakka. Tuohon kaveriksi eteen 34/50, tai eastonin 32/47, niin välitykset riittävät tasan kaikkeen ajoon, eikä fillari määrää kadenssia missään tilanteessa.

  2. #7742
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kohtuuhintainen rosteri. Tai ainakin edellinen versio oli. Uuden hinnoista ei ole tietoa.
    Runkosetti 1749 euroa, kompliitti alkaen 3749 euroa.

    https://standert.de/collections/erdg...el-gravel-bike
    The older I get the faster I was

  3. #7743
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Hieno, harmi kun ei tarvii.

    Onkohan tuon Standertin haarukka sama kuin Genesis CGR-1? Melko samannäköinen. Genesis toki 1 1/8" kaulalla.


  4. #7744
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep. 11-30 on hyvä pakka. Tuohon kaveriksi eteen 34/50, tai eastonin 32/47, niin välitykset riittävät tasan kaikkeen ajoon, eikä fillari määrää kadenssia missään tilanteessa.
    Nämä ovat kohtalaisia välityskompromisseja, joiden kanssa voi elää. Fillari kyllä valitettavasti määrää kadenssin jyrkemmissä ylämäissä, jos ei löydy huomattavasti lyhyempiä välityksiä. Ainakin täällä päin ja tällä ajajan massalla ja tehoilla. Sorapyörällähän ajetaan kaikkea mahdollista tasaisesta asfaltista jyrkkiin pehmeisiin hiekkamonttujen reunoja nouseviin polkuihin.

  5. #7745
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Nämä ovat kohtalaisia välityskompromisseja, joiden kanssa voi elää. Fillari kyllä valitettavasti määrää kadenssin jyrkemmissä ylämäissä, jos ei löydy huomattavasti lyhyempiä välityksiä. Ainakin täällä päin ja tällä ajajan massalla ja tehoilla. Sorapyörällähän ajetaan kaikkea mahdollista tasaisesta asfaltista jyrkkiin pehmeisiin hiekkamonttujen reunoja nouseviin polkuihin.
    Niin sorapyörä mahdollistaa tuollaisen käytön. Itse en ajatellut ajaa, vaan 95% tulee asfaltilla, muuten menis endurance pyörä, mutta kun ajatus ajaa myös talvell. Trek domane lienee ainoa missä riittävästi tilaa renkaille. Mutta en tiedä missä domane on parempi kuin revolt adv tai checkpoint?

    Ja kun ittelä suurin osa ajosta tulee nopeuksille 27-35 niin siihen tarvii useamman välityksen.
    skiman muokkasi tätä : 06.11.2020 at 15.15 Syy: edit
    "lorem ipsum"

  6. #7746
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hieno, harmi kun ei tarvii.

    Onkohan tuon Standertin haarukka sama kuin Genesis CGR-1? Melko samannäköinen. Genesis toki 1 1/8" kaulalla.
    Genesis taisi ainakin olla edellisen Erdgeschoss-version haarukan merkki, nythän tuota myydään Standert-haarukkana.

    Pyöriä kuulemma menee nyt kovaa tahtia, mutta vastaus kokokyselyyni tuli 20 minuutissa. Arvoin 52 ja 54 välillä. Pituutta minulla 174, inseam 82. Asiakaspalvelija suositteli ehdottomasti 52 ja sellaisen laitoin tilaukseen.

  7. #7747
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Runkosetti 1749 euroa, kompliitti alkaen 3749 euroa.

    https://standert.de/collections/erdg...el-gravel-bike
    Vihreät meni muutamassa tunnissa. Maalaamattomastakin 56 jo loppu. Eipä ollut ostohousut jalassa mulla. Vähän harmittaa, että eivät suostu kertomaan putkien speksejä tarkemmin, kun koeajomahdollisuuttakaan ei ole.

    ^ Edellisessä versiossa oli Columbuksen haarukka tää uuden on (ehkä) vähän downgreidaus (imo), vaikka reikiä onkin joka lähtöön. Onnea, hyvä pyörä siitä varmasti tulee!
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #7748
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Downgreidausta tai ei, etuhaarukan reikien määrä nimenomaan oli ostopäätöksen laukaiseva tekijä. Lisäreiät rungossa mukava boonus. 😁

  9. #7749
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Nämä ovat kohtalaisia välityskompromisseja, joiden kanssa voi elää. Fillari kyllä valitettavasti määrää kadenssin jyrkemmissä ylämäissä, jos ei löydy huomattavasti lyhyempiä välityksiä. Ainakin täällä päin ja tällä ajajan massalla ja tehoilla. Sorapyörällähän ajetaan kaikkea mahdollista tasaisesta asfaltista jyrkkiin pehmeisiin hiekkamonttujen reunoja nouseviin polkuihin.
    Pahimmissa pehmeissä ylämäissä tuntuu ennemmin siltä, että renkaat määräävät kadenssin jos on pidemmästä noususta kyse. Kun takapäästä loppuu pito ja alkaa lyödä tyhjää, niin sitten ei nousta enää millään ylös. Tuo paatonin mainitsema 11-30 ja 50/34 voimansiirto toimii kyllä muuten aika hyvin ainakin täällä suomalaisissa oloissa omalla kokemuksella.

  10. #7750
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tuo paatonin mainitsema 11-30 ja 50/34 voimansiirto toimii kyllä muuten aika hyvin ainakin täällä suomalaisissa oloissa omalla kokemuksella.
    Mulla oli ensin 50/34-kampien kanssa 11-30 mutta vaihdoin 11-32:een molemmissa kiekoissa jotta saan vähän pidempään ajaa ennen kuin Di2 heivaa edestä mummurieskalle. On ollut aika optimi omiin hidasvauhtisiin väärinpyöräilyihin.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #7751
    XL vai L koko 184cm ja 89cm inseam? Ensimmäinen kippurasarvi, joten ei aiempaa kokemusta mihin peilata. Vitus Substance eli koeajo ei onnistu.
    Olisi tulossa sekä kommuutteriksi, että kesällä pidemmille +100km retkille.

  12. #7752
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Koska Reach eroaa vain 7mm niin sanoisin, että kumpikin käy ja valitse sen mukaan haluatko korkeamman (XL) vai matalamman ajoasennon (L).

  13. #7753
    ^^samoilla mitoilla varustettuna ottaisin L kokoisen. Front to Center mittakin kohtuullinen L koossa niin kenkäkään tuskin ottaa heti etukumiin kiinni

    Lisäksi L kokoisessa 172,5 kammet jotka myös henk koht valitsisin XL koon 175 sijaan

  14. #7754
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Tuo paatonin mainitsema 11-30 ja 50/34 voimansiirto toimii kyllä muuten aika hyvin ainakin täällä suomalaisissa oloissa omalla kokemuksella.
    Joo varmaan jos on tasaista tai on vain loivia mäkiä. Tästä lähtee esim. yhteislenkkien lähtöpaikalle kolme reittiä, joiden jyrkimmät ylämäkikohdat ovat 14%, 20% ja 25%. Kadenssi on vajaa 40 tuossa 14% kohdassa suunnilleen aerobisella kynnyksellä eli noin 200 W teholla välityksellä 34-32. Nämä ovat kaikki asfalttipätkiä eikä aina jaksa vetää 400+ W teholla, jotta saisi kadenssin yli 80.

    Tässähän ei ole kyse siitä etteikö sitä mäkeä pääsisi ylös, koska tuosta mennään myös 39-25:lla vauhdikkaammalla maantiepyörällä. Pyörässä vain olisi hyvä olla välitykset tarpeen mukaan eikä niin, että pyörä määrää nuotit.

  15. #7755
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tehoja vaan. Ei gravellissa pysty niitä watteja koko aikaa toljottamaan. Jos 6h lenkin keskisyke pysyy alle 150, niin se on onnistunut pk lenkki

  16. #7756
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Joo varmaan jos on tasaista tai on vain loivia mäkiä. Tästä lähtee esim. yhteislenkkien lähtöpaikalle kolme reittiä, joiden jyrkimmät ylämäkikohdat ovat 14%, 20% ja 25%. Kadenssi on vajaa 40 tuossa 14% kohdassa suunnilleen aerobisella kynnyksellä eli noin 200 W teholla välityksellä 34-32. Nämä ovat kaikki asfalttipätkiä eikä aina jaksa vetää 400+ W teholla, jotta saisi kadenssin yli 80.

    Tässähän ei ole kyse siitä etteikö sitä mäkeä pääsisi ylös, koska tuosta mennään myös 39-25:lla vauhdikkaammalla maantiepyörällä. Pyörässä vain olisi hyvä olla välitykset tarpeen mukaan eikä niin, että pyörä määrää nuotit.
    Näinpä. Kaikille ei käy samat. Ei siis ole olemassa kaikille oikeaa vastausta.
    Täällä p-pohjanmaalla ei ole yhtään mäeksi luokiteltavaa nousua. Muutama maanpinnan kohouma ja max korkeusero luokkaa 20m.

  17. #7757
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko kukaan ajanut grx vaijeri ja di2 kahvoilla? Onko di2 kahvat paremmat? Ihan kauheaa, jos joutuu vielä tuollaiset päivittämään
    Päivitin just PICKENFLICKIN kahvat RS505 -> GRX600 ja elämä parani.

    GRX600 vs GRX di2 molemmat oikein hyviä. En muotoilun eron takia di2 versiota valitsisi. GRX600 en vielä pitkällä lenkillä kerennyt koittamaan mutta di2 versiosta sellainen havainto että vaatii hanskat pidemmälle lenkille. Kumiosan ”juomutus” hiertää ilman hanskoja kämmeniä. Toki yleensä tulee ajettua hanskoilla. GRX600 kumi tasaisempi.

    Ainiin ja ko kahvanvaihdossa hyvä huomioida letkun kiinnityspultin ero kahvan päässä ja tuota pulttia hyvin huonosti irto-osana saatavana.

  18. #7758
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Päivitin just PICKENFLICKIN kahvat RS505 -> GRX600 ja elämä parani.

    GRX600 vs GRX di2 molemmat oikein hyviä. En muotoilun eron takia di2 versiota valitsisi. GRX600 en vielä pitkällä lenkillä kerennyt koittamaan mutta di2 versiosta sellainen havainto että vaatii hanskat pidemmälle lenkille. Kumiosan ”juomutus” hiertää ilman hanskoja kämmeniä. Toki yleensä tulee ajettua hanskoilla. GRX600 kumi tasaisempi.

    Ainiin ja ko kahvanvaihdossa hyvä huomioida letkun kiinnityspultin ero kahvan päässä ja tuota pulttia hyvin huonosti irto-osana saatavana.
    Ja sittenhän tuossa välissä on vielä grx800 kahva, jota nyt eniten itselleni mietin. Ilmeisesti 600 vs 800 vastaa eroa ultegran ja 105 välillä.
    Oman kokemuksen mukaan eroa ei noissa huomaa uutena, mutta vuoden likaantumisen jälkeen ultegra toimiii täsmällisemmin, mitä 105.
    Muotoilu on kuitenkin ilmeisesti sama molemmissa.

  19. #7759
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ilmeisesti 600 vs 800 vastaa eroa ultegran ja 105 välillä.
    Suunnilleen kai noin. 800:ssa on servo wave -ominaisuus, jota 600:ssa ei ole.

  20. #7760
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Suunnilleen kai noin. 800:ssa on servo wave -ominaisuus, jota 600:ssa ei ole.
    Mikä prkln servo?

  21. #7761
    K.Kuronen Guest
    ^se ett ku kahvasta puristaa, niin alussa männät liikkuu enemmän ja lopussa vähemmän. Mikä matkassa menetetään, se voimassa voitetaan.

  22. #7762
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^se ett ku kahvasta puristaa, niin alussa männät liikkuu enemmän ja lopussa vähemmän. Mikä matkassa menetetään, se voimassa voitetaan.
    Lueskelinkin jo. Eli muuttuva vipusuhde taitaa olla.

  23. #7763
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Täältä kadonnut kaikki sitten marraskuun. Vaihdoin testimielessä alle 27.5" ja 47 mm sonderot. En tiedä tuleeko 29 takas ennen kuin lumet sulavat. Noilla on niin paljon mukavampi ajaa kuin 29 griswoldeilla.
    Roots, bloody roots

  24. #7764
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Rose myy backroadia classified-vaihteilla. https://www.rosebikes.fi/backroad_classified
    Rule #1: Obey The Rules

  25. #7765
    Jotenkin toi classified tuntuu että on kahden systeemin huonot puolet yhdistetty. 2x systeemin "kaksi tapaa tehdä yksi asia" ja 1x systeemin huono ketjulinja pakan molemmissa päissä.Toinen näkökulma tietty on että tossa nimenomaan yhdistetään parhaat puolet. Saa nähä mitä raati eli ostava yleisö on lopulta mieltä.

  26. #7766
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Minusta tuo on aika hyvä. Saa ajaa koko ajan isolla rattaalla, joka toimii kyllä kurassa ja hiekassa selvästi pienempää paremmin.

    1x verrattuna ketjulinja pysyy myös fiksumpana, koska taakse ei tarvita isoa ratasta. Jos edessä ja takana on suht isot rataat, niin ketjulinja jyrkkenee selvästi.

  27. #7767
    Muistaako kukaan mihin aikaan viime vuonna XXL alkoi myymään fillareita? Tarkoitus olisi ostaa Gravel heti kun ne tulee myyntiin.

  28. #7768
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    54
    Hommailin pitkällisen arpomisen jälkeen uuden gravel-fillarin eli BMC:n URS One.

    https://www.bmc-switzerland.com/urs-one.html

    Pyörässä houkutti erityisesti rennompi geometria, suoratankoisesta kippuraan siirtyessä. Koeajo odottaa kevättä.

    Niin ja geo sallii jopa suorantangon asentamisen, jos kippura käy hirvittämään.

  29. #7769
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^vaikuttaa mielenkiintoiselta ja kyvykkäältä (capable) vähän rouheampiin paikkoihin. Avaatko vähän, mitä tarkoitat rennommalla geometrialla? Tuossa on kuitenkin melko pitkä ett ja reach ja ei mitenkään erittäin pitkä ht eli ajoasento ei ole mitenkään pysty. Jos taas rentoudella tarkoitat esim. loivempaa keulakulmaa ja muutenkin maasturimaisia mittoja niin sitten ymmärrän.
    Roots, bloody roots

  30. #7770
    Mjoo vaihoin 2015 teräs-roveen rungon. Jännä kun se on tuo geometria aika lailla entisenlainen, ja sitten kun otin tuon maalauksen varsin pitkälle Konan väritystä mukaillen, niin melkeinpä heti unohtaa että alla on uusi pyörä.
    Aina välillä sen reilu pari kiloa huomaa kadonneen, eipä tässä nyt toki ole kuin talvisia pyöräteitä ajellu.
    Niin ja samalla alle tuli nuo Pirellit 45mm. H versiona. Yllättävän paljon niistä löytyy kommentteja ettei kestä mitään, samoin kuin testejä joissa kehutaan ikuisiksi. Painavat ne on, minun vaaka näytti aika lailla 600g.

    Rengastilaa tuossa kyllä on ja minusta varsin hyvää laatua silmämääräisesti katsottuna. Tämä siis Carbonda Kiinasta, jota myydään muutamalla muutamallakin merkillä. Väri on metalli purppura, se purppura vaatii sopivan valon etä näkyy ja ehkä hyvä niin.
    Teräspyörässä on silti jotain kiehtovaa, jospa joskus vuoden päästä taas sellaista voisi kasailla.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •