HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 64 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #1891
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _dc_ Katso viesti
    Epäilen vahvasti painovirhettä ja sitä että miltään valmistajalta löytyy 31.8mm tolppaa.

    https://www.kssuspension.com/product/eten-i/ tuollainen näyttää olevan tuossa vakiona ja eiköhän se ole 31.6mm.

  2. #1892
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Onko olemassa valmiina gripperi-tyyppistä kahvaa vaijerivetoiselle hissitolpalle?

    Vaihtoehtona olisi tietysti pilkkoa eaglen sisuskalut.. onko kokemuksia: saako tällöin kätisyydenkin muutettua vai kiriikö vaijeria vain eteenpäin pyöritettäessä?

  3. #1893
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Kävisikö tuohon tarkoitukseen joku etuvaihtajan grippari ? Pysyisi kiertosuunta oikeana. Vaikka joku tuolta/noista ;https://www.bike-discount.de/en/shop...3/l-24/o-preis
    Tässä pätkässä näyttäis oleva toteutettu sramin gripparilla ;https://www.youtube.com/watch?v=ae-VAHYCrdw
    SSGT-92 muokkasi tätä : 31.08.2020 at 23.41 Syy: linkin lisäys

  4. #1894
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Mulla meni Canyonin hissitolpan vipu rikki kun lensin tangon yli. Hommasin tilalle Bontragerin vivun ja muuten toimii hyvin, mutta ei palaudu kunnolla tai palautuu todella hitaasti. Canyonin vivussa oli jousi, joka avitti tuota palautumista. Olisiko tuohonkin pitänyt ostaa jousellinen vipu vai mitä olisi tehtävissä että saisi kunnolla toimimaan?

  5. #1895
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Ssgt: Kiitos ehdotuksista, Sramin gripperi olisi noista fiksuimman näköinen, aika kohlo silti tarkoitukseensa..

    Joku sirompi ratkaisu olisi hyvä

  6. #1896
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Onks tää shimppa sit sen sirompi , https://www.bike-discount.de/en/buy/...ft-left-959880
    Microshiftillä ja rohlofilla omansa toki.
    Rockshox:la sit toi TwistLoc joka on jousituksille tarkoitettu ;https://www.bike-discount.de/en/buy/...e-lever-738550

  7. #1897
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Tuo Twistloc on hyvä, antaa mahdollisuuden laittaa perän&keulan lukot tuon taakse, kiitos!

  8. #1898
    Brand X ascend II ei enää pysy alhaalla vaan nousee hiljalleen. On kokeiltu ottaa irti pyörästä ja vaijerista ja silti sama juttu, eli jumittava vajeri on poissuljettu. Ilmeisesti tuo patruuna siis on vaihtokuntoinen, saako niitä mistään erikseen? 170 mm joustomatkaa ja takuut menneet jo. Tai voisiko tuon patruunan itse avata ja huoltaa?

  9. #1899
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uusitunnus Katso viesti
    Brand X ascend II ei enää pysy alhaalla vaan nousee hiljalleen. On kokeiltu ottaa irti pyörästä ja vaijerista ja silti sama juttu, eli jumittava vajeri on poissuljettu. Ilmeisesti tuo patruuna siis on vaihtokuntoinen, saako niitä mistään erikseen? 170 mm joustomatkaa ja takuut menneet jo. Tai voisiko tuon patruunan itse avata ja huoltaa?
    Teoriassa se tikku mikä sitä kaasupanosta operoi voi jumittaa. Tai sitten se mekanismi mikä sitä tikkua liikuttaa.

    Tarkasta ensin ne jos et ole jo tarkastanut. 🙂

  10. #1900
    Purin tolpan, otin koko patruunan ulos, eikä se pysy kasassa ihan kokonaan yksinäänkään. Eli ei vaikuta olevan painotikku tai tikunpainamismekanismikaan jumissa. Tuo patruuna näyttää tosi samalta kuin Oneupin tolpan patruuna, ei vaan uskalla umpimähkään ostaa sellaista vaan testimielessä.

    Netissä sanotaan, että Pro koryak -tolpassa pitäisi olla sama patruuna kuin Brand X:ssä, mutta ainakin alla olevan purkuvideon perusteella tolpan sisältä tulee aivan eri näköinen patruuna kuin omasta Brand X:stäni

    https://www.youtube.com/watch?v=64GHC1bzx_4
    Kohdassa 3:50 ainakin näkyy selkeästi patruuna, aivan eri näköinen kuin omani. Omassani on venttiili satulan alla, josta voi pumpata sisään lisää ilmaa, videon tolpassa ei venttiiliä ole. Myöskään oman tolppani patruunan väri ei vastaa ollenkaan videon tolppaa, vaan enemmän tätä oneupin patruunaa:

    https://www.bike-components.de/en/On...tridge-p67560/
    Itse asiassa kaikki omasta brand X:stäni purkamani osat tuntuisivat olevan tuossa ylemmässä oneupin kuvassa.

  11. #1901
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Minun mielestäni Ascend (I) ja Ascend II -malleissa on eroa juurikin sen suhteen että ensimmäisessä ei ole tuota venttiiliä.

  12. #1902
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    61
    BrandX-tolpan alkuperäinen vaijeri hirtti kiinni ja kuorestakin löytyy terävä taitos, joten uudet pitäisi hankkia. Jarruvaijeriako noissa olette käyttäneet?

  13. #1903
    Liittynyt
    01/2019
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    17
    Itse olen vaihdevaijeria käyttänyt. Ainakin omassa oli samanlainen vaijerin pääty.

  14. #1904
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.829
    ^^Vaihdevaijeria tilalle.

  15. #1905
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Onko muilla tullut Fox Transferin tai jonkun muun tolpan kanssa sellaista ongelmaa, että tolppa ei meinaa liikkua alas ellei sitä työnnä kohtisuoraan tolpan suuntaisesti? Sunnuntain mutalenkillä toiminta alkoi tökkiä, eli alkukitka lisääntyi huomattavasti lenkin aikana. Tolppa palautuu normaalisti ja toimii kyllä jos sitä painaa kohtisuoraan sisään, mutta kun istuu satulassa ja painaa vipua, ei tolppa laskeudukaan ellei itse avita sitä oikeaan suuntaan. Voitelin hieman liukuputkea ja pumppailin tolppaa ylös alas, jolloin sen toiminta parani vähän, mutta hieman jäykkä se on yhä. Onko tämä ominaisuus vai vaatiiko huoltoa? Käyttötunteja tuolla ei ole vielä kovin paljoa.
    velib muokkasi tätä : 12.10.2020 at 21.27

  16. #1906
    Moro,

    Focus 6.7 hissitolppa menee "oman painon voimasta" joku 2-5cm alas "liikaa", eli jotenkin antaa periksi (napista saa toki ylös menemään)..
    Mitenhän tuota huoltaisi? Jossain vaiheessa oli myös napin kanssa ongelmaa, mutta ei enää? Jotain wd40:stä?

  17. #1907
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Onko muilla tullut Fox Transferin tai jonkun muun tolpan kanssa sellaista ongelmaa, että tolppa ei meinaa liikkua alas ellei sitä työnnä kohtisuoraan tolpan suuntaisesti? Sunnuntain mutalenkillä toiminta alkoi tökkiä, eli alkukitka lisääntyi huomattavasti lenkin aikana. Tolppa palautuu normaalisti ja toimii kyllä jos sitä painaa kohtisuoraan sisään, mutta kun istuu satulassa ja painaa vipua, ei tolppa laskeudukaan ellei itse avita sitä oikeaan suuntaan. Voitelin hieman liukuputkea ja pumppailin tolppaa ylös alas, jolloin sen toiminta parani vähän, mutta hieman jäykkä se on yhä. Onko tämä ominaisuus vai vaatiiko huoltoa? Käyttötunteja tuolla ei ole vielä kovin paljoa.
    Ei ole mitenkään tavatonta. Liukuputki kahnaa heti tolpan yläpäässä olevan kauluksen alla olevaan liukuholkkiin. Yleensä yläässä on mutteri, jonka aukaisemalla liukuholkki tulee näkyviin ja sen pääsee rasvaamana, mutta Transferiin ei Fox äärimmäisessä viisaudessaan ole tuollaista ominaisuutta tehnyt, eli ainoa vaihtoehto on joko purkaa tolppa ja liukuputki erilleen eli ns. perushuolto tai raottaa yläpään tiivistettä esim. nippusiteellä ja yrittää sitä kautta voidella holkki.

    Voi myös olla, että tolpassa on jo sen verran kulumaa, että välykset päästää osat hankaamaan toisiinsa.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  18. #1908
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    Ei ole mitenkään tavatonta. Liukuputki kahnaa heti tolpan yläpäässä olevan kauluksen alla olevaan liukuholkkiin. Yleensä yläässä on mutteri, jonka aukaisemalla liukuholkki tulee näkyviin ja sen pääsee rasvaamana, mutta Transferiin ei Fox äärimmäisessä viisaudessaan ole tuollaista ominaisuutta tehnyt, eli ainoa vaihtoehto on joko purkaa tolppa ja liukuputki erilleen eli ns. perushuolto tai raottaa yläpään tiivistettä esim. nippusiteellä ja yrittää sitä kautta voidella holkki.

    Voi myös olla, että tolpassa on jo sen verran kulumaa, että välykset päästää osat hankaamaan toisiinsa.
    Ei pitäisi olla kulumaa, kun pyörä ja tolppa ovat olleet ajossa vasta kesäkuusta, eikä tunteja ole älyttömän paljoa. Tämä taisi olla ensimmäinen lenkki kunnon kurakelissä, mutta onhan sinne voinut jotain päästä syömään ja sotkemaan rasvoja. Tolpan huolto ei näytä ihan joka jampan DIY-hommalta: https://www.ridefox.com/fox17/help.p...82#disassembly. Tähän mennessä vaativin itse suoritettu huolto on ollut rokkarin keulan ilmapuolen huolto, ja sillä pohjalla en taida alkaa tolppaa purkamaan, kun noita kuvia katsoo.

    Jos noita tiivisteitä haluaa jollain voidella, mitä tavaraa siihen kannattaisi käyttää?

  19. #1909
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    Eihän tuollainen toiminta välttämättä kerro siitä, että tolpassa olisi mitään vikaa. Minkälaisessa rungossa tuo on kiinni, onko satulaputken kulma loiva? Dropperi pitkä?
    En ole foxia omistanut, mutta aika monella tolpalla, etenkin jos on paljon travelia, alkaa olla haasteita painua alas loivalla satulaputken kulmalla. Tulee "bindingia".

    Yhdessä entisessä pyörässäni tolppa ei liikkunut mihinkään ennen kuin siirsi painon penkin kärjelle.

    Tolpan clampin kireys kannattaa myös tarkastaa.

    Slick Honey on hyvää tavaraa voiteluun.

  20. #1910
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Satulaputken kulma taitaa olla 75 astetta, tolpan jousto 170mm. Taitaa olla tosiaan ominaisuus ennemmin kuin vika. Edellinen verrokki on 150mm Reverb, jolla en tuollaista ongelmaa huomannut. Tolpan voitelu taisi hieman auttaa kun viime lenkillä en huomannut tätä ongelmaa ainakaan niin että olisi häirinnyt.

  21. #1911
    Moro. Race Face Aeffect 125mm tolpassa alkaa olla patruuna (tai mikä kaasujousi se onkaan) vaihtokunnossa. Mistähän tuohon mahtaisi löytää uuden? Vai kävikö tuohon jonkun muun tolpan patruuna? Pikaisella googlauksella en löytänyt.

  22. #1912
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Ei pitäisi olla kulumaa, kun pyörä ja tolppa ovat olleet ajossa vasta kesäkuusta, eikä tunteja ole älyttömän paljoa. Tämä taisi olla ensimmäinen lenkki kunnon kurakelissä, mutta onhan sinne voinut jotain päästä syömään ja sotkemaan rasvoja. Tolpan huolto ei näytä ihan joka jampan DIY-hommalta: https://www.ridefox.com/fox17/help.p...82#disassembly. Tähän mennessä vaativin itse suoritettu huolto on ollut rokkarin keulan ilmapuolen huolto, ja sillä pohjalla en taida alkaa tolppaa purkamaan, kun noita kuvia katsoo.

    Jos noita tiivisteitä haluaa jollain voidella, mitä tavaraa siihen kannattaisi käyttää?
    Samaa ongelmaa minullakin ilmassa Transferin kanssa. Alasmeno yläasennosta hieman hiipunut. Eikä meinaa nousta enää ylöskään, jos pudotettu vain muutaman sentin. Kesän vanha tolppa myös kyseessä. Pitänee varmaan koittaa jotain ohutta iskariöljyä ujutella sisään tiivisteen välistä. Purkaminen ei tosiaan kuvien perusteella näyttänyt oikein houkuttelevalta

    Ensimmäinen ajatus oli, että lisäisi vähän ilmaa sinne. Mutta eipä ollut Transferin rakenne ihan samanlainen kuin vanhan Spessun tolpan kanssa. Ilmeisesti ilmasäiliön olisi tarkoitus olla aika huoltovapaa, ei pitäisi joutua pumppailemaan kuten Spessun ratkaisussa.

  23. #1913
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bog Katso viesti
    Eikä meinaa nousta enää ylöskään, jos pudotettu vain muutaman sentin.
    Viime lenkillä ilmeni myös tämä ongelma. Alemmasta asennosta ponnahtaa kyllä ylös vauhdilla. Ihan vielä tuota ei viitsisi huoltoonkaan viedä, katsotaan paheneeko ongelmat.

  24. #1914
    Toimiiko brand X talvella miten hyvin? Vai onko muita samanhintaluokan tolppia mitkä pelittää pakkasella?

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  25. #1915
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Minulla on toiminut hyvin, joskin vaijeri jäätyi. Tämä ei välttämättä ole tolpan vika, vaan osaa nyt varoa vähän vesiletkun kanssa.

  26. #1916
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Minulla on toiminut hyvin, joskin vaijeri jäätyi. Tämä ei välttämättä ole tolpan vika, vaan osaa nyt varoa vähän vesiletkun kanssa.
    Kiitos nopeasta vastauksesta. Pitää odotella että tulee tuota 150mm saldoille 30.9 halkaisijalla.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  27. #1917
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Viime lenkillä ilmeni myös tämä ongelma. Alemmasta asennosta ponnahtaa kyllä ylös vauhdilla. Ihan vielä tuota ei viitsisi huoltoonkaan viedä, katsotaan paheneeko ongelmat.
    Liruttelin transferiin tiivisteiden välistä jokusen tipan 5W iskariöljyä ja hyvin alkoi taas pelittämään Kynnellä vähän venyttää sitä tiivistettä, niin että saa sinne vaikka pienen nippusiteen väliin. Siitä sitten ohutta kamaa sisään.

  28. #1918
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Nyt tulisi hieman "tyhmä" kysymys:
    Itselläni on nyt kahdessa pyörässäni hissitolppa (toisessa "vakiona" ja toiseen asensin sen hiljattain itse), ja kun tolppa on ylä-asennossa, niin kummassakaan ei varsinaisen tolpan kiinnityksessä kauheasti säätövaroja alaspäin (toisessa vajaat 2cm. ja toisessa 3-4cm), jos lainaan pyörää henkilölle joka on minua paljon lyhyempi, ja tuota satulaa ei pysty laskemaan tuolta kiinnityksistä tarpeeksi alas henkilön mittoja ajatellen että hän pystyisi pyörällä ajamaan, niin onko kuinka haitallista tuolle hissitolpan mekanismille, jos säätääkin tuon ajokorkeuden tuolla hissimikanismilla paikoilleen ja sillä korkeudella sitten ajaa vaikka muutaman päivän?

  29. #1919
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    En usko, että on väliä, ajaako tolppa täysin ylhäällä, vai pikkuisen laskettuna. Joku tietävämpi voi toki korjata. Eri tolpissakin voi olla tän suhteen eroja.

  30. #1920
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.672
    En ole ikinä huomannut sillä olevan vaikutusta. Tulee tehtyä sitä itsekin omalla pyörällä joskus. Joissain tolpissa on pykäliä eri korkeuksiin myös.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •