Noin 2000-3000 taisi olla arvio käyttäjistä vuositasolla, en kyllä tarkkaan muista mitä toi tarkoitti. Varmaan jossain Kintulammen päässä enemmän. Kustannusarvio 120 000 joka sisältää suunnittelun, korvaukset, rakenteita + ehkä jotain muuta. Tää oli siis jo vuosi sitten niin voi olla jotain heittoa luvuissa. Sivuhuomautuksena Pukala saa tänä vuonna 70 000 euroa josta suurin osa ilmeisesti menee teiden parantamiseen, tämä ihna oma arvio mutta näin olen tulkinnut uutisia.
Toi ettei tehdä mitään on aika vaikea yhtälö siihen verrattuna mitä aktiivit haluavat. Aktiivit toivovat ehkä vaan jotain pientä mutta jos jotain aletaan tekemään niin nykyään mennään turvallisuus edellä jos tehdään joku reitti ja se tarkoittaa sitten kivituhkabaanaa. Kaupungeilla on ihan hyvääkin porukkaa töissä jotka ymmärtävät tai edes haluavat ymmärtää. Täällä meidän kylällä olen ollut yhteydessä yksityishenkilönä kaupunkiin ja seurakuntaan ja molemmat ovat positiivisesti suhtautuneet toiveisiin. Lähinnä kuinka hakkuissa otettaisiin huomioon polut. Jossain vaiheessa oli kai ajatuksena että joku alkaisi ajaa ihan valtakunnallisella tasolla polkujen säilymistä mutta kun ei oikein semmoista tahoa ole löytynyt niin itsekin päättänyt lähteä sitten vaan omasta kylästä liikkeelle, olin sitä mieltä ettei se ole järkevää jokaisen erikseen hommailla mutta nyt mennään näin.
Täälläkin varmaan olisi mahdollista saada tehtyä ihan reittejä mutta itse en ole kauhean innostunut. Pikkasen on mielipide lieventynyt mutta katsotaan.
Kyllä Tampereella pitää katsoa vaan peiliin harrastajien ja seurojen ettei mitään tapahdu jos haluja olisi reitteihin. Varmaan onnistuisi mutta sen jonkun pitäisi alkaa ajamaan asiaa. Aika vähissä varmaan innokkaat... Karttahomma on kyllä hieno yhteistyön tulos eli kyllä niitä tekijöitä olisi kun vaan joku ottaisi vetovastuun kunnolla.
Kirjanmerkit