Täällä näyttäisi olevan, tuo 10 päivän toimitusaika taitaa olla kaikille tuotteille varastosaldosta riippumatta.
Täällä näyttäisi olevan, tuo 10 päivän toimitusaika taitaa olla kaikille tuotteille varastosaldosta riippumatta.
26x4.6" kakunsyöjä. Onko luvatun levyinen?
Onko kenelläkään ajotuntumaa Vee Tire Apache Fatty Slickeihin? Ostin yhden kpl, tarkoituksena laittaa se etuhaarukkaan huojentamaan koirien ja mummojen auraalista ahdistusta. No nyt sitten kun odottelen Kustin polkevan tuotteen luokseni, edellisellä lenkillä kävi sellainen hirveys, että Jumbo Jim lähti liusuun tien pikikorjauksen kohdalla ja melkein kaaduin e-fatilla. Jos ette tieneet, niin on hyvin epäsuositeltavaa kaatua raskaalla sähköpyörällä kovalla alustalla. Eli nyt lähtökohtaisesti hirvittää slickien asennus, ja jos joku voisi luonnehtia noiden ajoominaisuuksia kostealla asfaltilla, niin se olisi hyvä.
^jaa mitä ahistusta?
Vähä huono vuodenaika asennella slicksejä ellet halua driftailla
Nojoo eihän se testi onnistunu ku luostolle oli tullu ihan liikaa lunta. Ei napeksi tunkkailla niin käännyin takasi rolloa kohti. Ei oo ennen tommosta määrää tullu ensilumena. Varmaan oli sen 30cm paikoin.
Kävin kuiten napapiirin retkeilyalueella vähä kokeileen mutta polku on niin hirveetä juurakko/kivi helvettiä että ei siitä ajamisesta oikeen mitään tullu.
Auraalinen on fingelskaa tarkoittaen ääneen liittyvää asiaa, tässä. fättirenkaan pärinää, joka ahdistaa rottakoiria ja näiden ulkoiluttajamummoja. Ajelen pääosin hiekkatietä, ja toisinaan muodikkaasti myös gravel-tietä, toisinaan jopa myös öljysorateitä, joten jos joku nyt voisi vakuuttaa että asianomaisella rengaalla voi jotenkuten parahulttaisesti ajaa siirtymät päällysteellä, niin nukkuisin yöt paremmin. Vitsi on kait siinä, että rengas ei ole niin liukas kuin miltä se näyttää johtuen silikoonisekoitteesta. Ja mitä vuodenaikaan tulee, asun aivan varsinais-Suomen rannikolla, jossa lunta ja jäätä ei ole paljon näkynyt. märkää asfalttia riittä kylläkin.
^Jaa minä olen kokenut tuon vain positiivisena asiana ku väistävät automaattisesti ja vetävät koiransa edestä. Ei tarvi soittokelloa tai huudella.
Oheisen linkin osoittamaan täysjäykkään 27,5 plussaan kiinnostaisi ostaa nastarenkaat https://www.marinbikes.com/fi/bike-a...ine-mountain-3
Nykyiset renkaat on Vee Tire 27,5x2,8"
Vanteen sisämitta 38 mm. Olisiko suosituksia?
Suomityresin FatFreddie. Hinta-laatusuhde todella hyvä. Ovat sitten reilusti 2.8" korkeammat, kannattaa katsoa että tilaa on riittävästi.
^ ^^ eivät ole kuitenkaan fatbike-renkaita vaan plussarenkaita joille on oma ketjunsa
Vuoden verran olen ajellut yhdistelmällä Bud edessä ja JJ takana. Nyt heitin syksyn liukkaille keleille testiin jo melko kuluneen Budin myös taakse ja yllätyin positiivisesti. Tuntuu rullaavaan jopa paremmin kuin JJ, on hiljaisempi asvaltilla sekä myös joustaa enemmän. JJ rullaa kyllä hyvin lämpimillä keleillä mutta ilmojen kylmetessä sen rullaus huononee melko paljon, Budissa tätä ominaisuutta ei tunnu olevan. Pidossa ei kauheasti tuntunut eroa olevan, uudella renkaalla luulisin tässäkin olevan eroa Budin eduksi.
Tänään kävin pitkästä aikaa Dudella metsässä, ja olin yllättynyt kuinka liukas 4.8" JJ oli. Kun normaalisti olen ajellut 29" ja 2.4" Ardenteilla. Keli oli +1 ja märkää...
Eteen voisi rouheampaa katsoa, kunhan nyt saa ranteet ensin kuntoon.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Mä en budin vetopitoon ole kyllä kovin ihastunut lumessa, mudassa tai muuten liukkaalla, mutta varmasti pesee JJ:n monessakin tilanteessa. Mutta tosiaan toi kylmänsieto saattaakin olla siinä JJ:tä paljon parempi. Tarttis testaa ihan toistettavissa olosuhteissa.
Kiitos vinkistä
Eipä se tuo knardi lumessa kyllä hyvä ole. Tampatulla menee mutta irtolumessa tulee pulkkana alas.
Ainakaan näille leveysateille ei ole hyvä. Kyllä se colossus pitää paremmin jos pitää kiikkua tai laskea
Eipä se IsoKnard mikään lieju- tai juurakkokuningas ole. En kyllä odottanutkaan sitä. Nyt odottelen nastatonta Johnnya taakse, äkkiä sen kyllä huomaa onko se Budin kaveriksi taakse vai saako eteenkin sitten hakea jotain muuta.
Emmä tajua miten sakki oottaa jonkun JJ:n tai Knardin pitävän hyvin mudassa jne. Kummatkin on pienellä tiheällä nappulalla, joten luulis ihan järken sanovan ettei ne oo muta- tai juurakkorenkaita.
Ei ole tainnut kukaan niin väittänytkään että JJ tai IsoKnard toimisi mudassa.
Kyllä tänään toimi monta kertaa, ja suunnilleen yhtä monta kertaa ei. Mutta jos reilu 20km lenkille tulee ehkä 200m mutaa, niin ei tuolla ole niin väliä. Mutta on se kulunut JJ kyllä liukas savessa. Tosin niin on varmaan kaikki muutkin, mutta kunhan marisen.
Onko tällainen Motonetin ajoneuvohyväksytty heijasteteippi hyvää fatbiken vanteiden tuunaukseen? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7500...n-5m-keltainen
Tarkoitus olisi siis laittaa tuota 80mm leveille vanteille vannenauhan alle, kiinnitys gorillateipillä varmaan paras. Vanteen reiät on about 30-35mm leveitä ja nykyinen musta vannenauha on tylsän näköinen eikä lisänäkyvyys ole koskaan haitaksi.
No, todetaan tai valitetaan, ero on ehkä lukijan silmissä.
Minä odotin että JJ toimisi. Viime jouluna kun hyppäsin fätti-leiriin, niin odotukset oli sellaiset että se muhkea rengas ratkaisee kaikki ongelmat ja murheet.
Ja talvi menikin hyvin. Olin oikein yllättynyt kuinka hyvin JJ:llä pärjäsi metsässä koko talven, ilman nastoja. Ja nyt vastaavasti syksyllä olen yllättynyt kun 2.4" Ardent pitääkin paremmin kuin 4.8" JJ. Odotusten syynä on siis renkaan paljon suurempi tartuntapinta-ala, ei nappulat tai niiden koko.
Tulevaan sähköläskiin näyttäisi menevän taakse vain 4” ja eteen jopa yli 5” kumi. Onko näkemyksiä, olisiko talvella tuollaisesta setistä hyötyä, jos laittaisi eteen paljon leveämmän?
Rullaavuudella ei sinänsä isoa väliä, kun sähkö auttaa, mutta entä muuten? Hangessa olisi tarkoitus ajella. Voisi kuvitella, että 5” edessä vakauttaisi menoa.
Laita eteen Bud, ja elämä hymyilee.
Bud taitaa täytyä nastoittaa itse? Löytyyköhän vastaavaa gummia nastoilla, niin pärjäisi myös jäällä?
Terrene Johnny 5. Mutta istahda ennen kuin luet hinnan.
Kirjanmerkit