GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 143 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 93 133 141 142 143 144 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.261 - 4.290 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #4261
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Onkos sulla NX-voimansiirto sun Spindriftissä? Mulla on nykyisessä park-pyörässä GX-setti ja se on toiminu 100 % moitteetta. Pysynyt säädöissä hienosti eikä oo aiheuttanut kuraisemmallakaan kelillä mitään ongelmia. Trail-pyörästä löytyy sama ja siinäkään ei ole suurempia ongelmia ollut, mitä nyt oisko seiska- tai kasirattaalla aavistuksen välillä ruksuttaa. Ei paha eikä vaikuta ajoon, snadisti vain ärsyttää. Ite haluun, että pyörä on kohtuu äänetön (poislukien toki vapaarattaan ihana ääni).

  2. #4262
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Onkos sulla NX-voimansiirto sun Spindriftissä? Mulla on nykyisessä park-pyörässä GX-setti ja se on toiminu 100 % moitteetta. Pysynyt säädöissä hienosti eikä oo aiheuttanut kuraisemmallakaan kelillä mitään ongelmia. Trail-pyörästä löytyy sama ja siinäkään ei ole suurempia ongelmia ollut, mitä nyt oisko seiska- tai kasirattaalla aavistuksen välillä ruksuttaa. Ei paha eikä vaikuta ajoon, snadisti vain ärsyttää. Ite haluun, että pyörä on kohtuu äänetön (poislukien toki vapaarattaan ihana ääni).
    Gx-voimansiirto. Kammet vaan vaihdettuina Truvativin 175mm -> Nx eagle 165mm. Toki nyt 175 takasin kun vastapattiin pamautin tuon NX:n solmuun.

    Hiljainen tuo vanhempi malli kyllä on, toki vapaaratas on sieltä äänekkämmäistä päästä :

    https://www.youtube.com/watch?v=31iFDVkIQ0M

  3. #4263
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bnito Katso viesti
    Hiljainen tuo vanhempi malli kyllä on, toki vapaaratas on sieltä äänekkämmäistä päästä: https://www.youtube.com/watch?v=31iFDVkIQ0M
    Ihana. <3

  4. #4264
    Liittynyt
    04/2020
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    62
    Itekki ajanu fuel ex8 parkkia koko kesän ja gx vaihteistossa ei ole ollu mitään ongelmia koko aikana vaikka on ylläksen kivikoita tultu monta päivää alas nuinki lyhyt joustisella pelillä. Puhtaana vaa pitää nii kyllä toimii.

    Aiheesee enempi nii pyörien saatavuus kyllä tosiaa tuntuu oleva isoin ongelma.
    Tyee, mega, cabra akselilla pyöritelly mikä olis enskaa ja parkkii parempi kampe.
    Spindriftiä odotellaa kans jahka alu versio tullee saatavaksi a ihmetellää lissää.

  5. #4265
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jatasaa Katso viesti
    Itekki ajanu fuel ex8 parkkia koko kesän ja gx vaihteistossa ei ole ollu mitään ongelmia koko aikana vaikka on ylläksen kivikoita tultu monta päivää alas nuinki lyhyt joustisella pelillä. Puhtaana vaa pitää nii kyllä toimii.

    Aiheesee enempi nii pyörien saatavuus kyllä tosiaa tuntuu oleva isoin ongelma.
    Tyee, mega, cabra akselilla pyöritelly mikä olis enskaa ja parkkii parempi kampe.
    Spindriftiä odotellaa kans jahka alu versio tullee saatavaksi a ihmetellää lissää.
    Just toi pyörien saatavuus on itellä osasyynä täähän kuumeen nousuun. Ilmeisesti aika paljon on haasteita kaikilla merkeillä vastata kysyntään, kun pääosa etenkin alumiinisista tulee samoilta tehtailta Taiwanista ja pääosalle komponenteista on kaksi tarjoajaa. Sen vuoksi oon miettinyt, että pitää aika etupainoisesti toimia kevättä ajatellen, mikäli meinaa pyörää päivittää.

  6. #4266
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Itellä kans gx voimansiirto, vaihtaja iha naarmuilla ottanu osumaa ym ja just huomasin et vähä rallattaa isoilla vaihteilla, mut pari pyöräytystä liipasimen pään rullasta ja taas iha mintissä Kovimmalla itellä kiekot ja renkaat.

  7. #4267
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itellä kans gx voimansiirto, vaihtaja iha naarmuilla ottanu osumaa ym ja just huomasin et vähä rallattaa isoilla vaihteilla, mut pari pyöräytystä liipasimen pään rullasta ja taas iha mintissä Kovimmalla itellä kiekot ja renkaat.
    En kyl tiä kandeeko park ja enskahommiin GX:ää parempaa voimansiirtoa ottakaan. Kalliimmat osasarjat taitaa olla yhtä alttiita rikkoontumiselle, painon säästöllä ei ole näissä niin suurta merkitystä ja polkemiskäytössä on etenkin park-ajossa kuitenkin kohtuu vähällä käytöllä. Tosin pitää myöntää, ettei GX:ää ylemmistä sarjoista ole omakohtaista kokemusta.

  8. #4268
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Mä taas ajattelin, mikäli Spindriftin tilaan niin myydä käyttämättömänä GX 12sp voimansiirron pois ja laittaa Shimanon 11sp. Hiton varmatoiminen ja välitykset riittää mun käyttöön saletisti plus halvempi uusia osia jos jotain menee.
    Ja haluan nimenomaan tälläisen "super enduron" enkä DH pyörää, voihan se mieli sitten muuttua jos ja kun tuollaisella pääsee vetää.

  9. #4269
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Mä taas ajattelin, mikäli Spindriftin tilaan niin myydä käyttämättömänä GX 12sp voimansiirron pois ja laittaa Shimanon 11sp. Hiton varmatoiminen ja välitykset riittää mun käyttöön saletisti plus halvempi uusia osia jos jotain menee.
    Ja haluan nimenomaan tälläisen "super enduron" enkä DH pyörää, voihan se mieli sitten muuttua jos ja kun tuollaisella pääsee vetää.
    Sama kävi täällä mielessä kunhan tilatun Tyeen saan, muttaku sit ois kiekko väärällä vapaarattaalla 11sp shimanolle.

  10. #4270
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Sama kävi täällä mielessä kunhan tilatun Tyeen saan, muttaku sit ois kiekko väärällä vapaarattaalla 11sp shimanolle.
    Eiköhän se vapari ole XD Driver niin siihen sopii sram 11sp pakka joika toimii kyllä muun shimpan kanssa.

  11. #4271
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Eiköhän se vapari ole XD Driver niin siihen sopii sram 11sp pakka joika toimii kyllä muun shimpan kanssa.
    Niinpä joo, aattelinkinki että mitä tuossa en hoksaa.

  12. #4272
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Hirveenä tällä foorumilla ei näy Meridan tuotteita, onko sille jokin hyvä syy?
    Tässä hirveenä katellun ja vertaillut eri maastopyöriä toisiinsa ja esim. Trek, Norco, Canyon, Kona, yms on reippaasti painavampia kuin Meridan uusin Big nine.

    Nää pyörät on aikalailla samassa hintaluokassa, niin miten Meridan Big nine 9000 toimis maastopyöränä enduroon? Noi muut pyörii 13-15kilon vaiheilla kun Merida väittää omaansa 8.5kiloseksi niin miten näissä on näin järetön painoero keskenään, kun pyörä on samaa kastia?

    https://www.merida-bikes.com/en/bike/1988/bignine-9000

  13. #4273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mroaac Katso viesti
    Hirveenä tällä foorumilla ei näy Meridan tuotteita, onko sille jokin hyvä syy?
    Tässä hirveenä katellun ja vertaillut eri maastopyöriä toisiinsa ja esim. Trek, Norco, Canyon, Kona, yms on reippaasti painavampia kuin Meridan uusin Big nine.

    Nää pyörät on aikalailla samassa hintaluokassa, niin miten Meridan Big nine 9000 toimis maastopyöränä enduroon? Noi muut pyörii 13-15kilon vaiheilla kun Merida väittää omaansa 8.5kiloseksi niin miten näissä on näin järetön painoero keskenään, kun pyörä on samaa kastia?

    https://www.merida-bikes.com/en/bike/1988/bignine-9000
    Tuo Big Nine on tyylipuhdas XC-pyörä ja kaukana endurosta. Meridan mallistossa varsinainen enduropyörä on One-Sixty.

  14. #4274
    Liittynyt
    04/2020
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    62
    Kuskista kai se on kiinni mikä pyörä toimii missäki mutta jos otsikon mukaisia pyöriä ettii nii se on vähintään 130mm joustava täysjousto.. 100mm joustava jäykkäperäne merida ei kyllä ihan siihen ole sopiva.

  15. #4275
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Mietin jo että mitä hittoa, enduropyörä 8.5kg Nyky enduropyörät painaa noin tuplasti tuon verran

  16. #4276
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...orange-1013748
    Onko näistä mitään mielipiteitä? Eikös tuossa ole ihan hintalaatu kohdallaan? Vai onko tää vähän sellanen "marketti" pyörä? Eka täys jousto ostoslistalla niin ei oikein varmaa tietoa millainen olis hyvä pyörä?

  17. #4277
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Cubeissa on kyllä hintaan nähden hyviä osia. Geo nyt on vähän lyhyemmän puoleinen. Samaan ovh hintaan saa myös esim commencal meta am 29. Mimmoseen ajoon tulee? Varmaa endorutyyppiseen? Kannattaa käydä jotain täysjoustoja kokeilemassa.

  18. #4278
    Kovaan ajoon tietenkin😁
    Kiitti vinkistä kyllähän toi commencal on het enemmän sitä mitä haen.
    Tällä hetkellä on toi pole taival ja siitä kovasti tykännyt.. Voi Herran perse mikähän malli se noista kannattais sitten ostaa😳 maks budjettia ei oo mut kyllähän siinä joku roti pitää olla.. Hinta/laatu. Osiahan saa osteltua sitä mukaan mieleisiä ku leviää🤔 ei sano oikein mitään noiden erot ton 2800e ja 3700e välillä😁

  19. #4279
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Jousitukset aika samaa tasoa, kaksimäntäiset jarrut tuossa halvemmassa aika alimitoitetut noin rajuun pyörään ja vähän huonompi SRAMin SX/NX voimansiirto verrattuna SLX. En kyllä itse näe että tuo kalliimpi tarjoaisi 900e eestä parempia kilkkeitä.

    Propainilta sais tuohon 3,5 kiloon jo aika kovilla spekseillä alu Tyeen. Jousitukseen ja runkoon kannattaa panostaa, loput osat on helppo päivitellä myöhemmin jos tarvetta tulee.

  20. #4280
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    Jos nyt siis vertaillaan Meta AM 29 ride ja essential malleja, niin on noissa ihan validit erot.
    Jousitus on vähän makukysymys, mutta Essential mallin DPX2 iskari ja Fox 38 keula ovat kyllä varsin hyvää tasoa.

    Ride mallin SX/NX-voimansiirto (vanhalla Shimano HG vaparilla) ja Deore jarrut ovat suoraan vaihtoon menevää tavaraa. SLX 12sp on jo laadukasta tavaraa.
    Lisäksi vielä kiekot tai etenkin kehät, essential mallissa DT E532, jotka ovat varsin kelvolliset.

    Kummallakkin mallilla varmasti pärjää, mutta jos budjetista ei ole kiinni, niin mielestäni kalliimpi malli on erotuksen arvoinen.

  21. #4281
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Eipä noissa rokkareissakaan mitään vikaa ole, ei ole ultimatea mutta ei ole foxitkaan factorya. Makuasiahan tuo fox vs rockshox aina on kuten sanoit ja varmasti nuo foxit on kalliimmat. SLX on kyllä huomattavasti parempi kun SX/NX, mutta silti hinnan puolesta samoissa. Kehät on paremmat joo. Ehkä sitä itse katsoo aina sillä silmällä että jos ei ole runkoa erikseen saatavana niin halvin mahdollinen ja vaihtaa siihen osat kun harvemmin noi valmiit buildit on mieleen.

  22. #4282
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Kandee tsekata myös esim Privateer. https://eu.privateerbikes.com/produc...ateer-161-bike

  23. #4283
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Tässä vielä tohon about cuben ja metan hintaluokkaan speksattu Tyee. Tuskin parempaan hintaan pyörää saa jos runko vaan miellyttää. Privateer myös hyvällä hinnalla ja varmasti hyvä pyörä, tosin kannattaa ottaa huomioon aika äärigeometria. Tuolla 80 asteen satulakulmalla ei välttämättä ole kauhean mukava tasamaan poluilla polkea jos käyttötarkoitus on yleispyörä pelkkien hissimäkien sijaan. Suomessa kun harvemmin meininki on sitä että poljetaan pelkkää ylämäkeä ylös ja tullaan alamäkeen takaisin alas.


  24. #4284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rndm Katso viesti
    Tässä vielä tohon about cuben ja metan hintaluokkaan speksattu Tyee. Tuskin parempaan hintaan pyörää saa jos runko vaan miellyttää. Privateer myös hyvällä hinnalla ja varmasti hyvä pyörä, tosin kannattaa ottaa huomioon aika äärigeometria. Tuolla 80 asteen satulakulmalla ei välttämättä ole kauhean mukava tasamaan poluilla polkea jos käyttötarkoitus on yleispyörä pelkkien hissimäkien sijaan. Suomessa kun harvemmin meininki on sitä että poljetaan pelkkää ylämäkeä ylös ja tullaan alamäkeen takaisin alas.

    Tätä odotan miten tuo privateer toimii ns perus trail ajossa.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  25. #4285
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Privateerillahan tuli myös lyhyempi joustoinen trail pyörä. Varmaa sekin varsin pätevä ns suomi enskaan.

  26. #4286
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    46
    Spessun enduro vai Stumppi evo?
    Enskaa ilman hissiä, trailia, parkkiakin jonkun verran. Kumpi mahtais olla se parempi?
    Enduro on lähes dh, mutta jotenkin sekin kai kipee, mutta ei varmaan mikään nautinto poluilla. Stumppi evo vois olla se monipuolisin, mutta ei sais enduro kyvykkyys juurikaan kärsiä.

  27. #4287
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtv Katso viesti
    Spessun enduro vai Stumppi evo?
    Enskaa ilman hissiä, trailia, parkkiakin jonkun verran. Kumpi mahtais olla se parempi?
    Enduro on lähes dh, mutta jotenkin sekin kai kipee, mutta ei varmaan mikään nautinto poluilla. Stumppi evo vois olla se monipuolisin, mutta ei sais enduro kyvykkyys juurikaan kärsiä.
    Uudempi enduro? Mulla on stump evo 2019. Ajettu parkkia ja enduroa. Toimii siinä kyllä hyvin kun keula pidennetty 170. Polullakin toimii hyvin. Jos painetta riittää niin ottaisin ton spessun Enduron.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  28. #4288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtv Katso viesti
    Spessun enduro vai Stumppi evo?
    Enskaa ilman hissiä, trailia, parkkiakin jonkun verran. Kumpi mahtais olla se parempi?
    Enduro on lähes dh, mutta jotenkin sekin kai kipee, mutta ei varmaan mikään nautinto poluilla. Stumppi evo vois olla se monipuolisin, mutta ei sais enduro kyvykkyys juurikaan kärsiä.
    En ole stumppievoa ajanut niin en pysty omaan enduroon vertaamaan. Arvosteluista ja foorumikeskusteluista on kuitenkin mulle jäänyt vähän sellainen kuva, että edellinen stumppievo oli hyvin park orientuitunut pyörä. Keulakulma jopa loivempi kuin endurossa, samoin satulaputken kulma. BB matalampi sagissa.

    Tässä ketjussa noita pyöriä on vertailtu jonkin verran: https://forums.mtbr.com/specialized/...d-1111957.html

    Uusi stumppievo sitten tuottaisi kyllä itselleni enemmän valinnanvaikeutta. Siinä pystyy säätämään geometriaa itse jo niin paljon, että varmasti löytyy sopiva kompromissi niihin omiin ajoihin.

  29. #4289
    Sen verran vielä selvennyksenä, etten suinkaan tarkoita tässä parkkipyörällä sellaisia varsinaisia parkkipyöriä kuin spindrift tai torque. Vaikka tietysti geometria tuossa edellisessä evossa on samankaltainen.

    Moni on muotoillut, että <2021 evossa jousitusominaisuudet ovat lähempänä sitä perinteistä spessun FSR:ää. Jos on ajanut edellisiä enduroita ja nykyistä, niin tietää sen eron. Edelliset endurot olivat mukavia, nykyinen on nopea. Jousitus kantaa ihan eri tavalla ja ero varsinkin putkella polkiessa on todella huomattava.

    Mutta vanhasta evosta kun ei ole tosiaan kokemusta niin tämä on tällaista mielikuvien välittämistä.

  30. #4290
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    46
    Nimenomaan uusi Stumppi evo 2021 mallia katsellut vs Enduro. Uudessa evossa 150/160mm jo joustoa ja keulakulma saa 63 asteeseen. Ehkä enemmän sopiva yleispyörä, mutta Enduron armoton nopeus toki houkuttelee.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •