GiantElectrobikeGarmin
Sivu 5 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #121
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Redshiftin joustostemmi? Sitä on kehuttu ainakin.
    Entäs se Laufin keula? Maastossa vaimentamattomana ehkä vähän liian epämääräinen mutta pikku jousto gravelihommissa vois toimia.
    Tuo redshiftin stemmi on varmaan hyvä, ja nyt siitä on tullut myös 80mm versio. Se satulatolppa on ilmeisesti hyvä myös

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  2. #122
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti


    Huvitti tossa joku viikko takaperin, kun itse duunia kohti flat bar fiksillä polkiessa hirveellä höökällä työmatkatempoa ohi ajanut kaveri Laufin kanssa jäi rimpuilemaan uimastadionin mäkeen, koska putkelta ajaminen ei oikein näyttänyt luonnistuvan sen hässäkän kanssa.
    Sehän luultavasti tosiaan muljuu putkelta runtatessa kun puuttuu "kallistuksenvakaaja" välistä.


    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  3. #123
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Sehän luultavasti tosiaan muljuu putkelta runtatessa kun puuttuu "kallistuksenvakaaja" välistä.


    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
    Keväällä testasin Lauffia Larun pyörässä, ja musta se keula toimi hyvin.
    Ei tuntunut häiritsevän muljuavalta, ja jopa putkelta pystyi ajamaan ilman loukkaantumiseen tai kuolemaan päättyvää rimpuilua.

  4. #124
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Jos kysäisen tästä ketjusta vaikka, että kun keskustellaan graveleistä flatbar vs dropdown niin mikä sen dropdownin käytännön ero sitten on.
    Kun se dropdown antaa sen aero ajoasennon ja sitä käyttäessä miten se näkyy sitten loppupeleissä ajonopeudessa/mukavuudessa?

    Ja siksi siis ihmettelen koska hintaero näitten välillä tuntuu olevan ihan merkittävä niin olettasin sen näkyvän myös käyttömukavuudessa jotenkin
    Itsellä on siis jonkinlainen isorenkainen flatbar jota käytän vertailukohteena.

  5. #125
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    On kai se ero ilmanvastuksessa ihan merkittävä, jo pelkästään kahvoilta ajaessa kun ote on jotain 400-460mm väliltä, kun suora tanko yleensä on reilusti leveämpi. Dropeilla se vaan korostuu. Ja omasta mielestä se asentokin kippuratangolla on mukavampi sillon kun paljon istutaan satulassa.

    Hinta erohan tulee pitkälti siitä että jarrut ja liipasimet maksaa aika paljon vähemmän suoralle tangolle

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  6. #126
    ^flatbar + innerbarends toimii musta hyvin ja asentoakin saa niillä pikku töpöillä aerodynaamisemmaksi

  7. #127
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Gravel-pyöriin myytävissä droppitangoissa on yleensä sen verran flarea, että alaotteella ilmanvastus ei pienene kovin paljon hupuilta ajamiseen verrattuna. Toi on ainakin oma mutuilu Roven mukana tulleen stongan kanssa, ettei alaotteelta päässyt tuulelta yhtään paremmin suojaan, joten vaihdoin tilalle flarettoman tangon.

    Mut onhan se perus droppitangon 44cm merkittävästi kapeampi kuin suoratankoisen pyörän 60-80cm. Sopivan riserin kanssa on toisaalta siedettävän mukava ajaa vastatuuleen kädet stemmin vieressä, mikä taas ei mun mielestä toimi droppitangon kanssa ollenkaan niin kivasti, koska asento jää pystyksi/ahtaaksi. Eli ilman lisäpulikoita ja ergonomiasta tinkimällä oma suoratankoinen onkin aerompi kuin droppitankoinen.

  8. #128
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    ^flatbar + innerbarends toimii musta hyvin ja asentoakin saa niillä pikku töpöillä aerodynaamisemmaksi
    Källi pikku näpykkä tuo inner bar end, tosta mäki saattasin tykkää näin pikkusijotuksena :P

    Mikä on flare?

  9. #129
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Itse en käyrien sarvien kohdalla ilmanvastusta ajattele, vaan hyvää ajoasentoa. Varsinkaan flaren vaikutus ilmanvastukseen ei merkkaa minun ajonopeuksillani tai lenkkimatkoillani yhtään mitään. Sen sijaan innerbarends on suoraan tankoon kiva lisä. Maasturilla soratieosuuksilla huomaan usein pitäväni käsiä niissä. Onhan 40 euroa aika paljon tuollaisista töpöistä, mutta minkäs teet kun halvemmallakaan ei niitä saa.

    Flare on käyrien sarvien alaosan kääntö ulospäin. Oikeastaan noissa on kaksi asiaa. Toinen on se, johon tangon alapää osoittaa taaksepäin eli joko suoraan taaksepäin tai sitten harittaa vähän sivulle. Toinen on se, miten tankoa on pystysuunnassa (kahvojen kohdalta) taivutettu ulospäin. Noilla taisi olla omat terminsä eli ovat eri asioita. Kannattaa googlettaa jokin periaatekuva näistä jutuista, niin hahmottaa ehkä paremmin.

  10. #130
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mroaac Katso viesti
    Jos kysäisen tästä ketjusta vaikka, että kun keskustellaan graveleistä flatbar vs dropdown niin mikä sen dropdownin käytännön ero sitten on.
    Kun se dropdown antaa sen aero ajoasennon ja sitä käyttäessä miten se näkyy sitten loppupeleissä ajonopeudessa/mukavuudessa?

    Ja siksi siis ihmettelen koska hintaero näitten välillä tuntuu olevan ihan merkittävä niin olettasin sen näkyvän myös käyttömukavuudessa jotenkin
    Itsellä on siis jonkinlainen isorenkainen flatbar jota käytän vertailukohteena.
    Erot ovat pääosin subjektiivisia. Suuri enemmistö ei aja dropeilla. Droppeja tarvitsee lähinnä maantietyyppisessä ajossa vastatuulessa, ehkä noin 95-97% ajoa on kahvoilta. Jotkut kokevat asennonvaihtelut tarpeellisiksi, mutta samaan aikaan suorastongaisilla fillareilla ajetaan maailmanympärysmatkoja. Talvella jäisellä alustalla, keskustassa ja maastossa suoran tangon paremmuudesta ei ole epäilystäkään. Sopivasti backsweeppiä ja kohti auringonlaskua.

  11. #131
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    https://togs.com/pages/faq Vahva suositus!

  12. #132
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Sen sijaan innerbarends on suoraan tankoon kiva lisä. Maasturilla soratieosuuksilla huomaan usein pitäväni käsiä niissä.
    Hommasin nuo ja asensin ne yhtä aikaa SQLabin grippareiden kanssa. Mutta ei ne barendsit olleet mun juttu, ne gripparit on hyvät.

  13. #133
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Grippari on eri asia kuin grippi.


  14. #134
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Anteeksi, se taitaakin olla grip shift.

    Mutta jos joku ei ymmärtänyt, niin tarkoitin niitä semmoisia tuppeja mitä sinne tangon päihin laitetaan. On niiden nimi nyt sitten mikä tahansa.

  15. #135
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mroaac Katso viesti
    Jos kysäisen tästä ketjusta vaikka, että kun keskustellaan graveleistä flatbar vs dropdown niin mikä sen dropdownin käytännön ero sitten on.
    Kun se dropdown antaa sen aero ajoasennon ja sitä käyttäessä miten se näkyy sitten loppupeleissä ajonopeudessa/mukavuudessa?
    Ajonopeudessa se näkyy sitä enemmän, mitä kovempaa ajaa. Tämän mukaan 40 km/h vauhdissa oikeaoppisesti kyynärpäät kulmassa kahvoilta vs. dropeilta energiaa kuluu 24 W enemmän, millä on jo suurempi vaikutus kuin esim. millään rengasvalinnalla, runko- tms. valinnoista puhumattakaan. Moni ajelee kahvoilta pääasiassa suorin käsivarsin ja silloin ero on vielä suurempi, samoin vastatuuleen.

    Se taas, että kuinka paljon on eroa suoralla tangolla ja droppitangolla, on täysin pyöräkohtaista. Joissain käyrätankoisissa gravelpyörissä on niin julmetun mittaiset emäputket, että niissä ei ajoasento ole mitenkään aerodynaaminen edes dropeilta. Maastureissa on yleensä joustopyörän geometrian takia korkeat etupäät, jolloin kovin aerodynaamista ajoasentoa ei välttämättä saa aikaan minkäänlaisella stemmillä. Suoratankoisessa, ei joustogeo gravelpyörässä taas voi olla hyvinkin aero ajoasento, vaikka dropit puuttuisivatkin, jos emäputki on tarpeeksi lyhyt.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #136
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Kiitos suosituksista, linkeistä ja tiedoista!
    Kokoajan tässä oppii enemmän ja on helpompaa rakennella sitä omaa unelmapyörää.

    Alkuun harkitsin tosiaan gravelia dropparilla, nyt alkaa tuntuun että se sweetspot löytyy nuista flatbareista vaan ylimääräsillä mausteilla (näitä thogseja, gripsejä etc. et pääsee vaihteleen käsien asentoa).

    Jos multa kysytään niin dropdowneissa on aivan liikaa arvoa siihen nähden mitä ne käytännössä tarjoaa pyöräilijälle hintaansa nähden.
    Sain kuulla nuista thogseista ja gripeist etc. niin noistahan saa sillä 40 euron sijotuksella sen aeroasennon vs. droppitangon hinta jonka hyöty on jo niin marginaalista noihin grippeihin verrattuna.
    Nopeaa vilasin stenun linkin noista aero asennoista jotka otettiin tosiaan dropdown tangolla, niin ei se ajoasento vaikka noihin gripbarendseihin verrattuna niin paljon eroa. Niin ainoa käytännön hyöty droppeihin taitaa sitten loppupeleissä olla ajomukavuus jonka se dropparin asento tuo. Ja kuten joku tuossa aikasemmin sanoi että abaut 95% ajosta tulee ajettua silti tangolla niin en näe missä maailmassa dropbarit on hintansa arvosia :/

  17. #137
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mä olen kellottanut aikanaan lenkkejä flatbarilla (käytetään nyt tätä hienoa nimitystä ) ja dropeilla, henk. koht. ei mitään eroa ajoissa. No, mä ajan yli 40km/h jossain helvetillisessä alamäessä ehkä. Dropit on hienon näköiset ja tekee pro-fiiliksen ajajalle, vähän kun kireä ajopaita ja alushousuitta ajo . Vakavasti: eikös tää ketju vois olla ihan flatbar?
    Jep, jatketaan keskustelua flatbareilla. Sori jos ny vähän meni off-topiciks

    Edit: Miten isoa rengasta näihin nykyajan flatbar graveleihin sit menee? Mul on omassa Meridan Big nines 2.2" ja on hieman isommalle varaa meniskö melkein 3", tää taitaa olla aika vakio vai onko ne antanu niihin enemmän liikkumavaraa :P

  18. #138
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Millasena esim. tää osuu teidän silmään?

    https://www.wiggle.co.uk/octane-one-...road-bike-2020

  19. #139
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Ei kai tossa mitään hirveetä vikaa ole, pidän vähän kalliina, yli 10kg painoa ja pikalinkkuakselit, ei ainakaan omaan silmään osu mikä korottaisi ton "hybridiä" paremmaksi.

    Varsianainen syy postaukselle oli tuo rengaskoko.... meneekö tosiaan 2,2"- 3" vakiona flatbar graveleihin?? Mä luulin et enemmänkin max 50mm ja toki olen varmaan väärässä, mutta kiinnostaa... tossa Octane Oness 35mm renkulat.
    Mun nykysessä on 2.2" ja tosi pikasee mittailin et isompaa saa ainakin eteen, abaut 2.7" paikkeille vähintään

  20. #140
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mroaac Katso viesti
    Millasena esim. tää osuu teidän silmään?

    https://www.wiggle.co.uk/octane-one-...road-bike-2020

    Runko suunniteltu droppitangolle, eli aika lyhyt on suoralle tangolle.

  21. #141
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    https://jguillem.com/bike/tomir ..mihin kategoriaan tämä nyt sit menee?! Tai onko sillä nyt väliä, maastopolkupyörä!?

  22. #142
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    ^ "Competitive CX geometry" lukee spekseissä. Jäykkäperäinen maastopyörä, jossa on joustokeulalle sopiva geometria, mutta jäykkä keula.

    Melko hupaisaa, tai ei edes melko, että Kona Dew:kin on saanut ylennyksen hybridistä flat bar graveliksi: https://www.cyclingabout.com/best-fl...el-bikes-2021/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #143
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Linkkaampa tännekin, kun en tiedä miksi tällasta kutsua. Mitä mieltä olette

    https://www.merida-bikes.com/en/bike/1988/bignine-9000

    musta tuo huutaa just kevyttä flatbari gravelimaista vähän kaikkee. Mulle tietämättömälle toi näyttää ihan sika hyvältä, kun on noin helvatan kevytki. Auttaako viisaammat, et mitä mää en nää?

  24. #144
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mroaac Katso viesti
    Linkkaampa tännekin, kun en tiedä miksi tällasta kutsua. Mitä mieltä olette

    https://www.merida-bikes.com/en/bike/1988/bignine-9000

    musta tuo huutaa just kevyttä flatbari gravelimaista vähän kaikkee. Mulle tietämättömälle toi näyttää ihan sika hyvältä, kun on noin helvatan kevytki. Auttaako viisaammat, et mitä mää en nää?
    Tuohan on ihan klassinen XC-jäykkäperä. Eli maastopyörä, ja kevythän se on ku hintalappu varmaan jotain 7k€.

  25. #145
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Tuohan on ihan klassinen XC-jäykkäperä. Eli maastopyörä, ja kevythän se on ku hintalappu varmaan jotain 7k€.
    Hehe jep, tulipa vähä nopee vilastua specsit läpi... xd

  26. #146
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Assup Katso viesti
    https://jguillem.com/bike/tomir ..mihin kategoriaan tämä nyt sit menee?
    Oho, olipa tyylikäs.

  27. #147
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Ei kannata sotkea gravelia ja maastopyörää keskenään, geometriat aivan toiselta planeetalta. Itsellä "kakkospyöränä" teräsrunkoinen maastopyörä johon hankinnan alla kuitukeula, tulee ihan yleisajoon mutta ei se graveliksi silti muutu ja droppiahan siihen aivan turhaa edes yrittää...
    Tuo ehdotettu Octane ihan peruskamaa, henk.koht. en alumiinirunkoisiin enää sekaannu... Tuo merida puhdas XC raaseri ja ei myöskään mitään tekemistä aiheen kanssa, hieno ja kevyt pyörä kuiteskin...

  28. #148
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ritsin soraseikkailu -kuitukeula tuntuisi joustavan mukavasti. On jotenkin ihan balanssissa flexlogic -tolpan kanssa.
    Saisko tästä vähän syvällisempää raporttia, missä pyörässä, millasilla renkailla ajo on ollu ja mihin verratuna joustaa mukavasti? Ujosti kiinnostais jos sittenkin tosta teräsprojektista tettäis levaripyörän ja olis sitten niin kuin "up to date" tai jotain...

  29. #149
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Magnesium-runkoinen Vaast. Saumat on ainakin rujot. Valmistajan sivuilla myös 700c-kiekoilla.
    https://www.bikester.fi/vaast-model-...k-1315258.html


  30. #150
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    ^Kauheen ruma toi Mg-fillari eikä kannata suolamoskassa ajaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Saisko tästä vähän syvällisempää raporttia, missä pyörässä, millasilla renkailla ajo on ollu ja mihin verratuna joustaa mukavasti?...
    En minä ole kovinkaan syvällinen tai analyyttinen. Mun droppitankoisessa grainderissa ollut alkukesästä lähtien, itse asiassa jo kolmas(!) haarukka fillarissa ja nyt se on valmis. Edellinen oli Ritsin gravel-keula ilman "adventurea" ja noita kiinnityspisteitä ja sitä ennen Lynskeyn hiilarikeula. Ajelut 700c -kiekoilla (enimmäkseen hiilari) ja 38-millisillä Hutsun Overideilla.

    Nyt jo tottunut haarukkaan, mutta muistan ekalta lenkiltä (joka oli samalla telttaretki), että jumangegga, noi jalathan ihan taipuu töyssyissä taipuuko ne oikeasti, HÄH?...ja siten joustaisi, ei tiiä. Mitä enemmän lastia sen parempi. Peruslenkkeilyssäkin mainio. En mä oikein osaa muuta sanoa... paras haarukka evö, ja kevytkin oli.
    JackOja muokkasi tätä : 26.10.2020 at 12.10 Syy: Tarkennus


Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •