HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 344 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 244 294 334 342 343 344 345 346 354 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.291 - 10.320 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Täällä näyttäisi olevan, tuo 10 päivän toimitusaika taitaa olla kaikille tuotteille varastosaldosta riippumatta.

F. Kotlerburg Guest
    26x4.6" kakunsyöjä. Onko luvatun levyinen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Tuossa singletrack jutussa jos mainitaan "get horizontal" niin se lupaa kyllä hyvää verrattuna JJ:hen, ja liukkaalla. Kehuvat tuossa (tietysti) rullausominaisuuksia vielä. Onko kellään omakohtaista kokemusta niistä?

Pitäisi järjestää jossain sellainen fatbike-rengas get-together. Ainoastaan 15x150, 12x197, 11 speed sekä 203+180 mm levyllä pyöräilevät tervetulleita. Voisin tarjota koeajettavaksi kiekkojani omassa pyörässänne.
    Tulkaa ylläkselle niin tehdään kunnon testi. On talvi tullut napapiirin yläpuolelle. Mulla on 11s jumbojim 26x4.8 sekä 26x5.0 Johnny5 nasta. Kaikki omilla kiekoilla ja 180levyt.

Onko kenelläkään ajotuntumaa Vee Tire Apache Fatty Slickeihin? Ostin yhden kpl, tarkoituksena laittaa se etuhaarukkaan huojentamaan koirien ja mummojen auraalista ahdistusta. No nyt sitten kun odottelen Kustin polkevan tuotteen luokseni, edellisellä lenkillä kävi sellainen hirveys, että Jumbo Jim lähti liusuun tien pikikorjauksen kohdalla ja melkein kaaduin e-fatilla. Jos ette tieneet, niin on hyvin epäsuositeltavaa kaatua raskaalla sähköpyörällä kovalla alustalla. Eli nyt lähtökohtaisesti hirvittää slickien asennus, ja jos joku voisi luonnehtia noiden ajoominaisuuksia kostealla asfaltilla, niin se olisi hyvä.

^jaa mitä ahistusta?
    Vähä huono vuodenaika asennella slicksejä ellet halua driftailla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Nojoo pittää lähtiä luostolle sunnuntaina testaan knardia ensilumelle ku ei kerkee vaihtaan colossusta taakse. Aika pitävä keli se varmaan vielä on ku kova maa vielä alla
    Nojoo eihän se testi onnistunu ku luostolle oli tullu ihan liikaa lunta. Ei napeksi tunkkailla niin käännyin takasi rolloa kohti. Ei oo ennen tommosta määrää tullu ensilumena. Varmaan oli sen 30cm paikoin.
    Kävin kuiten napapiirin retkeilyalueella vähä kokeileen mutta polku on niin hirveetä juurakko/kivi helvettiä että ei siitä ajamisesta oikeen mitään tullu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    ^jaa mitä ahistusta?
    Auraalinen on fingelskaa tarkoittaen ääneen liittyvää asiaa, tässä. fättirenkaan pärinää, joka ahdistaa rottakoiria ja näiden ulkoiluttajamummoja. Ajelen pääosin hiekkatietä, ja toisinaan muodikkaasti myös gravel-tietä, toisinaan jopa myös öljysorateitä, joten jos joku nyt voisi vakuuttaa että asianomaisella rengaalla voi jotenkuten parahulttaisesti ajaa siirtymät päällysteellä, niin nukkuisin yöt paremmin. Vitsi on kait siinä, että rengas ei ole niin liukas kuin miltä se näyttää johtuen silikoonisekoitteesta. Ja mitä vuodenaikaan tulee, asun aivan varsinais-Suomen rannikolla, jossa lunta ja jäätä ei ole paljon näkynyt. märkää asfalttia riittä kylläkin.

^Jaa minä olen kokenut tuon vain positiivisena asiana ku väistävät automaattisesti ja vetävät koiransa edestä. Ei tarvi soittokelloa tai huudella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Täällä näyttäisi olevan, tuo 10 päivän toimitusaika taitaa olla kaikille tuotteille varastosaldosta riippumatta.
    Joo, no tuo oli tiedossa, mutta hieman toimitusaika arveluttaa. Yleensä tuollainen 10 pv tarkoittaa, että tulee kun tulee. Odottelen nyt, josko Foxcompiin tulisi parin viikon sisään.

Oheisen linkin osoittamaan täysjäykkään 27,5 plussaan kiinnostaisi ostaa nastarenkaat https://www.marinbikes.com/fi/bike-a...ine-mountain-3
    Nykyiset renkaat on Vee Tire 27,5x2,8"
    Vanteen sisämitta 38 mm. Olisiko suosituksia?

Suomityresin FatFreddie. Hinta-laatusuhde todella hyvä. Ovat sitten reilusti 2.8" korkeammat, kannattaa katsoa että tilaa on riittävästi.

^ ^^ eivät ole kuitenkaan fatbike-renkaita vaan plussarenkaita joille on oma ketjunsa

Vuoden verran olen ajellut yhdistelmällä Bud edessä ja JJ takana. Nyt heitin syksyn liukkaille keleille testiin jo melko kuluneen Budin myös taakse ja yllätyin positiivisesti. Tuntuu rullaavaan jopa paremmin kuin JJ, on hiljaisempi asvaltilla sekä myös joustaa enemmän. JJ rullaa kyllä hyvin lämpimillä keleillä mutta ilmojen kylmetessä sen rullaus huononee melko paljon, Budissa tätä ominaisuutta ei tunnu olevan. Pidossa ei kauheasti tuntunut eroa olevan, uudella renkaalla luulisin tässäkin olevan eroa Budin eduksi.

Tänään kävin pitkästä aikaa Dudella metsässä, ja olin yllättynyt kuinka liukas 4.8" JJ oli. Kun normaalisti olen ajellut 29" ja 2.4" Ardenteilla. Keli oli +1 ja märkää...

Eteen voisi rouheampaa katsoa, kunhan nyt saa ranteet ensin kuntoon.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Vuoden verran olen ajellut yhdistelmällä Bud edessä ja JJ takana. Nyt heitin syksyn liukkaille keleille testiin jo melko kuluneen Budin myös taakse ja yllätyin positiivisesti. Tuntuu rullaavaan jopa paremmin kuin JJ, on hiljaisempi asvaltilla sekä myös joustaa enemmän. JJ rullaa kyllä hyvin lämpimillä keleillä mutta ilmojen kylmetessä sen rullaus huononee melko paljon, Budissa tätä ominaisuutta ei tunnu olevan. Pidossa ei kauheasti tuntunut eroa olevan, uudella renkaalla luulisin tässäkin olevan eroa Budin eduksi.
    Mä en budin vetopitoon ole kyllä kovin ihastunut lumessa, mudassa tai muuten liukkaalla, mutta varmasti pesee JJ:n monessakin tilanteessa. Mutta tosiaan toi kylmänsieto saattaakin olla siinä JJ:tä paljon parempi. Tarttis testaa ihan toistettavissa olosuhteissa.
    Kiitos vinkistä

Eipä se tuo knardi lumessa kyllä hyvä ole. Tampatulla menee mutta irtolumessa tulee pulkkana alas.
    Ainakaan näille leveysateille ei ole hyvä. Kyllä se colossus pitää paremmin jos pitää kiikkua tai laskea

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Mä en budin vetopitoon ole kyllä kovin ihastunut lumessa, mudassa tai muuten liukkaalla, mutta varmasti pesee JJ:n monessakin tilanteessa. Mutta tosiaan toi kylmänsieto saattaakin olla siinä JJ:tä paljon parempi. Tarttis testaa ihan toistettavissa olosuhteissa.
    Kiitos vinkistä
    Veto/jarrutuspito ei tosiaan mikään paras mahdollinen tuolla kuviolla ole, mutta ei se taida ainakaan huonompi olla JJ:n verrattuna.

Eipä se IsoKnard mikään lieju- tai juurakkokuningas ole. En kyllä odottanutkaan sitä. Nyt odottelen nastatonta Johnnya taakse, äkkiä sen kyllä huomaa onko se Budin kaveriksi taakse vai saako eteenkin sitten hakea jotain muuta.

F. Kotlerburg Guest
    Emmä tajua miten sakki oottaa jonkun JJ:n tai Knardin pitävän hyvin mudassa jne. Kummatkin on pienellä tiheällä nappulalla, joten luulis ihan järken sanovan ettei ne oo muta- tai juurakkorenkaita.

Ei ole tainnut kukaan niin väittänytkään että JJ tai IsoKnard toimisi mudassa.

Kyllä tänään toimi monta kertaa , ja suunnilleen yhtä monta kertaa ei. Mutta jos reilu 20km lenkille tulee ehkä 200m mutaa, niin ei tuolla ole niin väliä. Mutta on se kulunut JJ kyllä liukas savessa. Tosin niin on varmaan kaikki muutkin, mutta kunhan marisen.

Onko tällainen Motonetin ajoneuvohyväksytty heijasteteippi hyvää fatbiken vanteiden tuunaukseen? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7500...n-5m-keltainen

Tarkoitus olisi siis laittaa tuota 80mm leveille vanteille vannenauhan alle, kiinnitys gorillateipillä varmaan paras. Vanteen reiät on about 30-35mm leveitä ja nykyinen musta vannenauha on tylsän näköinen eikä lisänäkyvyys ole koskaan haitaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FatFatBiker Katso viesti
    Onko tällainen Motonetin ajoneuvohyväksytty heijasteteippi hyvää fatbiken vanteiden tuunaukseen? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7500...n-5m-keltainen

Tarkoitus olisi siis laittaa tuota 80mm leveille vanteille vannenauhan alle, kiinnitys gorillateipillä varmaan paras. Vanteen reiät on about 30-35mm leveitä ja nykyinen musta vannenauha on tylsän näköinen eikä lisänäkyvyys ole koskaan haitaksi.
    Vastaavaa heijastinteippiä olen itse käyttänyt vannenauhan tilalla, toimii hyvin tuossa hommassa.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Ei ole tainnut kukaan niin väittänytkään että JJ tai IsoKnard toimisi mudassa.
    Koko ajan kuitenkin valitetaan, kun ne ei toimi, joten kyllähän tuosta voi päätellä, että odotus on että toimisi.

No, todetaan tai valitetaan, ero on ehkä lukijan silmissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Koko ajan kuitenkin valitetaan, kun ne ei toimi, joten kyllähän tuosta voi päätellä, että odotus on että toimisi.
    Minä odotin että JJ toimisi. Viime jouluna kun hyppäsin fätti-leiriin, niin odotukset oli sellaiset että se muhkea rengas ratkaisee kaikki ongelmat ja murheet.

Ja talvi menikin hyvin. Olin oikein yllättynyt kuinka hyvin JJ:llä pärjäsi metsässä koko talven, ilman nastoja. Ja nyt vastaavasti syksyllä olen yllättynyt kun 2.4" Ardent pitääkin paremmin kuin 4.8" JJ. Odotusten syynä on siis renkaan paljon suurempi tartuntapinta-ala, ei nappulat tai niiden koko.

Tulevaan sähköläskiin näyttäisi menevän taakse vain 4” ja eteen jopa yli 5” kumi. Onko näkemyksiä, olisiko talvella tuollaisesta setistä hyötyä, jos laittaisi eteen paljon leveämmän?

Rullaavuudella ei sinänsä isoa väliä, kun sähkö auttaa, mutta entä muuten? Hangessa olisi tarkoitus ajella. Voisi kuvitella, että 5” edessä vakauttaisi menoa.

Laita eteen Bud, ja elämä hymyilee.

Bud taitaa täytyä nastoittaa itse? Löytyyköhän vastaavaa gummia nastoilla, niin pärjäisi myös jäällä?

Terrene Johnny 5. Mutta istahda ennen kuin luet hinnan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •