Ei tainnut olla.
Ei tainnut olla.
Muutamia kuvia vastavalmistuneesta BMC:n maasturista. Tämä projekti on saanut harkitsemaan vakavasti, pitäisikö pyöränrakenteluharrastuksesta luopua - hyvinkin tarkalleen vuosi meni, mikä on pitkä aika pusata yksittäistä projektia. Toki jos koronakevättä/-kesää ei olisi ollut, viimeistään Syötteelle tämä olisi valmistunut. Lisäksi tuli jälleen kerran todettua, että mitään taloudellista järkeä rakentaa pyörää runkosetistä ei ole. Mutta lopputulos vaikuttaa olevan kaikesta huolimatta ihan jees, paino 9,9kg Racekingeillä ja mukavasti liikahtaa. Lopulliset säädöt ajoasentoon ja vaihteisiin on vielä tekemättä.
120mm keula, stonga, stemmi ja jarrut ovat edellisestä Rotwildin maasturista.
Tärkein "uusi" ominaisuus edelliseen täysjoustoon verrattuna on takaiskarin tankolukitus. DT Swissin lockout-vivun paino varsin kohtuulliset 16g.
Sisäisen lukitusvaijerin asennus oli osastoa from hell
Voimansiirtopuolella Sramin XX1 Eagle mekaanisena ja Quarqin wattikammet. Kiekot ovat 30mm ulkoleveät Duke Lucky Jack SLS Ultrat, Sapimin CX Rayt ja DT Swissin 240 EXT:t, painoa kehät teipattuna ja venttiileillä 1228g/pari. Duken "BMC Red" -värisen tarrasetin saapumista sai odottaa reilun kuukauden, jäi siinä varmaan parit lenkit ajamatta
Nostalgiasyistä kymmenen vuoden takaisen muodin mukaisesti grippari ja Racekingit![]()
Hyvin palvelleet Ritcheyn kuitustemmi ja Mfck:n stonga jatkavat, ohjainlaakeri ja spacerit vaihdettu Ritcheyn tuotteisiin
Jarruosastolla Maguran vanhat jarrut uusilla paloilla ja XTR:n jarrulevyt Formulan lukkorenkaalla
Penkki sama kuin gravelpyörässä, eli Berkin List. Satulatolppa on BMC:n ankkuri, täytynee jossain vaiheessa päivittää Mcfk:n kevyempään kun budjetti sallii
Täytyy kirjoitella tarkemmat speksit myöhemmin. Tämmöistä tällä kertaa.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
On kyl sen verran hieno että tuolla ei viitsi rapaisessa maastossa edes ajaa!
On kyllä upea kokonaisuus. On kyllä kuvia odotettukin tuosta.
On kyllä hieno ja nopean näköinen LJL:n bemmi. Toki niin pitkä toimitusaika että itellä olisi hermo pettänyt jo moneen kertaan.
Vahvasti samaa mieltä. Ottamatta kantaa ajo-ominaisuuksiin (joiden uskon olevan erinomaiset rymistelyyn) Polen tuotokset eivät ole minunkaan silmiä mitenkään hivelleet. Function before form -filosofia on usein järkevää, mutta erottisuutta ei ole kyllä havaittavissa ja häkkyrä kuvaa tuota oivasti. En käsitä, miksi tätä ei saisi sanoa ääneen postaamatta omaa pyöräänsä? Makuasiathan ovat ainoita, joista voi kiistellä, tosiasioista se on aika turhaa.
Roots, bloody roots
No nämä "en tykkää tuosta, ruma" kommentit ei oikeastaan hyödytä yhtään mitään eikä ketään, yhtä hyvin voisi jättää kommentoimatta jos ei ole mitään fiksua tai kohteliasta sanottavaa.
No eiks tässä ole vähän tarkoitus että muut saavat antaa palautetta pyöristä ja että syntyisi edes vähän keskusteluakin? Tietysti fiksusti ja perustellusti ettei nyt pelkkää haukkumista ole, muttei mielestäni tarvi vaieta jos jollakin on ruma pyörä. Jos ei halua pyörästään mitään palautetta niin ei kannata kuvaa laittaa. Mua ainakin harmittaisi jos mä laittaisin rumasta pyörästäni kuvan ja sitä ei edes haukuttaisi.
Kyllä mun puolesta saa olla ainakin mun pyörästä mitä mieltä haluaa ja siitä myös sanoaMut tosiasiahan se on et evolink on rujolla tavalla kaunis ;D Omasta mielestä varsinkin tolla mun harmaalla värillä, vähän semmosta melkee mad max henkeä ja livenä tosiaan vielä kivempi <3 Onse kyllä mielipiteitä jakava, kukaan ei tosin livenä ole vielä moittinut ulkonäköä
Onneks pyöriä on erilaisia ja meille kaikille löytynee itseä mielyttävä niin ajoltaan kuin ulkonäöltään
![]()
Ja esim yllä olevassa salsassa itteä häirittee toi takahaarukka ja liian siro keula suhteessa renkaisiin, en kyllä meinannu sitä aiemmin sanoaVoishan sitä olla joku oikee roastaus ketju erikseen!
Nyt ku alotin, niin bmc:nkin muotoilusta varsinkin linkustosta tulee mieleen markettipyörät, ei iske lainkaan omaan silmään :O Mutta hieno buildi kyllä.
https://photos.app.goo.gl/ERtj5rpr8dgSTxey8
Tosin muisti on lyhyt. Enkä saanut kuvaa Ipadista näkymään suoraan, sorry.
On kyllä kevyen näköinen Giant, sen näköinen että sitä voisi nostella pelkästään etusormen ja peukalon varassa...tai no, varmaan voikin.
Kiitos tosi kauniista sanoista. Musta TUNTUU, että paino alkaa seiskalla. Tubeless ja hiilarikiekot yms.
Himmeet ankkurit, kaks kumia yhen painolla![]()
LJL:n BMC FS01 erittäin iso peukku. Hieno! Tuo BMC:n punainen väri on kyllä makea. Omassa maasturissa sama runko, mutta pohjamaalin harmaana![]()
Tämä. Tarkoitus ei ole dissata henkilöä tai hänen valintojaan. Koko ketju on jonkinasteista egon pönkitystä muutenkin. En ymmärrä miksei ulkonäkökeskustelua voitaisi käydä ketjussa laajemminkin. Pyörän valintaan isältyy monilla tunnepohjaisia tekijöitä, jotka eivät korreloi pelkästään pyörän suorituskykyyn tai korkeaan hinta-laatusuhteeseen. Sama pätee automerkkiuskollisuuteen. Taannoin kävimme keskustelua Exploron ulkonäöstä erään ajokaverin kanssa. Toisen kommentti oli, että ymmärtää miksi jotkut tykkäävät vaikka itse ei sellaista ottaisi. Minä taas pidän Exploron muotokielestä kovasti. Polessa eniten tökkii silmään juuri tuo häkkyrämäisyys ja satulaputken omituinen kulma. Ymmärrän logiikan, jolla satula saadaan ajoasennon kannalta optimaallisemmaksi. Suunnittelua tukee kenttäpalautekin. Spessun uusi Stumppi on raporttien perusteella parasta ajettavuutta Trail-kategoriassa, mutta pyörän ulkonäkö ei houkuta omistamaan pyörää millään tavalla. Joku Yeti taas viehättää kovastikin.
Roots, bloody roots
Tämä, tuo lisää mielenkiintoa keskusteluun. Mielipidettä ei pidä kavahtaa, itse en ainakaan pistä pahaksi markettipyöräkommentteja vaan sana on vapaaEn ymmärrä miksei ulkonäkökeskustelua voitaisi käydä ketjussa laajemminkin.![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Nykyään alkaa kyllä olemaan muut satulaputken kulmat omituisia kuin polenSe on muuten yks parhaimpia pyörän ominaisuuksia munkin mielestä, tai vaikee sanoa onko kyse enemmän kokonaisuudesta, mutta ergonomia ja ajomukavuus ihan eri luokkaa mitä aiemmin tottunut. Uusi stumppi kyllä kans mielestäni ruma.
En tykkää moittia tässä ketjussa kenenkään "omaa pyörää" ettei nyt kukaan siitä suotta loukkaannu. Tuolla yleisissä pohdiskelu-ketjuissa voin kyllä sanoa mielipiteeni.
Täällä joku nuori on tehnyt töitä tuntikaupalla ja etsinyt halutun väriset tankonauhat ja vaijerinkuoret. Sitten porukka lyttää sen maanrakoon, ei hyvä. Tai sitten siinä negatiivisessa palautteessa pitäisi olla aika korrekti. Mikä on foorumeilla aika harvinaista.
Ps. Modernit Tri-pyörät ja nämä uudet aero maantiekulkimet on kyllä järkyttävän näköisiä. Kyllä putkien pitäisi olla pyöreitä.![]()
Olen samaa mieltä. Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa voi pitää suunsa kiinni.
Kirjanmerkit