GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 117 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #3481
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    215
    Vetäsin XC pyörään Magic Mary softin eteen ja nobby nic speedgrip taakse. Pääsee poluilla kikkailee ja rullaavuus polkua ajossa yllättävän hyvä vs. Esim. Racing Ray / racing Ralph. Odotin, että ero olisi isompi... Tosin painon kyllä huomaa.

    Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

  2. #3482
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.737
    Ei nyt eilen ollut mitenkään supermärkää, mutta MM Soft takana ja EC Soft edessä toimivat varsin hyvin ja luotto niihin oli parempi kuin DHR/DHF-komboon. Renkaat siit koossa 27.5/2.8"

  3. #3483
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Ens viikolla alkaa etelässä tän otsikon rengaskelit. Katotaan sit onko näistä msc grippereistä märkään. Näitä on verrattu pidoltaan magic maryihin, sanotaan vielä rullaavan paremmin. Vähän epäilen pitoa märässä, ei kuintenkaan mitenkään kovin pehmeä seos.

  4. #3484
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Eilen oli liukasta, en tiedä johtuiko renkaista vai kelistä, juuret ja kivet oli ihan helvetin liukkaita, eli ei varmaa nää renkaat optimit otsikon ajeluun. Toisaalta jos uskalsi ajaa reippaasti ja niin pitokin tuntui paremmalta. Lähdin myös kovilla paineilla liikkeelle, mutta laskin niitä hieman. Harmi kun ei oikein vertailukohtaa kun edellisillä ajanut niin kauan sitten liukkaalla. Vaatinee lisää testailua, mutta melko varma on siitä, että pitävempiä löytyy Kaikella muulla alustalla pito oli kyllä vähintään erinomainen.

  5. #3485
    (Der Baron 2.4 Projekt ProTection Apex / Der Kaiser Projekt 2.4 ProTection Apex)
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    ^pistä raporttia miltä uudet kumit tuntuu kun oot päässy märällä kelillä testaamaan!
    Eilen oli jo aika märkä keli kun koko aamun satoi ja lähdin metsään rymyämään tunnin-pari sateen päättymisen jälkeen.
    Hurjasti lehtiä poluilla ja polut olivat paikoitellen erittäin mutaisassakin kunnossa.

    Renkaat toimivat todella hyvin!
    Yksikään polkunousu ei jäänyt renkaiden takia ajamatta ja eivät näköjään mene mudastakaan pahemmin tukkoon.
    Olen erittäin tyytyväinen!

  6. #3486
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Mulla on lenkkiajossa 2.35" leveänä Rekon Race EXO TR takana ja Ikon 3C MaxxSpeed EXO TR edessä ja vielä ei ole ollut pahaa sanottavaa. Pitää renkaat rullaamassa ja katsoo ajolinjoja niin menee helposti pahoistakin paikoista. Mudasta nuo tietysti umpeutuu melko nopeasti, mutta en ole kokenut suurempia sydämentykytyksiä juurilla tai kalliolla. Schwalbessa kuitenkin oman kokemuksen mukaan vielä aavistuksen paremmin ennakoitava märkäpito, ja 3C on tunnetusti talvella saippuaa, joten kylmemmille keleille alle menee Rocket Ronit. Taakse Speed ja eteen SpeedGrip -seoksella. Jos nuo osoittautuvat kehnoiksi niin sitten palaan hyväksi todettuihin Barzoihin.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  7. #3487
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  8. #3488
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti d33b0 Katso viesti
    (Der Baron 2.4 Projekt ProTection Apex / Der Kaiser Projekt 2.4 ProTection Apex)

    Eilen oli jo aika märkä keli kun koko aamun satoi ja lähdin metsään rymyämään tunnin-pari sateen päättymisen jälkeen.
    Hurjasti lehtiä poluilla ja polut olivat paikoitellen erittäin mutaisassakin kunnossa.

    Renkaat toimivat todella hyvin!
    Yksikään polkunousu ei jäänyt renkaiden takia ajamatta ja eivät näköjään mene mudastakaan pahemmin tukkoon.
    Olen erittäin tyytyväinen!
    Sama rengastus ja samat kokemukset, eli tosiaan edessä Der Baron ja takana Der Kaiser. 30 mm sisämitan vanteella ovat hieman nimellismittaansa isommat, leveys noin 61-62 mm.

    Todella hyvä ohjattavuus ja vetopito myös vähän pehmeämmällä. Eturengas on käytökseltään tarkka, rauhallinen ja ennakoitava. Juurilla ja kivikoissa lipsumista on huomattavan vähän. Märällä kallioilla eritoten vetopito on suorastaan erinomainen.

  9. #3489
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Eilen oli liukasta, en tiedä johtuiko renkaista vai kelistä, juuret ja kivet oli ihan helvetin liukkaita, eli ei varmaa nää renkaat optimit otsikon ajeluun. Toisaalta jos uskalsi ajaa reippaasti ja niin pitokin tuntui paremmalta. Lähdin myös kovilla paineilla liikkeelle, mutta laskin niitä hieman. Harmi kun ei oikein vertailukohtaa kun edellisillä ajanut niin kauan sitten liukkaalla. Vaatinee lisää testailua, mutta melko varma on siitä, että pitävempiä löytyy Kaikella muulla alustalla pito oli kyllä vähintään erinomainen.
    Kyllä mä vähän ihmettelen kun kerroit noi silloin ostaneesi. Oli minulle ihan vieras kumi. Kehuit aikanaan niin kovasti misukoita. Mikset sen wild enduroa tai dh kumeja kokeile? Sulla oli ne enduroa yhtä kevyemmän käytön kumit silloin.

  10. #3490
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Kyllä mä vähän ihmettelen kun kerroit noi silloin ostaneesi. Oli minulle ihan vieras kumi. Kehuit aikanaan niin kovasti misukoita. Mikset sen wild enduroa tai dh kumeja kokeile? Sulla oli ne enduroa yhtä kevyemmän käytön kumit silloin.
    Halusin kokeilla jotain erilaista ja pitihän mun tanwallit saada Ja ihan hyvä mielikuva noista tuli mitä lueskelin ni uskals tilata. Misukan endurot vaikutti liian hepposilta, niin en niitä uskaltanu, vähän kyllä himottaa nekin vielä. Misukan dh kumit on taas kaikki teräsvaijerirenkaita, ei oikee innosta, muuten kiinnostais. Maxxikset kieroutuu Swalpeista aiempia huonoja kokemuksia, tosin magicmaryä vois kokeilla edelleen, mut taitaa olla alimittasia supergravity casingillä. Vittoriaa endurocasingillä vaan kapeita malleja. Butcheria vois varmaan myös kokeila vielä 2.6 levysenä.

    On tää vaikeeta, msc vaikutti freesiltä vaihtoehdolta, on niillä ihan nimekkäitä kuskejakin kai.

    Nyt on kyllä kertyny vähän enempi kokemusta näistä. Oon ajanu edelleen aika kovilla paineilla kun ollu vähän ongelmia renkaan paikkauksen pitävyydessä, niin ollu "varailmaa" mukana sain siis parkissa mehevän reiän heti ekalla laskulla kun ilmeisesti bermissä törrötti terävä kivi, jollain muulla hajos samassa kohtaa rengas myös. Mutta siis, pikkuhiljaa luotto kasvanut ja sitä myöten tuntunu, että pitoakin löytyis enempi. Varmasti pitäis viel painetta tiputtaa. Mitään varsinaista ongelmaa ei ole ollut, mutta varmasti ollu joskus enemmänkin pitoa alla, ehkä Huomannu kyllä senkin, että vaikka vaikuttais keli yhtä märältä, niin pito voi olla ihan erilaista. Joinain päivinä ne juuret ja kivet on vaa pirusti liukkaampia. Ehkä ne jossain kelissä tai tietyssä ajassa marinoituu oikein liukkaiksi tjsp. Jatketaan näillä testailua.

  11. #3491
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Joo joskus tuntuu, että pieni kosteus on liukkaampaa kuin kunnon sade. Sade huuhtelee kivet ja juuret puhtaaksi kun taas vain pieni sade jättää liukkaan limaisen pinnan...
    Ainakin asfaltilla se on näin niin miksei vähän maastossakin.

  12. #3492
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Jännä huomata kuinka paljon tuo paine vaikuttaa. Pyörässäni on 2.4" Ardentit jotka pitää ihan kivasti, mutta nyt olen tehnyt muutaman gravel-ajelun ja nostanut paineet jonnekin 1.7-1.9 bar hujakoille. Ja sitten kun on hiekalta kurvannut polulle, niin kylläpä onkin liukasta. Mutta kun pysähtyy ja laskee paineet taas sinne 1.4-1.5 haarukkaan, jo taas löytyikin pitoa...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  13. #3493
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Polun tyyppi/pohja vaikuttaa myös huomattavasti. Sunnuntain kuralenkillä uusissa maastoissa Ardent (2.4" Dual) ja Ikon (2.35" MaxxSpeed) toimivat yllättävän hyvin, useampi tiukka mäkikin nousi ylös porukan läskipyörien perässä. Paineet juurikin 1.4-1.5, painoa itsellä n. 70 kg + ajokamat. Reitillä oli paljon juuria ja kiviä, mutta ne olivat lähinnä siellä täällä, ei laajoja juurakoita tai kivikoita. Lähipoluilla taas on paljon kalliota ja välillä ajella pitkiä pätkiä pelkkien juurien päällä, ja siellä nuo renkaat ovat vaikeuksissa. Tosin täälläkin taidetaan olla todettu moneen kertaan että liukkaalla juurella ei pidä oikein mikään. Vaihdan jossain vaiheessa eteen Magic Maryn niin katsotaan löytyykö pitoa enemmän/loppuuko reisistä puhti ennen kuin edes pääsee metsään.

  14. #3494
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Viime yläpeltihaasteessa ei ikoneilla paljoa pärjätty

  15. #3495
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.737
    Joo, no mä olen varmaan puujalka ja muutenkin näihin hommiin liian vanha. Mutta yllättävän hyvin löytyi tänään pitoa Ardent/Forekaster-kombolla. Forekaster vieläpä 3C MAXX SPEED 29x2.6WT takana. Ei tullut yhtään sellaista hups-heijaa -hetkeä. Länsimäen metsissä ja prätkäspooreissa.

  16. #3496
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Viime yläpeltihaasteessa ei ikoneilla paljoa pärjätty
    Katsoin nyt tuon videon, taidettiin antaa pyöränkin puolesta aika paljon tasoitusta
    2.35" Ikon on kyllä hieman isommalla nappulalla ja selkeästi leveämpi kuin tuo 2.2". Mutta joo, täysin XC-rengashan Ikon on. Mutta yllättävän hyvin sekin menee takana sopivilla (alle 1,5 bar) paineilla.

  17. #3497
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Nyt pidempi lenkki heitetty märällä sipoonkorvessa msc gripper renkailla ja uskalsin paineitakin vähän pudottaa. Täytyy sanoa että eron kyllä huomaa ja pitoa on nyt paljon enemmän. Joitain lipsumisia toki oli, mutta ei mitään hallitsematonta vaikka aika kuumottaviakin paikkoja tuli ajettua. Melkee alkaisin kääntyä sen puolelle että hyvät renkaat otsikon kelille. Leveempi malli pitäisi varmaa vielä enempi, mulla siis 2.3 joka kuviosta mitattuna aika tasan 2.5 leveä.

  18. #3498
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Sopiva paine on aika olennainen osa pitoa. Tuossa eilen kaverillakin renkaat kummasti parani kun laski paineita.

  19. #3499
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Aika pirun liukasta oli nyt illalla, kosteaa ja vain pari astetta plussaa. Ikään kuin juurien ja kivien hikoaminen olisi liukkaampaa kuin sateen kastelemat.

    Oli toisaalta läskissä kymmenesosa baaria enemmän painetta lähtiessä, kun kylmä vaikuttaa paineisiin. En tehnyt tarkistusmittausta matkan varrella, kuinkakohan nopeasti se ilma läskirenkaassa viilenee?

  20. #3500
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Spessun Levoon tuli misukan Ewildit ja noin 50 kilsaa on tullut nyt rullailtua näillä. Vahva suositus näille ainakin pidon puolesta. Paljon parempi pito kosteilla/märillä poluilla kuin mukana tulleilla butcherissa ja eliminatorissa.

  21. #3501
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Sama rengastus ja samat kokemukset, eli tosiaan edessä Der Baron ja takana Der Kaiser. 30 mm sisämitan vanteella ovat hieman nimellismittaansa isommat, leveys noin 61-62 mm.

    Todella hyvä ohjattavuus ja vetopito myös vähän pehmeämmällä. Eturengas on käytökseltään tarkka, rauhallinen ja ennakoitava. Juurilla ja kivikoissa lipsumista on huomattavan vähän. Märällä kallioilla eritoten vetopito on suorastaan erinomainen.
    Täällä ollut myös kuukauden verran Der Baronit pyörimässä edessä ja takana Hightower 2 alla. Edessä on toiminut erittäin hyvin, mutta takana Baronin vetopito märällä kalliolla ei ole ollut mielestäni mitenkään poikkeuksellisen hyvä. Tuntuu, että kuvio on liian harva ja avonainen kalliolle. Painoon, 1000g, nähden ovat todella jämäkän ja kestävän tuntuiset renkaat ja toimii parhaiten pienemmillä, 1,4-1,6 bar, paineilla. Nämä on tosiaan jonkin verran nimellismittaansa isommat: 63mm leveimmästä kohtaa 30mm "sisäleveällä" vanteella. Leveys aiheuttaa pientä ongelmaa kun hankin nämä nimenomaan märän ja mutaisen kelin renkaiksi ja Hightowerissa on takana rengastila valmiiksi tiukalla jo todellisella 2,4"/60mm renkaalla. Pakkasilla ei ole vielä päässyt testaamaan, mutta näppituntumalla kumiseos kyllä kovettuu selvästi jo 0-keleillä. Jää nähtäväksi miten nämä pitää pakkasella.

    Itsellä meinaa tämä renkaiden kanssa säätäminen lähteä lapasesta, mutta melkeinpä täytyy etsiä vielä 2,4" Baronin kaveriksi taakse jotain kapeampaa rengasta tiiviimmällä kuviolla.

  22. #3502
    Erittäin tyytyväinen MM&HD yhdistelmään. Märällä juurellahan ei pidä mikään rengas. Tai no tänään kyljelleen poikkikalliolla missä oli jäkälää päällä. Paineita 1.4 edessä ja takana 1.5.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  23. #3503
    Pakko myös kehua bontragerin XR4:sta. Voi ajaa erittäin pienillä paineilla, eikä runko taitu alle. Matalalla paineella 0,9/1 bar, pito on juurakoillakin hyvä, kallioilla ei myöskään ole ollut pahempaa murhetta, oma uskallus loppuu ennen.

  24. #3504
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    Vittoria Mazza (etu) ja Agarro (taka)- comboon olen ollut ihan tyyytväinen, hyvin lähellä MM/HD-yhdistelmää. Pari ikävää lipsumista on tullut, mutta voipi olla että niistä limajuurista ei MM olisi sen paremmin selvinnyt. Agarron vetopito kalliolla ja juurilla ollut hyvä. Sanoisin että ihan maininnan arvoiset. Pakkaskeleillä en ole vielä päässyt kokeilemaan.

  25. #3505
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.737
    Sähkärissä tuntuu toimivan MM/EC-kombo 2.8 leveänä ja softina varsin hyvin näillä keleillä. Ei tullut yhtään hups-heijaa kohtaa. Yksi lipsuminen, mutta sekin pitkittäisen juuren ylityksessä. Siinähän ei pidä mikään.

  26. #3506
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    68
    Huh huh! Kävin 55km lenkillä, mikä kesäkumeilla menee kivasti, mutta nyt MM edessä ja WT Ranger takana, niin loppui meno siinä 2- 2,5 tunnin välillä.
    Kertakaikkinen sippi. Kun joku keksisi renkaan mikä pitää kuin parhaat märän kelin renkaat, mutta rullaa kuin xc rengas.

  27. #3507
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.737
    ^Ei sellaista rengasta olekaan. Ja ota posin kauttta: nyt kun talven vetää tuolla lenkkiä, niin keväällä meno on suorastaan lennokasta, kun vaihtaa xc-kumit alle.

  28. #3508
    Oisko tietäjillä suositusta mitä laittaa tilalle siinä vaiheessa kun Minionista tulee kylmän kelin saippuaa? Baron/Kaiser/MM/HD/WILD?

  29. #3509
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Nyt oma graalin malja löytyi märälle ja kuralle, mun mielipide . Vittoria Mazza Trail. 2,4x29” setupilla koelenkki tänään ja luottoa heti paremmin kuin Maxxis Minion dhf ja dhr setillä. Mazza piti mahottoman hyvin, ei mennyt tukkoon ja kertoi ajoissa, jos pito alkaa loppua. ite käytin Maxxiksesta tota kevyempää settiä TR EXO Dual. Pikkasen hitaammat on Vittoriat assu siirtymillä, pehmeämmästä seoksesta johtuen, mutta maastossa sitä ei huomaa.

    Vink vink. Kivenlahden pyörähuollossa oli ja siellä oli käydessä Vittoriaa joka lähtöön hylly täynnä. Vaikee on mistään saada näitä, etsin tovin, pitkän tovin. Mutta tuolta nyt tällä hetkellä saa. On kaikkee kokoo ja mallia.
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  30. #3510
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Mikä oli lämpötila?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •