Tuossa on yksi hyvä syy Visioniin. Tai sitten muuten aika massiiviseen stemmiin tuosta liittymäkohdasta, tuo runko /headtuben yläosa on vaan sellaisen mallinen https://www.reddit.com/r/bicycling/c...rst_real_bike/
Millä tuohon mutkaan sovittaa isompaa kouraa?
10k-kerhon jäsen
Nämä compacti tangot on tarkoitettu ajettavaksi eri asennosta. Kannattaa tutkiskella, joska visionlilla olisi saatavilla vastaavan mallista stemmiä. Minusta monessa nykyisessä pyörässä on fiksusti toteutettu ohjaamo, koska siihen tosiaan saa tarvittaessa normaalinkin tangon kiinni runkoon sopivan aerostemmin kanssa.
Nykyisin valtaosa näyttää ajavan yläotteella, ja alaote on vain erityisiä juhlatilaisuuksia varten kuten kirejä. Vaikka kuinka koukistaisin kyynertaipeita, ei mun selkäni laskeudu tarpeeksi yläotteella. No ehkä se sen tekisi, jos olisi pari numeroa isompi runko. Mutta mieluummin valitsen alaotteen, jolla laskeutua aerompaan asentoon.
10k-kerhon jäsen
Sulla on sitten liian lyhyt runko, tai stemmi. Ahdas runko tosiaan estää tehokkaasti matalana ajamisen yläotteelta.
Mutta ei se alaotteeltakaan ajaminen väärin ole ja tiedostan kyllä ongelman. Minäkin ajan vanhalla pyörällä paljon enemmän alaotteelta, koska saan nyrkit enemmän eteenpäin. Sellainen välimalli, eli vähän reilummalla dropilla oleva compacti taivutus olisi minusta ok. Noita on vaikkapa bontragerin tangoissa.
Ei tuo visionikaan kyllä mitenkään ahtaalta näytä.
Mihin/miten esim. Vision Metron 5D:ssä kiinnitetään Garmin-mittari, valaisin ja Gopro-jalusta? Ei näytä olevan mitään pyöreää kohtaa.
10k-kerhon jäsen
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Campalta taitaa saada vielä tänä päivänäkin kaikenlaista yksittäistä pientä varaosaa mikä saa itseltäni isoa painoarvoa. Saatavuus Suomesta voi olla heikkoa, mutta Briteistä löytyy liikkeitä.
Saattaa kismittää jos Sram Redin kahvan sisältä hajoaa joku muoviosa ja ainut vaihtoehto on ostaa uusi kahva tai itse 3D-printata puuttuva osa. Lisäksi Redin takavaihtajissa on vuosikaudet (10 ja 11 sp) ollut selkeä suunnitteluvirhe häkin pinnin materiaalissa mikä tulee ajansaatossa kulumaan ja napsahtamaan poikki. Tuloksena hyvin todennäköisesti takavaihtaja pinnoissa. Yksi tyyppi WW:ssä jo vuosia ajanut tätä asiaa Sramin suuntaan, mutta edelleen Sram ei tarjoa varaosaa eivätkä tee takaisinvetoa. Kuitenkin tunnistaneet ongelman ja asia korjattu uusissa tuotteissa.
Nopeella googlettamisella Shimanonkin varaosan kanssa voi jäädä tyhjä arpa.
https://i.postimg.cc/3J1DZkHZ/visionohjaamo.jpg
Tuossa oma ohjaamoni Vision Metron garminpidikkeineen
Se miksi tuo istuu Bianchiin hyvin, on tuon stemmin muoto. Mittasuhteista sen verran, että stemmi on 16 mm paksu kuskin/suipolta puolen.
Olen siis irroittanut tuon headcapin/suojan, jotta nuo mittasuhteet tulisi paremmin esille
Tuossa vielä Visionin spacerit, Tuossa tuo kannellinen lienee sitä varten jos käyttää muuta stemmiä ?
https://i.postimg.cc/9Qzzt1bW/visionspacerit.jpg
Eli jos haluaa että siihen rungon ja stemmin väliin ei tule "ikävää" koloa, niin jokin mittasuhteiltaan tuollainen stemmirakenne voisi olla passeli. Noita spacereita saa erikseen kaupasta jos tarve vaatii.
Bianchi kaipaa tuota Visionin ohjaamoa, mutta hyi tota ei ainakaan ole suunniteltu katsottavaksi kuskin perspektiivistä.Eniten tuossa tökkii stemmiosan leveneminen tankoa kohden ja toi tangon taivutus eteenpäin. Tuo kuva selittääkin miksi toi on 400 gramman tanko.
Piti ihan googlella kattoo miltä muut stemmit näyttää tuossa XR4, mutta mikään ei näyttänyt istuvan hyvin tuohon runkoon. Nykyään runkoa ostaessa pitää budjetoida rahat siihen suunniteltuun ohjaamoonkin jos haluaa hyvännäköisen kokonaisuuden niinkuin valmistaja suunnitellut. Hammasta purren piti itsekkin tilata tarjouksesta 320 eurolla Timen kuitustemmi pelkästä ulkonäöllisestä syystä.
Ei oo helppoa tämä maantiemankelin ostaminen Suomesta. Osaako kukaan sanoa, että saako Suomesta Giant TCR Advanced 2021 (ei Advanced Pro tai SL) pyöriä ollenkaan? Kyllä olen lähettänyt sähköpostia parillekin Giantin jälleenmyyjälle ilman vastausta. Ilmeisesti pyöräkauppa käy edelleen liian hyvin.
JKO17, kiitos kuvista. Uskoisin kyllä pitäväni enemmän esim. 6D:stä, jota ei ole taivutettu V-muotoon. Siinä tosin on älyttömän massiivinen stemmin ja tangon välinen purje. Lisäksi on sen verran arvokas varuste, että pitäisi kyllä tietää jo ostaessa ottaako 120 vai 130 mm version. ... Sikäli kuin tuollaista lattapintaista aerotankoa haluan. Nyt mulla on litteä aerobar Cervelossa ja pyöreä perustanko Bianchissa. Molempi hyvä.
![]()
10k-kerhon jäsen
Visionin omaa ei vissiin ole kuin garminille/wahoolle. Tuossa on myös visionin stemmit
https://shop.visiontechusa.com/en/ty...232.1602390231
JohannesP:lle täytyy sanoa, että ei tuossa minun aerobarissa näköjään oikein voi enempää olla vikana , kun pielessä on stemmi, tanko ja paino. Onneksi tuo hinta on kohtuul..., tai oikestaan unohdetaan sekin![]()
Kuituinen stemmi maksaa hulluna. Lisäksi ainakin tuo alumiininen on tarkoitettu kai rungonsisäisille vedoille, esim maastopyörään.
Jos tämä tanko on ruma, niin vikaa on katsojassa. Piste.
![]()
Tosta kuvakulmasta se on ihan siisti, mutta kuskin penkistä katsoen voisi olla hienompikin.![]()
Ja tuon rungon mukana ei välttämättä tule oikean mallista laakerin yläkuppia, vaan tuon joutuu tilaamaan bianchilta.
https://weightweenies.starbike.com/f...c.php?t=156347
Kivan näköinen keksintö pyöreällä yläkupilla ja aerotangolla...
Itselläni oli joskus kauan aikaa sitten De Rosassa ITM:N K Sword ohjaustanko ja stemmi yhdistelmä, kerrassaan mukava ohjaustanko. Vielä tuo varaston perukoilla on mutta laiskuus on estänyt asentamisen uudempiin fillareihini.
Tuo jarrukeskustelu on mielenkiintosta. Onko kokemuksia ultegra 8000 vs 6800 eroista? Voimansiirron puolella olen itse päivittänyt kammet ja molemmat vaihtajat 6800->8000 ja mielestäni parannus varsinkin etuvaihtajan toiminnassa on huomattava, cross chainia saa paljon enemmän ennenkun räpisee ja muutenkin vaihtajan toiminta on täsmällisempää. Muutenkin keskustelu on aiheellinen kun tässä on pähkäilly pitäskö pyörän orkkiskiekot (Fulcrum 3s) päivittää johonkin enemmän profiilia omaaviin.
Kirjanmerkit