GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 150 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 100 140 148 149 150 151 152 160 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.471 - 4.500 / 5198

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No mietippä uudelleen.

Takuun ollessa voimassa saat tuon laakeripaketin ja ulosvetäjän garminilta takuulla ilmaiseksi.
    Takuun ollessa voimassa lienee kaksi mahdollisuutta (saat valita, en tiedä, kun jollekin tilanne tulee raportoikaa):
    A: Garmin haluaa vaihtaa koko laitteen, vaihtoaika on jotain...
    B: Garmin toimittaa varaosan & ylosvetäjän.

Takuun päätyttyä kuinka pitkään tukea (lue varaosia) ko tuotteelle on saatavilla jää nähtäväksi.
    Mielestäsi parempi ratkaisu olisi tarjota myös työkalu (järkevään hintaan) rachet ringin irroittamiselle. Tällä olisi osittain voinut irrottautua Garminin kytkyeestä* varaosien saatavuudesta.

*Varaosien saatavuudella voidaan aiheuttaa "suunniteltua vanhenemista"
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Testasin itsekin Garmin Edge 1030 plussaa Zwiftin kanssa ja taidan itsekin käyttää Garminia jatkossa Zwiftin kanssa. Garminin training effect antaa sen verran hyvää tietoa harjoitteen laadusta että sitä kannattaa hyödyntää.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Kyllä toi Garmin tuntuu melko hyvin toimivan, vastaa omaa oloa ja harjoittelua kyllä:

Edellinen "ohje" oli lisätä enemmän myös viikottaista vaihtelua harjoittelun kuormittavuuden rytmitykseen.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Takuun ollessa voimassa lienee kaksi mahdollisuutta (saat valita, en tiedä, kun jollekin tilanne tulee raportoikaa):
    A: Garmin haluaa vaihtaa koko laitteen, vaihtoaika on jotain...
    B: Garmin toimittaa varaosan & ylosvetäjän.

Takuun päätyttyä kuinka pitkään tukea (lue varaosia) ko tuotteelle on saatavilla jää nähtäväksi.
    Mielestäsi parempi ratkaisu olisi tarjota myös työkalu (järkevään hintaan) rachet ringin irroittamiselle. Tällä olisi osittain voinut irrottautua Garminin kytkyeestä* varaosien saatavuudesta.

*Varaosien saatavuudella voidaan aiheuttaa "suunniteltua vanhenemista"
    Tuohon ratchet ringiin tulee takuulla työkalu, jos ei ole jo. Eihän tuo nyt ole mitenkään ihmeellinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko kenelläkään 2t:n omistajalla nyt ollut noissa ongelmia? Toisiaan vanhemmalla neolla lähtee neljäs talvi ilman ongelmia. Laakerit tuli jo hyllyyn valmiiksi, mutta ärrän täti hukkasi ulosvetäjän.

Lueskelin, että jokin rullaustesti äijä oli ajanut 100tkm vanhemmalla neolla ennen laakerin vaihtoa, eli tuskinpa noita vielä tarttee vaihtaa.
    Laiskuuttani kyselen: mikä laakeri ja mistä?

Mun ulosvetäjää ei ärrän täti päässyt hukkaamaan, tuli Sellon Citymarkettiin. Neljäs vuosi Neolla lähtee täälläkin käyntiin ilman ongelmia.

Neo 2T tuli haettua. Jos tuota pyörittää kevyesti kädellä, kuuluuko sen pyöriä silleen hieman nytkähdellen? Aivan kuin ois pykäliä. Johtuuko tuo magneeteista vai onko tuossa laakeri moro heti kärkeen
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

SKF - 6205 2RSH

Neo1 laakerit. Laakerikeskukselta tilasin. Motonetista saisi halvemmalla.

Onko kukaan vaihtanut pelkkiä laakereita? Onko toi musta hammaskehä kierteellä kiinni, sehän täytyy saada pois jos pelkän laakerin vaihtaa.
    Toisen puolen laakeri on taas ihan näkyvillä.
    Onko paljon rymppiä sovitteissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Neo 2T tuli haettua. Jos tuota pyörittää kevyesti kädellä, kuuluuko sen pyöriä silleen hieman nytkähdellen? Aivan kuin ois pykäliä. Johtuuko tuo magneeteista vai onko tuossa laakeri moro heti kärkeen
    Joo, pura atomeiksi ja tee video youtubeen

No ei, magneeteista se johtuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Onko kukaan vaihtanut pelkkiä laakereita? Onko toi musta hammaskehä kierteellä kiinni, sehän täytyy saada pois jos pelkän laakerin vaihtaa.
    Toisen puolen laakeri on taas ihan näkyvillä.
    Onko paljon rymppiä sovitteissa?
    Tuohan se siis juuri on se huge issue. Neo1 käy dtswissin kynsivaparin ratchet avain. Neo2 ei kai kukaan vielä tiedä mikä käy, eli pitäisi etsiä oikean kokoinen avain. Takuulla se on jokin olemassa oleva ratchetti. Ei tacx noita ala itse tekemään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Laiskuuttani kyselen: mikä laakeri ja mistä?
    Tuon sivun mukaan siellä on kahden kokoista laakeria:

https://tacxfaqx.com/knowledge-base/...models-of-neo/
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

6002 näyttää tosiaan olevan etummainen. Tässä muuten seppä näyttää, ettei tuo niin 🚀 tiedettä ole.

Välttämättä garmin ei anna grillaus, tai kulmaraudan käytön oheita sivuillaan

https://www.zrg-cyclingclub.de/tacx-...itung-deutsch/

harjoitusvastus??!!

Jotenkin sekavaa toi Zwiftin, Elite Suiton, Garmin Edgen ja Garmin Vectorien yhteiselo.
    Edellisellä ajolla onnistuin tekemään oikeat valinnat, tänään taas ilmeisesti Suito hoiti wattien mittaamisen. Nääs kun valitsin Vectorit, ei Suito suostunut jostain syystä säätämään tehoa.
    Kun sain Suiton toimimaan ei Vectorien dataa näemmä tullutkaan Connectiin. Paitsi voimatasapaino.
    Kummallista.
    Toissapäivänä ei mitään ongelmaa.
    Ja joo, haluan käyttää Edgeä myös, saan training effectit ym.

Pistäkääs joku dummy-ohjeet kuinka toimitaan kun setissä on em. tilpehöörit.

Edit: tarkemmin ajatellen vika onkin varmaan edgessä, Garminin tuntien.
    Tiputtanut jonkun anturin pois pelistä, ei yllätä.

Ja tähänkin tietty pätee Paatonin ohje; ajaa vaan. Sehän se on pääasia, paskat datasta.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalki

^ Minulla on Zwiftissä Elite Drivo 2:n kaikki FE-C laitteet paritettuna ja Garmin Edgessä Quarqin DZero ja Eliten Drivo 2:n joku nopeuslaite. Kaikki siis Ant+ yhteydellä ja vielä on toiminut kuin se kuuluisa junan vessa.

Noniin tuli otettua ekat kunnon savut (onneksi ei kirjaimellisesti) vastuksen kanssa. Tein ramptestin ja sen pohjalta sitten ajoin jonkun harjoituksen päälle. Hyvältä hankinnalta vaikuttaa, huomattavan tehokasta ajankäyttöä vs. oma ulkona ajelu. Täytyy vaan virittää oheislaitteet kuntoon, niin kasvaa vielä viihtyvyys.

Oletteko suojanneet pyörää hieltä jollain teipilla tms. ?

Pyörää en ole suojannut mutta käsipyyhe ohjaustangossa , siten että vaihtaminen onnistuu. Jos kastuu liiaksi niin toinen kehiin. Lisäksi 2-3 tuuletinta niin ei hiki valu valtoimenaan eikä tarvitse ämpäreitä kahvojen alla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Noniin tuli otettua ekat kunnon savut (onneksi ei kirjaimellisesti) vastuksen kanssa. Tein ramptestin ja sen pohjalta sitten ajoin jonkun harjoituksen päälle. Hyvältä hankinnalta vaikuttaa, huomattavan tehokasta ajankäyttöä vs. oma ulkona ajelu. Täytyy vaan virittää oheislaitteet kuntoon, niin kasvaa vielä viihtyvyys.

Kyllä. Tällaisella https://www.google.fi/amp/s/www.verk...mp/73945/mjrdg
    Mulla oli aikoinaan vakituinen traineripyörä ilman suojaa. Parissa talvessa oli ohjainlaakeri ja kupit umpiruosteessa.

Tuossa on kiva pitää kännykkää, jossa Zwift Companion app.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Ohjainputkea ja stemmiä suojaan heittämällä vanhan kollege-paidan tangon ja stemmin päälle sopivasti niin ei hiki ruostuta pultteja ja laakereita. Tuo paita suojaa tankoja kokonaisuudessaan vaikka ei varmaan tarve olisi mutta ei siitä haittaakaan ole.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Pieni käsipyyhkeen puolikas stemmin kohdalla. Hanskat kädessä.
    Vaaka- ja viistoputken ruuvit "uivat" treenin aikana. Vaikka kuivaan ne lopuksi, nämä varmaan ruostuvat pikkuhiljaa.
    10k-kerhon jäsen

Itselläni on vanha Tacxin hikisuoja joka levenee ohjaustankoon päin. Hyvin on tuokin ajanut asiansa.

Mun ratkaisu on ollu riittävän iso (50cm halkaisija, 250w moottori) tuuletin kuivattamaan hikeä. Mä hikoilen kuin pieni sika, mutta tuulettimen avulla olen välttynyt kalustovaurioilta ja sama fillari on kestänyt traineriajoa jonkun 14 vuotta.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Mun ratkaisu on ollu riittävän iso (50cm halkaisija, 250w moottori) tuuletin kuivattamaan hikeä. Mä hikoilen kuin pieni sika, mutta tuulettimen avulla olen välttynyt kalustovaurioilta ja sama fillari on kestänyt traineriajoa jonkun 14 vuotta.
    No, mä vissiin hikoilen kuin iso sika. Kaksi tuuletinta: edestä alhaalta ylös ja toinen jalallinen puhaltamaan sivulta ylävartaloon ja kasvoille. Caven lämpötila on 20 astetta ja en ole saanut lupaa pudottaa.

Tulos: jo tunnin kevyt treeni aiheuttaa valtavan lammikon lattialle/ rockerboardin päälle. Ilman Tacxin hikisuojaa ohjainlaakeri olisi kovilla.

Taitaa olla kolmas hikisuoja menossa. Ensin vanhemman mallinen Tacx, sitten Kurt Kineticin (oliko niillä oma?) ja nyt taas Tacxin. En ole huomannut toiminnallisuudessa eroja. Tacxin uuden mallin kännykkäkotelosta tykkään, mutta enpä ole käyttänyt enää sen jälkeen, kun taloon tuli tämä: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...dIIOETrkhITl96

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ;
    enpä ole käyttänyt enää sen jälkeen, kun taloon tuli tämä: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...dIIOETrkhITl96

Tuo ilmeisen toimiva siis? Itse tuota miettinyt, Wahoon pöytä kun on melko hinnakas. Ja tuossa GZR:ssä ilmeisesti lukittavat pyörät+paikat pulloille?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tuo ilmeisen toimiva siis? Itse tuota miettinyt, Wahoon pöytä kun on melko hinnakas. Ja tuossa GZR:ssä ilmeisesti lukittavat pyörät+paikat pulloille?
    Se on juurikin näin.

Ainoa miinus tulee korkeussäädön toteutuksesta. Vapautin sijaitsee pienessä aukossa nakkisormien (lähes) ulottumattomissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    No, mä vissiin hikoilen kuin iso sika. Kaksi tuuletinta: edestä alhaalta ylös ja toinen jalallinen puhaltamaan sivulta ylävartaloon ja kasvoille. Caven lämpötila on 20 astetta ja en ole saanut lupaa pudottaa.
    Omassa kämpässä (yksiö) on talvellakin luokkaa 23-25°C, vaikka patterien hanat kiinni. Tarkenee. Suojasin nyt pyörää vanhoilla t-paidoilla. Tuulettimena tällä hetkellä vain tuommoinen halpa jalallinen, sillä ei saa edes tukkaa putkelle. OJ:n 50cm/250W kuullostaa jo joltain teollisuuspuhaltimelta?

Perhana tulikohan tilattua väärä traineri, tuoltahan olisi löytynyt oikein pätevä harjoitusvastus https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...u1tiqIM9i9i9vs

Otan kuvan tosta mun setupista kun sen tänään laitan taas kasaan. Tuuletin on paljon järeämpi kuin monien käyttämät muoviset tuulettimet ja jäähdyttää pienimmällä teholla ainakin saman verran kuin 20km/h vauhti ulkona (mutulla). Mun luolassa on talvella noin 18 astetta lämpoä (kellarissa) ja huone on suunnilleen 30 neliotä, eli noi jeesaa myos paljon. Jos ulkopyoräillessä tulee hikivaurioita fillariin, niin silloin voi olla mahdotonta pitää sisähikoilu kurissa. Salitreeniotoksella mä hikoilen keskivertoa huomattavasti enemmän enkä voi ajaa trainerilla ilman tuuletinta kuin pari minuuttia hissukseen.
    6.7 WTF/kg

Tommonen on mun tuskaluola. Toimii myos epätyoskentelytoimistona ja videopeliluolana.

Ajoin eilen syksyn ensimmäisen Zwift-lenkin, ja hiki pysyi kurissa vaikka huone olikin noin 22 asteen lämpoinen. Pitää kelien vähän viiletä että viilenee sisälläkin.

6.7 WTF/kg

^Kyllähän tuossa kelpaa treenailla. Täytyy metsästää tuommoinen lattiatuuletin jostain. Tämmöisen löysin nopealla googlailulla https://www.gerdmans.fi/toimisto-ja-...QaAkpXEALw_wcB Ilmoitettu tosin "vain" 120W, onhan sekin varmaan n. triplat normi muovihärveliin verrattuna, mutta voisi olla enemmänkin?

Käytätkö tehonmittaukseen Kickr sisäänrakennettua mittausta? Mietin joutuuko tässä hankkimaan erilliset tehomittarit vai voiko luottaa trainerin mittaukseen. Sillähän ei sinänsä väliä ovatko arvot kuinka todellisia, kunhan ovat linjassa eli jatkuvuus.

Viime talvena aloin ajamaan vain Kickrin tehoja käyttäen. Ajan testit kickrillä ja niillä mennään. Teholukemien ero on about 15 wattia verrattuna SRM:än antamiin lukemiin (Kickr korkeampi), mutta tolla ei ole harjoittelun kannalta mitään väliä. Mulla on paljon isompi ero sisä ja ulkotehojen välillä, eli sisä ja ulkowatit on pidettävä erillään joka tapauksessa.

Toi tuuletin n
    äyttää speksien mukaan ihan hyvältä. Mun tuuletin liikuttaa speksien mukaan maksimissaan 8500 kuutiota tunnissa, mutten ole tota tehoa koskaan käyttänyt. Joskus ajan kisoja kakkosteholla, mikä liikuttaa noin 6900 kuutiota tunnissa. Nämä lukemat valmistajan speksien mukaan ja todellisuus voi olla vähemmänkin. Mutulla kuitenkin tommosen teollisuustuulettimen matalin teho on yleensä huomattavasti tehokkaampi kuin valkoisten tuulettimien mikään teho.
    6.7 WTF/kg

Oma kroppani käy aina kuumana joten uuden tehokkaamman tuulettimen hankinta ajankohtainen, jos mahdollista niin kauko-ohjattava sellainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Oma kroppani käy aina kuumana joten uuden tehokkaamman tuulettimen hankinta ajankohtainen, jos mahdollista niin kauko-ohjattava sellainen.
    Meillä on yhdellä trainerilla käytössä ”tavallinen” Prisma-tasoinen iso jalallinen tuuletin, jossa kaukosäädin. Ihan toimiva peli, jos on mahdollisuus laittaa se ihan siihen pyörän eteen puhaltelemaan. Korkean jalustan avulla ilmavirta osuu hyvin yläkroppaan.

Toisella trainerilla käytössä Kickr headwind, jota itse pidän vielä parempana. Puhallin on synkattu sykepantaan ja teho kasvaa automaattisesti sykkeen noustessa. Tuota ei saa helposti yläkropan korkeudelle, joten puhaltelee nyt alaviistosta. Tehoa löytyy maksimissaan riittävästi: huoneessa verhot heiluvat ja paperitavara lentelee pöydiltä.
    Rule #1: Obey The Rules

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •