HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 163 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 63 113 153 161 162 163 164 165 173 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.861 - 4.890 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4861
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.228
    Mitä tarkoittaa romahdutti rakenteen? Ja joo, munkin mielestä noi kiekot näyttää tubeleksilta. Hyllyt ja kaikki.

  2. #4862
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Moni asia tosiaan viittaisi siihen, että Rovalit olisi tarkoitettu alunperin tubeless- vanteiksi.
    Tuossa on roadbikeactionin toimittajan juttu aiheesta, hieman naiivi ehkäpä mutta tarina sinänsä todentuntuinen.

    Eli jokin oli mennyt pieleen viimemetreillä ja jälkitarkistuksessa

    https://roadbikeaction.com/specializ...ss-gone-wrong/

  3. #4863
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Uskon myös, että nuo vanteet ovat liittyneet niin kiinteästi uuden Tarnacin julkaisuun, myyntimateriaaliin, hypetykseen ja ehkä myös suorituskykyyn (ero vanhaan Tarmaciin), että viivästys- tai stop-nappulaa ei enää vanteiden osalta voinut painaa vaan myynt- ja markkinointiosasto sai uuden tehtävän

  4. #4864
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Taisi olla Enve, jolla vanteet räjähti tubeless renkaalla?

    Kerran tubeless vaatii kestävämpää rakennetta niin joku extra rakenne voisi olla ihan hyvä kiekkojen sisällä varmistamassa. Monella, kun kehät tyhjää täynnä ja tämä yhdistettynä valmistusvirheeseen niin asiat saattaa tapahtua hyvinkin nopeasti. Tietenkin tämä tuo lisäkustannuksia.

    En tiedä miten Coriman tubeless vanteissa menee, mutta niillähän on yleisesti käytössä tuollainen extrarakenne sisällä tukevoittavassa:


  5. #4865
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.228
    Niin tuohan on periaatteessa user error. Paine vuotaa teipin tai venttiilin kautta tiiviiseen vanteeseen. Ajon aikana ei vuoto haittaa, mutta jos vaan pumppaa renkaaseen lisää painetta, niin tusahtaahan se.

    Fulcrumeissa on tuohon tupla varmistus. Vedenpoistoreikä kyljessä ja venttiilin reiässä halkaistu holkki, eli tuota väliä ei saa edes o-renkaallisella venttiilillä tiiviiksi.

    Tuon takia en kyllä alkaisi vahvempaa vannetta suunnittelemaan.

  6. #4866
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Googlettamalla selvisi, että vissiin Envellä vastaavankaltainen "pressure relief nut" -ratkaisu. Voisi käydä muihinkin merkkeihin.

    https://bikerumor.com/2019/03/12/env...-from-popping/


    Ainakin vanhat Enven asiakkaat tarvisi näitä ilmaiseksi:

    https://vimeo.com/310395779/dcdd753fdf

  7. #4867
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.228
    Ja tuo tosiaan koskee ihan kaikkia kehiä, jotka sattuvat vaan olemaan tiiviitä.

    Omilla kiekoilla tämä on helppo testata. Tekee vannenauhaan reiän ja puhaltaa kompuralla 8bar painetta. Jos kehä pullistuu, niin ongelma koskee myös sinua

  8. #4868
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Kertokaahan, onko hyviä syitä ostaa kiinankuitukiekko laatumerkkien sijaan? Jos on sellaset vajaa pari tonnia rahaa, niillä saa laatumerkkikiekot, tai sitten kiinakuitukiekko ja mukaan kuitutanko tai muuta sellasta tavaraa?
    Kiinankuidusta.


  9. #4869
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Länsikuidusta


  10. #4870
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Länsikuitua... auts joku S-Worksikin: http://www.bustedcarbon.com/


  11. #4871
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Onko nää ^ ja ^^ näitä kolareissa/yhteenotoissa sattuneita rikkoontumisia? Ainakin videolla olin kuulevinani sanottavan muutamien kohdalla näin.
    Taas tuossa ylemmässä kiinankuituviteossa kaverilla oli mennyt runko ihan normaalissa ajotilanteessa ilman kolarin vaikutusta. Näistä saa kukin tehdä johtopäätöksensä, mutta itse luottaisin (luotan) ”länsikuituun”. R&D, vastuu ja yllätyksettömyys toimii. Lisäksi tuotteen kehittäjälle menee palkkio, eikä tuotteen (huonolle) kopioijalle. Tutkimus- ja kehitystyö ei ole ihan ilmaista.
    Sinälläänhän ei ole käyttäjän käytön kannalta olennaista, onko tuote kiinankuitua vai länsikuitua, mutta kehitys ja tuotanto on toteutettava niin, että haavereita käyttötilanteissa sattuisi mahdollisimman vähän.
    Kannattaa muuten lukea BikeBizin teos Faking it.

    https://www.bikebiz.com/faking-it/amp/

    Koko teoksen näkee tekstin viimeisestä kappaleesta klikkaamalla ”pdf”:ää.

  12. #4872
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Länsikuitua... auts joku S-Worksikin: http://www.bustedcarbon.com/
    Paskaa kuitua, ei kestä törmäystä auton kanssa 50km/h....



    after incident with a car at 35mph my bike is in pieces an I have multiple broken bones as result

  13. #4873
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Kiinassa valmistettavista kiekoistakin kannattaa ehkä erotella ne toimijat joilla on omaa tuotekehitystä, eivätkä vain tyydy kopioimaan muiden tuotteita. Niitäkin siellä on. Kaikkea ”kiinankuitua” ei kannata kipata samaan laariin. Saa sieltä myös erittäin hyvää laatuakin. Mutta tehdään siellä(kin) paljon sitä kolmea yleisintä laatua. Eli sutta, paskaa ja sekundaa.

  14. #4874
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    itse luottaisin (luotan) ”länsikuituun”. R&D, vastuu ja yllätyksettömyys toimii. Lisäksi tuotteen kehittäjälle menee palkkio, eikä tuotteen (huonolle) kopioijalle. Tutkimus- ja kehitystyö ei ole ihan ilmaista.
    En millään lailla väitä vastaan, mutta olisi hyvä ymmärtää, että kaikki Kiinassa tehty EI ole huonoa kopiota, sielläkin tehdään korkealaatuista tuotekehitystä. Ja pysyäksemme asiallisesti tämän ketjun aiheessa, maantiepyörien kiekoissa, niin iso osa "länsikuitukiekoista" on teetetty siellä Kiinassa mahdollsimman halvalla. Itselläni on vielä hyvin takaraivossa kaksi eurooppalaisen länsibrändin hiilikuitukiekkoa, joissa jarrupinta delaminoitui (varmaan väärä sana, mutta en tiedä oikeaa suomenkielistä vastinetta) alppilaskuissa.

    Omalta osaltani pahoittelen aiempaa postausta, joka ei liittynyt kiekkoihin millään lailla - Monsieur Brilleaux'n provo toimi liiankin tehokkaasti.

    Mutta jos haluaa hyvät kiekot, niin ostaa Campaa, ei voi mennä pieleen.

  15. #4875
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    En millään lailla väitä vastaan, mutta olisi hyvä ymmärtää, että kaikki Kiinassa tehty EI ole huonoa kopiota, sielläkin tehdään korkealaatuista tuotekehitystä. Ja pysyäksemme asiallisesti tämän ketjun aiheessa, maantiepyörien kiekoissa, niin iso osa "länsikuitukiekoista" on teetetty siellä Kiinassa mahdollsimman halvalla. Itselläni on vielä hyvin takaraivossa kaksi eurooppalaisen länsibrändin hiilikuitukiekkoa, joissa jarrupinta delaminoitui (varmaan väärä sana, mutta en tiedä oikeaa suomenkielistä vastinetta) alppilaskuissa.

    Omalta osaltani pahoittelen aiempaa postausta, joka ei liittynyt kiekkoihin millään lailla - Monsieur Brilleaux'n provo toimi liiankin tehokkaasti.

    Mutta jos haluaa hyvät kiekot, niin ostaa Campaa, ei voi mennä pieleen.
    Pitää paikkansa. Tätä ei kuitenkaan yleisellä tasolla, normaalin junttipulliaisen tasolla ymmärretä. Me harvat ymmärrämme kuten myös monet kanssapolkijat ja -kirjoittelijat. Pointtini tässä tapauksessa oli siis vain tiedostaa asia. Lähes kaikki fyysinen kuitutoiminta tapahtuu tai on tapahtunut Aasiassa.

  16. #4876
    Näillä ainakin UCI-hyväksyntä ja Hambinin testissä hyvä aerodynamiikka: https://www.yoeleoeurope.com/

  17. #4877
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Itselläni on vielä hyvin takaraivossa kaksi eurooppalaisen länsibrändin hiilikuitukiekkoa, joissa jarrupinta delaminoitui (varmaan väärä sana, mutta en tiedä oikeaa suomenkielistä vastinetta) alppilaskuissa.
    Mitä täällä suotta kiertelemään totuuksia. Mikä merkki?

    Kiinalaisista tuotteista puhuttassa skaala on huomattavasti laveempi mitä länsimerkeillä niin kiinankuidusta puhuttaessa täytyisi määrittää myös taso. Löytyy kaikista huonointa piraattituotetta ja sit jonkinasteista tuotekehitystä tekevää omalla nimellä myyvää brändiä. Tunnettuun hubiin yhdistettynä jälkimmäinen vaihtoehto voi olla ihan hyväkin setti, mutta ei niitä ihan ilmaiseksi irtoa.

  18. #4878
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mitä tarkoittaa romahdutti rakenteen? Ja joo, munkin mielestä noi kiekot näyttää tubeleksilta. Hyllyt ja kaikki.
    Jos ajatellaan rengashyllyyn kohdistuvaa voimaa, sisäleveyden ollessa varsin pieni ulkoleveyteen nähden, tulee se uusissa Rapideissa melko kauas rakenteen tukipisteestä mikäli hyllyn alla ei ole erillistä tukevoittavaa rakennetta. Tiukka reunalanka ja siihen rengaspaineet päälle niin tilanne on sama kuin aikuinen pikkulasten trampoliinilla.

  19. #4879
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Mitä täällä suotta kiertelemään totuuksia. Mikä merkki?
    Tästä on jo monta vuotta, valmistaja veti tuon kiekkomallinsa silloin pois markkinoilta ja hoiti minun suuntaan takuuasiansa asiallisesti. Merkin esille nostamisesta ei olisi kenellekään mitään hyötyä. Oma pointtini tässä oli nyt se, että myös "länsikuitukiekkojen" kanssa on riski päästä tuotteen betatestaajaksi ja kiekkojen ees-taas postittelijaksi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Kiinalaisista tuotteista puhuttassa skaala on huomattavasti laveempi mitä länsimerkeillä niin kiinankuidusta puhuttaessa täytyisi määrittää myös taso. Löytyy kaikista huonointa piraattituotetta ja sit jonkinasteista tuotekehitystä tekevää omalla nimellä myyvää brändiä. Tunnettuun hubiin yhdistettynä jälkimmäinen vaihtoehto voi olla ihan hyväkin setti, mutta ei niitä ihan ilmaiseksi irtoa.
    Ei irtoa ilmaiseksi, ei. Mutta entä sitten, onko kiekot huonoja jos niitä ei saa ilmaiseksi vai mikä pointti tässä on? En oikein ymmärrä ajatuksen kulkua.

  20. #4880
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Ei irtoa ilmaiseksi, ei. Mutta entä sitten, onko kiekot huonoja jos niitä ei saa ilmaiseksi vai mikä pointti tässä on? En oikein ymmärrä ajatuksen kulkua.
    Tämä ei varsinasesti liittynyt tuohon viestiisi vaan yleinen toteamus keskustelun kulusta. Keskustelu menee juuri tuohon provoamiseen jos puhutte eri asioista: toinen puhuu paremmista merkeistä ja toinen ajattelee kiinankuidun alibabasta tilattuna, jostakin noname hikipajasta.

    En myöskään oikeen ymmärrä miksi levittää tuon yhden tyypin skeidaa tänne. Tyyppi on kiinankuidun maksettu mainos niin jokainen lähdekritiikkinen ymmärtää miksi videoon poimitut kuvat ovat kaikki länsimaalaisia brändejä.

  21. #4881
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Länsikuitua... auts joku S-Worksikin: http://www.bustedcarbon.com/
    Hienosti Suomikin edustettuna, tervehdys Juholle http://www.bustedcarbon.com/2011/07/spinergy-rev-x.html

  22. #4882
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Tässäkin keskustelussa kehuttuja Bora WTO vanteita Futurumshopissa 1.599,95 eur ja Fulcrumin Windejä 800-900 eur riippuen mallista.

    https://www.futurumshop.nl/fietsonde...en/wielen-race

  23. #4883
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Cyclingtipsissä mielenkiintoinen juttu gravel-kiekkojen materiaalieroista:
    https://cyclingtips.com/2020/10/alum...ich-is-better/
    Rule #1: Obey The Rules

  24. #4884
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Tuossa Tourin vannetestin yhteenvetoa: bora wto, dt swiss arc, enve 45 foundation, roval rapide clx ja zipp 303


    https://weightweenies.starbike.com/f...5978&mode=view

  25. #4885
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tuossa Tourin vannetestin yhteenvetoa: bora wto, dt swiss arc, enve 45 foundation, roval rapide clx ja zipp 303


    https://weightweenies.starbike.com/f...5978&mode=view
    Aika erikoinen tuo tourin kommentti Zippin uusista 303-kiekoista: sallittu maksimipaine liian matala maantielle. 5 bar luulisi riittävän kiekoilla, joille ei 28mm kapeampaa kumia saa edes asentaa.

    Vanhoilla 17mm sisälevyisillä campan kiekoilla 25mm kumi noin 6 barilla (ja lateksisisureilla) tuntuu runsaat 75kg kuskilla toimivan loistavasti, joten voiko 1 bar ero vaikuttaa niin paljon. SRAMin laskuri antaa 28mm maantiekumeille 303-vanteilla suositukseksi noin 4 bar.
    https://axs.sram.com/tirepressureguide
    Rule #1: Obey The Rules

  26. #4886
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Aika erikoinen tuo tourin kommentti Zippin uusista 303-kiekoista: sallittu maksimipaine liian matala maantielle. 5 bar luulisi riittävän kiekoilla, joille ei 28mm kapeampaa kumia saa edes asentaa.
    Katse taisi lukiessa hypähtää yhden sanan yli, siinähän sanottiin: "viel zu wenig für klassische Straßenreifen" ja semmoisilla varmasti tarkoitetaan 23- tai korkeintaan 25-millisiä renkaita.

    En osannut lukea kommenttia moitteena vaan lähinnä täysin neutraalina kuvauksena siitä miten tämän uuden 303:n luonne on ajan hengessä muuttunut niin että ero vanhaan on huomattava. (Niin huomattava että kyseessä on oikeastaan allroad-kiekko, mitä ei suinkaan pidetty negatiivisena seikkana.)

  27. #4887
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    ^Pitää varmaan hankkia jostain tuo koko artikkeli luettavaksi. Seuraavat kiekot kuitenkin todennäköisesti ovat juuri allroad-tyyliset.

    23-millisille nuo Zippit eivät tosiaan enää käy, mutta taitaa olla niin, että 25-milliset ovatkin yhteensopivat. Silloin mennään tosin aika matalilla painella nykykiekkoihin verrattuna.
    Rule #1: Obey The Rules

  28. #4888
    Itsellä ollut loppukesästä asti alla Zippin 303s:t. Laitoin heti 30mm Schwalbet alle. Mulla system weight päälle satasen ja about 4,5 baria riittää kumpaankin päähän. Alkuun olin paineisiin liittyen skeptinen, sitten yllättynyt ja nyt erittäin tyytyväinen. Ei mitään fiiliksiä että taittuisi kantatessa alle tai mitään. Kervelon kommenttiin liittyen, en näe juurikaan järkeä asennella noille mitään 28 milliä kapeampaa.
    Jos kiekkobudjetti on vähän päältä tonnin, 303s kannattaa lisätä streittinä lyhytlistalle. (Sitä en tiedä, onko saatavuusongelma helpottunut. Itse nappasin Toneilta viimeisen XDR-parin. 11s-versiot menivät kuulemma heti kuumille kiville.)

  29. #4889
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Tuossa Tourin testissä oli ihan hyvä kattaus uusista ja mielenkiintoisista vanteista, ovh hintaluokka 1800-2500. Bontragerilta olisi voinut olla RSL37 vielä mukana.
    Numeroiden valossa ei noissa kauheasti enää eroja ole. Valmistajat ovat tehneet valintoja jopa kuluttajalle helpommaksi, kun nuo vanteiden ajatusmaailmat, rengassopivuudet, leveydet ja suositukset poikkeavat toisistaan.
    Zipp 303S näyttää ja kuulostaa pätevältä vanteelta, itsellä meni se ohi kun en ollut vielä ostovaiheessa tubeleksen käyttäjiä.
    Envellä on eurohinnoittelussa ollut laskimessa dollari-eurokurssi väärinpäin 1600 dollaria on kääntynyt 1800 -2000 euroksi (Zipp 303S:ssa on mennyt oikein eli 1.300 dollaria on muutettu 1.100 euroksi.

    Ohessa vielä tourin testin puuttuvat osat/sivut. Aika laiha testipaketti tuo sitten oli, eli pelkästään tuon takia ei lehteä kannata ostaa.
    https://i.postimg.cc/mrB4SYjw/tour.jpg

    siis puuttuva sivu

  30. #4890
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    147
    Kertokaas miten saa tuubikumin vanteelle niin ettei se venttiilin kohta pompota. Itellä loppui ymmärrys, että miten noin voi edes käydä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •