ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 71 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #2101
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Hyvä ettei miehelle käynyt kuinkaan ja hiilikuitua saa aina lisää. Helkkarin hienoa kun pyörällä vedetään, moni varmaan ripustaa keventelypyörän punnituksen ja instakuvien jälkeen autotallin seinälle. Ei muuta kun tsemppiä jälleenrakennukseen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #2102
    Tsemppiä Akille jatkoon! Mielenkiintoinen projekti ollut seurata. Täällä ei yllättänyt pyörän kisakäyttö, kun olen lukenut ketjun ensimmäisestä viestistä lähtien: "Vaikka "only-show-no-go" -pyörätkin on ihan hienoja, tässä yritetään kuitenkin rakentaa ihan rehellistä kisalaitetta. Keventäminen yritetään siis pitää siinä määrin järkevänä, ettei laitteen kisakelpoisuus kärsi. Mun mielestä kisakelpoisuus kärsii, jos luovutaan takajousituksesta tai levyjarruista, joten jäykkäperäistä runkoa tai vannejarruja ei kannata ehdottaa".

  3. #2103
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, ajoon on pyörä tehty! Luulisin laitteen olevan ajokunnossa vielä kesäkuun puolella.

  4. #2104
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Crash replacement. Penkki ja vipu samat kuin aiemminkin, mutta tanko venyi kaksi senttiä (nyt 740 mm) ja lihoi 8 g.










  5. #2105
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Onko Akilla harkinnassa SIDLuxe?

  6. #2106
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Tämä on jotenkin niin ihana projekti. Kerrankin kunnolla päätyyn saakka. Inspiroivaa kyllä!
    TheMiklu muokkasi tätä : 25.06.2020 at 10.56
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  7. #2107
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Onko Akilla harkinnassa SIDLuxe?
    Tarkkailussa on ehdottomasti, mutten ole vielä löytänyt luotettavaa puntarikuvaa trunnion-kiinnitteisestä SIDLuxesta. Sparkissa nyt kiinni olevan Foxin takaiskarin grammamääräksi on valmistaja yleisesti ilmoittanut 221 g, mutta tuo on tietenkin perinteisellä tavalla kiinnitettävälle lyhimmälle mallille. Trunnion-kiinnitteisenä Fox lihoaa yli 300-grammaiseksi, ja kolmosella alkavia vaikuttavat nuo kaikki trunnion-kiinnitteiset xc-iskarit olevan. SIDLuxen väitetään olevan 227-grammainen, mutta trunnion-kiinnitteisen lukemasta ei ole toistaiseksi hajua...

  8. #2108
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    ^^ Kiitos! Päätyyn saakka vai sittenkin päin päätyä?

  9. #2109
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tarkkailussa on ehdottomasti, mutten ole vielä löytänyt luotettavaa puntarikuvaa trunnion-kiinnitteisestä SIDLuxesta. Sparkissa nyt kiinni olevan Foxin takaiskarin grammamääräksi on valmistaja yleisesti ilmoittanut 221 g, mutta tuo on tietenkin perinteisellä tavalla kiinnitettävälle lyhimmälle mallille. Trunnion-kiinnitteisenä Fox lihoaa yli 300-grammaiseksi, ja kolmosella alkavia vaikuttavat nuo kaikki trunnion-kiinnitteiset xc-iskarit olevan. SIDLuxen väitetään olevan 227-grammainen, mutta trunnion-kiinnitteisen lukemasta ei ole toistaiseksi hajua...
    Sehän tarvii pistää taas ärsyttävään kakkoseen viestiä, että punnitsevat ja vähän äkkiä. Lupailevat tälle kuulle saatavuuttakin.

  10. #2110
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Törkeästi/julkeasti lainaan yhtä foorumin legendaarisimmista topiikoista todetakseni, että Wheel-Tecistä maasturiprojektiin hommatut Duke Lucky Jack SLS:t + DT Swissin 240s SP-navat perinteisillä pinnoilla eivät olleet erityisen painavat, 1228g/pari BMC Red -tarrasetillä, vanneteipeillä ja tubeless-venttiileillä varustettuna. Renkaiksi laitoin nostalgiasyistä Racekingit



    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #2111
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kevyttä on noinkin, mutta mikä sai päätymään 240s näin kevyiden kehien kanssa eikä esim. CarbonTi?

  12. #2112
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Kevyttä on noinkin, mutta mikä sai päätymään 240s näin kevyiden kehien kanssa eikä esim. CarbonTi?
    A) hinta oli 200€ kalliimpi ja sillä saavutettu keveys "vain" 69g, tässä oli vähän budjettirajoitteita huomioiden jarrulevyt +100€ B) puuttuvat kokemukset/hirwitys, miten Carbon-Ti kestää ja miten sitä voi huoltaa, eli konservatiivisuus voitti.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #2113
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Hyväksyn vastauksen. Muistelin hintaeron olevan pienempi ja painonsäästön suurempi.

  14. #2114
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Hyväksyn vastauksen. Muistelin hintaeron olevan pienempi ja painonsäästön suurempi.
    Korjaan - nuo ihan viimeisintä mallia olevat 240s EXP-navat, jotka tilasin, olivat 49g painavammat kuin Carbon-Ti Xhub. Vanhanmallin 240s-napoihin Carbon-Ti:n painoero oli tuon 69g. Eli ei omassa käytössä mitään maata mullistavia eroja.

    Tavoite on alle 9,xx kg kokoonpano, katsotaan saisiko illalla iskettyä vaakaan Mitään en ole laskenut etukäteen. Tämä on sinänsä väärä topiikka mitä pahoittelen, mutta en löytänyt/muistanut mitään muitakaan rammanviilaustopiikkoja tähän hätään.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #2115
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Miten kevensit pyörääsi tänään topiccia voi ainakin tarpeen tullen hyödyntää.
    Grammanviilausta raharajoitteisille ketju ei sen sijaan sulle sovi

  16. #2116
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Miten kevensit pyörääsi tänään topiccia voi ainakin tarpeen tullen hyödyntää.
    Se ei käy, koska pyörässä ei ollut mitään kiekkoja ja näin ollen se tuli raskaammaksi.

    Grammanviilausta raharajoitteisille ketju ei sen sijaan sulle sovi
    Olen itse asiassa varsin raharajoitteinen juuri nyt eikä siksi pystynyt mitään sexuaalisempaa kiekkosettiä hommaamaan. Kiitos remontin näin. Mutta josko sitten joskus Akin esimerkkiä seuraten...
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #2117
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tavoite on alle 9,xx kg kokoonpano
    Kalavaaka pysähtyi 9,9kg tuntumaan..



    Ei saakeli jos pitäisi vielä 2kg lähteä jyystämään, tai edes kilo Täysin pöljää hommaa. Taidan lopettaa tähän.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #2118
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    82
    Kuuluuko tämä 10-kilon projekti mitenkään Akin killeri pyörään?

  19. #2119
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    LJL:n BMC on Akin vanhan BMC:n serkku.

  20. #2120
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aland Katso viesti
    Kuuluuko tämä 10-kilon projekti mitenkään Akin killeri pyörään?
    Ei tietenkään kuulu, joskus tuosta ja muistakin kevennysjutuista on ollut laajempaakin keskustelua. Eihän tämä tosiaan ole mikään yleinen grammanviilaustopiikka, jota en myöskään jaksa erikseen kyllä-avata (pa-topiikka ja olemassa olevan pyörän kevennystopiikka kyllä löytyy).

    Mutta tämän topiikan aiheeseen liittyen olkoon referenssinä muille, että jos perse aukeaa melko vakavasti jo alle 10kg yrityksessä niin jo alle 9kg on sitten todella kiven takana
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #2121
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    LJL:n BMC on Akin vanhan BMC:n serkku.
    Joo näin se oli, minkä huomioin omaa runkoa hankkiessa, että keveyspotentiaalia löytyy. Se Akin taisi olla maalittomana aikalailla kevyempi kuin tuo punainen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #2122
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kalavaaka pysähtyi 9,9kg tuntumaan...
    Lähtikö Kisa Kunkut pitämään?

  23. #2123
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Hieno tuosta LJL:n BMC serkustakin tuli. Ei vedä vertoja Akin tuotoksille, mutta sopivasti kompromisseja kestävyyden ja painon suhteen.

  24. #2124
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Lähtikö Kisa Kunkut pitämään?
    Ihme kyllä, rupesi. Luulen, että se auttoi kun laitoin eilen kiekot alle ja litkut pääsivät pyörimään kunnolla. Nuo Racekingit olivat jotkut ylivuotiset 2018 versiot, jotka olivat alle 500g/kpl (ei tullut punnittua). Varmaan aika seulat kyljistä ja revahtavat taatusti ensimmäisellä lenkillä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #2125
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Hieno tuosta LJL:n BMC serkustakin tuli. Ei vedä vertoja Akin tuotoksille, mutta sopivasti kompromisseja kestävyyden ja painon suhteen.
    Joo ihan ok, laitan kuvia pyöräsikuvaan kun saan säädöt tehtyä. Budjettikeventelymielessä olen tyytyväinen, kun karkeasti uusi runko, takaiskari lukitusvivulla, satulatolppa 2.200€ + voimansiirto 700€ + wattikammet 400€ + kiekot, jarrulevyt 1.600€ + pientä kilkettä about 500€ + loput osat vanhasta pyörästä = noin 5.500€ panostuksella alle 10kg pyörä. Voi toki jostain alelaarista saada samanpainoisen setin samaan rahaan, mutta rohkenen epäillä. Wattikammet pitää joka tapauksessa ostaa erikseen.

    Karkeasti sanoisin, että jos haluaisi 8,xx kg pyörän, pitäisi laittaa ainakin pari tonnia lisää, ja 7,xx kg niin ehkä viisi. Ja saisi kaupan päälle tehdä melkoisia kompromisseja kestävyyden suhteen. Tuo BMC:n runko, vaikka kevyt ja hyvä onkin, ei ole se paras aihio moiseen harjoitukseen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #2126
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    noin 5.500€ panostuksella alle 10kg pyörä. Voi toki jostain alelaarista saada samanpainoisen setin samaan rahaan, mutta rohkenen epäillä.
    https://www.tonitoni.fi/speedfox-01-x01-testipyora

    Jos tulisi ajettua enemmän maastopyörällä, niin kävisin itse poimimassa tuon talteen. Tuskin alle 10kg vehje, kun on hissitolppakin, mutta joka tapauksessa rahoille hyvä vastine. Punainen BMC on kyllä pyöräpornoa parhaimmillaan omaan silmään.

  27. #2127
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    https://www.tonitoni.fi/speedfox-01-x01-testipyora

    Jos tulisi ajettua enemmän maastopyörällä, niin kävisin itse poimimassa tuon talteen. Tuskin alle 10kg vehje, kun on hissitolppakin, mutta joka tapauksessa rahoille hyvä vastine. Punainen BMC on kyllä pyöräpornoa parhaimmillaan omaan silmään.
    Joo, tässä jo muutamaan kertaan todennut että tämä taisi olla viimeinen pyörä jonka rakennan itse. Onhan se hienoa, kun on joka ikisen osan itse valinnut ja asentanut, mutta ei se niin hienoa ole kun katsoo mitä samalla (tai vähemmällä) rahalla saisi. Pyöränrakentelu on kivaa, jos on a) aikaa b) rahaa c) oma autotalli.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #2128
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Törkeästi/julkeasti lainaan yhtä foorumin legendaarisimmista topiikoista todetakseni, että Wheel-Tecistä maasturiprojektiin hommatut Duke Lucky Jack SLS:t + DT Swissin 240s SP-navat perinteisillä pinnoilla eivät olleet erityisen painavat, 1228g/pari BMC Red -tarrasetillä, vanneteipeillä ja tubeless-venttiileillä varustettuna. Renkaiksi laitoin nostalgiasyistä Racekingit
    Hemmetti, täytyis seurata aavistuksen tiheämmin tätä fillarisuositukset-kansiota, jottei pääsisi tällaiset menemään ohi!! Maukkaat kiekot (!) ja ehkäpä vieläkin maukkaampi fillari!

    Ja mitä tulee jäsen LJL:n viesteihin, niin sanoisin niiden olevan arvonnostattaja ihan mihin tahansa topicciin. Tällä kertaa oltiin tiukasti aiheessa, mutta vaikkei olisi oltukaan, niin pettämättömällä maulla toteutettu huonon huumorin verbaaliakrobatia on vaikea laji ja aina tervetullutta.

  29. #2129
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Hemmetti, täytyis seurata aavistuksen tiheämmin tätä fillarisuositukset-kansiota, jottei pääsisi tällaiset menemään ohi!! Maukkaat kiekot (!) ja ehkäpä vieläkin maukkaampi fillari!

    Ja mitä tulee jäsen LJL:n viesteihin, niin sanoisin niiden olevan arvonnostattaja ihan mihin tahansa topicciin. Tällä kertaa oltiin tiukasti aiheessa, mutta vaikkei olisi oltukaan, niin pettämättömällä maulla toteutettu huonon huumorin verbaaliakrobatia on vaikea laji ja aina tervetullutta.
    Thänks Aki! Täysin asiaankuulumattomana huomautuksena, huomasin että peukalo on erittäin violetti yllä olevassa punnituskuvassa. Se herättää näin jälkikäteen epäilyksiä, painaako pyörä todellisuudessa 19,87 kg. Pyörä toimii joka tapauksessa loistavasti ja Racekingit myös aivan kingit, jopa märällä. Verenkierto on peukaloon sittemmin palautunut.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #2130
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    Uteliaana kyselen että paljonkos kiekkosetti painaa täydellisenä?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •