ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 46 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 96 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1351
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Aika tasan oli keltaisten 38mm Gravelking SK:iden painot, 410 ja 412g.

    Väri on kyllä aika legendaarinen

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #1352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kannattaa valita renkaat käytön mukaan. Jos ajaa gravell kisaa, niin mun mielestä terra speed on ehkä paras. Jos taas pitää hauskaa, niin valitsee renkaan ajettavan maaston ja sen hauskuuden mukaan. Tuon vuoksi se riddlerikin voitti gravell fondon testin. Se on vaan hauska. Sivunappulat pitää, eikä rengas ole kuitenkaan niin hidas, että se tuntuisi jarrulta joka polkaisulla.

    Ja vielä korostan sitä käyttöä. Tosi monihan ajaa gravellilla vaan gravellia. Mun mielestä gravell on pyörä, jolla voi korvata kolme eri pyörää ja vieläpä samalla lenkillä.
    Tuo niin totta, vaikka gravelilla iso osa hauskuutta itselle onkin että nopeammilla alustoilla fillari kulkee sen mitä maasto sen sallii ja toisaalta röykyissä & liukkaalla aikanaan cyclo tuubirenkailla opetti siihen että on välillä aika hauskaa kun väline onkin vähän epäkelpo olosuhteisiin, siinä kuski oppii usein jotain uutta pyörän käsittelystä. Lenkeillä tulee ajettua (sen yhden lenkin sisällä siis) kaikkea asfaltin ja pyörä olkapäällä metsän halki välillä eli monipuolisuus on valttia. Täytynee toisille kiekoille nyt laittaa jokatapauksessa nyt vähän erityyppiset renkaat kuin noi Terra Speedit niin saa ainakin lisää ajatusta siihen mikä lenkistä tekee hauskan.

  3. #1353
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Osaavat ajaa tosiaan slikseilläkin kovempaa kuin minä isoilla nappuloilla. Olen vaan huomannut, että harjoitellessa pito lisää uskallusta ja sitä kautta oppii ajamaan.

    Tarpeeksi liukas reitti, sliksit renkaat ja maantiekuski aiheuttaa vaan hirveää noitumista ja pahan mielen. Mun mielestä tuosa on syy, miksi osa ei halua koskaan poistua tutulta hiekkatieltä.

  4. #1354
    Vaihtelu kehittää. Kun on päässyt oikein pitävillä renkailla näkemään mitä se pito parhaimmillaan on, niin kehvelimmät renkaat ja välineet on vaihteeksi kivat. Näin nykyään pääasiassa maastokuskin näkökulmasta, jonka sallivampi peliväline joustaa 130/120mm ja 2.35" gummeilla tasoittaa hieman olosuhteita liikaakin kaikilla perushelpoilla poluilla - gravelilla saa taas hieman erilaisen tuntuman eri alustoihin.

    Niin maantiekuskeissa kuin maastokuskeissa löytyy niitä joille on kovin vaikeata jättää itselle tuttu ympäristö oppiakseen jotain uutta. Samaa mieltä että erityisesti oppimisen alkutaivalta tukee hyvät välineet, joku joka hieman näyttää mallia ja säätöjä (jotta ei lähdetä sinne siloisen hiekkatien ulkopuolelle 5 baria "gravel"-renkaisiin pumpattuna...).

  5. #1355
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Laitoin 29 droppitankomaasturiin tommoset renkaat:

    https://www.somafab.com/archives/pro...tubeless-ready

    https://www.ridinggravel.com/compone...-quick-review/

    Ajattelin kirjoittaa pikku jutun, koska en ainakaan haulla löytänyt kokemuksia näistä.
    - Leveys kapealle vanteelle asennettuna lateksisisurien kanssa noin 47 mm
    - Valmistajan paino pitää paikkaansa
    - Valmistaja on Panaracer
    - On luttero reuna ja rullaa hyvin sekä asfaltilla että soralla, pyörässä oli aiemmin Maxxiksen Recon Race ja nämä ovat kyllä ihan eri planeetalta. Recon oli tietysti paljon leveämpi. Sweetspot paineissa taitaa minulla olla 1,6 ja 1,8 bar
    - Pitää ihan hyvin soralla ja polulla, mudassa en ole ajanut enkä aja.
    - rengas on rakenteeltaan varmaan aika sama kuin Compassin vastaavat, mutta kuvio on eri tyyppinen.

    Negatiivista en oikeastaan ole vielä löytänyt muuta kuin, että odotin noiden olevan vähän leveämmät. Tohon pyörään menisi helposti leveämpi kumi, mutta toisaalta nyt kun olen noilla ajanut, niin en oikeastaan leveämpää kaipaa.
    Mikä on kapea vanne? Nämä kiinnostais.

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  6. #1356
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Enpä ole SK:n kanssa ainakaan itse törmännyt aikaisemmin tuollaiseen, että ilma vaiko litku, menisi renkaan sisään. Noita oli renkaassa useita, ehkä 5-6. n. 2k ajetutkin vasta, tosin kyseinen yksilö on kyllä saanut viime aikoina aika paljon osumaa, ainakin litkun roiskeiden perusteella harvasen lenkillä. Aloin ihmettelemään kesken lenkin takarenkaan epätasaisuutta.

    Tilalle laitettu vanhanmallinen WTB:n resolute kyllä vuotaa kyljistä juuri niin paljon kuin on hehkutettukin. Varsinkin tanwallin ja mustan rajalta.

    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  7. #1357
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mikä on kapea vanne? Nämä kiinnostais.

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
    https://www.chainreactioncycles.com/...m/rp-prod34445

    Tuo vanne, oisko sisäleveys about 19 mm, eli kait se on kapea nykyisin.

  8. #1358
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti

    Tilalle laitettu vanhanmallinen WTB:n resolute kyllä vuotaa kyljistä juuri niin paljon kuin on hehkutettukin. Varsinkin tanwallin ja mustan rajalta.
    Vaihda effetto, niin vuoto loppuu laakista. Tuollainen reikäjuusto muuttui mulla pitävimmäksi renkaaksi ikinä effeton litkuilla. Paineet eivät laskeneet pariin viikkoon tasan yhtään.

  9. #1359
    Gravelking SK -omistajat. Laitoin juuri ensimmäiset ko. kumit alle ja lähdin ajamaan. Renkaat tuntuivat rullaavan erittäin huonosti asfaltilla. Verrokkina toisessa pyörässä olevat Spessun Pathfinder Pro -kumit (molemmat paperilla aika samanlevyiset 43mm ja 42mm, samat sisurit, samat paineet). Ero oli niin tuntuva, että oli pakko tehdä Youtubesta kopioitu rullaustesti (pieni alamäki, johon lähdetään ilman alkuvauhtia, jota seuraa enemmän tai vähemmän tasainen osio - ja katsoo kuinka pitkälle pyörä rullaa). Ero tuli tässäkin todella merkittävästi esille, mutta koska eri pyörä/kiekot, jne. ja en mitannut kokonaismatkaa, niin ei tästä mitään tieteellistä iloa ole, mutta vahvistui tuntemus entisestään. Rupesin siinä sitten miettimään ja ihmettelemään ja tulin siihen johtopäätökseen (LJL:n postaama kuva sai minut kirjoittamaan tästä), että kyseessä on nuo valukarvat jotka töröttävät jokaisesta pikku nappulasta, jotka näkyvät hyvin em. kuvassa. Aikani niitä ihmeteltyäni, alkoi myös tuntua että niissä on tavallista valukarvaa enemmän substanssia... Voiko olla syy?

    Ja disclaimeri vielä tähän, että tiedän kuulostavani hullulta...

  10. #1360
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Enpä ole SK:n kanssa ainakaan itse törmännyt aikaisemmin tuollaiseen, että ilma vaiko litku, menisi renkaan sisään. Noita oli renkaassa useita, ehkä 5-6. n. 2k ajetutkin vasta, tosin kyseinen yksilö on kyllä saanut viime aikoina aika paljon osumaa, ainakin litkun roiskeiden perusteella harvasen lenkillä. Aloin ihmettelemään kesken lenkin takarenkaan epätasaisuutta.

    Meikälle kävi samalla tavalla. Joku terävä meni renkaasta läpi. Stanin litku paikkasi rei'än n. neljännen pumppauksen jälkeen. 3kk ajoa ja tuollain laminoinnit irtoili toisistaan. Ihmettelin vain ajaessa miksi pyörä rupesi vispaamaan yht'äkkiä. Hirvee heitto renkaassa. Reiän kohdalta tuo alkoi.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  11. #1361
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Keväältä 2020 löytyi tästä ketjusta yksi kommentti, mutta sen jälkeen ei näkynyt muuta: löytyykö kokemuksia Zippin G40 gravelrenkaasta?
    https://www.sram.com/en/zipp/models/ti-tngc-gcln-a1
    Rule #1: Obey The Rules

  12. #1362
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Meikälle kävi samalla tavalla. Joku terävä meni renkaasta läpi. Stanin litku paikkasi rei'än n. neljännen pumppauksen jälkeen. 3kk ajoa ja tuollain laminoinnit irtoili toisistaan. Ihmettelin vain ajaessa miksi pyörä rupesi vispaamaan yht'äkkiä. Hirvee heitto renkaassa. Reiän kohdalta tuo alkoi.
    Mahtaako olla jotain eräkohtaista ongelmaa tms. Itsellä ollut 3v SK:t käytössä ja ensimmäistä kertaa näin tapahtuu. Ja niinkuin sanottua, niin tuossa renkaassa noita oli se 5-6kpl, ja todennäköisesti kyllä juurikin reikien kohdalla. Roskiskamaa tuo yksilö.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  13. #1363
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Varmaan laminointi irronnut kerrosten välillä. Voisi olla takuupalaverin paikka.

  14. #1364
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Mahtaako olla jotain eräkohtaista ongelmaa tms. Itsellä ollut 3v SK:t käytössä ja ensimmäistä kertaa näin tapahtuu. Ja niinkuin sanottua, niin tuossa renkaassa noita oli se 5-6kpl, ja todennäköisesti kyllä juurikin reikien kohdalla. Roskiskamaa tuo yksilö.
    Voi hyvinkin olla. Mulla on vielä toinen SK tuosta hajonnesta parivaljakosta eturenkaana (ostettu silloin kun SK:t tuli myyntiin). Tilalle ostettu uusi on pinnaltaan paljon muovimaisempi ja sisäpuolelta kateltuna rakenne on erilainen. Myös hanakalampi tubelesoida (molemmat ruskeakylkisiä).
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  15. #1365
    Terra Speedit, millä litkulla ne on joku havainnu pitävänsä ilmat niinku muutkin? Minusta kerran viikkoon on ok lisätä, mutta jos päivässä tippuu yhteen bariin ei, ja se vähän ärsyttää. Tartteeko nämä jotain sorttia jotka tekee kunnon lateksikalvon tms.

    Nämä oli mulla ensin tammi-toukokuun alun, edessä Trail pitää ilmat hyvin, mutta speed ei muutu mihkään vaikka nyt kolmanne kerran laitoin Stanin litkuilla.
    Ei nuo ainakaan talviajossa kulunut pahasti, lie 2000km tuli ja hyvässä kunnossa. Kesällä kun oli ensin 38mm gravel king sliksit ja sitten 35mm plus versiot, niin nyt kyllä huomaa taas miten epänormaalisti tuo kapeampikin gravelking käyttäytyy mutkasssa, se semmonen ihme muljahus mistä tässä säikeessä on aiemminkin ollut puhetta. Kulkeehan ne kovaa asvaltilla, mutta melkoisen haltioissaan tässä nyt taas on ajanut noilla 40mm Conteilla.

  16. #1366
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87
    Laittelin terra speedit stanin litkuilla ja edessä ei vaju yhtään - takaa taas vajuu mutta eipä tuo haittaa kun on pumppu keksitty

  17. #1367
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Sinappi-SK:t 30mm ulkoleveällä kehällä tasan 40mm. Tubeless-asennus helppo.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #1368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Terra Speedit, millä litkulla ne on joku havainnu pitävänsä ilmat niinku muutkin? Minusta kerran viikkoon on ok lisätä, mutta jos päivässä tippuu yhteen bariin ei, ja se vähän ärsyttää. Tartteeko nämä jotain sorttia jotka tekee kunnon lateksikalvon tms.
    4 kpl Terra Speedejä kaksilla vanteilla, tubeless Stanin litkuilla siis kaikki: Yksi tippuu n. 20psi:hin jo yhdessä yössä, toinen pitää paremmin (samat vanteet, mustat 40-622). Uusin setti cream ("tanwall") 40-622 taas pitää paineet oikein hyvin nyt jo lähes viikon ajan. Vaihtelua siis on, mutta onko gummin laadun vaihtelu, venttiili, vannenauha vai gummin & vanteen yhteensopivuus jää arvailun varaan.

    Sitten on erikseen tuo filosofia pumpun käytöstä (jos ei siis olla monen vuorokauden pyöräretkellä): Oma näkemys maastopuolelta opittuna että renkaalla on vain muutaman psi:n "ikkuna" missä se toimii optimaalisesti kulloisenkin lenkin alustoille (jos alusta muu kuin siloinen asfaltti) joten ennen lenkkiä jalkapumppu on aina ohjelmassa.

  19. #1369
    Sehän se jännä kun nämä ei edes hikoile niinku vanhat schwalbet mistään. Oiskohan noissa joku rasva pinnassa mikä estää tiivistymisen, taisin kyllä keväällä jollain aineella pyyhkiäkin tuota teoriaa arvuutellessa.
    Hyvät renkaat muuten, ja on minustakin paikallaan jos oikein urheileen lähtee niin aina paineet kohistaa. Mutta ei niinkään noille arkilenkeille jossa ajaa tunnin pari sekaisin pyörätietä, soratietä, maantien laitaa ja polkua muutenkin kyrsivässä syyssateessa.
    Pitää jossain välin vaihtaa kumi ja toivoa parasta.

  20. #1370
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Sinappi-SK:t 30mm ulkoleveällä kehällä tasan 40mm. Tubeless-asennus helppo.

    Mikä sisäleveys? 23mm?

  21. #1371
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Mikä sisäleveys? 23mm?
    Perhana kun ei spekseissä sanota.. https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/nxt29ul30 Pitää mitata seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä

    Esteettisesti nämä on kyllä niin hirveät että alkaa olla jo hienot Jumaliste. Rullaavuus loistava.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #1372
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Nuo vaatii keltaiset jawbrakerit ja keltaiset sidit kaverikseen.
    Ihan kauheet

    Terra speedeistä.
    Koettaisin effetton litkua. Se toimii parhaiten wtbn renkailla. Stani ei mun mielestä tiivistä pieniä reikiä koska litkun hiutaleet ei mene niihin.

    Resolutessa ja riddlerissä ei näkynyt mitäänn litkun hikoilua. Veden alla kuitenkin tuli pieniä kuplia noin tuhannesta kohtaa kylkiä.

    Ei myöskään kannata iloita, jos terrat pitää uutena. Kaverilla molemmat alkoivat vuotaa noin 500km ajon jälkeen enemmän ja enemmän. Eli just toisinpäin kuin normaalisti. Jokin siellä kalvossa pettää.

  23. #1373
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    ^^Nyt on kyllä eroottisen näköinen yhdistelmä! Ehkä keltaiset tankonauhat kaveriksi?

  24. #1374
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Perhana kun ei spekseissä sanota.. https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/nxt29ul30 Pitää mitata seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä

    Esteettisesti nämä on kyllä niin hirveät että alkaa olla jo hienot Jumaliste. Rullaavuus loistava.

    Tulit vastaan kepussa. Meinasin ajaa ojaa kun en saanut irrotettua katsetta sinapeista. Hypnoottiset renkhaat. Viime hetkellä tajusin moikata.
    The older I get the faster I was

  25. #1375
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Tulit vastaan kepussa. Meinasin ajaa ojaa kun en saanut irrotettua katsetta sinapeista. Hypnoottiset renkhaat. Viime hetkellä tajusin moikata.
    Jep Tunnistin äijän heti mutta moikkaus tuli viime tipassa. Noilla renkailla ei mennä ikognito
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #1376
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Gran Fondon syyskuun suuressa rengasvertailussa Vittorian Terreno Dry valittiin kokonaisuutena parhaaksi: löytyykö kokemuksia?
    Rule #1: Obey The Rules

  27. #1377
    Terreno Dry on hyvä rengas. Mulla oli koko viime vuoden täysikokoiset 40-milliset ajossa. i22-vanteella leveys oli about 42mm. Ei yhtään flättiä, eikä kyllä sen kummemmin litkulänttejäkään. Takarengas meni lopuksi melko sileäksi, mutta oli siinä kilsojakin. Mukava ajettava ja meno huoletonta. Rullasikin oikein asiallisesti. Ilmojakin piti hyvin.
    Tänä kesänä alla Pirelli Cinturato Gravel H lähinnä vaihtelun vuoksi.

  28. #1378
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    745
    Jauhatten täällä jorgonia.
    Paksut GG renkaat on vähintään 50mm mieluusti 3 tuumaa.

  29. #1379
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Vaihdoin kiekkoja grainderiin äsken ja tuli mittailtua tönärillä kaksien kumien väliaikaleveydet.

    Alta: Hutsun ihanat 38-milliset Overidet, id25 kehillä 40.2 mm
    Alle: WTB Resolute 42 mm, id24 kehillä 43.4 mm

  30. #1380
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Sehän se jännä kun nämä ei edes hikoile niinku vanhat schwalbet mistään. Oiskohan noissa joku rasva pinnassa mikä estää tiivistymisen, taisin kyllä keväällä jollain aineella pyyhkiäkin tuota teoriaa arvuutellessa.
    Hyvät renkaat muuten, ja on minustakin paikallaan jos oikein urheileen lähtee niin aina paineet kohistaa. Mutta ei niinkään noille arkilenkeille jossa ajaa tunnin pari sekaisin pyörätietä, soratietä, maantien laitaa ja polkua muutenkin kyrsivässä syyssateessa.
    Pitää jossain välin vaihtaa kumi ja toivoa parasta.
    Tässä tapahtui ihme. Tuo terra speed ei pitänyt koko tammi-toukokuun aikana ilmojansa, nyt parin viikon päivittäisen pumppailun jälkeen se (rengas) on kolme päivä näppituntumalla kivikova.
    Ainoa mitä tuli tehtyä niin pumppasin edellisen kerran lenkille lähtiessäni kiukuspäissäni semmoisen 3.6bar sinne. Varmaan seuraavalla lenkillä se sitten kostoksi puhkeaa. Siinä tapauksessa tilaan ne valkosivu tuommoiset.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •