ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 166 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 66 116 156 164 165 166 167 168 176 216 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.951 - 4.980 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

K.Kuronen Guest
    Yhtä hyvin syynä voi olla, että vanteella on sisurin kanssa tiukalla renkaalla käytetty silikonipohjaista liukastetta helpottamaan asentamista. Silikoni katoaa viimeistään ajan ja muutaman puhdistuksen jälkeen.

Jos itsellä olisi renkaat joista ei kyljet pidä ilmaa, heittäisin ne roskiin. Jos olisi ihan pakko ajaa niillä, niin rengas nurinpäin ja kumimaalia (maston yms) pari kerrosta sisäpuolelle. Kuivuminen kunnolla ja litkut sisään. Jos ei pidä vieläkään, niin kumit roskiin.

Kommentoin aikaisemmin tuossa Fatbike-rengaskeskustelussa fatbike-tubelesta jätesäkillä, mutta niinhän siinä kävi ettei ne teipatut säkinpalat pitäneet ilmaa lopulta kun laskin paineita, molemmat renkaat taas tyhjentyneet. Ehkä ne vuoti liikaa siitä teipinsaumasta tms. Tein sitten uudet suikaleet samasta jätesäkistä ja tällä kertaa liitin silitysraudalla leivinpaperi välissä. Ei pihissyt enää litkukaan täytön jälkeen mistään. Tuli aika hyvä kyllä, tuo on ehkä paras tapa, toivon mukaan pysyy nyt. Tuolla tavalla liitettynä pystyy käyttämään kaikenlaisia muoveja mitä on saatavilla.

Aiempaa kokemusta löytyy Mulefuttien tubelesoinnista, mitkä on sujuneet pääosin ihan hyvin. Nyt uuden pyörän dt swissien kans huomasin, että gorillateippi ei oikein tahtonut riittää leveytensä puolesta, kun alkuperäisen vannenauhan kanssa se otti itse vanteeseen kiinni vain muutaman millin leveydeltä. Jo teippiä asentaessa tuli mieleen että tää ei jää viimeiseksi yritykseksi, kun teippaus pari kertaa pyörähti vanteella kun yritti rullasta kiskoa lisää teippiä.

Pistin kuitenkin sisurin painamaan pariksi vuorokaudeksi, ja yllättäen eturengas oli ehkä helpoin tubeless jota oon värkänny. Takarengas sen sijaan käyttäytyi odotetulla tavalla, kun vuoti noin kolmanneksen matkalta litkuja kevennysaukkojen kohdalta. Litku kuitenkin hetken pyörittelyllä esti vuodot, mutta joitakin kertoja jouduin lisätä ilmaa. Jätin reilun yhden barin paineet ja kävin ajamassa puoli tuntia jotta litkut löytäisivät paikkansa. Lenkin ainana takarengas oli vielä kevennysaukon kautta vähän valuttanut nestettä.

Yllättäen kuitenkin paineet oli pysyneet yön aikana eikä kumpikaan kumi ollut tyhjä. Kysymys kuuluukin, uskaltaako tuohon takarenkaaseen luottaa? Kun litkua on pakosta vuotanut teipin alta, niin luulisi että se voi pettää koska vain kunnolla.

Ja jos ei voi luottaa, niin millä tuota kannattaisi lähteä yrittämään? Mulefutin teipillä oli joku onnistunut, mutta sitä ei saa mistään jollei halua ostaa kerralla 50 m varsin kirpeään hintaan. Kirkasta gorillaa oli joku suositellu (=pakkausteippiä?), mutta sekin on millin mustaa kapeampaa. Ja sitten olisi Clasun 100 mm pressuteippi, se varmaan toimisi kun nousisi vanteen pystyreunalle kunnolla, mutta pysyykö kumit enää paikallaan sen alla kun vanteen lippa oikenisi?

Lähetetty minun SM-A705FN laitteesta Tapatalkilla

Pressuteippi on tosi jäykkää matskua ja hankalaa käsitellä koska liima on räkää.
    Suosittelen leveää maatilateippiä. Sitä löytynee 100mm leveyteen saakka.

DT Swissien vanteiden kans kyllä gorillat pysyy mutta vannenauhaa pitää tietystikkin kaventaa jotta saa tarttumapintaa. Mustan sijaan kirkas kevyempää.
    Hirvisäkki toimii hyvin DT Swissien kaa myös.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Ok, kiitos molemmille vastauksista. Kun puhutaan siitä "kirkkaasta" gorillateipistä, niin tarkoitetaan ilmeisesti tätä? https://www.motonet.fi/fi/tuote/6063...8-m-katkojalla

Tuo maatilateippi onkin ihan uusi tuttavuus, mutta ainakin pitäjästä löytyisi tätä: https://www.hankkija.fi/Rauta_ja_rak...-75-mm-x-33-m/ . Tuo olisi leveytensä puolesta vähän lähempänä totuuttakin (DT Swiss ilmoittaa vanteen sisäleveydeksi 76 mm).

Taidan varuilta ostaa kaappiin jompaa kumpaa teippiä rullan, mutta annan myös mahdollisuuden tälle nykyasennukselle. Otan kyllä silti sisurin lenkeille mukaan, jos tuo asennus keksisi hajota jossain turhan kaukana kotoa.

Eiku korjausteippi tjms. taitaa olla. Maatilateippiä on kuullu kehuttavan mutta ei ole kokemusta.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Kävin noutamassa rullan tuota maatilateippiä. Kevyen tuntuista ja muutenkin passelin oloista, mutta laskin että raskaaseen gorillateippiin verrattuna säästää n. 70 g jos molemmat renkaat teippaisi tuolla uusiksi. Joten ihan sen vuoksi en taida projektiin ryhtyä, mutta toki sitten jos nykyinen teippaus pettää niin tuolla kelpaa tehdä uusiksi. Olisiko samalla suosituksia sopivan leveästä (heijastavasta) vannenauhasta?

Tuleeko muillakin stanin litkut kyljistä läpi? Tuntuu tuo litku olevan aika herkkä siitä että todellakin kunnolla sekoitettu ennen lisäämistä. Googlella löyty enempiki juttuja ja osa ratkaissu vaihtamalla litkua. Aattelin aluks että renkaan vika, valmistaja olikin jo valmis lähettämään uuden renkaan Googletellessa löyty myös juttua siitä kuinka stanin litku aiheuttaa korroosiota aluvanteissa tosin taitaa olla koostumusta jo muutettu.

Tulee kyljistä läpi joo. Mun Terrenet olivat täplikkäitä todella pitkään.

Tulee Stanit joo kyljistä läpi, vaikka koitan ravistaa pulloa ennen kuin otan litkua sieltä. Toisaalta siellä renkaassahan se sitten seisoo. Stanin sivuillakin on juttua tuosta vuotamisesta.

Mikäs olisi muu hyvä merkki? Stanin Racea käyttänyt tähän asti useammankin pullollisen. En juurikaan kierrätä litkua vaan aina renkaaseen uudet liemet.

E13 litku mitä itellä oli aiemmin on ainaki jytyä kamaa ja hyvin tiivistävää. Mut sitä oli vaa pikkupulloissa ni otin ton stanin pöntön

Tuo orange, mitä motonetistä saa, on ilmeisesti kumimaisempi. Kokemusta siitä minulla ei ole, taidan jatkaa stanilla.

Motonetistä orangea ei saa mutta pyöräliikkeistä ja xxl ympäri maan saa. Erittäin toimiva litku sekin. Motonetistä saa zefalia, kyllä sekin renkaassa pyörii, vaatii huolellisen sekoituksen myös eikä ihan niin hyvi tunnu tiivistävän kun orange ja e13.

Mut toistaiseksi stanin litku ainoo minkä oon saanu kyljistä kuplimaan.

Niin ja e13 ja orange litkuilla mulla on renkaat tiivistyny samantie pitäviksi.. zefalilla ja stanilla saa vähän väliä lisäillä ilmaa.

Samoja kokemuksia Stanista, useimmat renkaistani vaativat pienen lisäyksen ainakin kerran viikossa. Aika harvoin on onnistunut niin, että rengas ei vaatisi yhtää lisäystä viikkoihin. Useimmiten takarengas falskaa vähän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tulee Stanit joo kyljistä läpi, vaikka koitan ravistaa pulloa ennen kuin otan litkua sieltä. Toisaalta siellä renkaassahan se sitten seisoo. Stanin sivuillakin on juttua tuosta vuotamisesta.

Mikäs olisi muu hyvä merkki? Stanin Racea käyttänyt tähän asti useammankin pullollisen. En juurikaan kierrätä litkua vaan aina renkaaseen uudet liemet.
    Mä oon tota toitottanut jo kauan. Stani toimii vain laaturenkaissa. Sellaisia reikäjuustoja se ei paikkaa. Effetto on musta parasta esimerkiksi wtbn höttökylkisille. Se pysyy pidempään juoksevana mitä orange seal.

Jos renkaan kyljet pitävät ilmansa, niinkuin tubeleksen kuuluukin, niin sitten stani on hyvää kamaa. Eli eri ainetta eri renkaille.

^Nii-no, mikä on laaturengas? Mulla se on tullut läpi Maxxiksen FBF/FBR sekä DHR/DHF-komboista, sekä muistaakseni Aggressor/Forekaster-kombosta, mutta vähemmässä määrin. Myös muistaakseni JJ tihkuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos renkaan kyljet pitävät ilmansa, niinkuin tubeleksen kuuluukin, niin sitten stani on hyvää kamaa. Eli eri ainetta eri renkaille.
    Minulle selvisi tuossa omia renkaiden täplikkäitä kylkiä ihmetellessä, että Tubeless pyörän renkaissa ei ole oikeasti Tubeless vaan Tubeless Ready ja se tarkoittaa että vasta litkun kanssa renkaat ovat tiiviitä. Taisin kirjoittaa tästä tässä ketjussa aikaisemmin.

edit: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...16#post2924316

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Nii-no, mikä on laaturengas? Mulla se on tullut läpi Maxxiksen FBF/FBR sekä DHR/DHF-komboista, sekä muistaakseni Aggressor/Forekaster-kombosta, mutta vähemmässä määrin. Myös muistaakseni JJ tihkuu.
    Rene Hersen hipsteri renkaat asensin juuri staneilla alle. 2vrk aikana vajui takanen ehkä 0.1bar. Etunen ei yhtään. Maxxiksen Ramblerit ovat myös toimineet stanilla hyvin.

Maxxis kyllä muistuttaa, että ajan myötä ammoniakki haurastuttaa kylkiä.

F. Kotlerburg Guest
    En oo kyllä Stanin kanssa ongelmia nähnyt. Maxxis suosittelee kyllä käytettäväksi ammoniakkivapaita litkuja niin olen siirtynyt Joe's EcoSealantiin, kun aika monet Maxxisin renkaat löytyy. Muutenkin mukavampi kun ei haise.

Eli oman uskoni mukaan stani paikkaa vain reikiä. Se ei tee renkaan sisäpinnalle kalvoa, kuten moni muu litku. Jos kyljet kuplivat miljoonasta pienestä reiästä, niin sitten vaan toista ainetta sisään.

Orange kuivuu minusta aika nopeasti ja suht kovaksi kalvoksi. Ehkä se toimiikin tuon vuoksi paremmin maantiepaineilla. Jos ajaa vähän, niin rengas on kyllä kesän jälkeen aika kaameassa kunnossa orangen jälkeen. Stani siis minusta edelleen parasta, jos renkaat eivät ole reikäjuustoja.

...Se ei tee renkaan sisäpinnalle kalvoa, kuten moni muu litku....
    Onneksi ei. Magic Milk on toinen hyvä.

Mä oon tota toitottanut jo kauan. Stani toimii vain laaturenkaissa. Sellaisia reikäjuustoja se ei paikkaa. Effetto on musta parasta esimerkiksi wtbn höttökylkisille. Se pysyy pidempään juoksevana mitä orange seal.

Ööh mitä lueskelin ni stani tekee tota öpaut kaikissa renkaissa... Huolellinen litkun sekoittaminen voi auttaa, ite lissäsin nyt varmasti sekoitettua litkua ja näyttäs lähes loppuneen toi tihkuminen. Ja ei sieltä kyljestä ilmaa tule vaa sitä stanin litkun juoksetusainetta ”öljyistä vettä”, tai niin stans ite sanoo jossain artikkelissa mikä tuli vastaan. Mulla esim maxis piti ilmaa ihan ilman litkuakin, silti stani sieltä tihku ja muut litkut ei.

Mut joo, jatkakaa te ”laaturenkaiden” käyttäjät stansilla, ite vaihan seuravaks taas toiseen litkuun. Ja nää nykysethän saattaa ollakki laaduttomat, ei kokemusta ja aika vähän netissäkin kokemuksia. SMC:n renkaat siis. Ainakin valmistaja lupas uudet renkaat jos ongelmia.

F. Kotlerburg Guest
    Vanha Snakeskin RaRat ainakin piti ihan tihkumatta Stanit sisällään. Kylkiä kyllä raavittu kiviin pidemmän aikaa, mutta silti piti ihan hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Kävin noutamassa rullan tuota maatilateippiä. Kevyen tuntuista ja muutenkin passelin oloista, mutta laskin että raskaaseen gorillateippiin verrattuna säästää n. 70 g jos molemmat renkaat teippaisi tuolla uusiksi. Joten ihan sen vuoksi en taida projektiin ryhtyä, mutta toki sitten jos nykyinen teippaus pettää niin tuolla kelpaa tehdä uusiksi.
    Ja nyttemmin eturengas oli mennyt tyhjäksi. Kävin ostamassa lähikaupasta alkuperäistä vannenauhaa kapeampaa heijastinteippiä ja tein renkaat uusiksi, ja annoin sisurin painaa niitä vuorokauden ajan. Eturengas tuli kerrasta hyvä, ilmat pysyi ilman litkujakin (itselläni eka kerta ikinä!). Takarengas ei valitettavasti onnistunut... teipille jäi molemmille reunoille n. sentin matkalta tarttumapinta-alaa, mutta yhdestä kohtaa litku oli päässyt teipin alle ja niinhän tuo vuoti kevennysaukkojen kohdalta - aika pitkältäkin matkalta (tuntui että litkut liuottaa tuon maatilateipin liimoja helpommin kuin Gorilla-teipin). Joten takarenkaan osalta lähti kolmas yritys menemään, tällä kertaa yritin olla aivan erityisen huolellinen ettei mitään kämmejä sattuisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Olisiko samalla suosituksia sopivan leveästä (heijastavasta) vannenauhasta?
    Prismasta sattui löytymään juuri sellaista kuin mitä kaipasin: https://www.prisma.fi/fi/prisma/velo...i-5mx5cm-sport .

Mulla toi maatilateippi on pysynyt hyvin kiinni. Kuvassa n.6kk asennuksen jälkeen

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Mulla toi maatilateippi on pysynyt hyvin kiinni. Kuvassa n.6kk asennuksen jälkeen
    Siistiltä näyttää ja jotain tuonnäköistä itsekin tavoittelin, mutta saattohan siinä käydä asennuskämmi aiemmalla kerralla.

Noni sisurijäärä täällä tubeless-ekakertalaisena ensimmäisen asennusyrityksen jälkeen itkee....

Mulla on vanhat Stanin ZTR-kiekot vastikään laitetuilla tubeless-teipeillä. Renkaiksi valikoituivat Panaracer Gravelkingit semislickeinä 32mm.

Sain renkaan ensin suht helposti kiekon keskiuraan joo. Mutta siinä urassa kun rengas on, niin jäähän siihen väljyyttä mahdottomasti. Kun yrittää pumpata, niin vuotaa kuin seula eikä mitään jakoja saada rengasta nousemaan hyllylle. Sama juttu litkun kanssa ja nyt on kylppärikin sotkettu. Ilmeisesti toivotonta jalkapumpulla vaikka kyllä youtube-videoissa noita nätisti pumpullakin laitellaan. Eli huoltsikalle vaan sitten kompressorilla kokeilemaan? En ole koskaan moista käyttänyt...täysillä vaan painetta kunnes hyllyllä paukahtaa?

Tälläkin menetelmällä yritin tuloksetta:
    https://www.youtube.com/watch?v=tE3h4nmDdOo
    nikobiker muokkasi tätä : 05.10.2020 at 20.06 Syy: xyz

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Noni sisurijäärä täällä tubeless-ekakertalaisena ensimmäisen asennusyrityksen jälkeen itkee....

Mulla on vanhat Stanin ZTR-kiekot vastikään laitetuilla tubeless-teipeillä. Renkaiksi valikoituivat Panaracer Gravelkingit semislickeinä 32mm.

Sain renkaan ensin suht helposti kiekon keskiuraan joo. Mutta siinä urassa kun rengas on, niin jäähän siihen väljyyttä mahdottomasti. Kun yrittää pumpata, niin vuotaa kuin seula eikä mitään jakoja saada rengasta nousemaan hyllylle. Sama juttu litkun kanssa ja nyt on kylppärikin sotkettu. Ilmeisesti toivotonta jalkapumpulla vaikka kyllä youtube-videoissa noita nätisti pumpullakin laitellaan. Eli huoltsikalle vaan sitten kompressorilla kokeilemaan? En ole koskaan moista käyttänyt...täysillä vaan painetta kunnes hyllyllä paukahtaa?

Tälläkin menetelmällä yritin tuloksetta:
    https://www.youtube.com/watch?v=tE3h4nmDdOo
    Sormillakin voi koittaa nostaa rengasta osan matkaa hyllylle samalla periaatteella kuin videossasi. Ei, siis sormea ei työnnetä rengasraudan tilalle renkaan ja vanteen väliin, vaan renkaan voi nostaa ja työntää hyllylle päin sormilla ihan siitä renkaan päältä. Sitten kun sormivoimat eivät enää riitä, pumppua perään. Koskaan en ole itse joutunut käyttämään paineilmaa renkaan nostamisessa maasto, maantie tai cx-renkaita tubelessoitaessa. Huolellinen renkaan mälväys ja hieronta vaan ennen pumppausta, kyllä se siitä nousee. Saippuaa vähän väliin ja johan napsahtaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •