GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 253 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 153 203 243 251 252 253 254 255 263 303 353 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.561 - 7.590 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7561
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Edellisen sivun keskustelua lukiessa alkoi tehdä mieli sinkulaa.

  2. #7562
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Miksi ne kaikki vaihteet pitäisi saada takarattaalle kun on aikanaan keksitty etuvaihtaja?
    No, jos etuvaihtajaa ei olisi keksitty ja joku toisi sen markkinoille nyt niin foorumilla intoiltaisiin aivan nerokkaan ylivoimaisesta keksinnöstä? Ja varmaan myytäisiin joku uusi pyöräilyn alalaji ostajille.
    En oo huomannut että säihkövaihteiden naksuttelu eturattaalla olisi jotenkin vaivalloinen juttu. Päinvastoin, sillä saa vaikkapa alamäki-mutka-ylämäki yhdistelmän hoidettua nopeasti ja luovasti manuaaliasetuksilla.

  3. #7563
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Etuvaihtaja on historiaa jo taviksillekin koska TM hehkutti 1x:ää viimeisimmässä fillarivertailussaan.

    Mutta saahan etuvaihtajaa käyttää, ei sitä ole laissa vielä kielletty vaikka kaikki eivät sitä tarvitse.


  4. #7564
    F. Kotlerburg Guest
    Sen mitä tästä voi ketjusta päätellä niin gravel grinding on kaikista pyöräilyn alalajeista kaikkein hankalin kaluston ja muun säätämisen suhteen.

  5. #7565
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    ^ja kaikkein eniten on asioita, jotka pitää tehdä ns. oikein.


  6. #7566
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Etuvaihtaja on historiaa jo taviksillekin koska TM hehkutti 1x:ää viimeisimmässä fillarivertailussaan.

    Mutta saahan etuvaihtajaa käyttää, ei sitä ole laissa vielä kielletty vaikka kaikki eivät sitä tarvitse.
    Seeelväpä tämä. Etuvaihtajat poistetaan seuraavan kahden/kolmen vuoden ajaksi, sitten ne "keksitään" uudelleen ja kansa ostaa taas...

  7. #7567
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    ...Etuvaihtajat poistetaan seuraavan kahden/kolmen vuoden ajaksi, sitten ne "keksitään" uudelleen ja kansa ostaa taas...
    Mutku... nehän ovat olleet poissa jo kauemmin


  8. #7568
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Nythän jokainen voi valita pyöräänsä valtavirran vastaisen ratkaisun ja näin erottua taviksista. Ehkä kuitenkin on tärkeintä, että tekee ratkaisunsa perustellusti omien tarpeiden ohjaamana, ei vallitsevan muodin takia tai siksi, että nykyään kovasti 1x-voimansiirtoa kehutaan ("nämä on nykyään suosittuja = osta sellainen"). Yleensä kehumisen yhteydessä unohdetaan mainita, millä kriteereillä arviointia tehdään. Myyjän onnistuminen omassa työssään kun ei ole kuluttajan tavoitteena.

    Gravel-keskustelukin lähti mielestäni (tai ainakin niin minä haluan asiat nähdä) aikoinaan eräänlaisena vastavoimana tai evoluution jatkeena cyclobuumille, jossa oli kalustolle tiukat kilpailulajitaustaiset säännöt ja jotka ei aina parhaalla mahdollisella tavalla vastanneet siviilipyöräilijöiden tarpeisiin. Sallivuus oli graveliin liittyvä piirre, jota markkinointikoneisto on yrittänyt tuhota, koska se vaikeuttaa luokittelua eli markkinointia. Tätä taustaa vasten ainoa haaste onkin pitää pää kylmänä taistelussa markkinavoimia vastaan ilman jonkinsortin anarkismia tai erilaisuuden tavoittelua.

  9. #7569
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Painonsäästön takia Ekar-päivitys ei ainakaan varsinaisesti kannata: 1x13 on 16 grammaa kevyempi kuin Chorus 2x12 ja 180 grammaa painavampi kuin 2x12 Super Record.

    https://bikerumor.com/2020/09/24/exc...down-weigh-in/

    (Mekaanisille jarruille tarkoitettu CX1 taitaa jäädä kevyimmäksi 1X-setiksi koskaan. Luultavasti jopa siitä huolimatta, että Ekarista tulisi ei hydro-versio, jota tuskin hirveen vakavasti kannattaa odotella.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #7570
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^ja kaikkein eniten on asioita, jotka pitää tehdä ns. oikein.
    Kyllä väärin harrastamisen mahdollisuus on järkyttävän suuri.

  11. #7571
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    No, ite ainakin tykkään kun etuvaihtajaa tai etuvaihtaja/takavaihtajayhdistelmää käyttämällä on mahdollista tiputtaa vaikka välitykset nopeasti alamäkivauhdista ylämäkihidasteeseen sopiviksi. Eri asia sitten jos jurruttaa jotain tasasta korpisuoraa aeeroasennossa huohottaen, Joutaahan siinä lonksuttelemaan takavaihtajaa pykälä kerrallaan...
    Mutta joo, trendi on nyt 1x. Uskotaan
    Toki mun pyörä on muutenkin vääränlainen maantiepyöräksi ja vääränlainen graveliksi. P...kele.

  12. #7572
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    No, ite ainakin tykkään kun etuvaihtajaa tai etuvaihtaja/takavaihtajayhdistelmää käyttämällä on mahdollista tiputtaa vaikka välitykset nopeasti alamäkivauhdista ylämäkihidasteeseen sopiviksi.
    Niin, tämähän on se etu. Ja saa pienet vaihtelut rattaiden välillä ja kadenssin siksi aina tismalleen sopivaksi. Monta kertaa jo nämä todettu. Eikä asiassa ole oikeaa ja väärää. Kaikki ovat yhtä oikein. Joillekin 1x on sopiva, joillekin taas 2x tai 3x. Ei ole kiistelyn aihe. Mielipide- ja tottumiskysymys.

    Minusta 1x on minulle hyvä ja riittävä, mutta en silti lähde ristiretkelle useampia eturattaita vastaan. Epäilijöitä kehoitan toki mahdollisuuksien mukaan kokeilemaan. Enkä pahoita mieltäni vaikka kokeilun jälkeen toteaisi itselleen toimimattomaksi. Itse olen ajellut myös 2äxää ja 3äxää.

    Mutta joo, trendi on nyt 1x. Uskotaan
    Sun ei tarvii millään tavalla noteerata trendejä tai tehdä asioita vastoin tahtoasi jos joku muu tekee eri tavalla.


  13. #7573
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Onko jollakin pks:lla antaa koeponnistettavaksi kuituista Canyonin Grailia koossa S. Harkinnassa harmaalla ukolla moinen hinnat alkaen malli.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  14. #7574
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^ja kaikkein eniten on asioita, jotka pitää tehdä ns. oikein.
    Just näin. Välillä tuntuu, että ei missään nimessä saa ajaa sisärenkaallisilla renkailla, pitää olla tubeless ja tosi matalat paineet, pitää olla tosi leveät ja tosi kevyet vanteet, pitää olla aero, pitää olla kevyt pyörä, pitää olla hiilikuitua, pitää olla levyjarrut, pitää olla hydrauliset levyjarrut, pitää olla 1x, 46T pitää riittää kaikkeen jne. Eikös gravel ollut vielä hetki sitten se pyöräilyn laji jota saa harrastaa juuri kuin itse haluaa

  15. #7575
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    ei missään nimessä saa ajaa sisärenkaallisilla renkailla, pitää olla tubeless ja tosi matalat paineet, pitää olla tosi leveät ja tosi kevyet vanteet, pitää olla aero, pitää olla kevyt pyörä, pitää olla hiilikuitua, pitää olla levyjarrut, pitää olla hydrauliset levyjarrut, pitää olla 1x, 46T pitää riittää kaikkeen
    Siinähän ne tuli oleelliset kiteytettynä

  16. #7576
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Huomattakoon kuitenkin, että hiilikuituinen gravelpyörä on sama kuin muovinen shamppanjalasi.

  17. #7577
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Heh, minähän olen edelläkävijä. Ruotsalaisella Pärlagolla tuli oppikouluun vintattua aikoinaan ja soratietä 9 km. 3vaihteinen SturmeyArcher takanapa ja rumpujarrut käsikahvalla eikä etujarrua...
    Vuosia en viitsi kertoa mutta joulupukista seuraava kuiten.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #7578
    F. Kotlerburg Guest
    Seuraavaksi täytynee ostaa titaaninen aerogravelpyörä 3x13 voimansiirrolla.

  19. #7579
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Seuraavaksi täytynee ostaa titaaninen aerogravelpyörä 3x13 voimansiirrolla.
    Asiaa!

  20. #7580
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Seuraavaksi täytynee ostaa titaaninen aerogravelpyörä 3x13 voimansiirrolla.
    Katso nyt kuitenkin tämä video ennen hankintaa:


  21. #7581
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Katso nyt kuitenkin tämä video ennen hankintaa:

    Pystyin katsomaan noin 2:30 asti, minkä jälkeen rasauttava paasaus, jossa on vaikutteita yli 99-vuotiaan dementikon puhetyylistä, alkoi rasauttaa pahasti. Voi sanoa että rasahti.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #7582
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.039
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Katso nyt kuitenkin tämä video ennen hankintaa:

    Kerrassaan loistava!
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

  23. #7583
    youtube_share video
    Täyttä asiaa! Taas nähdään että vain yli kuusikymppisiä kannattaa kuunnella.

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  24. #7584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Seeelväpä tämä. Etuvaihtajat poistetaan seuraavan kahden/kolmen vuoden ajaksi, sitten ne "keksitään" uudelleen ja kansa ostaa taas...
    1x on valmistajille/myyjille kuin taivaanlahja. Halvemmista valmistuskustannuksista huolimatta voi pyörästä pyytää saman, tai kalliimman hinnan

  25. #7585
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Etelä-Suomi
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    1x on valmistajille/myyjille kuin taivaanlahja. Halvemmista valmistuskustannuksista huolimatta voi pyörästä pyytää saman, tai kalliimman hinnan
    Joo ja kohta alkaa mennä kaupaksi päivityssarjat joilla voi muuttaa 1x systeemin 2x:ksi. Ja graveleihin aletaan myymään ohjaustangon päivityssarjaa jolla muuttaa käyrätanko suoraksi. Mutta hyvähän se on että asiat kehittyy ja harrastajilla riittää päivitettävää, muutenhan rahat pitäisi tuhlata johonkin turhaan...

  26. #7586
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Oliko tämä jo täällä?

    https://gravelbike-store.com/en/cust...iesel-starting

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  27. #7587

  28. #7588
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti


    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  29. #7589
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kyllä väärin harrastamisen mahdollisuus on järkyttävän suuri.
    Kyllä on melkein joisi olutta joka ei ole IPAa. Vihkoon menee.

    Lähetetty minun SM-F700F laitteesta Tapatalkilla

  30. #7590
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_koo Katso viesti
    Kyllä on melkein joisi olutta joka ei ole IPAa. Vihkoon menee.

    Lähetetty minun SM-F700F laitteesta Tapatalkilla
    Meinasitko, että vaikka suurin osa ipana myytävistä oluista on keskinkertaista kuraa, jotka vaan ratsastaa ipa-buumilla, niin ipaa ostamalla saa kuitenkin keskimäärin paremman vastineen rahoilleen kuin jonkun muun tyyppistä olutta ostamalla? Sama juttu gravel-pyörissä?

    Vai yrititkö olla hauska ja viitata tämän foorumin olutlankaan? Jos, niin se meni tosi pahasti vihkoon, koska siellä ei kyllä ole ollut minkäänlaista väärinjuonnin mahdollisuutta. Kukaan ei ole yrittänyt määritellä siitä, että miten tai millaista olutta jonkun toisen pitäisi juoda. Toisin kuin tällä osastolla on tehty.

    Sinällään mielenkiintoista, että Mr Kotlenburg otti väärinpyöräilyasian esiin, kun on itse pahimpana oikeinpyöräilypoliisina ollut puuttumassa toisten tapoihin lähestyä gravel pyöräilyä. Väärin ja suorastaan elitististä on esimerkiksi se, jos joku haluaa pyöräillä huolella speksatulla teräsrungolla mieluummin kuin jollain muulla pyörällä ja päätti lopulta perustaa oman ketjun itselleen ja muille omasta mielestään oikeinpyöräileville.
    stenu muokkasi tätä : 30.09.2020 at 09.44 Syy: Lainaus tuli tuplana
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •